Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

do czego służy zawór EGR w skodzie octavii 1.9 tdi

pmmlody 26 Mar 2010 20:45 66994 44
  • #31
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #32
    Sztomel
    Poziom 34  
    Motronic napisał:
    problem ogrniczenia mocy związany z błędnym działaniem EGR to standard we ...


    i tu dochodzimy do sedna problemu - błędne działanie EGR - spadek mocy nie jest związany z jego zaślepieniem a z uchyleniem wtedy kiedy sterownik silnika tego nie oczekuje - generalnie chodzi o niedomykanie się zaworu EGR a to już powoduje spadek mocy lecz nie jego zaślepienie tam gdzie można to zrobić bez reakcji sterownika silnika w postaci trybu awaryjnego. Jest prosty sposób sprawdzenia, który silnik i jego sterownik daje na to przyzwolenie - wystarczy odpiąć wtyczkę od N18 i zobaczyć jak reaguje na to sterownik - starsze silniki TDI pojadą jak zazwyczaj a nowsze zareagują pogorszeniem osiągów i grożeniem palcem za pomocą migającej kontrolki na blacie.
  • #33
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #34
    Sztomel
    Poziom 34  
    Zgadzam się, że sterownik o tym wie ale w przypadku silnika o którym piszesz i również nowszych generacji np. ALH, ASZ, ARL, AVF itp. itd. nie robi z tego tytułu żadnych problemów, jak chcesz to specjalnie dla Ciebie zrobię i wkleję logi dynamiczne i statyczne z zaślepionym EGR mechanicznie, odłączonym podciśnieniowo oraz elektrycznie przez brak sterowania N18 i na ich podstawie wskażesz mi gdzie pojawi się ten spadek mocy będący następstwem trybu awaryjnego na przykładzie silnika ALH czyli nowszej generacji od AFN.
  • #35
    fuelinyourblood
    Poziom 35  
    i Ja dopisze swoje na temat EGR

    Słuzy on do zmniejszenia tlenków azotu powstałych w wyniku spalania paliwa w wysokich temperaturach. Praca jego polega na cofnięciu części spalin do komory spalania i obnizeniu temeratury. Teoretycznie EGR nie obniza mocy, poniewaz otwiera sie tylko przy określonych warunkach, takich jak stała predkość, silnik gorący, brak przyspieszania, brak hamowania silnikiem. Praktycznie róznie bywa i nie jest tak kolorowo i tanio jak sie wydaje. Zaslepiać czy nie o to jest pytanie? Pamietajcie jednak że, tlenki azotu sa rakotwórcze.
  • #36
    Sztomel
    Poziom 34  
    I z tym się całkowicie zgadzam kolego.
  • #37
    autoas
    Poziom 42  
    Wyciąć EGR
    Wyciąć Katalizator
    Wyciąć FAP
    Odma na zewnątrz
    Wstawić rezystory do AIRBAGu
    Niektórym przeszkadza ABS
    Itp. itd.
    Dokąd zmierzamy?
  • #38
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #39
    Sztomel
    Poziom 34  
    autoas napisał:
    Wyciąć EGR
    Wyciąć Katalizator
    Wyciąć FAP
    Odma na zewnątrz
    Wstawić rezystory do AIRBAGu
    Niektórym przeszkadza ABS
    Itp. itd.
    Dokąd zmierzamy?


    Przecież odpowiedź jest wszystkim doskonale znana - do oszczędności i to nie ważne jakim sposobem i kosztem czego, sytuacja materialna większości z użytkowników samochodów nie pozwala na beztroskie korzystanie z autoryzowanych serwisów przeznaczonych dla konkretnych marek pojazdów, wszak gdyby było inaczej to czy miałyby rację bytu mniejsze lub większe warsztaty samochodowe prowadzone przez mniej lub bardziej wykwalifikowanych właścicieli i ich pracowników ? Któż bowiem, nie licząc się z wydatkami, wolałby szukać po okolicy tańszego warsztatu zamiast wykonać jeden telefon do autoryzowanego serwisu aby zabrali samochód do naprawy i niczym się nie zamartwiać. Dlaczego zatem tak powszechnie korzysta się z zamienników zamiast stosować tylko i wyłącznie oryginalne markowe podzespoły i czy to forum miałoby rację bytu gdyby nie dążenie do oszczędności ? Więc krytykując niektóre metody i wypowiedzi nie patrzmy tylko w wąskim zakresie jak koń, który ma założone klapy przy oczach ale ogarniajmy problem w pełnym jego zakresie i zdajmy sobie sprawę, że my również jesteśmy częścią składową tego procesu choć, jak widać, nie wszyscy zdają się być tego świadomi.
  • #40
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    dino777 napisał:
    EGR - to system recylkulacji spalin, odbywa się to po przez to ze część gorących spaliny z kolekotra wydechowego wlatuje wprost do kolektora ssacego gdzie nastepnie z cala mieszanka wlatuje do cylindró i jest przepalane. Dzięki temu inżyinerom Nissana udało się o 7% obnizyć zawartość dwutlenku azotu w splinach kosztem spadku mocy

    jeśli chodzi o nissmo jest troszkę inaczej, czyli każdy ma trochę racji i po co się unosić :D


    Czy obecność egr ma wpływ na działanie filtra FAP ?
    Oraz jak przedmuchy oleju z turbiny głównie zapychają FAP?
    Czy przepływomierz uczestniczy w regeneracji FAP.

    Czy wkońcu skończa się tematy : co to jest EGR, IAT GHB ?
  • #41
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #42
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    autoas napisał:
    Wyciąć EGR
    Wyciąć Katalizator
    Wyciąć FAP
    Odma na zewnątrz
    Wstawić rezystory do AIRBAGu
    Niektórym przeszkadza ABS
    Itp. itd.
    Dokąd zmierzamy?


    Sorrki przeoczyłem.

    Zespawać dwumasa.
    Zamiast klimy włożyc pod siedzenie kostki lodu i już siedzenia podgrzewano- klimatyzowane.
    Zamiat krokowca wstawic linkę- są już takie patenty.
    Jeździć na frytkowym paliwie.
    Szyby o przepuszczalnoci 0%.
    Super hiper ksenony świecące wszędzie tylko nie na jezdnię.
    Otworzyc serwis Audi VW mając VAG-a w wersji DEMO.
  • #43
    Sztomel
    Poziom 34  
    romoo napisał:
    Otworzyc serwis Audi VW mając VAG-a w wersji DEMO.


    Jak się zapewne słusznie domyślam, ten przytyk dotyczy mojej osoby. W porządku, nie ma sprawy. Szczęście, że nigdy nie musiałem zakładać jakiegokolwiek tematu z prosbą o pomoc w tym dziale i pewnie nigdy tego nie zrobię a VAG w wersji DEMO czy też nie w zupełności mi wystarcza na moje własne potrzeby. Czytając niektóre wypowiedzi dochodzę do wniosku :
    miejcie profesjonalny drogi sprzęt diagnostyczny ale niech to idzie w parze z umiejętnością korzystania z niego bo inaczej to tylko drogi i zupełnie nikomu nie potrzebny gadżet.
    Pozdrawiam.
  • #44
    autoas
    Poziom 42  
    owik masz rację, jednak nie dorastam ci do pięt w sensownych wypowiedziach
  • #45
    romoo
    Użytkownik obserwowany
    Sztomel
    A ty co tak znów sie obrażasz piszę ogólnie o tych co swoje wyobrażenia i wiedzę maja w wersji DEMO.
    Czyli --powie 3 ''mądre'' zdania sksuję za podpięcie chociaż czasem głupoty wychodzą zwłaszcza w opcom i spławiam gościa.