Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Metal Work Pneumatic
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Volvo FH 12 opis bezpieczników

sebor 10 Sie 2004 16:19 45663 46
  • #1 10 Sie 2004 16:19
    sebor
    Poziom 2  

    mam Volvo FH 12 rocznik 2000 . Poszukuje elektrycznej jak rowniez jakiegos programu do diagnostyki, schematu interface i informacji gdzie w tym samochodzie jest zlacze diagnostyczne? Naprawde nie wiem prosze o pomoc :cry:

    2 29
  • Metal Work Pneumatic
  • #2 11 Sie 2004 12:08
    leinadzs
    Poziom 27  

    Też szukałem i nic. Z ciężarówkami jest ciężko

    0
  • #3 12 Sie 2004 16:34
    sebor
    Poziom 2  

    Myślę że musimy połączyć siły i szukać razem. Jak coś znajdę to dam ci znać na tym forum.Pozdrawiam i życzę owocnych poszukiwań.

    0
  • #4 11 Sie 2005 16:50
    svinx
    Poziom 12  

    O ile sie dobrze orientuje złącze diagnostyczne jest ukryte pod zaślepką po praewej stronie od kluczyka do tachografu, tak jest bynajmiej w tym samochodzie ale z 1998 roku w nowszych mysle ze bedzie tak samo.
    Czy wie ktoś jak "WYŁĄCZYĆ" tachograf aby W CZASIE JAZDY RYSOWAŁ PAUZE? wiem ze trzeba jakies kabelki zmostkowac tylko jakie?

    2
  • Metal Work Pneumatic
  • #5 12 Sie 2005 13:43
    kredka74
    Poziom 16  

    diagnoza w fh12 jest za pomocą kodów migowych, przycisk diagnoza znajduje sie w skrzynce bezpieczników włącznie z gniazdem diagnostycznym nie potrzeba żadnego interfejsu!! :)

    1
  • #6 12 Sie 2005 15:00
    lukas6666
    Poziom 13  

    :) sam latam fh12 i robi sie specjalny pstryczek elektryczek w starszej wersji nie mialems obudowane tachpgrawu o dolu ale robi sie przez kabel doprowadzajacy od predkosciomierza :)

    Dodano po 47 [sekundy]:

    mama instruckej obslugi od fh12 moge xero zrobic ae to jest 180 str A4 :D po polsku kontakt hh 2826118 ( niewidoczny )

    1
  • #7 29 Wrz 2005 10:51
    tixel
    Poziom 11  

    WITAM

    Jeżeli chodzi o FH12 z 2000 roku (to było produkowane w tym czasie 2 modele!!) z wyświetlaczem po środku deski rozdzielczej (tzw. Versja2) i z wyświetlaczem z prawej strony (tzw. wersja98).
    Jak w wersji 98 tak i w V2 gniazdo diagnostyczne jest z lewej strony kierownicy, na wysokości kolana kierowcy , pod zaślepką.

    Interfejs nie dostaniesz tak łatwo!!! To samo dotyczy programu do diagnozy.

    Jeżeli macie jakiś problem z elektryką do FH12 czy innych modeli Volvo Truck to piszcie, być może pomogę.

    Pozdrawiam Kenezzz

    0
  • #8 17 Lut 2006 22:52
    Pjotrek
    Poziom 10  

    kredka74 napisał:
    diagnoza w fh12 jest za pomocą kodów migowych, przycisk diagnoza znajduje sie w skrzynce bezpieczników włącznie z gniazdem diagnostycznym nie potrzeba żadnego interfejsu!! :)

    witam, wiem ze w starszych modelach tak było, a w taki jak ja posiadam(2000r.) jest to zastąpione "komputerem pokładowym" na desce rozdzielczej po lewej stronie kierownicy.

    P.S. posiada ktoś może program serwisowy/katalog części (EPC – Electronic Parts Katalog, TIS – Technical Information System)??

    Proszę o pomoc.

    edit:
    potrzebuj schematu inslacji hamulca górskiego w Volvo fh-12 2000r

    0
  • #9 23 Lut 2006 20:25
    poldek43
    Poziom 14  

    Witam !
    A co chcesz o tym góralu wiedzieć ?
    Pozdro.

    0
  • #10 23 Lut 2006 23:38
    tixel
    Poziom 11  

    Pjotrek napisał:
    potrzebuje schematu inslacji hamulca górskiego w Volvo fh-12 2000r


    Napisz ile koni ma twoje FH , no i z na czym polega problem. Może pomogę.....:idea:

    0
  • #11 25 Lut 2006 00:08
    Pjotrek
    Poziom 10  

    420 KM, problem hamulca gorskiego polega na tym ze sie nie załącza, nie dostaje wogole pradu do zaworu, na elektromagnes... czarna magia. Gdzie wogole ida przewody z włącznika hamulca gorskiego(jednostopniowy)?? Bezposrednio do zaworu, na elektromagnes czy do jakiejs "skrzynki"??
    Kolejna sprawa, wskakuje mi od groma bledow na "komputerze"(w desce rozdzielczej), konkretniej usterki elektryczne:/

    P.S. znalazlem takie cos http://www.autotis.pl/?grupa=inne&podgrupa=volvotruck mial ktos doczynienia z tym programem??

    0
  • #12 25 Lut 2006 23:58
    poldek43
    Poziom 14  

    Witam !
    Zasilanie z głównej płyty a sterowanie z kasety .
    pozdro.

    1
  • #13 26 Lut 2006 11:07
    tixel
    Poziom 11  

    poldek43: ależ mu wytłumaczył :D

    Więc jeżeli masz FH12 420KM z wyświetlaczem z lewej strony to hamulec górski jest sterowany bezpośrednio przez komputer silnika (ECU SILNIKA) i pośrednio przez komputer pokładowy (ECU POJAZDU). Jeżeli na wyświetlaczy nie ma AKTYWNYCH błędów z ECU silnika to prawdo podobnie będzie uszkodzony mechanicznie elektrozawór ham. górskiego lub nie dochodzi napięcie do niego...
    Zasilanie jest z przekażnika K5 na bezpiecznik "20" i potem bezpośrednio na slektrozawór. Na przełącznik napięcie przychodzi z komputera pokładowego i to on steruje przekaźnikiem K5.
    Ale nie będzie nigdzie tego napięcie jeżeli nie będą spełnione warunki!

    Dlatego radzę żeby udać się do najbliższego serwisu VOLVO i zlecić diagnostykę ham. górskiego. Koszt nie powinien być duży, a napewno zrobią to fachowo i kompetętnie....
    Najbliżej ciebie będzie chyba serwis w Rzgowie lub Długołęka.
    Pozdrawiam.. :D

    0
  • #14 27 Lut 2006 18:37
    Pjotrek
    Poziom 10  

    kenezzz napisał:
    poldek43: ależ mu wytłumaczył :D

    Więc jeżeli masz FH12 420KM z wyświetlaczem z lewej strony to hamulec górski jest sterowany bezpośrednio przez komputer silnika (ECU SILNIKA) i pośrednio przez komputer pokładowy (ECU POJAZDU). Jeżeli na wyświetlaczy nie ma AKTYWNYCH błędów z ECU silnika to prawdo podobnie będzie uszkodzony mechanicznie elektrozawór ham. górskiego lub nie dochodzi napięcie do niego...
    Zasilanie jest z przekażnika K5 na bezpiecznik "20" i potem bezpośrednio na slektrozawór. Na przełącznik napięcie przychodzi z komputera pokładowego i to on steruje przekaźnikiem K5.
    Ale nie będzie nigdzie tego napięcie jeżeli nie będą spełnione warunki!

    Dlatego radzę żeby udać się do najbliższego serwisu VOLVO i zlecić diagnostykę ham. górskiego. Koszt nie powinien być duży, a napewno zrobią to fachowo i kompetętnie....
    Najbliżej ciebie będzie chyba serwis w Rzgowie lub Długołęka.
    Pozdrawiam.. :D


    witam. w tym zaworze sa dwa elekrozawory, podłączyłem go na "krórko" i niby chodzą... a co do napiecia w przewodach co do niego dochodzą, to ciezko sprawdzic bo na postoju raczej hamulec gorski nie dziala, wiec nie powinno byc w nich prądu!? jak autko zjedzie to sprawdze w/w przekaznik i bezpiecznik.
    a co do bledow, to czasami wyskakuje(w czasie jazdy i gdy silnik chodzi) kontrolka z wykrzyknikiem, i napis na wyswietlaczu, bodajze " sprawdz prz następnym postoju silnik"...
    P.S. gdzie moge uzyskac szerszą informacje, o numerze bledu/czesci o ktorej mnie informuje komputer?
    dzieki za odpowiedz.

    0
  • #15 27 Lut 2006 21:51
    tixel
    Poziom 11  

    Pjotrek napisał:

    P.S. gdzie moge uzyskac szerszą informacje, o numerze bledu/czesci o ktorej mnie informuje komputer?
    dzieki za odpowiedz.


    Najprościej podjechać do serwisu Volvo na sprawdzenie błędów - koszt około 100zł. Dostaniesz wydruk i powiedzą ci co i jak należałoby naprawić.

    Pozdrawiam..:D

    0
  • #16 19 Mar 2006 14:39
    poldek43
    Poziom 14  

    kenezzz napisał:
    Pjotrek napisał:

    P.S. gdzie moge uzyskac szerszą informacje, o numerze bledu/czesci o ktorej mnie informuje komputer?
    dzieki za odpowiedz.


    Najprościej podjechać do serwisu Volvo na sprawdzenie błędów - koszt około 100zł. Dostaniesz wydruk i powiedzą ci co i jak należałoby naprawić.

    Pozdrawiam..:D



    I co naprodukowałeś się i kierujesz kolegę do serwisu .
    Ten blok zaworowy można sprawdzić też na postoju .
    Pozdrawiam.

    0
  • #17 22 Kwi 2006 18:27
    Artur2910
    Poziom 16  

    Witam!!! Widzę że VOLVO to ciężki temat jak i same ciężarówki. Ja posiadam tester do ciężarówek marki Volvo i nie tylko (mam na myśli autobusy tej marki) jak również pozostałe marki (MAN, SCANIA, MERCEDES, DAF, RENAULT i inne). Mam również program serwisowy na płytce DVD do VOLVA i nie tylko. Dla zainteresowanych proszę o email na prv. Pozdrawiam. Artur

    0
  • #18 19 Cze 2006 22:24
    Fidolo
    Poziom 12  

    Witam,
    Panowie czy ktoś z was mógłby powiedzieć coś na temat blokady obrotów silnika w FH 12 z 1998 roku, 420 Km.
    Chodzi o to żeby uzyskać większe obroty ( większą prędkość ) na ostatnim biegu niż 2000/min.
    Słyszałem że można tą blokadę jakoś obejść ale nie wiem jak.
    Pytam w imieniu mojego szwagra bo to on jeździ ciężarówą.
    Jeśli ktoś z was wie i mógłby udzielić takich informacji byłbym bardzo wdzięczny. (kontakt na priv)

    Pozdrawiam

    0
  • #19 27 Cze 2006 13:39
    damian_lodz
    Poziom 2  

    jesli ktos chce moge dac instruckej od FH12 rokcznik 94-97 powinna terz pasowac do nowszych :)

    Dodano po 30 [sekundy]:

    gg 2826118 ( niewidoczny )

    0
  • #20 07 Paź 2006 11:46
    Pjotrek
    Poziom 10  

    Fidolo napisał:
    Witam,
    Panowie czy ktoś z was mógłby powiedzieć coś na temat blokady obrotów silnika w FH 12 z 1998 roku, 420 Km.
    Chodzi o to żeby uzyskać większe obroty ( większą prędkość ) na ostatnim biegu niż 2000/min.
    Słyszałem że można tą blokadę jakoś obejść ale nie wiem jak.
    Pytam w imieniu mojego szwagra bo to on jeździ ciężarówą.
    Jeśli ktoś z was wie i mógłby udzielić takich informacji byłbym bardzo wdzięczny. (kontakt na priv)

    Pozdrawiam


    a jaką prędkość masz na ostatnim biegu przy 2000rpm?

    1
  • #21 16 Paź 2006 15:06
    KarKan
    Poziom 11  

    Hej posiada ktos program dzieki ktoemu moglbym polaczy sie przez komputer z Volvo FH 12??

    0
  • #22 17 Paź 2006 14:21
    Artur2910
    Poziom 16  

    Witam!!! Tester AXONE 2000 Truck łączy się z każdym Volvo na kodzie "C" i "D" w diagnostyce szeregowej (odczyt parametrów, kodów usterek, stanów pracy itp.), natomiast starsze Volvo na kodzie "A" tylko za pomocą kodów migowych. Posiadam taki tester i służe pomocą. Oprócz tego mam na płytce DVD program serwisowy do ciężarówek i autobusów zawierający EPC, schematy elektryczne, kody usterek i naprawę. Pozdrawiam. Artur

    1
  • #23 25 Sie 2007 14:40
    Erval
    Poziom 1  

    kolego a jak ten program sie nazywa?

    0
  • #24 02 Wrz 2007 01:36
    kasti47
    Poziom 1  

    koledzy sami odczytacie kody usterek

    Dodano po 1 [minuty]:

    jak komus szarpie to ja wiem co ma zrobic

    Dodano po 3 [minuty]:

    bo jurz przeszedlem przesto czasami jest dobrze czasami zle i samochud szarpie to nie rzaden czujnik to volvie to standard bo ma volvo 1999

    0
  • #25 02 Wrz 2007 20:54
    tixel
    Poziom 11  

    skoro to standard to napisz o co chodzi ...:|

    0
  • #27 13 Lis 2007 15:27
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Erval napisał:
    kolego a jak ten program sie nazywa?

    Tester nie wymaga programu jest całkowicie samodzielny:
    http://www.dieselland.com.pl/downlad/AXONE2000_PL.pdf
    Programu wymaga natomiast Navigator Mobile
    link z ofertą: http://www.dieselland.com.pl/index.php?strona=oferta&oferta=5
    Diagnozuje także Dafa, Merc. MAN Renault Scania i inne ciężarowe ciągniki rolnicze oraz przyczepy i naczepy.
    :idea: Na osobowe i motocykle oddzielny abonament :cry:

    0
  • #28 27 Lis 2007 22:16
    opal67
    Poziom 10  

    używam testera nawigator mobile z diagnoza fh jest różnie zależy od roku problem z bilansem pld

    0
  • #29 28 Lis 2007 00:19
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Silnik A oraz Lucas i Delphi nie balansują się Texą, ale we wcześniejszych wersjach oprogramowania również scania nie balansowała sie a dodatkowo w silniku 16 litrowym balans jest tylko do 6 cylindra 7 i 8 nie występuje myślę że to jest bląd oprogramowania.
    Najnowsza wersja obsluguje już V8 16litrową

    0
  • #30 19 Sty 2008 18:21
    radek420
    Poziom 1  

    witam. potrzebóje opis bespiczników do Volva FH12-420 z 98. jezeli ktos ma to prosze o odpowiec. dziekuje.

    2
  Szukaj w 5mln produktów