Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault laguna 2.0 nierówna praca silnika nawolnych obrotach

mario.mo 27 Mar 2010 19:02 39083 41
  • #1 27 Mar 2010 19:02
    mario.mo
    Poziom 9  

    Mój problem z renault laguna 2.0 polega na tym iż to auto na wolnych obrotach nie pracuje równo.Na zimnym silniku jest to widoczne bardzo mocno,na ciepłym-delikatnie kuleje.Gdy jadąc na obrotach powyżej 2000 wciskam pedał sprzęgła auto gaśnie,przy niższych obrotach faluje 500-1300 aż do momentu zatrzymania auta.Ciśnienie na tłokach 4-12,3-11.5,2-11.5,1-11.Gdy z ciągnę przewód z pierwszego cylindra-silnik pracuje bez zmian a gdy z ciągnę przewód z czwartego cylindra to mocno się przydławia ale nie gaśnie.Odwiedziłem już 4-ech mechaników w tym i serwis,brak jakichkolwiek błędów.Pierwszy mechanik wymienił:kopułkę,palec rozdzielacza,przewody zapłonowe,świece,czujnik temp komp.,silnik krokowy(ale na inny używany).Następny pan mechanik stwierdził że to wina uszczelki pod głowicą.Uszczelka wymieniona - oczywiście głowica odwiedziła fachowy warsztat gdzie stwierdzono że głowica jest sprawna (sprawdzono szczelność,z planowano,wymieniono uszczelniacze)-niestety auto nadal chodzi tak samo.Pomocy ja się już poddaję,bardzo poważnie myślę o sprzedaży tego auta i nigdy więcej ''francuza''

    0 29
  • #2 27 Mar 2010 19:21
    spirytusik84
    Poziom 23  

    Pierwsza sprawa to napisz jaki masz typ silnika i rocznik w mojej 1.8 F3P były objawy podobne do opisanych przez ciebie sprawę rozwiązała regulacja zaworów ale przy drugim podejściu bo za pierwszym razem to aż nieprawdopodobne mechanik pomylił wydechowe z ssącymi.

    0
  • #3 27 Mar 2010 19:21
    basstec
    Poziom 34  

    Może napisał byś coś więcej o aucie co? Rocznik, jaki silnik dokładnie.
    Odłączałeś ostatnio akumulator?

    3
  • #4 27 Mar 2010 19:25
    spirytusik84
    Poziom 23  

    Co ma akumulator jak mu nie pali na jednym garnku a pisze że ma rozdzielacz zapłonu.

    1
  • #5 27 Mar 2010 19:28
    basstec
    Poziom 34  

    Kolego ma bardo wiele, nie zadałem tego pytania tak O.

    0
  • #6 27 Mar 2010 20:05
    Stanisław 1
    Poziom 16  

    Sprawdź wtryskiwacz z tego cylindra czy podaje paliwo.

    0
  • #7 27 Mar 2010 20:25
    basstec
    Poziom 34  

    Kolega mario mogl by sie odezwac. Mialem podobnie z tym, ze nie bylo zadnej usterki stad pytam o akumulator. Kazdy mechanik sie z tego smieje ale to najprawdziwsza prawda wiec pozwole sobie opowiedziec.

    Po tym jak klema mi sie rozpadla i spadala czasami auto zaczelo sie dziwnie zachowywac. Nie chcialo zapalac, pracowalo nierowno, gaslo przy dojazdach do swiatel, ja zgaslo to nie chcialo palic. Na wolnych obrotach raz bylo 1500 raz 500, silnik szarpal i robil dziwne rzeczy.
    Ciekawostke wyczytalem na forum lagunki. Trzeba odlaczyc aku na jakis czas az silnik calkiem ostygnie. Zakladamy kleme, odpalamy autko i nie dotykamy GAZU ABSOLUTNIE, najlepiej nie wlaczac niczego (klimy, ogrzewania, swiatel zeby nie obciazac silnika) auto ma byc odpalone i chodzic na jalowym biegu do momentu zagrzania sie silnika na tyle, ze wlaczy sie wentylator. Po tym mozna zgasic auto, poczekach chwilke po czym spokojnie odpalic i sobie jezdzic, wszelkie dziwatwa mijaja jak reka odjal.
    Metoda wydaje sie smieszna ale robilem tak 2 (dwa) razy i zawsze z pozytywnym skutkiem. Potwierdzaja to rowniez userzy forum lagunki, taka glupota niby rozwiazala wiele problemow.

    Dodano po 5 [minuty]:

    Usterka nie mija po naprawach w warsztatach bo przewaznie przy wiekszych naprawach odlacza sie aku wiec problem rozkalibrowania nie mija. Mozna wszystko w silniku wymienic ale bez tego co napisalem wyzej bedzie maniana.

    To co napisalem tyczy sie 2.0 8V f3r i chyba 1.8 8v ale nie jestem pewny, ja mam 2.0.

    3
  • #8 27 Mar 2010 20:45
    T5
    Admin grupy Samochody

    Kolega niech sobie sprawdzi dolot na szczelność-ew.wtryskiwacz bo to 2.0 powinno być na pełnym wtrysku a także uszczelkę wtryskiwacza.(Plak ci prawdę powie)

    1
  • #9 28 Mar 2010 13:24
    mario.mo
    Poziom 9  

    Moja laguna to 2.0 8v z 95 roku pełny wtrysk.Co do wtryskiwacza zamieniłem miejscami 4-ty z 1-ym - bez efektu.akumulator odłączałem kilkakrotnie ale na góra pół godziny.Zauważyłem jeszcze że gdy auto jest rozgrzane po zapaleniu kilkanaście sekund pracuje równo.

    2
  • #10 28 Mar 2010 14:08
    Stanisław 1
    Poziom 16  

    Szczelność układu dolotowego sprawdź wężyki podciśnieniowe najlepiej kolejno je zaślepić. Czy jest instalacja gazowa.

    0
  • #11 28 Mar 2010 15:21
    mario.mo
    Poziom 9  

    tak jest instalacja gazowa sekwencja STAG 300
    na gazie chodzi tak samo nawet mocniej ''kuleje''na pierwszy gar

    0
  • #12 28 Mar 2010 16:04
    bandi21
    Poziom 29  

    Jeśli jest iskra to tylko w grę wchodzi zbyt mały luz zaworowy.Czy ktoś to sprawdzał?Te silniki na gazie dość szybko tracą luzy co skutkuje takimi objawami.Ile ma przebiegu na gazie?

    0
  • #13 28 Mar 2010 16:07
    mario.mo
    Poziom 9  

    około 50 000 km na gazie a wogule 240 000
    warsztat który robił głowicę twierdzi że sprawdzał luzy zaworowe

    0
  • #14 28 Mar 2010 16:09
    bandi21
    Poziom 29  

    co z luzami,sprawdzane były?

    0
  • #15 28 Mar 2010 16:12
    mario.mo
    Poziom 9  

    osobiście wiem jak je sprawdzić ele nie wiem jak je ustawić w razie potrzeby

    1
  • #16 28 Mar 2010 16:27
    bandi21
    Poziom 29  

    Najpierw sprawdź luzy a jeśli nie będą właściwe to trzeba wymienić płytki na cieńsze.

    Dodano po 12 [minuty]:

    dolot 0,2mm ,wydech 0,4mm

    0
  • #17 28 Mar 2010 16:53
    elektro_tol
    Poziom 1  

    Witam, przepraszam że tutaj się wcinam z tym tematem ale jestem w kropce i nie wiem co mam robić. Zagotowało mi wodę i na to wygląda jakby tez olej w silniku, gaśnie jak się zagrzeje i mruga kontrolka oleju. silnik ten to 1.8 16v z LPG. Pomóżcie co to może być??

    1
  • #18 28 Mar 2010 17:34
    mario.mo
    Poziom 9  

    Dzięki jutro sprawdzę luzy i dam znać jak to wygląda

    0
  • #19 28 Mar 2010 17:42
    basstec
    Poziom 34  

    Mario.mo, zrob jak Ci pisalem wyzej. Sciagnij kleme na pol godzinki, zaloz, odpal zimne auto na benzynce i niech na benzynie chodzi az do wlaczenia sie wentylatora. Poswiecisz na to pol godzinki i szklanke paliwa, jak nie pomoze to grzeb dalej w silniku ale warto sprobowac. U mnie silnik sie "rozregulowywal" po odlaczeniu klemy na minute doslownie.

    Dodano po 3 [minuty]:

    http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?showtopic=2273&hl=ga%C4%B9%EF%BF%BDie

    http://renaultlaguna.pl/forum/index.php?showtopic=4243&hl=ga%C4%B9%EF%BF%BDie

    Tu link na potwierdzenie tego co mowie.

    0
  • Pomocny post
    #20 28 Mar 2010 18:00
    Stanisław 1
    Poziom 16  

    Luzy zaworowe te silniki szybko tracą na LPG .Według twojego opisu wynika iż głowica była sprawdzana dla pewności sprawdź luzy.
    Jeżeli jesteś zainteresowany mogę ci to zdiagnozować.

    1
  • #21 28 Mar 2010 19:32
    bandi21
    Poziom 29  

    basstec czytaj ze zrozumieniem.On już to robił co mu radziłeś i nie pomogło,a tak naprawdę to bez sensu bo auto nie pracuje na jednym cylindrze więc o żadnym jak to nazwałeś rozregulowaniu nie ma mowy.Stanisław 1 ty tez chyba nie czytasz uważnie bo taką jak twoja wskazówkę dostał wcześniej .

    0
  • #22 28 Mar 2010 19:55
    basstec
    Poziom 34  

    Bandi21 - czytam ze zrozumieniem ale widze, ze Ty masz tym problem, kolega napisal, ze odlaczal akumulator stad moja rada aby dal sie skalibrowac komputerowi silnika.

    Dodano po 3 [minuty]:

    Wystarczy przeczytac linki, ktore podeslalem.

    1
  • #23 28 Mar 2010 20:04
    Marcinspike
    Poziom 11  

    Ja miałem podobny kłopot tylko że w innym aucie, też mi kulały obroty, zmieniałem silniczek krokowy zapłon itp, dawałem sprawdzić na kompie i nic 0 błędów.
    Postanowiłem zamienić komputer od tego samego auta i okazało się że problem znikł. Okazało się że padło w komputerze sterowanie wtryskami i silnik przez to głupiał.
    Jak byś mógł to sobie podmień kompa i zobacz co się dzieje.
    Nie mówię że na 100% to jest to, ale spróbować można

    0
  • #24 28 Mar 2010 20:08
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #25 28 Mar 2010 23:08
    TNT
    Poziom 11  

    Motronic napisał:
    Proszę nie wypisywać tu bzdur!


    Kolego, może ściślej?

    2
  • #26 28 Mar 2010 23:28
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #27 29 Mar 2010 10:30
    spirytusik84
    Poziom 23  

    U mnie mimo żle wyregulowanych luzów tj. na ssącym 0,4 a na wydechu 0,2 ciśnienia też były dobre a silnik przebierał. Chłopie zdejmij pokrywę szczelinomierz w rękę i jazda .

    0
  • #28 29 Mar 2010 11:43
    basstec
    Poziom 34  

    rbiesiada napisał:


    2. Opinie jakoby trzeba było "kalibrować" komputer po odłaczeniu akumulatora są błędne. To bardziej jakieś legendy ludowe.


    Jestem sie w stanie zalozyc z kazdym, powtarzam z kazdym o bak paliwa, ze to co mowie jest prawda. Chetnych zapraszam do umowienia sie ze mna, przejedziemy sie autem, odlaczymy kleme na chwilke, przejedziemy sie autem, poczekamy az wystygnie po czym zrobimy "kalibracje" i znowu przejedziemy sie autem. Strace kilka godzinek, zyskam bak paliwa :)

    Chetnych niedowiarkow zapraszam. Nie lubie robic z geby d...py i zebym nie przeczytal o tej calej "kalibracji" na forum lagunki to pewnie wpompowal bym w auto z 1000zl albo i wiecej jezdzac od mechanika do mechanika wymieniajac pol silnika. Czasami najprostsze rozwiazania bywaja najlepsze. W linkach wyzej rowniez kilka osob potwierdza moje slowa.

    1