Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Golf 3 Dziwny problem z oswietleniem bagaznika + zegary

vurion 26 Mar 2010 00:54 7061 19
  • #1
    vurion
    Level 11  
    Witam. Moj Golf 1994 to wersja GT kombiak.

    Mam nastepujacy problem...

    Po otwarciu klapy nie ma oswietlenia bagaznika...

    Sprawdzalem czy zarowka nie jest spalona. Nie jest dla pewnoscie jeszcze nowa montowalem.

    Brak oswietlenia zegarow jedynie podswietlany jest elektroniczny wyswietlacz a predkosciomierz i obrotomierz wg..
    Sprawdzalem bezpieczniki pokolei wyciagalem i wszystkie sa cale... :/ Moze to jakis oddzielny bezpiecznik nad tymi co sa wszeregu? Czuje ze brak podswietlenia zegarow ma zwiazek rowniez z brakiem oswietlenia w klapie tylko jaki?

    Oswietlenie po otwarciu drzwi oraz dodatkowe swiatelko od strony pasazera dziala poprawnie.

    Nie wiem co sie dzieje prosze o pomoc jesli ktos wg moze :(!
  • Helpful post
    #2
    m.marcin
    Level 17  
    Aby świeciła lampka w bagażniku musi działać krańcówka w zamku klapy oraz musi być zachowana ciągłość przewodów pomiędzy klapą a karoserią.
    Jeżeli podświetlany jest wyświetlacz kilometrów to zasilanie dochodzi do licznika tylko pozostałe żarówki najprawdopodobniej są przepalone.
  • #3
    vurion
    Level 11  
    aha no mozliwosci ale dziwne.. bo przestalo mi dzialac podswietlanie radia + podswietlanie zegarow + klapy i to chyba w tym samym czasie.. nietypowe.. a dokladniej moze ktos mi powiedziec gdzie znajduja sie zaroweczki bo o ile wiem to zegary to caly panel i wyciaga sie go calego da sie do jego wnetrza jakos dotrzec? Pozdrawiam!
  • Helpful post
    #4
    ciuqu
    Level 38  
    Żaróweczki licznika masz od góry nie musisz go wyciągać możesz odchylić.

    Czy reszta podświetlenia świeci? Sprawdź moduł regulacji jasności podświetlenia, tylko co on ma wspólnego z tylną klapą?

    Pozdrawiam
  • Helpful post
    #5
    Wikio
    Level 12  
    Sprawdż bezpiecznik nr:3 on odpowiada za oświetlenie tablicy rejestracyjnej i pewnie za licznik .Oswietlenie w bagażniku włączane jest włącznikiem w zamku klapy.Może być również przerwany przewód w połączeniu między klapą a nadwoziem (gumowa osłona po lewej stronie).
  • #6
    vurion
    Level 11  
    ciuqu wrote:
    Żaróweczki licznika masz od góry nie musisz go wyciągać możesz odchylić.

    Czy reszta podświetlenia świeci? Sprawdź moduł regulacji jasności podświetlenia, tylko co on ma wspólnego z tylną klapą?

    Pozdrawiam


    Ok jakos sobie poradze.. Dzieki za info.

    Tak swieci w podsufitce otwarcie drzwi oraz lampka. Potencjometr dziala ale tylko w przypadku podswietlenia elektronicznych wyswietlaczy (przebieg i opcje komputera) Natomiast nie ma reakcji ze strony podswietlenia zegarow.

    Niby nic nie ma wspolnego ale moze gdzies jakis plus sie odlaczyl badz bezpiecznik gdzies przepalil.. bo znikly niemal w tym samym czasie podswietlenie radia, zegarow oraz swiatlo w klapie(czyt podswietlenie wnetrza bagaznika).. nie znam sie ale tak zakladam.. Po za tym zdaje mi sie ze przed calkowitym zniknieciem tego podswietlenia raz pojawialo sie raz znikalo... z 2x moze z 3x tak bylo nie pamietam bo to troche temu bylo a teraz mam problem bo nie lubie bugow w moim samochodzie :/ Staram sie dbac jak tylko moge :(

    Wikio wrote:
    Sprawdż bezpiecznik nr:3 on odpowiada za oświetlenie tablicy rejestracyjnej i pewnie za licznik...

    ciuqu wrote:
    Sprawdź też F10 i F21



    vurion na samej górze wrote:

    ..Sprawdzalem bezpieczniki pokolei wyciagalem i wszystkie sa cale... :/ Moze to jakis oddzielny bezpiecznik nad tymi co sa wszeregu?


    Tyle ze za licznik nie wiedzialem wiec przydatne info jak i pozostale dzieki tak czy siak :)
  • Helpful post
    #7
    ciuqu
    Level 38  
    Sprawdź też F10 i F21
  • #8
    vurion
    Level 11  
    Witam sprawdziłem bezpieczniki 3 - os tablicy rozdzielczej oraz 10 i 21 komputer.. Jest tam prąd na tych bezpiecznikach i nie są na dodatek przepalone.

    Podpiąłem kabel z gniazda zapalniczki i metodą "brutalną xD" okazało się, że w klapie tylnej (podświetlenie bagażnika) nie ma masy... To lepsze niż jak by nie było +sa..



    Nadal jednak nie zaświeciło się podświetlenie licznika.. Będę musiał go jakoś otworzyć i sprawdzić czy nie są przepalone, żaróweczki.
  • #9
    rico37p
    Level 28  
    No niestety, licznik się sam nie odkręci i żarówki niezmienią ,a ty się przymierzasz do tego od marca aż wstyd pisać.
  • #10
    vurion
    Level 11  
    bo czuje, że ten problem gdzieś w głębi leży i jednak po podłączeniu masy świeci się światło tylniej klapy ale po zamknięciu jej również.....


    Nie wiem co to może być dalej :/

    Zamiast głupoty pisać skup się raczej na problemie który poruszyłem, a jak nie masz nic do dodania prócz swych beznadziejnych uszczypliwości to siedź cicho bo przyjaciół to ja nie potrzebuję i podrywać też mnie nie musisz. Twoja wypowiedź nic nie wnosi do tematu.
  • Helpful post
    #11
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    :vurion - opanuj się! Faktycznie od marca, to już sporo wody upłynęło, a ostatnio, to całkiem sporo.
    Jakbyś się wziął za robotę, sprawdzenie i wymianę żarówek, to byś już dawno problem rozwiązał. A ty snujesz teorie spiskowe...
    A światła w bagażniku nie masz, bo wyłącznik załącza masę, przy stałym plusie.
    Ale można do tego samemu dojść trochę myśląc i sprawdzając schemat.
  • #12
    vurion
    Level 11  
    Wow nic nowego nie napisałeś i nie wniosłeś nic wartościowego swoją wypowiedzią. Jak byś przeczytał wątek od samej góry jak powinno przystać na moderatora to wiedział byś, że nagle padło podświetlenie licznika i klapy na raz. Bezpieczniki są ok. I wiem, że załącza klapa mase bo jak napisałem światło nie gaśnie po zamknięciu klapy jak przeciągnąłem mase z zapalniczki bądź karoserii. - Załącznik w klapie musi być ok.
  • Helpful post
    #13
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Skoro wiesz lepiej, to po co pytasz? Jakbyś przeczytał, co napisano w tym poście:
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1498611.html, to wszystko było by jasne. Żebyś się nie męczył (głowa od myślenia na przyczyną tej skomplikowanej usterki przecież musi boleć), proszę:
    Quote:

    Jeżeli jesteś odporny na porady i sam wiesz lepiej niż fachowcy którzy chcą Ci pomóc również nie pytaj bo stanie się to samo co z przykładem powyżej.



    A tak dla twojej informacji. To, że podświetlenie zaczęło znikać nagle w pojeździe, świadczy tylko dobrze o żarówkach, które po przepracowaniu zakładanego czasu, kończą żywot. I kończą go w tym samym czasie, co świadczy o precyzji ich wykonania. No, chyba że ty oczekujesz, że każda ma swój własny bezpiecznik, gdzieś tam głęboko ukryty... Równie dobrze możesz się doszukiwać działań kosmitów, który ci się pod deską zalęgli... Ale to, jak już pisałem, twoje teorie spiskowe.
    Quote:
    I wiem, że załącza klapa mase bo jak napisałem światło nie gaśnie po zamknięciu klapy jak przeciągnąłem mase z zapalniczki bądź karoserii.- Załącznik w klapie musi być ok
    ma za to zero sensu. Skoro podłączyłeś z zewnątrz masę, czyli ją zdublowałeś równolegle do wyłącznika w klapie, to jak on ma ją rozłączać? I jakim cudem wyciągnąłeś wniosek na podstawie tej czynności, że jest on sprawny? Bo skoro go ominąłeś i wykluczyłeś z działania, to jak go sprawdziłeś?

    Widzisz. Oprócz buty i pyskowania, potrzeba mieć choć odrobinę wiedzy. A z ta jest u ciebie wyparta przez świadomość własnej genialności.
  • #14
    vurion
    Level 11  
    Błażej wrote:
    Widzisz. Oprócz buty i pyskowania, potrzeba mieć choć odrobinę wiedzy. A z ta jest u ciebie wyparta przez świadomość własnej genialności.



    Zacząłeś pisać coś o schematach to ci napisałem, że jednak doszedłem sam do tego iż klapa załącza masę.

    Przestało mi działać podświetlenie licznika (2 żaróweczki najmniej) + klapa + wyświetlacz w radiu. Nie zostały przepalone bezpieczniki.

    Zlituj się człowiek i bądź moderatorem i wszechwiedzącym w innym dziale bo naprawdę walisz offtopy na siłę, a ja po prostu czekam na czyjś przebłysk geniuszu zanim rozkręcę licznik bądź pojadę do elektryka by mi to za kasę zrobił jeśli żarówki będą całe, a na to się zanosi.

    Specjalnie dla Twojego geniuszu technicznego przejdę się i wyrwę licznik z kokpitu mojego samolotu. Jak masz rację stawiam piwo.. :!:

    Edit wrote:
    Cóż stawiam piwo :D Obydwie żarówki były spalone mimo, że drucik nie był zerwany dopiero jak sprawdziłem na zasilaczu się upewniłem. Szacun :D Gdyby nie ty pewnie bym jeszcze długo nie zaglądał do tego licznika z lenistwa, a tak przynajmniej mnie zmobilizowałeś :)
  • #15
    vurion
    Level 11  
    Pozostaje problem gdzie ten załącznik świateł tylnej klapy jest i oby to było to :|..
    Z tego co mi się wydaje w zamku gdzieś i wcale nie będzie to łatwe zwłaszcza, że to kombiak :|
  • #16
    Błażej
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jest bardzo prosta metoda poradzenia sobie z brakiem światła w bagażniku. Wymaga trzech rzeczy. Jedną z nich jest zrobienie dziurki.
    Dokładny opis będzie cię kosztować drugie piwo.
  • #17
    vurion
    Level 11  
    haha :D czyżbyś sugerował podciągnięcie światła pod światło które zapala się po otworzeniu drzwi ?:) Bo taki właśnie mam plan :)
  • #19
    rico37p
    Level 28  
    "Genialny plan", jeżeli sprawdziłeś gumową przelotkę i przewód brązowo-biały.
  • #20
    vurion
    Level 11  
    Nie nie sprawdziłem.. Za to pogrzebałem w radiu bo musiałem kabel z głośnikiem dolutować.. Okazało się że prawdopodobnie kostka nie była dopięta przy radiu pod środkowym nawiewem w kieszeni, bądź też kostka od pasarzera przy nadkolu do której są podłączone głośniki.. Magicznie światło w klapie znowu działa :D:D dziękuję wszystkich i pozdrawiam. Zamykam.

    VW Golf DAS AUTO / Honda papieren szmelen dupen klopen do papen graten.