Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Whirlpool AWM 247 nie wiruje.

yetiwest 26 Mar 2010 12:09 3580 6
  • #1 26 Mar 2010 12:09
    yetiwest
    Poziom 11  

    Witam Was.
    Już kiedyś miałem problem z pralką AWM 247-800 lecz problem z wirowaniem sam ustąpił.

    Przed wczoraj skończyły się szczotki w silniku pralki więc je wymieniłem na nowe o dziwo pomimo kiepskiego dostępu dałem radę :). Lecz po wymianie pralka podczas pracy w lewą stronę dziwnie piszczy, a prawo jak chodzi jest fajnie cicho normalna praca silnika. Nawet jak kręcę samym silnikiem po zdjęciu paska jest tak jak wyżej opisałem. czy to piszczenie jest dlatego że szczotki nie są dotarte i muszą się ułożyć? Do tego po wymianie szczotek pralka przestała wirować tzn, wypompowuje wodę, i kręci się cały czas w lewo z prędkością normalnego prania. Sprawdziłem hydrostat po dmuchnięciu słychać że działa, przeczyściłem wężyk i pojemnik i pralka nie wiruje. Filtr przy pompce czysty. Czy to może być Silnik ? a może programator?
    Grzałka grzeje. Programator ma bardzo okopcona jedną cześć którą zaznaczyłem na zdjęciu co to jest? Jak sprawdzić silnik i programator?
    Whirlpool AWM 247 nie wiruje.
    Pomóżcie bo prania przybywa.

    0 6
  • #2 26 Mar 2010 12:53
    hryja
    Poziom 9  

    Piszczenie zaniknie i jak sam napisałeś jest ono wynikiem kierunkowej pracy szczotek i ich początkowym nie dopasowaniem do powierzchni komutatora. Spróbuj jeszcze przeczyścić sam komutator- powinno pomóc. Mam nadzieję, że szczotki założyłeś prawidłowo tzn. powinny jak największą powierzchnią stykać się z komutatorem. Do wirowania silnik potrzebuję dość dużych prądów i dlatego jakość współpracy szczotek i komutatora jest bardzo ważna. życzę powodzenia i pozdrawiam :D

    0
  • #3 26 Mar 2010 13:00
    yetiwest
    Poziom 11  

    hryja: szczotki są umieszczone w szczotkotrzymaczach które wchodzą w wyżłobienia w obudowie więc na pewno założone są dobrze bo nie dałoby się ich przykręcić. Spróbuję przeczyścić komutator czy papier ścierny nadaje się do tego - tak kiedyś robiłem na praktykach w zajezdni tramwajowej :) Chciałbym wyciągnąć silnik ale jest on zamontowany na jednej śrubie a reszta połączeń to jakieś zatrzaski plastikowe, boje się że je pourywam może znasz jakiś sposób jak to zrobić?miałbym wtedy fajny dostęp do komutatora bo tak to jest kicha.

    0
  • #4 26 Mar 2010 14:59
    frank 68
    Poziom 17  

    Odkręć tylną blachę i tę jedną śrubę i masz silnik do wciągnięcia bez problemów. Bo wisi na dwóch wspornikach.Tam nie ma żadnych zatrzasków. I jeszcze sprawdź kubek od hydrostatu , który jest dostępny po zdjęciu przodu. Powodzenia

    0
  • #5 26 Mar 2010 15:17
    Mariusz4
    Poziom 12  

    Do docierania szczotek używam twardy pumex-wierz mi sprawdzone.
    Z suchego ,białego pumexu wytnij wzdłuż (najlepiej brzeszczotem) pasek , żeby doszedł do komutatora i na obrotach pięknie się docierają szczotki. Powodzenia.

    1
  • #6 26 Mar 2010 15:47
    yetiwest
    Poziom 11  

    Kubek od hydrostatu wyczyszczony było tam sporo kamienia, teraz wygląda niemal jak nówka :) Jak zajdę do domu to wymontuję silnik oraz przeczyszczę komutator według wskazówek.

    0
  • #7 26 Mar 2010 21:51
    yetiwest
    Poziom 11  

    Komutator sprawdzony i wyczyszczony jest troche wytarty przez szczotki. Szczotki torche doszlifowałem i już nie piszczą. W innych postach znalazłem informację o prodniczce tachometrycznej zmierzyłem jej rezystancję wynosi 69,5 Ohm czy tyle powinna wynosić?
    Jeszcze jest podobno jakiś kondensator ale nie wiem gdzie on jest i jaką powinien mieć pojemność podobno też odpowiada za rozruch czy prędkość obrotową.
    Dodam iż pralka posiada silnik C.E.SET MCA38/64-148/WHE0

    0