Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Opel Astra Z16XEP - problem z twinportem

Roburr 25 Mar 2010 21:18 156639 64
  • #1
    Roburr
    Level 21  
    Witam serdecznie!
    Od czasu do czasu - raz na 2 tygodnie - zapala mi się kontrolka Check Engine, która gaśnie
    przy kolejnym odpaleniu. Auto czy z kontrolką aktywną czy nie jeździ normalnie - bez spadku mocy czy też większego spalania. W ASO powiedziano mi że to jest błąd P1113 - obwód czujnika dezaktywacji portu - napięcie za niskie. Powiedziano mi też że sam twinport jest OK ale czujnik może być uszkodzony. Czujnik nie jest podobno oddzielnie do dostania, więc trzeba wymienić wszystko. Koszt 2000zł.... Trochę się zmartwiłem, dlatego postanowiłem zapytać czy, jest szansa by wymienić sam czujnik I czy w przypadku awarii tego Twinportu niemożliwa będzie dalej jazda albo czy silnik ulegnie poważnemu uszkodzeniu? Auto ma 75000km przebiegu 2006 rok silnik 1.6 benzyna.
    Będę wdzięczny za wszelką pomoc.
  • #2
    fuelinyourblood
    Level 35  
    tzn co chca ci wymienic? cały kolektor ssacy?
    czy tylko zawór sterujacy klapami?
  • #3
    poorchava
    Level 18  
    Jeżeli nie zauważyłeś większego spalania, to chyba możesz olać, ewentualnie kupić czujnik na szrocie/składzie części. To, że w serwisie osobno czujnika nie dostaniesz, to nie znaczy, że nasi rodacy nie wymyślili jak go zdemontować, i jednak sprzedać osobno ;].

    Twinport to taki specjalny system recyrkulacji spalin. Tutaj możesz przeczytać więcej: Link. Totalna awaria jakiegos jego elementu nie powinna spowodować uszkodzenia silnika.
  • #4
    Roburr
    Level 21  
    Tak chcą wymienić cały kolektor dolotowy.
    A czy ktoś może wie gdzie ten czujnik jest umieszczony i jak się dokładnie nazywa?
  • #5
    sixwalker
    Level 2  
    Witam. Element sterujacy tymi klapkami jest z lewej strony od dolu kolektora dolotowego. Jak sie dobrze przyjrzec, to mozna odczytac nr katalogowy tej czesci. Nie wiem czy da sie ja gdzies dostac na szrocie. Znam temat, poniewaz mam ten sam problem z samochodem i szczerze nie bawi mnie wydanie 2000zl na nowy kolektor.
  • #6
    tombalt
    Level 11  
    sixwalker wrote:
    Witam. Element sterujacy tymi klapkami jest z lewej strony od dolu kolektora dolotowego. Jak sie dobrze przyjrzec, to mozna odczytac nr katalogowy tej czesci. Nie wiem czy da sie ja gdzies dostac na szrocie. Znam temat, poniewaz mam ten sam problem z samochodem i szczerze nie bawi mnie wydanie 2000zl na nowy kolektor.


    sixwalker wrote:
    witam
    Miałem ten sam problem w Astrze. Niekoniecznie trzeba wymieniać kolektor ssący. W moim przypadku wystarczyło wyczyścic siłownik, który steruje tymi klapkami od kolektora ssącego. koszstowało mnie to 80zł, a nie 2000zl, jak powiedzieli w ASO


    mam jeszcze jedno pytanie
    piasł Pan, że został wyczyszczony siłownik... czy problem już się nie pojawia i został usunięty czy też tylko było to chwilowe i doraźne rozwiązanie?
    który to siłownik? - ta czarna puszka która steruje ramką zamykając porty i do której dochodzi wężyk ciśnieniowy? który element należy wyczyścić?
  • #7
    sidleniwy
    Level 2  
    mam ten sam problem tyle ze po 190000 km szukam własnie mechanika ktory mi ten kolektor zregeneruje jest szansa ze sie uda dam znac jak wypoleruje pozdro
  • #8
    vymiathatch
    Level 31  
    Posiadam na sprzedaz caly taki kolektor ssacy jakby ktos potrzebowal. Robilem remont glowicy i nowo kupiona byla kompletna. Jak chcecie moge rozebrac tez na czynniki pierwsze.
  • #9
    sidleniwy
    Level 2  
    daj jakis namiar moze sie dogadamy
  • #10
    sta59woj
    Level 9  
    Moja Astra III ma tylko 45 tys. i pojawił się problem z twinportem paliła się kontrolka. W ASO chciano mi wymienić twinport za 2200 zł ale do innego warsztatu ze specjalizacją opla.Podniesiono napięcie na czujniku o 0,1 volta i problem znikł. Usługa kosztowała 120 zł.
  • #11
    vymiathatch
    Level 31  
    Abstrahujac od reszty wypowiedzi, ktora moim zdaniem jest wierutna bzdura, od kiedy to napiecie mierzy sie w watach?
  • #12
    sta59woj
    Level 9  
    waty przejęzyczenie chodzi oczywiście o volty

    Dodano po 2 [minuty]:

    waty to oczywiściwe lapsus chodzi o vaty
  • #13
    kruszonmk
    Level 10  
    Witam.
    Mam taki sam problem z czujnikiem czy już go ktoś rozwiązał?
    Mi zapala się kontrolka za każdym razem gdy auto jest zimne gdy sie narzeje
    po ponowny zapaleniu kontrolka gaśnie i mam wrażenie że przez ten błąd auto więcej pali, klima wyłączona i w kompie jest 9 litrów średnio czy to nie za dużo
    Pozdrawiam
  • #14
    thorn33
    Level 1  
    kolega ma racje, trzeba na nowo wyregulować napięcie sterujące siłownikiem otwarcia klap. Element który trzeba wyregulować zaznaczyłem na fotce Opel Astra Z16XEP - problem z twinportem


    Regulacja polega na poluzowaniu śrub i delikatnym przekręceniu tego czujnika w prawo lub w lewo ( zależy od rozregulowania wartości napięcia startowego i granicznego )
    Przerabiałem ten problem w mojej Zafirce z silnikiem Z16XEP, elektryk siedział przy tym 2 dni ale dał radę.
  • #15
    sta59woj
    Level 9  
    Dziękuję za potwierdzenie mojej wypowiedzi oraz za udzielenie fachowej porady, która przyda się wielu użytkownikom Opli. Dodam tylko, że "mojemu" mechanikowi naprawa zajęła około 40 min. (w Krakowie)
  • #16
    kruszonmk
    Level 10  
    To czyli wnioskuje że jest szansa że kontrolka wkońcu w moim przypadku zgaśnie



    thorn33 wrote:
    kolega ma racje, trzeba na nowo wyregulować napięcie sterujące siłownikiem otwarcia klap. Element który trzeba wyregulować zaznaczyłem na fotce Opel Astra Z16XEP - problem z twinportem


    Regulacja polega na poluzowaniu śrub i delikatnym przekręceniu tego czujnika w prawo lub w lewo ( zależy od rozregulowania wartości napięcia startowego i granicznego )
    Przerabiałem ten problem w mojej Zafirce z silnikiem Z16XEP, elektryk siedział przy tym 2 dni ale dał radę.
  • #17
    sta59woj
    Level 9  
    W mojej Astrze kontrolka zgasła i jak do tej pory nie zaświeciła się a spalanie nie wzrosło - sprawdzałem na trasie.
  • #18
    kruszonmk
    Level 10  
    Ok dzięki teraz szukam dobrego mechanika aby sprostał zadaniu
    Pozdrawiam
  • #19
    muzycom
    Level 10  
    Witam!

    JA też jestem z Wrocławia i mam podobny problem.

    Wyświetla mi się błąd P1112.

    Byłem na Przemkowskiej i chcieli mi wymienić cały kolektor...

    Daj proszę znać gdzie oddałeś swojego opelka.

    Pozdrawiam!
  • #20
    kruszonmk
    Level 10  
    Ja mam błąd P1113 narazie nie mam zbytnio czasu ale jak znajde kogoś kto naprawi błąd dam znac
    Pozdrawiam
  • #21
    strazakjanek
    Level 1  
    Witam wszystkich, posiadam astrę g z 2005 roku z silnikiem 1.6 16v xep u mnie występuje podobny problem z palącą się kontrolką ,,samochodzika,, spowodowany błędem p1113. Jestem z okolic Częstochowy i szukam kontaktu z kimś kto da mi namiar na mechanika który upora się z tym problemem. Wszyscy których dotychczas spotkałem od razu chcą wymieniać kolektor z tego co mówicie da się "ciąć koszty" i tylko poprzestać na wymianie czujnika lub regulacji. Bardzo proszę o pomoc.
  • #22
    sta59woj
    Level 9  
    Odpowiadając na Twoją prośbę mogę podać namiar na warsztat w Krakowie. W warsztacie tym usunięto mi tą usterkę jak wcześniej wspomniałem za 120 zł. Podaję mój adres mailowy: sta59woj(malpa)interia.pl
  • #23
    automaniak80
    Level 1  
    witam, miałem ten sam problem z ta usterką p1113 , zrobił mi to koleś w Głogowie Młp. k. rzeszowa , jak ktoś chce to podaje jego tel. 791450623, zapłaciłem 150zł.
  • #24
    astrasxi
    Level 2  
    Witam,
    Od soboty mam problem z astra 1.6 16v twinport 2003r.
    Problem polega na tym że auto gdy sie nagrzeje do 80 stopni to gasnie i nie mozna go odpalic. Ostygnie i znow zapala. Po podlaczeniu do komputera jest błąd P1113, czyscilem egr i nic nie dało czy ktoś wie jak to naprawić ? Zadna kontrolka sie nie zapala.
  • #25
    fuelinyourblood
    Level 35  
    co ze sterem? czego nie ma jak gasnie? diagnostyka, błedy?
  • #26
    astrasxi
    Level 2  
    Tzn. Wszystko jest z kontrolkami ok, nie pokazuje zadnego bledu na kontrolkach. Po prostu gasnie jak sie nagrzeje do 80 stopni. Komputer wykazak mi blad p1113-P1113: Port Deactivation Position Sensor Circuit Low Voltage
  • #27
    cnicers
    Level 12  
    Witam

    Jak tak czytam te wypowiedzi o naprawie/ czy podnoszeniu napięcia to strach myśleć w jakim kraju żyjemy. Niech mi ktoś powie jak "systemowo" można podnieść napięcie na ten czujnik (ma tam być prosto z kompa 5v) a raczej po czujniku - bo napięcie jakie "z niego wychodzi" podaje info o pozycji klap twinportu - tylko cwaniak elektryk "zdrutuje" czujnik i weźmie za to kasę - łapserdak jeden.

    I na koniec, owszem czujnik położenia twinport-u teoretycznie nie jest dostępny na aso opla, ale już sam czujnik jest do kupienia bez problemów - jest to czujnik położenia przepustnicy np. ze starej astry lub lanosa - koszt bardzo śmieszny :)

    P.S. przed wymiana czujnika sprawdźcie działanie siłownika podciśnieniowego klapek twinport-u, potem sprawdzić czujnik (jego rezystancje) itp.


    P.S.2 Jak ci nie pokazuje błędu na desce a kontrolka sprawna to błąd jest "nie obecny". Gaśniecie rozgrzanego motoru nie powinno być spowodowane usterka omawianego twinportu - bo jak to potwierdzili moi przedmówcy z uszkodzonym czujnikiem lub bez a nawet z zapieczonymi klapami można jeździć - silnik nie powinien nawet wejść w tryb awaryjny a co dopiero gasnąć. Niestety nie umiem Ci podpowiedzieć na odległość co może być przyczyną występującego objawu.

    P.S. 3 Pozwoliłem sobie wyłonić najlepszą odpowiedź, zwycięzcą jest ...
    "automaniak 80" :)


    Pozdrawiam,
    cnicers

    ---------------------
  • #28
    astrasxi
    Level 2  
    Problem rozwiazany, a mianowicie byl walniety sterownik.
  • #29
    vi7o
    Level 2  
    Chciałbym się podpiąć po ten temat i zapytać czy problemy z Twinport m.in to o czym piszecie dotyczy aut zarówno z gazem jak i bez?

    Planuję zakup Astry H i zastanawiam się czy wybór 1.6 Twinport będzie ok:)
  • #30
    SZYMON BYDGOSZCZ
    Level 38  
    automaniak80 wrote:
    witam, miałem ten sam problem z ta usterką p1113 , zrobił mi to koleś w Głogowie Młp. k. rzeszowa , jak ktoś chce to podaje jego tel. 791450623, zapłaciłem 150zł.


    automaniak80
    Poziom 1
    Poziom 1


    Dołączył: 07 Sty 2009
    Posty: 1
    Miasto: Głogów Małopolski +48791450623
    punktów: 8.00

    Co za mistrz świata ?

    Podaje nr tel do samego siebie !

    Sam sobie zapłacił 150 zł.