Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra Z16XEP - problem z twinportem

Roburr 25 Mar 2010 21:18 64260 37
  • #1 25 Mar 2010 21:18
    Roburr
    Poziom 21  

    Witam serdecznie!
    Od czasu do czasu - raz na 2 tygodnie - zapala mi się kontrolka Check Engine, która gaśnie
    przy kolejnym odpaleniu. Auto czy z kontrolką aktywną czy nie jeździ normalnie - bez spadku mocy czy też większego spalania. W ASO powiedziano mi że to jest błąd P1113 - obwód czujnika dezaktywacji portu - napięcie za niskie. Powiedziano mi też że sam twinport jest OK ale czujnik może być uszkodzony. Czujnik nie jest podobno oddzielnie do dostania, więc trzeba wymienić wszystko. Koszt 2000zł.... Trochę się zmartwiłem, dlatego postanowiłem zapytać czy, jest szansa by wymienić sam czujnik I czy w przypadku awarii tego Twinportu niemożliwa będzie dalej jazda albo czy silnik ulegnie poważnemu uszkodzeniu? Auto ma 75000km przebiegu 2006 rok silnik 1.6 benzyna.
    Będę wdzięczny za wszelką pomoc.

  • #2 25 Mar 2010 23:35
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    tzn co chca ci wymienic? cały kolektor ssacy?
    czy tylko zawór sterujacy klapami?

  • #3 26 Mar 2010 03:17
    poorchava
    Poziom 18  

    Jeżeli nie zauważyłeś większego spalania, to chyba możesz olać, ewentualnie kupić czujnik na szrocie/składzie części. To, że w serwisie osobno czujnika nie dostaniesz, to nie znaczy, że nasi rodacy nie wymyślili jak go zdemontować, i jednak sprzedać osobno ;].

    Twinport to taki specjalny system recyrkulacji spalin. Tutaj możesz przeczytać więcej: Link. Totalna awaria jakiegos jego elementu nie powinna spowodować uszkodzenia silnika.

  • #4 26 Mar 2010 08:03
    Roburr
    Poziom 21  

    Tak chcą wymienić cały kolektor dolotowy.
    A czy ktoś może wie gdzie ten czujnik jest umieszczony i jak się dokładnie nazywa?

  • #5 29 Mar 2010 13:20
    sixwalker
    Poziom 2  

    Witam. Element sterujacy tymi klapkami jest z lewej strony od dolu kolektora dolotowego. Jak sie dobrze przyjrzec, to mozna odczytac nr katalogowy tej czesci. Nie wiem czy da sie ja gdzies dostac na szrocie. Znam temat, poniewaz mam ten sam problem z samochodem i szczerze nie bawi mnie wydanie 2000zl na nowy kolektor.

  • #6 07 Lut 2011 11:03
    tombalt
    Poziom 9  

    sixwalker napisał:
    Witam. Element sterujacy tymi klapkami jest z lewej strony od dolu kolektora dolotowego. Jak sie dobrze przyjrzec, to mozna odczytac nr katalogowy tej czesci. Nie wiem czy da sie ja gdzies dostac na szrocie. Znam temat, poniewaz mam ten sam problem z samochodem i szczerze nie bawi mnie wydanie 2000zl na nowy kolektor.


    sixwalker napisał:
    witam
    Miałem ten sam problem w Astrze. Niekoniecznie trzeba wymieniać kolektor ssący. W moim przypadku wystarczyło wyczyścic siłownik, który steruje tymi klapkami od kolektora ssącego. koszstowało mnie to 80zł, a nie 2000zl, jak powiedzieli w ASO


    mam jeszcze jedno pytanie
    piasł Pan, że został wyczyszczony siłownik... czy problem już się nie pojawia i został usunięty czy też tylko było to chwilowe i doraźne rozwiązanie?
    który to siłownik? - ta czarna puszka która steruje ramką zamykając porty i do której dochodzi wężyk ciśnieniowy? który element należy wyczyścić?

  • #7 26 Sie 2011 09:06
    sidleniwy
    Poziom 2  

    mam ten sam problem tyle ze po 190000 km szukam własnie mechanika ktory mi ten kolektor zregeneruje jest szansa ze sie uda dam znac jak wypoleruje pozdro

  • #8 26 Sie 2011 09:15
    vymiathatch
    Poziom 31  

    Posiadam na sprzedaz caly taki kolektor ssacy jakby ktos potrzebowal. Robilem remont glowicy i nowo kupiona byla kompletna. Jak chcecie moge rozebrac tez na czynniki pierwsze.

  • #9 30 Wrz 2011 20:42
    sidleniwy
    Poziom 2  

    daj jakis namiar moze sie dogadamy

  • #10 15 Sty 2013 10:40
    sta59woj
    Poziom 7  

    Moja Astra III ma tylko 45 tys. i pojawił się problem z twinportem paliła się kontrolka. W ASO chciano mi wymienić twinport za 2200 zł ale do innego warsztatu ze specjalizacją opla.Podniesiono napięcie na czujniku o 0,1 volta i problem znikł. Usługa kosztowała 120 zł.

  • #11 15 Sty 2013 11:06
    vymiathatch
    Poziom 31  

    Abstrahujac od reszty wypowiedzi, ktora moim zdaniem jest wierutna bzdura, od kiedy to napiecie mierzy sie w watach?

  • #12 15 Sty 2013 21:35
    sta59woj
    Poziom 7  

    waty przejęzyczenie chodzi oczywiście o volty

    Dodano po 2 [minuty]:

    waty to oczywiściwe lapsus chodzi o vaty

  • #13 23 Lut 2013 14:53
    kruszonmk
    Poziom 9  

    Witam.
    Mam taki sam problem z czujnikiem czy już go ktoś rozwiązał?
    Mi zapala się kontrolka za każdym razem gdy auto jest zimne gdy sie narzeje
    po ponowny zapaleniu kontrolka gaśnie i mam wrażenie że przez ten błąd auto więcej pali, klima wyłączona i w kompie jest 9 litrów średnio czy to nie za dużo
    Pozdrawiam

  • #14 03 Mar 2013 21:40
    thorn33
    Poziom 1  

    kolega ma racje, trzeba na nowo wyregulować napięcie sterujące siłownikiem otwarcia klap. Element który trzeba wyregulować zaznaczyłem na fotce Opel Astra Z16XEP - problem z twinportem


    Regulacja polega na poluzowaniu śrub i delikatnym przekręceniu tego czujnika w prawo lub w lewo ( zależy od rozregulowania wartości napięcia startowego i granicznego )
    Przerabiałem ten problem w mojej Zafirce z silnikiem Z16XEP, elektryk siedział przy tym 2 dni ale dał radę.

  • #15 04 Mar 2013 10:01
    sta59woj
    Poziom 7  

    Dziękuję za potwierdzenie mojej wypowiedzi oraz za udzielenie fachowej porady, która przyda się wielu użytkownikom Opli. Dodam tylko, że "mojemu" mechanikowi naprawa zajęła około 40 min. (w Krakowie)

  • #16 04 Mar 2013 14:30
    kruszonmk
    Poziom 9  

    To czyli wnioskuje że jest szansa że kontrolka wkońcu w moim przypadku zgaśnie



    thorn33 napisał:
    kolega ma racje, trzeba na nowo wyregulować napięcie sterujące siłownikiem otwarcia klap. Element który trzeba wyregulować zaznaczyłem na fotce Opel Astra Z16XEP - problem z twinportem


    Regulacja polega na poluzowaniu śrub i delikatnym przekręceniu tego czujnika w prawo lub w lewo ( zależy od rozregulowania wartości napięcia startowego i granicznego )
    Przerabiałem ten problem w mojej Zafirce z silnikiem Z16XEP, elektryk siedział przy tym 2 dni ale dał radę.

  • #17 04 Mar 2013 19:05
    sta59woj
    Poziom 7  

    W mojej Astrze kontrolka zgasła i jak do tej pory nie zaświeciła się a spalanie nie wzrosło - sprawdzałem na trasie.

  • #18 04 Mar 2013 19:47
    kruszonmk
    Poziom 9  

    Ok dzięki teraz szukam dobrego mechanika aby sprostał zadaniu
    Pozdrawiam

  • #19 10 Mar 2013 10:50
    muzycom
    Poziom 1  

    Witam!

    JA też jestem z Wrocławia i mam podobny problem.

    Wyświetla mi się błąd P1112.

    Byłem na Przemkowskiej i chcieli mi wymienić cały kolektor...

    Daj proszę znać gdzie oddałeś swojego opelka.

    Pozdrawiam!

  • #20 10 Mar 2013 11:31
    kruszonmk
    Poziom 9  

    Ja mam błąd P1113 narazie nie mam zbytnio czasu ale jak znajde kogoś kto naprawi błąd dam znac
    Pozdrawiam

  • #21 17 Mar 2013 20:59
    strazakjanek
    Poziom 1  

    Witam wszystkich, posiadam astrę g z 2005 roku z silnikiem 1.6 16v xep u mnie występuje podobny problem z palącą się kontrolką ,,samochodzika,, spowodowany błędem p1113. Jestem z okolic Częstochowy i szukam kontaktu z kimś kto da mi namiar na mechanika który upora się z tym problemem. Wszyscy których dotychczas spotkałem od razu chcą wymieniać kolektor z tego co mówicie da się "ciąć koszty" i tylko poprzestać na wymianie czujnika lub regulacji. Bardzo proszę o pomoc.

  • #22 18 Mar 2013 09:37
    sta59woj
    Poziom 7  

    Odpowiadając na Twoją prośbę mogę podać namiar na warsztat w Krakowie. W warsztacie tym usunięto mi tą usterkę jak wcześniej wspomniałem za 120 zł. Podaję mój adres mailowy: sta59woj(malpa)interia.pl

  • #23 20 Cze 2013 08:42
    automaniak80
    Poziom 1  

    witam, miałem ten sam problem z ta usterką p1113 , zrobił mi to koleś w Głogowie Młp. k. rzeszowa , jak ktoś chce to podaje jego tel. 791450623, zapłaciłem 150zł.

  • #24 09 Gru 2013 21:15
    astrasxi
    Poziom 2  

    Witam,
    Od soboty mam problem z astra 1.6 16v twinport 2003r.
    Problem polega na tym że auto gdy sie nagrzeje do 80 stopni to gasnie i nie mozna go odpalic. Ostygnie i znow zapala. Po podlaczeniu do komputera jest błąd P1113, czyscilem egr i nic nie dało czy ktoś wie jak to naprawić ? Zadna kontrolka sie nie zapala.

  • #25 10 Gru 2013 00:04
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    co ze sterem? czego nie ma jak gasnie? diagnostyka, błedy?

  • #26 10 Gru 2013 07:52
    astrasxi
    Poziom 2  

    Tzn. Wszystko jest z kontrolkami ok, nie pokazuje zadnego bledu na kontrolkach. Po prostu gasnie jak sie nagrzeje do 80 stopni. Komputer wykazak mi blad p1113-P1113: Port Deactivation Position Sensor Circuit Low Voltage

  • #27 19 Gru 2013 01:05
    cnicers
    Poziom 12  

    Witam

    Jak tak czytam te wypowiedzi o naprawie/ czy podnoszeniu napięcia to strach myśleć w jakim kraju żyjemy. Niech mi ktoś powie jak "systemowo" można podnieść napięcie na ten czujnik (ma tam być prosto z kompa 5v) a raczej po czujniku - bo napięcie jakie "z niego wychodzi" podaje info o pozycji klap twinportu - tylko cwaniak elektryk "zdrutuje" czujnik i weźmie za to kasę - łapserdak jeden.

    I na koniec, owszem czujnik położenia twinport-u teoretycznie nie jest dostępny na aso opla, ale już sam czujnik jest do kupienia bez problemów - jest to czujnik położenia przepustnicy np. ze starej astry lub lanosa - koszt bardzo śmieszny :)

    P.S. przed wymiana czujnika sprawdźcie działanie siłownika podciśnieniowego klapek twinport-u, potem sprawdzić czujnik (jego rezystancje) itp.


    P.S.2 Jak ci nie pokazuje błędu na desce a kontrolka sprawna to błąd jest "nie obecny". Gaśniecie rozgrzanego motoru nie powinno być spowodowane usterka omawianego twinportu - bo jak to potwierdzili moi przedmówcy z uszkodzonym czujnikiem lub bez a nawet z zapieczonymi klapami można jeździć - silnik nie powinien nawet wejść w tryb awaryjny a co dopiero gasnąć. Niestety nie umiem Ci podpowiedzieć na odległość co może być przyczyną występującego objawu.

    P.S. 3 Pozwoliłem sobie wyłonić najlepszą odpowiedź, zwycięzcą jest ...
    "automaniak 80" :)


    Pozdrawiam,
    cnicers

    ---------------------

  • #28 20 Gru 2013 08:19
    astrasxi
    Poziom 2  

    Problem rozwiazany, a mianowicie byl walniety sterownik.

  • #29 02 Sty 2014 12:31
    vi7o
    Poziom 2  

    Chciałbym się podpiąć po ten temat i zapytać czy problemy z Twinport m.in to o czym piszecie dotyczy aut zarówno z gazem jak i bez?

    Planuję zakup Astry H i zastanawiam się czy wybór 1.6 Twinport będzie ok:)

  • #30 02 Sty 2014 12:37
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Poziom 35  

    automaniak80 napisał:
    witam, miałem ten sam problem z ta usterką p1113 , zrobił mi to koleś w Głogowie Młp. k. rzeszowa , jak ktoś chce to podaje jego tel. 791450623, zapłaciłem 150zł.


    automaniak80
    Poziom 1
    Poziom 1


    Dołączył: 07 Sty 2009
    Posty: 1
    Miasto: Głogów Małopolski +48791450623
    punktów: 8.00

    Co za mistrz świata ?

    Podaje nr tel do samego siebie !

    Sam sobie zapłacił 150 zł.

TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo