Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

kosiarka z silnikiem Briggs & Stratton brak iskry

27 Mar 2010 20:08 81603 19
  • Poziom 11  
    witam mam problem z silnikiem od kosiarki Briggs & Stratton - SPRINT 375 po zimie chciałem odpalić ale nie moge stwierdziłem że niema iskry świece zmieniałem odkręciłem cewke sprawdziłem miernikiem niby wygląda OK jak ustawić zapłon moze to przyczyna i jeszcze jaka odległość cewki od koła ma być jest jeszcze taki przewód cienki który idzie do małej kostki i jest tam jakiś cięgno chamujące koło magnesowe i jest tam jakaś regulacja moze w tym tkwi problem .
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Pomocny post
    Poziom 20  
    Sprawdź wyłącznik zapłonu, połączony z hamulcem koła magnesowego.
  • Poziom 11  
    dzięki za podpowiedz ale w jaki sposób to sprawdzić ?czy to ta mała kostka co jest połączona z cewką, no właśnie miałem tak jak by był silnik był zablokowany zatarty jak poluzowałem dwie śruby od tego hamulcato silnik się obraca.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    wielkie dzięki za wszystkie sugestje jak się okazało to przyczyną była ta mała kostka wyłącznik zapłonu po odłączeniu jest iskra i silnik odpala tylko mam problem gdzie taki wyłącznik zapłonu moge kupić zapewne to groszowa sprawa.
  • Pomocny post
    Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Witam
    Rycho T czy możesz coś jeszcze mi doradzić, widzę że jesteś znawcą tematu :)
    Mam kosiarkę Briggs & Stratton 35 CLASSIC i również u mnie nie ma iskry.
    Co zrobiłem do tej pory:
    1. Zmieniłem świecę, odstęp elektrod 0,75
    2. sprawdzałem wyłącznik zapłonu przy hamulcu, przy odciągniętym hamulcu nie ma zwarcia między czarnym przewodem a masą, przy hamulcu w trakcie hamowania jest zwarcie pomiędzy czarnym przewodem a masą - rozumię że prawidłowo
    3. pomiar cewki fajka - masa = 2,67kOm, obwód do czarnego przewodu - masa = 1,1Om
    Co jeszcze mogę sprawdzić, moje wszystkie podejrzenia kieruję na cewkę. Pod kołem magnesowym nie mam żadnego przerywacza, sprawdzałem dzisiaj :)

    załączam fotkę numerów z obudowy kosiarki, jakby miały pomóc :)

    kosiarka z silnikiem Briggs & Stratton brak iskry
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Witam
    Jeśli chodzi o cewkę to jej nie obracałem, przerwa od koła magmesowego była ustawiana.
    Dziś chyba udało mi się znaleźć przyczynę moich problemów, przynajmniej tak podejrzewam. Pożyczyłem cewkę, założyłem do siebie i .... hula jak ta lala, ale ściągłem założyłem swoją cewkę i też hula - no i szok, ale drugi raz już mi się jej nie udało zapalić.
    Pytanie dlaczego zapaliła raz?
    Założyłem pożyczoną cewkę i pali, swoją i nie pali :( hmmm - sprawa prosta musi być coś różnego podczas zakładania obu cewek że jedna pali, a druga zapaliła tylko raz. Różnica polega na tym że w mojej cewce jest wyrobiony lewy otwór pod śrubę i trzeba przykręcić z czuciem żeby nie zaklinować "łopatki" od wirnika. Jak się okazało było to na tyle za słabo że po wyciągnięciu szczelinomierza koło magnesowe przyciągało lewą stronę cewki. Zakładam że przez to nie mogłem jej odpalić.

    Poniżej wyrobiony otwór:
    kosiarka z silnikiem Briggs & Stratton brak iskry
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Witam ponownie
    Jeszcze wrócę do tematu bo się okazuje że cewka płata figle, po założeniu starej z podkładką wszystko niby cacy a nie zapali. Jak miałem tą pożyczoną to sprawdzałem i opór na obu obwodach miały taki sam, zatem co jeszcze może boleć tą cewkę? Mogę jeszcze coś sprawdzić czy odpuścić temat i kupić używkę?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Tak, nie ma iskry, to wygląda tak jakby raz coś łączyło a raz nie, tylko nie wiem co i gdzie :(
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 36  
    Ta cewka ma wbudowany moduł zapłonowy wiec porównanie oporności nie jest miarodajne bo samego modułu sprawdzić nie można (zalany żywicą razem z cewką), ale jak na drugiej jest iskra to raczej wina cewki.
  • Poziom 10  
    zobaczcie na ten filmik, moim zdaniem przerwany kabel do świecy, dlatego takie cuda, no ale ekspertem nie jestem.



    jeśli mam rację to czy można to jakoś naprawić?
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    Wymieniłem cały przewód WN ale nie pomogło i nadal nie mogłem odpalić sprzętu i w tym momencie poddałem się co do cewki :)
    Kupiłem za 50zł używkę, dzięki czemu teraz kosiarka z nową świecą, membranami w gaźniku, sprężynką od obrotów śmiga prawie jak nówka ze sklepu.
    Na koniec moich zmagań chciałem podziękować Rycho T na którego odpowiedź zawsze mogłem liczyć i który zawsze podsunął mi jeszcze jakiś pomysł co do przyczyny mojej walki z silnikiem Briggs&Stratton :)
    Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za wszelką pomoc
  • Poziom 9  
    Witam, podepne się pod temat. U mnie również brak iskry na świecy, sam kabel wn nie iskrzy do masy, natomiast jak kręcę kołem magnesowym i trzymam za kabel wn to kopie i to solidnie. Powie mi ktoś o co chodzi?