Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Scenic 1,6 16v 2001r.żle odpala na ciepłym silniku.

alfar3940 28 Mar 2010 13:40 12883 20
  • #1 28 Mar 2010 13:40
    alfar3940
    Poziom 8  

    Witam.Mam problem z scenikiem 1,616v 2001r. Rano na zimnym silniku odpala bardzo szybko ,krótko kręci i zaskakuje.Po rozgrzaniu silnika długo kręci nie może zaskoczyć , po uruchomieniu nie może wejść na obroty , jakby był zalany. Po podłączeniu do komputera pokazuje błąd sondy lambdy. Może ktoś miał podobny problemik , proszę o informacje.

  • Fibaro
  • #2 28 Mar 2010 13:50
    RafalGT2
    Poziom 19  

    Kolego wiec skoro wskakazuje blad sondy moze nalezalo by wymienic jak wiadomo sonda dziala od pewnej temperarury wiec na zimnym dobrze pali a na cieplym jak sonda juz dziala pali gorzej

  • #3 28 Mar 2010 15:18
    jurekk55
    Poziom 34  

    RafalGT2 napisał:
    Kolego wiec skoro wskakazuje blad sondy moze nalezalo by wymienic jak wiadomo sonda dziala od pewnej temperarury wiec na zimnym dobrze pali a na cieplym jak sonda juz dziala pali gorzej


    To niecała prawda,w naprawie należy uwzględnić pozostałe parametry -nie tylko błędy.

  • Fibaro
  • #4 29 Mar 2010 13:52
    alfar3940
    Poziom 8  

    Witam. Wymieniłem sondę , chwilowo bez zmian. Pojeżdżę trochę ,może nastąpi poprawa , jeżeli nie -będę szukał dalej. Nie pokazuje innych błędów , nie bardzo wiem czego szukać.Proszę o poradę. Pozdrawiam.

  • #5 29 Mar 2010 20:58
    jurekk55
    Poziom 34  

    Sprawdzenie i regulacja luzów zaworowych i sprawdzenie parametrów np. jaką temperaturę widzi sterownik itd.

  • Fibaro
  • #6 29 Mar 2010 21:00
    milejow
    Poziom 42  

    jurekk55 napisał:
    Sprawdzenie i regulacja luzów zaworowych i sprawdzenie parametrów np. jaką temperaturę widzi sterownik itd.

    Tam siedzi hydraulika

  • #7 29 Mar 2010 21:38
    jurekk55
    Poziom 34  

    [/quote]
    Tam siedzi hydraulika[/quote]
    Święta racja ,przeoczyłem datę,ale problem może i tak leżeć w układzie zaworów.

  • #8 30 Mar 2010 10:11
    alfar3940
    Poziom 8  

    Witam.Temperatura sprawdzona 90stopni, przy 98 st.załącza wentylator, jeśli chodzi o zawory to czarna magia ale sprawdzę.Proszę o inne propozycje , a może któryś z szanownych Panów miał podobny problem i udało mu się z nim uporać.Proszę o podpowiedź. Pozdrawiam.

  • #9 04 Kwi 2010 09:35
    fotodax
    Poziom 2  

    Ja bym sprawdził cewki zapłonowe na świecach, dodatkowo czujnik wału korbowego.
    Miałem problemy z odpalaniem, szczególnie ciepłego silnika, po wymianie czujnika działa ok. Cewki jak nie były wymieniane wcześniej, to są tam sagemy francyskie straszna kicha.
    Pozdr

  • #10 04 Kwi 2010 11:43
    tomasz0703
    Poziom 25  

    Jak nie będzie palił to odepnij mu czujnik temperatury i wtedy spróbuj zapalić.Jak nie pomoże to trzeba popatrzeć na parametry podczas rozruchu i po rozruchu (może nie widzi obrotów z czujnika wału )

  • #11 06 Kwi 2010 10:05
    alfar3940
    Poziom 8  

    Witam.Wiele słyszałem o tym czujniku położenia wału , ale u mnie nie wyskoczył błąd podczas podłączenia do komputera - dość dziwne.W piątek mechanik podmieni czujnik położenia wału i zobaczymy. Cewki są ok. Sprawdzimy jeszcze przepustnicę ,podobno lubi się wybrudzić. Napiszę coś więcej po wizycie u mechanika. Pozdrawiam.

  • #12 10 Kwi 2010 13:55
    arielp2
    Poziom 2  

    witam u mnie było to samo,wymieniłem cewkę, przewody,czujnik położenia wału i działał tak samo.pużniej wcale nie odpalił.okazało się ze
    uszczelka pod głowicą walnęła.dziwne było to że temperatura normalna ,wody nie przybywało ani na odwrót w zbiorniczku tylko w oleju zrobiła się kasza a że mieszkam za granicą to wymiana uszczelki słono kosztuje .wymieniłem tylko olej na mineralny i śmignąłem jeszcze ponad 2000km.
    auto działało bez zarzutów.jak w oleju jest troszkę kaszy to ciężko odpala,a jak już się zrobi mocno kasza to go zgasisz i już go nie zapalisz.

  • #13 10 Lip 2010 11:49
    alfar3940
    Poziom 8  

    Witam. Do tej pory nie rozwiązałem problemu utrudnionego rozruchu na ciepłym silniku.Może jeszcze ktoś ma jakiś pomysł??? Najlepiej poparty doświadczeniem.Może ktoś zna dobrego mechanika od francuzów w moim regionie???
    pozdrawiam.

  • #14 20 Lip 2010 17:54
    wilkgr1
    Poziom 2  

    witam ja mam podobnu problem mianowicie jak silnik jest cieply lub zimny odpala ale gdy go zostawie na troszke temperatura troszke spadnie (na pokazuje 1/3 na wsakzniku temp. pewnie bedzie to gdzies w okolicy 70stopni)juz niechce odpalic rozrusznik kreci ale silnik nie zachwyca musze poczekac ze dwie godz az sie ostudzi a w ten czas chwyci bez problemu teraz nie wiem co to moze byc slyszalem o dwoch opcjach module ponoc czesto siadaja albo poszedl jakis pasek dodatkowy co jest przy zaworach czy cos w tym tyglu niewiem jak to sprawdzic a ponoc jezeli jest to pasek to wraz z jakimis rolkami w serwisie renault kosztuje ponad 1000zl moze ktos ma jescze jakas opcje co to moze byc??

  • #15 09 Sie 2010 20:08
    mad_poul
    Poziom 2  

    Reno scenik 1,6 16V - 2000r.
    Od dłuższego czasu mam ten sam problem. Rano na zimnym silniku zapala prawie zawsze od razu od pierwszego kręcenia. Zaś po dłuższej jeździe gdy silnik złapie temperaturę i zostanie wyłączony i odczekaniu chwilowym jest problem z zapaleniem. Czasem pomagam mu naciskając na gaz na pół pedału ale to nie zawsze pomaga. Nieraz kręcę po 10 razy aż zaskoczy. Problem poważny zaczął się gdy w czasie jazdy silnik zdechł - obroty momentalnie spadły do zera. Pojechalem do mechanika, komputer podpięty wskazał błąd temperatury cieczy chłodzącej (pytanie czy to samo co czujnik temperatury, czy czasem jest drugi czujnik). Wymienilem czujnik temperatury cieczy ale problem pozostał. Na ciepłym silniku nadal trzeba kręcić długo aż zaskoczy (rozrusznik kręci mocno). Ostatnio na różnych forach czytałem że powodem tego może być błąd na czujnikach: sondy lambda oraz położenia wału. Ale czy komputer nie powinien pokazać tych błędów.
    Aha zimą było zero problemu.

  • #16 09 Sie 2010 20:29
    Przemo9826
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Podepnij się jeszcze raz pod komputer wtedy gdy nie chce odpalić sprawdz czy liczy obroty na wale. Tak powinien pokazać pytanie tylko jakim komputerem to było sprawdzane.

  • #17 12 Sie 2010 21:22
    mad_poul
    Poziom 2  

    witam jestem po dwóch kolejnych wizytach u mechanika. Podłączonie do komputera i sprawdzenie po dwóch tygodniach od wymiany czujnika temperatury tym razem wskazały na błędy (co prawda rozłączenia sporadyczne) na czujniku temperatury oraz nowum czujniku położenia wału. Błędy skasowane. Dzis wizyta druga - błędów brak, a problem z utrudnionym odpalaniem jest. Ale dostrzegłem cos dziwnego przy odpalaniu: do tej pory przekrecalem kluczyk do położenia na zapłon i czekalem aż pogasną lamki na pulpicie i dopiero wtedy odpalalem. Teraz zas odpalam od razu przekręcając kluczykiem - wydaje mi się że zapala o wiele łatwiej. Szukałem w instrukcji jaki jest zalecany sposób odpalania przy rozgrzanym silniku (chyba zaczynam wariować) ale nie znalazłem.
    Mechanik chce testować mój problem poprzez wymianę pompki paliwa i diagnozuje problem z podciśnieniem paliwa.

  • #18 07 Cze 2011 01:08
    Andrzej Banas
    Poziom 9  

    koledzy może to już za puzno, ale męcze właśnie lagunke II 1,6 16V i mi wyglada to na wtryskiwacz:D

  • #19 18 Lip 2011 11:52
    alfar3940
    Poziom 8  

    Do tej pory nie udało mi się zdiagnozować i usunąć usterki , podmieniałem z kolegą czujnik położenia wału , czujnik temperatury i nic. Czy udało się może komuś usunąć problem???Proszę o podpowiedz. Pozdrawiam.

  • #20 18 Lip 2011 23:23
    Andrzej Banas
    Poziom 9  

    w lagunie po wymianie wtryskiwaczy, ustawieniu rozrządu bo okazało się że był przestawiony o 180 stopni wszystko wruciło do normy, gdy chciałem oddać auto zgasło i nie chciało odpalić w ogule, okazało się jeszcze że padł przekażnik pompy paliwa. Po tym wszystkim auto chodzi już trzy tygodnie bez problemu. pozdrawiam

  • #21 14 Sie 2016 23:07
    marcin.forti
    Poziom 1  

    Sprawdz regulator ciśnienia paliwa bo ja miałem walnięty. Wężykiem przez podciśnienie zaciągał paliwo do kolektora ssącego

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME