Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vw caddy mk1 problem z odpaleniem

tomo191189 27 Mar 2010 11:04 3602 26
  • #1 27 Mar 2010 11:04
    tomo191189
    Poziom 8  

    Witam. Posiadam vw caddy 83r. Przełożyłem do niego silnik i cała przednia wiązkę z Seata Ibizy 1.9SDi 3D rocznik 99. Problem polega na tym ze po przekręceniu kluczyka nie wyświetla się przebieg i nie świecą się żadne kontrolki oprócz słabo migającej kontrolki świec żarowych. Po około 15 sekundach zaworek na pompie zamyka się. Samochód po podłączeniu zaworka bezpośrednio pod 12V odpala ale nie reaguje na dodawanie gazu.Na wtyczce do kompa na pinie 2 brak zasilania. Możliwe że problem tkwi w tym ze nie są podłączone kable od poziomu paliwa i tylnych lamp?? Proszę o pomoc.

    0 26
  • #2 27 Mar 2010 12:01
    wywrot88
    Poziom 17  

    Witam, zegary zostały oryginalne? Jeśli tak, to mała szansa, że elektronika będzie działać prawidłowo. To samo się tyczy skrzynek z bezpiecznikami/przekaźnikami wtyczki zapewne będą pasować, ale rozkład pinów będzie inny.

    0
  • #3 27 Mar 2010 13:10
    tomo191189
    Poziom 8  

    przełożyłem cała instalacje z Seata oprócz kilku kabli które idą na tył samochodu. Zegary z Seata.

    Dodano po 11 [minuty]:

    skrzynkę bezpieczników także...

    0
  • #4 27 Mar 2010 13:13
    wywrot88
    Poziom 17  

    W seacie wszystko działało bez problemu (seat po tylnym lub bocznym dzwonie)? Jeśli brakuje któregoś zasilania na ECU to albo wiązka/wtyczka się uszkodziła podczas montażu, albo przy podłączaniu coś zostało pominięte.

    0
  • #5 27 Mar 2010 13:54
    tomo191189
    Poziom 8  

    Seat był bity przodem. Jak podepne się pod (+) bezpośrednio z akumulatora na ECU to zaworek na pompie wariuje.

    Dodano po 17 [minuty]:

    Zastanawiam się nad wsadzeniem pompy wtryskowej na linke i będzie problem z głowy. Bo światła wszystkie są tylko problem z ECU.

    0
  • #6 27 Mar 2010 13:55
    wywrot88
    Poziom 17  

    W takim razie trzeba dokładnie sprawdzić wiązki, nawet jeśli nie widać uszkodzeń, po dzwonie wiązka może mieć poprzerywane przewody. Lepiej nic do ECU na krótko nie podpinać, łatwo je wtedy uszkodzić.

    0
  • #7 27 Mar 2010 16:02
    tomo191189
    Poziom 8  

    Możliwe ze to wina centralnego zamka?? bo tego akurat nie podłączyłem.

    0
  • #8 27 Mar 2010 20:13
    wywrot88
    Poziom 17  

    Mówiąc o centralnym zamku masz na myśli siłowniki w drzwiach, czy moduł komfortu?

    0
  • #9 28 Mar 2010 12:26
    tomo191189
    Poziom 8  

    Moduł komfortu

    0
  • #10 28 Mar 2010 14:01
    wywrot88
    Poziom 17  

    Wszystko musi być podłączone. Immo siedzi w ECU i w zegarach, ale bez podłączonego modułu komfortu nie będzie działać poprawnie. Podłącz moduł komfortu i znajdź to brakujące zasilanie ECU.

    0
  • #11 28 Mar 2010 14:40
    tomo191189
    Poziom 8  

    Vw caddy mk1 problem z odpaleniem to cos takiego

    Dodano po 36 [sekundy]:

    to jest moduł komfortu??

    Dodano po 5 [sekundy]:

    to jest moduł komfortu??

    0
  • #12 28 Mar 2010 15:27
    wywrot88
    Poziom 17  

    Tak, zgadza się to moduł komfortu (i sterownik centralnego zarazem)...

    0
  • #13 28 Mar 2010 23:30
    seba24
    Poziom 19  

    witam kolego jaki model był tego seata stary czy już ten nowy, bo jeśli stary to immo jest zewnętrzne i zegary nie są potrzebne, a jeśli po lifcie to wtedy potrzebne. moje głupie zdanie to takie ze brak prądy i jestem ciekaw czy główny przekaźnik słychać jak klika, bo stawiam że tam tkwi problem. 511 956 335 jak coś dzwoń
    duży plus że takie auto składasz

    0
  • #14 29 Mar 2010 16:23
    tomo191189
    Poziom 8  

    Tyle ze nie mogę znalezć wtyczki do tego modułu. Zegary już działają problem tkwił w niepodłączonym pływaku w zbiorniku. Teraz problem jest taki ze po włączeniu zapłonu ta śmieszna wskazówka w nastawniku w pompie znajduje się w połowie swojej drogi i w ciągu 15sekund powoli wraca do tyłu jednocześnie słysząc burczenie aż do momentu kliknięcia i w tym samym czasie odcina prąd na zawór paliwa na pompie. W przekaźniku 109 także słychać cyknięcie.

    0
  • #15 30 Mar 2010 09:37
    wywrot88
    Poziom 17  

    A co z tym zasilaniem ECU którego brakowało, znalazło się?

    0
  • #16 30 Mar 2010 19:07
    tomo191189
    Poziom 8  

    Jeszcze nie. Już mnie głowa rozbolała. Gdzie żeby diesel i tyle elektryki miał.... Na pinie 2 nie ma napięcia.

    0
  • #17 31 Mar 2010 09:42
    wywrot88
    Poziom 17  

    A czy jest już na takim poziomie złożenia, że działa zapłon, działają zegary, podłączone są sterowniki abs i pozostałe? Jeśli tak to warto by było podłączyć się do niego interfejsem, sam by zdiagnozował co ma jeszcze niepodłączone/uszkodzone.

    0
  • #18 31 Mar 2010 14:21
    tomo191189
    Poziom 8  

    Wszystko podłączone oprócz świateł. Podłączyłem pod niego kompa i wyskoczyło że słaby sygnał immobilajzera i nie podłączony pedał gazu. Po wypadku z kluczyka wypadła mała kosteczka i nie idzie jej znaleźć i oddałem kompa do zdjęcia immo. A dlaczego wyskakuje ze pedał gazu nie podłączony skoro podłączony. Może to także wina immo.??

    0
  • #19 31 Mar 2010 14:34
    wywrot88
    Poziom 17  

    To już wiadomo czemu nie reagował na dodanie gazu. Albo jest przerwana wiązka do czujnika albo uszkodzony sam czujnik albo czujnik nie ma zasilania, bodajże 5V, ale pewności nie mam. A zgubienie tej pastylki z immo to może być poważny (czytaj kosztowny) problem, nie da się jej odszukać? Immo nie powodowało by błędu czujnika gazu.

    0
  • #20 31 Mar 2010 16:52
    tomo191189
    Poziom 8  

    kompa oddalem do zdjecia immo a czujni dzialal do samego konca.

    0
  • #21 07 Kwi 2010 15:22
    tomo191189
    Poziom 8  

    teraz problem tkwi w tym ze nie reaguje na dodawanie gazu

    0
  • #22 07 Kwi 2010 15:46
    wywrot88
    Poziom 17  

    Sprawdź zasilanie i masę czujnika gazu. I czy jest połączenie z ecu.

    0
  • #23 07 Kwi 2010 21:18
    tomo191189
    Poziom 8  

    na których pinach na kompie powinno być zasilanie, które idzie do czujnika gazu ?

    0
  • #25 09 Kwi 2010 10:08
    tomo191189
    Poziom 8  

    nie ma tam nic na ten temat

    0
  • #26 09 Kwi 2010 12:05
    wywrot88
    Poziom 17  

    Trzeba sprawdzić na schemacie, nie znam na pamięć rozkładu pinów ECU :)

    0
  • #27 18 Maj 2010 14:08
    tomo191189
    Poziom 8  

    Witam ponownie. Postanowiłem wsadzić pompę wtryskowa 1.9D zamiast 1.9Sdi. Co o tym myślicie? Mechanicy rozkładaja rece. Jeden mowi ze to nastawnik drugi ze komputer. Czujnik gazu działa. Silnik po odpaleniu wchodzi na 5tys obrotów.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo