Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Władimirec dymi na niebiesko

poloki8900 27 Mar 2010 07:56 22256 28
  • #1
    poloki8900
    Level 9  
    Po zlozeniu silnika w moim wladku i odpaleniu zauwazylem ze dymi na niebiesko
    co sie moglo stac ?
    Z góry dzięki
  • #2
    mpgem
    Level 12  
    Napisz co jest nowe, co regenerowane, co było demontowane.:?:
  • #3
    zbigniew125
    Level 23  
    Witam Tak napisz co w nim robiłeś . Pozdrawiam
  • #4
    stanleym126
    Level 19  
    Niebieski dym zawsze oznacza spalanie oleju silnikowego.
  • #5
    bart1887
    Level 11  
    Podepnę sie pod temat bo mam w swoim władku podobny problem ale u mnie dymi na niebiesko jak go podpale zawsze gdy silnik jest zimny i jak pochodzi sobie tak ok 15 minut to dymienie przestaje
  • #6
    Grzechocar89
    Level 12  
    Witam. Jeżeli dymi na niebiesko to bierze olej. Przyczyna może leżeć w pierścieniach, tulejach bądź tłokach.
  • #7
    szczepanstjepan
    Level 20  
    Jasny niebieski i dziwny zapach-olej, ciemny niebieski, zapach duszący-złe spalanie.
  • #8
    stanleym126
    Level 19  
    bart1887 wrote:
    Podepnę sie pod temat bo mam w swoim władku podobny problem ale u mnie dymi na niebiesko jak go podpale zawsze gdy silnik jest zimny i jak pochodzi sobie tak ok 15 minut to dymienie przestaje

    Jak silnik się rozgrzeje to się uszczelniają tłoki - cylinder - pierścienie i może przestać dymić na niebiesko.
  • #10
    zbigniew125
    Level 23  
    Witam Panowie autor jeszcze nie podał co w nim remontował a tu już porady o dużym spalaniu oleju . Po spalinach można bardzo dokładnie określić co silnikowi brakuje , szczególnie po zapach , ponieważ tak duże spalanie oleju daje objawy niebieskiego dymu , jak i nieprawidłowe ustawienie zapłonu , lejące wtryski , słabe sprężanie . Przy wtryskach , zapłonie i niskim ciśnieniu w komorze spalania [ choć w tym ostatnim trudniejszy rozruch ] , szczypiący dym . Pozdrawiam
  • #11
    stanleym126
    Level 19  
    Lejące wtryski dają czarny dym jak z kominów Batorego.
  • #12
    bart1887
    Level 11  
    Kolor spalin jest raczej ciemno niebieski z rozruchem nie ma problemów ostatnio odpalałem go po dość długim postoju i zapalił od razu Co do późniejszego zapłonu to mógłby to ktoś opisać jak i co z tym zrobić aby to dobrze ustawić
  • #13
    19lukasz
    Level 15  
    Podepnę się do tematu gdyż mam u siebie podobny problem. Mój władek dymi na niebiesko na zimnym silniku i za żadne skarby nie chce wejść na obroty. Co może być przyczyną? Mam zamiar wymienić pierścienie ale zastanawiam się nad kupnem całych zestawów czyli tuleja, tłok i pierścienie gdyż cena nie jest wygórowana. W ten sposób wyeliminuje kilka przyczyn dymienia. A od czego zależy dobra kompresja?
  • #14
    stanleym126
    Level 19  
    Kompresja zależy od szczelności takich elementów silnika tłok- cylinder-zawory.To,że u Ciebie nie wchodzi na obroty to raczej jest wina albo zapieczonych wtrysków, albo coś jest z pompą wtryskową.
  • #15
    19lukasz
    Level 15  
    Jak zmienię tuleje tłoki i pierścionki to zobaczę co się będzie działo. Wiem że nie naprawię tego niewchodzenia na obroty ale przestanie brać olej i może trochę kopcić. A potem zabieram się za wtryski.
  • #16
    stanleym126
    Level 19  
    Wymieniając zestaw naprawczy silnika wykręć od razu wtryski i zawieź je do pompiarza.On na próbniku je sprawdzi i powie czy są dobre czy do wymiany,ewentualnie do regulacji poprzez podkładki.
  • #17
    19lukasz
    Level 15  
    Właśnie tak chcę zrobić. Może wystarczy wymienić końcówki. A czy wtryskiwacz może się w jakiś sposób tak zużyć że nie pomoże wymiana końcówek tylko trzeba będzie kupić nowy?
  • #18
    stanleym126
    Level 19  
    To normalne,że zużyciu ulegają końcówki wtrysków i wówczas je się wymienia.Czasem wystarczy regulacja, ale to można ocenić tylko na próbniku.
    Ciśnienie robocze jest ponad 100 bar i ustami nie dmuchniesz i nie sprawdzisz.
  • #20
    stanleym126
    Level 19  
    Tak wygląda próbnik do sprawdzania pylenia wtryskiwaczy

    Władimirec dymi na niebiesko
  • #21
    poloki8900
    Level 9  
    A jak ustawic wtrysk domowym sposobem we wladku ?
  • #23
    zbigniew125
    Level 23  
    Witam Bez próbnika nie ustawicie ciśnienia , sprawdzic jak rozpylają można podłanczając do przewodu , wyjęty wtrysk [ z tym że ciągnik musi pracować na jednym cylindrze] , choć to nie jest takie dokładne ze względu na brak możliwości kontroli utrzymania ciśnienia przed rozpyleniem . Pozdrawiam
  • #24
    cichus
    Level 21  
    Tak jak kolega wyżej napisał nic nie zrobicie. Nie sprawdzicie przy jakim ciśnieniu się otwiera i nie sprawdzicie również czy czasem nie podcieka.
  • #25
    Jaron20
    Level 11  
    Nie wiem czy temat aktualny ale ja też mam taki problem że kopci na niebiesko i zapach jest duszący.

    Zmieniłem pompę wtryskową bo stara padła kupiłem nowe końcówki wtrysków ustawiłem na 170 prze regulowałem zawory (szczelina 0,30) zmieniłem filtry paliwa i sitko odstojnika i kopci, z paleniem rano niema problemu.

    Co może jeszcze być???
  • #26
    Ł_U_K_A_S_Z
    Level 10  
    mercedesik wrote:
    ZA późny zapłon

    Raczej nie, w 60-ce u ojca za pozny byl zapłon to nie było takich objawów natomiast przy wysokich obrotach po zmroku jak było ciemno to widać było płomień z komina jak z palnika jakiegoś. Do tego dochodzi bardzo rozgrzany tłumik do tego stopnia że sie wypala na nim emalia. Raczej to nie to. Podaj co remontowałeś. Jeśli tuleje, tłoki, pierścienie to normalne, że będzie na początku brał olej na dotarciu póki się nie dotrą pierścienie z tuleją..
  • #27
    Jaron20
    Level 11  
    Jeśli chodzi o mnie to tuleje z tłokami zostawiłem stare.I tak sobie właśnie myślę czy nie wymienić pierścieni bo może to przez to kopci nie zauważyłem żeby pobierał olej ale spróbować można bo co może być więcej.
  • #28
    bastek54321
    Level 1  
    Panowie przyczyn moze byc wiele:)
    podstawowa przyczna jest lejace wtryski, pompa wtryskowa nie wydaje takiego cisnienia aby rozpylala wtryski, ale to nie musi byc przyczyna moze tez byc ze jest za duzy luz na zamku w pierscieniu tloka i wtedy jest niebieski dym bo silnik pobiera olej, zly kat ustawienia pompy wtryskowej do GMP.
    Nikt nie pisal ze moze byc tez winna glowica. moze zawory maja luz na prowadnicy i przepuszczaja olej do silnika i tez jest niebieski dym.
    wiem jak u mnie w 60-ce tez dymil na niebiesko wymienilem pierscienie, tloki, tuleje nowe i go dotarlem tak jak nalezalo. no ale nie przestalo dymic na niebiesko. pozniej se dowiedzialem ze moze byc winne glowice. kupilem nowe glowice kosztowalo mnie to ponad tys zlotych ale warto bylo bo mam juz spokoj.nie dymi ;-) :D
  • #29
    ZGG
    Level 27  
    Lejące wtryski dają czarny dym jak z kominów Batorego. -- Nie koniecznie A zamiast iść do pąpiarza wytarczy wkręcić wtryski odwrócone. Tylko przewody, i pokręcić rozrusznikiem. Widać czy pylą mgłą, czy leją jak z sikawki. Lejące wtryski zawsze dają niebieski dym .Szczegulnie na wolnych obrotach. Na gorącym silniku już nieco mniej.