Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Długość kabli, a jakość dźwięku;

27 Mar 2010 12:21 4851 7
  • Poziom 2  
    Witam

    Mam studio domowe, w którym używam laptopa.

    Laptop jest bardzo cichy, więc cenię sobie komfort pracy z nim.

    Ponieważ laptopa trudno podrasować wpadłem na pomysł, żeby
    użyć w moim studiu komputera stacjonarnego, który jednak
    produkuje dużo hałasu.

    W związku z tym pomyślałem sobie, żeby przetransportować
    ten komputer do drugiego, sąsiadującego pomieszczenia i
    użyć do połączeń dosyć długich kabli (minimum 6 metrów długości).

    Chciałbym się dowiedzieć z waszego doświadczenia, czy taka
    długość kabli ma duży wpływ na jakość odbioru sygnału ???

    Jeśli w takim przypadku zakłócenia są duże to może
    użycie symetrycznych połączeń rozwiąże problem ?

    sp.
  • Poziom 34  
    Trudno jest kupić (w naszym kraju) dobre kable ekranowane. Większość kabli nie ma pełnego ścisłego ekranu wokół "gorącej" żyły. Jeżeli kabel ekranowany będzie miał dobry ekran (porządna plecionka lub pełna folia, to 6 mb w niczym nie przeszkadza w tym temacie. Jeżeli ekran będzie jak w typowych chińskich wyrobach ( parę drutów wzdłuż żyły środkowej, to pojawi się brum (przydźwięk).
  • Moderator Akustyka
    Można kupić dobre kable tylko trzeba poszukać, i takowe kosztują przynajmniej 5-6zł/m
    Posiadają ok 95-98% pokrycia optycznego, niektóre mniej ale za to mają folię lub przewodzącą warstwę tworzywa sztucznego.

    Najlepiej używać kabli symetrycznych, o ile to tylko możliwe. Wtedy zakłócenia są minimalne, i w miarę odporne na np telefon komórkowy.
    Połączenia niesymetryczne stosuje się do 15m, choć nieraz zdarza się puścić przez kabel 30-60m i wszystko chodzi jak trzeba.

    Reasumując, możesz spokojnie podłączyć.
  • Poziom 2  
    Dzięki za informacje.

    Myślałem też o połączeniach symetrycznych, jednak jakoś nie mogę się doszukać na google jakichś sensownych informacji na ten temat.

    Jeśli chodzi o mój sprzęt, to chyba mam lekki bałagan.

    Wyjście z karty dźwiękowej to MAŁY JACK STEREO.

    Potem jest kompresor z 2 * XLR [m] + 2 * XLR [ż] oraz z niezbalansowanymi gniazdami TRS DUŻY JACK.

    Następnie mikser, który ma XLR tylko do mikrofonu, ale również są
    w nim gniazda TRS DUŻY JACK (2* MONO L + 2 * [MONO R - zbalansowane
    lub nie, czego w ogóle nie rozumiem]).

    Pozostają wejścia do głośników 2 * XLR.

    --------------------------------------

    Sprawa jest dla mnie trudna do rozwikłania, głównie dlatego,
    że niektóre urządzenia takie jak np. EQUALIZER PEAVEY mają
    tylko jedno wejście SYMATRYCZNE XLR oraz jedno wyjście SYM. XLR lub
    po jednym DUŻYM JACKU STEREO (symetrycznym).

    Ja w swoim kompresorze mam po dwa XLR-y. Wyczytałem gdzieś
    że kabel symetryczny to tylko DWUŻYŁOWY, więc musi to być

    JACK-JACK STEREO lub XLR - XLR lub XLR - JACK STEREO.

    Moje pytanie jest następujące. Czy ktoś z was mógłby mi podpowiedzieć
    jak z pomocą gniazd w moim sprzęcie zmontować połączenia symetryczne
    od początku do końca ? Biorę też pod uwagę DI-BOXY i HD400 Behringera
    który niby konwertuje sygnał z niezbalansowanego na zbalansowany ale
    ma dwa wyjście osobno TRS duże.

    Poza tym dlaczego ww. PEAVEY ma tylko po jednym gnieździe a mój kompresor
    ma dwa ?

    //
  • Poziom 28  
    Twój equalizer jest mono?? Napisz modele. Bo kompresor pewnie masz dwukanałowy ;]

    W obu wypadkach czy kompresor czy EQ wpinasz je kablem insertowym w inserty kanałów (kompresor), bądź sumy (EQ). w tym wypadku robisz sobie kabel jack TRS - 2xXLR (1xm 1xf). Uzyj do tego np takich kabli:
    http://onstage.pl/index.php?products=product&prod_id=28
    http://onstage.pl/index.php?products=product&prod_id=29

    Dodano po 1 [minuty]:

    A z karty dźwiękowej wychodzisz kablem np takim samym jak te co podałem wyżej i na drugim końcu kabla dwa żeńskie XLRy i wpinasz w sumę miksera. ewentualnie po drodze Dibox i odpowiednie kable do niego.
  • Poziom 2  
    PEAVEY Q1311

    Faktycznie to model mono.

    Mam dwukanałowego Reloopa.

    Mikser XENYX 502.

    Nadal ciężko mi to rozpracować :-)

    Może powiem w ten sposób. Z instrukcji miksera ciężko cokolwiek zrozumieć.

    W tym XENYX-ie jest tylko jedno wejście XLR (mikrofonowe) i co wynika
    z instrukcji 1 WEJŚCIE LINE MONO, które może być ZBALANSOWANE
    LUB NIE oraz DWA WEJŚCIA STEREO, czyli 2 * L i 2 * R, które również
    mogą przyjmować sygnał zbalansowany ale nie rozumiem tu czegoś.

    Są cztery gniazdka, więc jeśli sygnał zbalansowany musi być na DUŻYM
    JACKU STEREO, to z tego wynika, że chyba trzeba byłoby wpiąć
    do tego wejścia w mikserze JACK STEREO w lewy lub prawy kanał
    ehehe masakra.

    Jakieś sugestie ?

    Sorka, ale według tego opisu to jest niezbalansowane połączenie:

    Link

    Zapytam może jeszcze inaczej:

    Czy wtyki TRS STEREO mogą przesyłać sygnał MONO ?

    Czyli czy można użyć dwóch wtyków STEREO, aby podać na wejście
    oddzielne dwa kanały ?
  • Moderator Akustyka
    Sygnał symetryczny mono wymaga przesyłania dwoma żyłami, plus ekran, który pełni rolę ochronną / przeciwzakłóceniowa.
    Dlatego w mikserze masz dwa gniazda jack, na kanałach symetrycznych. Gdyż jednym jackiem TRS (Stereo) idzie sygnał mono. Jednym wchodzisz na kanał lewy drugim na prawy.

    Zbalansowane = symetryczne, choć moim zdaniem druga forma jest poprawna.

    Gniazda wejściowe mogą przyjmować sygnał symetryczny i niesymetryczny.

    Trzeba rozróżnić przesyłanie sygnału symetrycznego od sygnału stereofonicznego wtykiem TRS (Jack stereo). Wtyk ten sam ale całkiem różne standardy! I generuje to najwięcej problemów u początkujących akustyków. Do tego miksera MUSISZ zastosować dwa wtyki mono, by uzyskać sygnał stereo. Z linka który podałeś przedostatnie połączenie.
  • Poziom 43  
    Wtykami TRS, (połączenie symetryczne) można przesyłać sygnał mono, jeśli podłączane urządzenie (np instrument) ma wyjście symetryczne a mikser, wejście symetryczne. Jeśli któryś z tych elementów nie posiada wyjścia/wejścia symetrycznego, przesyłanie sygnału przewodem symetrycznym, w zasadzie nie ma sensu. Z wyjścia karty dźwiękowej laptopa, można pobrać sygnał stereo - niesymetryczny a więc trzeba użyć przewodu mały jack 3,5mm stereo-2xjack mono 6,3mm (TS) i wpiąć do wejść L i R kanału LINE IN 2/3 lub 4/5 tego miksera.

    Pozdrawiam.