Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiesta wolne obroty

Jacuś 10 Aug 2004 23:26 7209 11
  • #1
    Jacuś
    Level 13  
    Od niedawna stałem się posiadaczem Forda Fiesty. Usterka charakteruzuje się nierównomierną pracą silnika na wolnych obrotach. Przyśpiesza i zwalnia. Takie pływanie obrotów. Domyślam się, że chodzi tu o silniczek krokowy. Silnik to 1.4 na pełnym wtrysku. Czy da się go wyczyścić? Jeżeli tak to jak? Czy są w niej jakieś kody migowe, żeby odczytać błędy?
  • #2
    ic3ek
    Level 15  
    Kody są i to masa :) MAsz w samochodzie tekie cos jak zlacze samodiagnostyczne ( poszukaj a znajdziesz bardzo duzo na ten temat )

    A przyczyna takiego zachowania jest albo Czujnik polozenia przepustnicy lub regulator biegu jałowego.
  • #3
    Jacuś
    Level 13  
    Znalazłem to złącze i zrobiłem samodiagnoze. Niestety bardzo ciężko cokolwiek odczytać. Naczytałem się już dużo na temat woplnych obrotów. W jednym poście "elektrit" napisał, że wystarczą multimetr i kombinerki aby zniwelować ten problem. Może ktoś ujawni co należy dokładnie zrobić. Niestety nie wchodzi w gre odpięcie VSS, poniważ sterownik używa sygnału do obliczania kątu wyprzedzenia zapłonu. Zauważyłem to. Po odpięciu tego czujnika silnik chodził niby miarowo i nie gasnął na skrzyżowaniach, ale kultura pracy nie była już ta sama, poza tym niewiele większe zużycie paliwa. Jeżeli ktoś zetknął się już z czymś takim to proszę o ujawnienie tego sposobu z multimetrem i kombinerkami. W końcu musimy sobie pomagać. Nie chcę wydawać pieniędzy w serwisie.Aha zawór biegu jałowego czyściłem. Muszę sprawdzić jeszcze ścieżki w TPS. Ten problem występuje w większości silników forda od 1,1 do 1,6. Jest na to sposób, tylko kto go zna?
  • #4
    Jacuś
    Level 13  
    Widze, że albo nikt sie na tym nie zna lub nie chce ujawnić tajników. To forum jest chyba po to by sobie pomagać. Problem, który opisałem powyżej jest powszechnie spotykany w samochodach tej marki, to dlaczego nikt nie chce pomóc, abyśmy mogli mu zaradzić?
  • #5
    Jacuś
    Level 13  
    Zacząłem dzisiaj znów niuchać przy mojej fieście. Sprawdziłem wszystkie weżyki i wtyczki, TPS, zawór biegu jałowego i dalej taki sam efekt na wolnych obrotach nierównomierna praca: przyśpieszanie i zwalnianie od 500 do 1000 obrotów. Jednak po odpięciu wtyczki od przepływomierza powietrza silnik wyrównał wolne obroty. Były wręcz idealne 900obrotów, nawet po kilkukrotnym przygazowaniu. Silnik to 1.4i na pełnym. czy możliwe, że to przepływomierz jest walnięty? Rozebrałem i zobaczyłem w środku dwa pręciki i tyle. Jak to sprawdzić? Sprawdziłem cały dolot powietrza czy nie dostaje lewego i wszystko OK. Macie pomysły?
  • #6
    antenek
    Level 19  
    Ja bym spawdził ciśnienie na cylindrach . Wojowałem z fiesta 1.25 Zetec MK4 i sie poddałem . Sprawdziłem ciśnienie na cylindrach i wyszło ze jest jeden zaworek uwalony . Po wymianie i lekkim remoncie głowicy wszystko wróciło do normy.
    Pozdrawiam
  • #7
    Jacuś
    Level 13  
    Zrobiłem dziś diagnostykę za pomocą kodów migowych za pomocą diody.Dziwne ale wyszło coś takiego: 111-111-1-157-158-172-183 przy wyłączonym silniku natomiast przy uruchomionym 538-521 gdzie 1 to jedno mignięcie 2 to dwa itd. a "-" to przerwa, żeby było jasne. Z tego wynika że sterownik w mojej fieście wyrzuca trzycyfrowe kody. Tylko, że kody do forda, które znalazłem różnią się od siebie i nie wiem czy pasują do mojego sterownika w fieście. Nie chciałbym na podstawie sprzecznych kodów źle wnioskować. Mój sterownik to EEC-IV . Czy ma ktoś może opis kodów do tego sterownika najlepiej po polsku i do europejskich wersji forda? Jeżeli mógłby mnie ktoś poratować jakimiś radami to super.
  • #8
    antenek
    Level 19  
    wejdź na www.fiestaklubpolska.pl/forum . Tam poszukaj tematu kody migowe . Gdzieś sie to tam walało z 2 miesiące temu . Pozdrawiam
  • #10
    Jacuś
    Level 13  
    Czy ktoś może mi przetłumaczyć kody, które napisałem powyżej na polski?
  • #11
    antenek
    Level 19  
    aby wywołać kody migowe musisz mieć takie małe dziadostwo z dioda i wyłącznikiem , w sumie budowa banalna . Tak było w mk3 i mk4 tez , w nowszych możliwe ze można juz na desce rozdzielczej przeczytać . Hm co do tego cudu techniki to jest do kupienia na allegro zdaje sie ze ok 40 zł .
    Pozdrawiam
  • #12
    User removed account
    User removed account