Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

LAGUNA 1 gotująca sie woda w chłodnicy

greg1622 27 Mar 2010 13:05 25085 35
  • #1 27 Mar 2010 13:05
    greg1622
    Poziom 9  

    Witam posiadam od niedawna luguna 1 z silnikiem 2.0 8v 95 rok i niestety mam problem z chłodzeniem ,otóż gdy odpalę samochód i zacznę jechać to po przejechaniu niewielkiego odcinka nagle temp. rośnie do około 90 stopni wtedy przyciskam na gaz do około 110km/h temp spada do normy i jest już ok dopóki się nie zatrzymam ,gdy stanę gdzieś dosłownie na minute woda zaczyna się gotować (oczywiście czekam aż przestygnie jak już się zagotuje ,natomiast jak momentalnie ruszę to temp znowu spada do normalnego poziomu. Teraz tak termostat był wymieniany ,czujnik od wentylatora tez bo nie zawsze się załączał ,korek od zbiorniczka wyrównawczego też , nie ma objawów walniętej uszczelki pod głowica(chociaż mechanik stwierdził że to właśnie ona) ponieważ nie ma żadnej śmietany pod korkiem ani w miarce od oleju . Co może być przyczyna takich objawów???

    0 29
  • #3 27 Mar 2010 13:11
    radzio740
    Poziom 16  

    smietana nie jest wyznacznikiem uszkodzonej uszczelki,wentylator dziala jak temperatura wzrasta

    0
  • #5 27 Mar 2010 13:16
    cynio333
    Poziom 18  

    Prawdopodobnie urwał się wirnik od pompy wody. Jeżeli to jest silnik ten sam co w volvo. Przerabiałem to samo z tym, że oprócz tego była skorodowana wtyczka od wentylatora chłodnicy. Niestety bez rozbiórki rozrządu się nie obejdzie. Przynajmniej na to mi wygląda.

    0
  • #6 27 Mar 2010 13:24
    greg1622
    Poziom 9  

    Po wymianie czujnika od wentylatora już się załącza ,jednak schlodzi temp spadnie z gotujacej sie wody do normalnej i po 2 min jest to samo.

    0
  • #7 27 Mar 2010 14:03
    cynio333
    Poziom 18  

    Jeżeli wentylator wcześniej nie pracował i to było przyczyną gotowania się płynu, to może nie odpowietrzyłeś dokładnie układu. O ile dobrze pamiętam to są 3 odpowietrzniki. Upewnij się że podczas uzupełniania płynu przelałeś wszystkie.

    0
  • #8 27 Mar 2010 16:23
    greg1622
    Poziom 9  

    szczerze to też uważam że układ jest zapowietrzony ,ale ja mechanikiem nie jestem, zrobiłem przed chwilą małe doświadczenie , wyciągnąłem ze zbiorniczka wyrównawczego płyn do minimum żeby go nie wywalało bo tak się działo i cały czas dolewałem do max ,jednak teraz zrobiłem inaczej , jak pisałem wyciągnąłem płyn do minimum i co zaobserwowałem , od razu powiem ze jeszcze nigdy nie zapaliła mi się kontrolka od wody tylko dochodzi mniej więcej do polowy miedzy 3 a 4 gruba kreska , wracają z mojej obserwacji wynikło iż przy odpaleniu silnika i poczekaniu paru minut gdy temp. dochodzi do 3 grubej kreski a daleko jeszcze do czwartej zbiornik zaczyna się napełniać i wywala mi wodę z układu woda jest takiej temp. ze spokojnie można jej dotknąć dup. później robi się coraz cieplejsza i z dolnego wężyka od zbiorniczka wylatują banki powietrza i po jakimś czasie a\zaczyna bulgotać ale temp. nie dochodzi do końca po czym włącza się wentylator, na moja logikę nie powinno się tak robić ,przede wszystkim to ze zbiornik gdy jest na minimum zaczyna się napełniać jakby cofało płyn. jak pisałem temp nigdy nie doszła do końca i nie zapaliła się nawet kontrolka. Teraz tak myślę ze jakby to byla uszczelka to temp była by wysoka cały czas nawet podczas jazdy , a ona spada wiec na moj rozum to raczej nie uszczelka (ale ja jestem zwykłym szarym człowiekiem:) acha i węże nie są twarde te które dochodzące do silnika

    Dodano po 1 [minuty]:

    aha układu nie odpowietrzałem ja ani nikt inny , a dwa nie wiem gdzie sa te odpowietrzniki

    1
  • #9 27 Mar 2010 16:52
    cynio333
    Poziom 18  

    Po pierwsze nie nie ma sensu testować układu z odkręconym korkiem. W układzie chłodzenia musi panować ciśnienie, które zapobiega zagotowaniu się płynu (kłania się fizyka, im większe ciśnienie tym wyższa temperatura gotowania, w skrócie). Odpowietrz układ na zgaszonym silniku, upewnij się, że przelałeś odpowietrzniki po kolei od najniżej położonego, a później napisz co się dzieje.
    P.S. Po przelaniu najniżej położonego odpowietrznika, zakręcasz go i jedziesz do następnego....itd
    Odpowietrzniki powinny być na jednym z przewodów do nagrzewnicy, na chłodnicy i na obudowie termostatu.

    0
  • #10 27 Mar 2010 17:14
    greg1622
    Poziom 9  

    nie pisałem że robiłem to z odkręconym korkiem

    Dodano po 9 [minuty]:

    aha zapomniałem o czymś ,autko jest z instalacją gazową

    0
  • #11 27 Mar 2010 17:29
    cynio333
    Poziom 18  

    Więc źle Cię zrozumiałem, przepraszam. Jeżeli przewody do parownika masz powyżej odpowietrzników, to będziesz je musiał ściągać do odpowietrzania, żeby nie został bąbel powietrza. W każdym razie spróbuj go porządnie odpowietrzyć, nie musi to być tak dokładne jak w układzie hamulcowym, coś tam powietrza może zostać. Jak to nie pomoże to pozostaje wirnik pompy lub uszczelka pod głowicą.

    1
  • #12 27 Mar 2010 17:46
    greg1622
    Poziom 9  

    nie mogę znaleźć tych odpowietrzników

    Dodano po 1 [minuty]:

    a i powiedzcie mi gdzie jest termostat i czy sam moge go wyciagnac ,czy cos sie stanie?

    Dodano po 7 [minuty]:

    czytalem ze to moze byc przyczyna uszczelki pod glowica ,ze to spaliny przedostaja sie do ukladu chlodzenia i wywala płyn ok rozumiem moze być i tak , ale skoro by mialabyc to uszczelka to przeciez na postaoju jak i w jezdzie te spaliny by sie dostawaly a mi plyn wywala tylko na postoju

    Dodano po 1 [minuty]:

    chce go odpowietrzyc ale za cholere nie moge znalezc tych odpowietrznikow

    0
  • #13 27 Mar 2010 17:50
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #14 27 Mar 2010 17:53
    greg1622
    Poziom 9  

    Ogrzewanie dziala jak nalezy, w zime przy niskich temp byly problemy ale teraz jest ok .

    Dodano po 1 [minuty]:

    Korek jest ok takze nie trzeba odkrecac zeby sie odpowietrzyl bo powietrze uszlo by przez korek, wiec jezeli jest zapowietrzony to gdzies glebiej.

    0
  • #15 27 Mar 2010 17:54
    cynio333
    Poziom 18  

    Sprawdź na jednym z przewodów do nagrzewnicy, tuż za silnikiem, drugi powinien być na samej górze chłodnicy, a trzeci na obudowie termostatu. Jeżeli masz ten silnik co myślę, to obudowa termostatu jest po lewej stronie (prawej samochodu) za pokrywą rozrządu, przykręcona do głowicy. Już dokładnie nie pamiętam ale jeszcze może być na tylnej części głowicy. Jest to śruba na klucz ampulowy 5mm. Najlepiej by było jakbyś fotkę pstryknął. Jak zobaczę motor to od razu Ci powiem a tak to bardziej zgaduję.

    1
  • #16 27 Mar 2010 18:24
    greg1622
    Poziom 9  

    czytalem tez ze gos mial silnik 2.5 v6 i tez mial to samo tylko jemu wywalalo tez podczas jazdy , wymienil koles pol silnika koszty niesamowite termostat tez byl wu\ymieniany i co sie okazalo ze to wlasnie termostat , otwieral sie dop prz 97 stopniach a to juz prawie temp wrzenia. a biedny wydal tyle kasy na uszczelke pod glowice i inne rzeczy szok

    Dodano po 15 [minuty]:

    jest jakis postep bo znalazlem odpowietrznik na chlodnicy (chyba:) ) taki koreczek ktory sie odkreca i na wezu od nagrzewnicy ale tam jest tylko taki pogrubinie na rurze i natym otwor ale nie ma nic do odkrecania ale na termostacie to juz nie wiem:) nie wiem gdzie on jest wogole

    Dodano po 13 [minuty]:

    nie mam za bardzo czym pstryknac foty ,ale znalazle na necie taki sam silnik tylko bez gazu wiec nie ma parownika oto fota moj silnik jest dokladnie taki sam ,oto link http://sklepy.wiadomosci24.pl/ogloszenie/zdjecie/3150371_1.html

    2
  • #17 27 Mar 2010 19:16
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #19 27 Mar 2010 19:40
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #20 27 Mar 2010 19:52
    greg1622
    Poziom 9  

    kolego to ty chyba masz problkem z czytaniem bo napisalem ze ten odpowietrznik znalazlem juz

    Dodano po 7 [minuty]:

    tego odpowietrznika jak na drugim zdjeciu nie widze

    0
  • #21 27 Mar 2010 19:53
    cynio333
    Poziom 18  

    Więc masz zwykły silnik renault. A propos postu kolegi powyżej, trzeci odpowietrznik masz tuż obok obudowy filtra powietrza, na obudowie termostatu. Teraz już wiem, że to nie pompa, nie w tym silniku a odpowietrzanie chyba nic w Twoim przypadku nie pomoże. Albo masz syf w układzie przez jazdę na wodzie, albo uszczelka pod główką padła.

    0
  • #22 27 Mar 2010 19:58
    greg1622
    Poziom 9  

    ok a ten trzeci odpowietrznik?

    Dodano po 1 [minuty]:

    ja na wodzie nie jezdze ,mam plyn do chlodnic natomiast nie wiem jak poprzedni wlasciciel bo ja mam to auto od listopada

    Dodano po 2 [minuty]:

    ok wezmy pod uwage ta uszczelke pod glowica, skoro to ona to dlaczego na postoju wywala plyn a podczas jazdy jest ok temp. jest w normie? poza tym nie ma jakichs spalin w zbiorniczku itp

    0
  • #23 27 Mar 2010 20:25
    T5
    Admin grupy Samochody

    greg1622 napisał:


    ok wezmy pod uwage ta uszczelke pod glowica, skoro to ona to dlaczego na postoju wywala plyn a podczas jazdy jest ok temp. jest w normie? poza tym nie ma jakichs spalin w zbiorniczku itp
    Bo masz zakamienioną chłodnice podczas jazdy ok na postoju nie nadąża schładzać.

    1
  • #24 27 Mar 2010 21:32
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #25 27 Mar 2010 21:39
    T5
    Admin grupy Samochody

    rbiesiada napisał:
    T5 napisał:
    greg1622 napisał:


    ok wezmy pod uwage ta uszczelke pod glowica, skoro to ona to dlaczego na postoju wywala plyn a podczas jazdy jest ok temp. jest w normie? poza tym nie ma jakichs spalin w zbiorniczku itp
    Bo masz zakamienioną chłodnice podczas jazdy ok na postoju nie nadąża schładzać.



    Bzdura niestety...
    Dlaczego?

    0
  • #26 27 Mar 2010 22:03
    cynio333
    Poziom 18  

    Jak napisałem wcześniej, w tym silniku nie spotkałem się z ukręconym wirnikiem od pompy. Ale objawy na to wskazują. Na wysokich obrotach wirnik wolno, ale jako tako się kręci i to wystarcza do schłodzenia silnika. A na wolnych obrotach niestety kicha. Za duży opór wody, wirnik stoi i brak cyrkulacji powoduje przegrzanie.

    0
  • #27 27 Mar 2010 22:39
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #28 28 Mar 2010 11:46
    greg1622
    Poziom 9  

    podpucha to niestety kolego drogi nie jest, mam powazny problem albo banalny i nie chce wymieniać uszczelki pod glowica potem sie okaze ze to nie jest to, ponadtto nie woda a plyn sie nie gotuje bo tem nie dochodzi do ostatniej kreski tylko bulgocze a w bulgotaniu pomagaja bombelki powietrza skad one sie biora nie wiem ,wlasnie probuje sie dowiedziec na tym forum , podczas jazzy jest ok na postoju lipa wywala mi wode z ukladu przez zbiorniczek, podpuchy to stosuja niektorzy mechanicy a nie szary zwykly czlowiek ktory na budowie dokladniejeszej auta sie niestety nie zna ,zreszta to moje pierwsze auto dlatego tak malo wiem

    Dodano po 2 [minuty]:

    aha i kolega r biesiada niestey niedokladnie czyta albo czytac nie umie, bo jak napisalem ze wyciagnalem plyn do minimum to po odpaleniu auta gdy temp wzrosla do 3 kreski zbiornik sie napelnil i wtedy bylo widac peczherze (pisalem o tym wczesniej.

    Dodano po 5 [minuty]:

    kolega rbiesiada to poprostu zwykly internetowy madrala

    0
  • #29 28 Mar 2010 11:48
    mpgem
    Poziom 11  

    Moim zdaniem miękkie węże i wyrzucanie płynu ze zbiorniczka świadczą o nieszczelnym korku tegoż zbiorniczka (uszczelka lub zaworek korka).

    0
  • #30 28 Mar 2010 11:58
    greg1622
    Poziom 9  

    korek był kupiony jakis tydzien temu nowy ,ale to moze jakas chinska tandeta,mam stary ale jak wkrece tamten to plyn nie ucieka ale robi sie cisnienie bo potem na postoju jak odkrece ucieka sporo powietrza

    Dodano po 4 [minuty]:

    dzis wieczorkiem sprobuje odpowietrzyc bo wczoraj juz nie mialem sily ,nie wiem czy mi sie uda ale sprobuje ,ale wieczorkiem bo teraz jade do Krakowa ,oczywiscie innym autem(niezawodny fiat ciquecento:))

    0
  Szukaj w 5mln produktów