Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

antipollution fault Peugeot 307

27 Mar 2010 11:43 22534 19
  • Poziom 10  
    Witam, wiem że to już trochę stary temat, ale mnie ostatnio spotkał taki problem z tym komunikatem, najdziwniejsze jest to że po trzecim, czwartym odpaleniu po nocy komunikat sam znika, jeżdrze cały dzień i jest ok, po ostygnięciu na dłuższym postoju pojawia się ten komunikat i znowu po trzech lub czterech odpaleniach nie pojawia się, nie mam pojęcia co to może być, najdziwniejsze jest to że auto zachowuje się tak jakby nie było żadnych błędów. Mam serdeczną prośbę do ludzi znających się na tych autach o pomoc. Pozdrawiam i czekam na szybką odpowiedz.
  • Poziom 19  
    kolego moze to byc problemn z FAPem sterowaniem zaworu recyrkulacji i wiele wiele innych puki nie podlaczysz to sie nie dowiesz. Niestety ostatnia wrózka poszła juz na emeryture na tym forum.
  • Poziom 10  
    Najprościej podłączyć, tylko że to w ASO kosztuje jedyne 150 PLN i nie zawsze uda im się stwierdzić co faktycznie jest nie tak, kiedyś tego doświadczyłem, podłączyli kompa i wymyślali niestworzone rzeczy. Miałem nadzieję że ktoś podpowie co wystarczy sprawdzić, przeczyścić, bo to wygląda na jakąś pierdołę kolego viptradeac.
  • Spec od samochodów
    Co prawda od innego auta ale może się nada https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic525479.html lub https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic663885.html lub http://peb.pl/problemy/634552-peugeot-307-antipollution-fault.html Następnym razem kolego napisz czy benzyna czy diesel (ponoć jest różnica , wnioskuję to z drugiego linku )
    pozdrawiam i daj znać potomnym o problemie i jego rozwiązaniu
  • Poziom 10  
    Jest to silnik 2.0 HDI
  • Spec od samochodów
    Więc kolego poczytaj linki które podesłałem a w szczególności te dwa pierwsze
  • Poziom 16  
    Witam

    Rok temu po zakupie C4 (2.0 hdi 136KM- 06r. ) wystąpił "ten" nieszczęsny
    komunikat .

    Poszukałem w necie co nieco i jako że auto świeże wymieniłem wszystkie
    filtry (markowe ,nie filtrona) ,zatankowaniu dobrego paliwka i w trasę na
    wypalenie zanieczyszczenia w fapie.

    Na początek
    - Filtr paliwa
    - dobre paliwo
    i pojeździć trochę mi nie od razu zgasł ten komunikat(2dni) i co dziwniejsze gasł w czasie jazdy , by po odpaleniu wrócić . Za którymś odpaleniem auta nie pojawił się .Spróbuj pojeździć i wtedy zainteresuj się komputerem (lexia) do
    diagnostyki , bez tego ani rusz do dalszej diagnostyki , a czy to EGR ,czy
    inne podpowiedzi to wróżenie z fusów.
    Na pocieszenie Cię - wczoraj zapalił się mi komunikat
    Particle filter additive too low - Eloys do dolania
    Pozdrawiam.
  • Poziom 10  
    Dzięki pief, straciłem już nadzieję że ktokolwiek się konkretnie odezwie w tym temacie, też mi się wydaje że to jakieś problemy z paliwem, po zatankowaniu lepszego paliwka na Schel-u V-Powera autko zachowuje się nieco lepiej tzn. objawia się to tym że lżej odpala, ciszej pracuje na zimno, ma lepsze przyśpieszenie i ten nieszczęsny komunikat częściej znika. Pojeżdrze kilka dni może coś się polepszy ;-)
    Pozdrawiam
  • Poziom 12  
    Witam.Miałem ten sam problem z 307 2.0Hdi.Fakt,że dużo pracował na biegu jałowym a to nie wpływa korzystnie na Fap.U mnie dodatkowo wchodził w stan awaryjny silnika 3tys obrotów. Za pomocą "Planeta"zregenerowałem filtr Fap problem zniknoł po około tygodniu znowu to samo.Wtedy to już wyłączyłem FAP za pomocą komputera i po sprawie. Możliwe,że kończy Ci się dodatek do ON.Sprawdź kalkularory.
  • Poziom 10  
    Dodatku do ON mam połowę zbiorniczka, sprawdzałem na podnośniku, znajduje się koło zbiornika od strony kierowcy. Fap-a regenerowałem jakiś czas temu w ASO. Dziś po odpaleniu wyskoczył znowu ten nieszczęsny komunikat, ale po czterokrotnym przekręceniu kluczyka i włączeniu zapłonu bez odpalania nie zaświecił się, co to może być? Mam nadzieję że ktoś mi podpowie.
    Pozdrawiam
  • Poziom 10  
    Pewnie tak, ale miałem nadzieję że ktoś coś podrzuci co to może być.
  • Poziom 12  
    Mi tęż chwilowo pomagało odpięcie klemy akumulatora
  • Poziom 13  
    Witam ,miałem ten sam błąd , wiąże się on z brakiem utrzymania norm spalin ,powodowane jest ruchem miejskim , ja pojechałem przegonić autko na autostradke i na 4 biegu do 5 tyś RPM i po sprawie o błędzie już dawno zapomniałem
  • Poziom 35  
    Dobra wiadomosc dla posiadaczy citroena c4 i c5.

    c5 1.6 hdi co 120 tys km dodac eolys
    co 100tys km wymienic fap czyli filter czastek stałych
    w starszych modelach nalezy wymienic ster silnika bo nawet po wymianie fapa i po dolaniu płynu pokazuje dalej zapchany fap.
    2.0 2.2hdi138 hp wymiana fapa 200tys
    2.2 hdi 173 hp 225tys

    c4 i c4 picasso podobnie.

    nic tylko francuskie auta miec
  • Poziom 10  
    Witam ponownie, byłem na diagnostyce no więc: EDC 15C2 - pamięć błędów 1429 czujnik ciśnienia różnicowego, sygnał niezrozumiały, za dużo mi to nie powiedziało i mechanikowi też, skasował błąd i po odpaleniu kontrolka nie zaświeciła się już. Pojechałem do domu i po ostygnięciu błąd na nowo się pojawił, wnerwiłem się pojechałem do innego mechanika podłączył się i odczytał: czujnik ciśnienia różnicowy układu odwadniania, po czym też wykasował błąd i komunikat zniknął, tylko że jak już wcześniej wspomniałem to komunikat znikał jak się auto nagrzało po trzecim odpaleniu. Proszę o podpowiedz bo już brak mi pomysłów a mechanicy rozkładają ręce. Pozdrawiam.

    Dodano po 1 [godziny] 52 [minuty]:

    Chyba znalazłem rozwiązanie: http://www.peugeot-klub.pl/forum/viewthread.php?thread_id=18787&rowstart=0
  • Poziom 10  
    Po wymianie czujnika różnicowego i wykonaniu diagnostyki wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam
  • Poziom 1  
    Witam wszystkich może nie do końca na temat ale-
    Mam pytanie dot. c4 picasso 1.6 hdi - czy zdazylo sie komuś wyciekanie płynu eolys, przelewanie zbiorniczka z tym płynem, nie wiem czy to istotne ale autko stało ok.6 m-cy na parkingu w tym czasie odpalane sporadycznie przejechało max 300km, doleawan ropa pewnie najtańsza w małych ilościach przy czym przebieg łaczny ok 2000 km. nic sie nie świeci, system nie pokazuje żadnych błędów i ostrzeżeń ale plama sie pojawiła po tym jak auto zrobilo w majówkę ok500km co mnie troche niepokoi
  • Poziom 10  
    Witam jeśli jechałeś te 500 km na klimie to może być to plama z skroplonej wody z klimy.
    Pozdrawiam