Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

audi100 90r. 2.3l jetronic3 sprawdzenie komputera

29 Mar 2010 07:53 1450 4
  • Poziom 17  
    Witam.
    Na początku napiszę iż jestem elektronikiem od cyfrówki a nie mechanikiem. moja wiedza o silnikach kończy się na silniku od Warszawy i Żuka które rozbiorę i złoże "w środku nocy"
    Oczywiście przejrzałem to forum i inne (ogółem dwa dni) i nie znalazłem interesujących mnie odpowiedzi.

    Do rzeczy:
    komputer bosch jetronic3 35 pin (ten z radiatorem), symbol 0 280 800 456 oraz 443 906 264 C4.
    po pierwsze przerwa do kontrolki "check engine".
    po drugie w aucie była zdezolowana instalacja przez domorosłego "elektryka", był spalony przewód numer 15 i styk w stacyjce. auto nie paliło.
    po trzecie pali tylko na gazie/komputer gazowy uszkodzony sygnał do sterowania elektrozaworami biorę spod przekaźnika od benzyny (pod bezpiecznikami)/ w przekaźniku od pompy paliwa wyjęty bezpiecznik.

    mam problem z podłączeniem VAG'a. W "nogach kierowcy" są tylko dwie wtyczki: czarna i "kawa z mlekiem" BRAK BIAŁEJ.
    gdzie szukać złącza do diagnozy (najlepiej na pinach kompa)

    Ponoć ta "brązowa" jest od kodów błyskowych.

    W kompie naprawiłem zasilanie +5V, kontrolka "check engine" podłączona do pinu 13-stego działa/tranzystor T201 sprawny/wysterowany.
    zasilanie na pin 19 jest ( przewód 30) na pin 14sty dochodzi napięcie po stacyjce (przewód 15)


    uszkodzona połowa czujnika temperatury ta od ecu.
    reszta napięć na stykach kompa raczej w normie.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 17  
    Dziękuję za szybką odpowiedź.

    Proszę o wytłumaczenie jak "chłop krowie na rowie"
    jak wywołać kody błyskowe ( wiem, że chodzi o przekaźnik pompy paliwa-ponoć ) kontrolkę "check engine" wlutowałem do kompa (na desce nie działa pomimo sprawnej żarówki (mogą być pocięte kable-nie wszystkie udało się połatać.

    Czy chodzi o bezpiecznik w przekaźniku, czy wyjąć przekaźnik i coś kombinować.
    Proszę o sekwencje kiedy ci zrobić czyli kiedy włączyć zapłon, kiedy włożyć i wyjąc ten bezpiecznik ( i gdzie ).

    Drugie pytanie: co to za "brązowe" złącze ( razem z tym czarnym ) mogę wrzucić fotki, lecz nie chce zaśmiecać...

    A tak z ciekawości dlaczego VAG nic nie da?
    Mam też problem z klimą i chciałbym zobaczyć co ją boli (climatronic ten bez przełącznika wewnętrznego obiegu i przełącznikiem manualnym Celsjusz/ Fahrenheit) lecz to później i w innym wątku.
  • Moderator Samochody
    Z tego co pamiętam, to wkładasz bezpiecznik do przekaźnika, włączasz zapłon, pompa zacznie ciągle pracować i teraz albo kontrolka zacznie wyświetlać kody, albo wyjmujesz bezpiecznik i dopiero zacznie migać
  • Poziom 17  
    Udało się wywołać kody błyskowe, napisze jasno dla potomnych:

    Włączasz zapłon z bezpiecznikiem włożonym w przekaźnik od pompy paliwa.
    (pompa chwilę działa i się wyłącza)
    5 sekund z stoperem w ręku ( ja tak zrobiłem) wyciągasz bezpiecznik.
    Zapala się długo "check engine", gaśnie i zaczyna błyskać.
    Każdy nowy kod jest poprzedzony dłuższym świeceniem się kontrolki.
    Spisujesz kod.
    Po spisaniu poprzedniego zwierasz linie danych (to ten pojedynczy przewód w brązowej kostce lub zacisk numer 13 z kompa) przewód do masy na 5 sekund i podaje następny kod.
    po ostatnim kodzie będzie migać tylko dwa razy długo.
    po kolejnym zwarciu linii zgaśnie całkiem.


    I teraz mam zonk, otrzymany kod to 4341, powtarzany z uporem maniaka. ciągle tylko ten (już 3-cią minutę miga).
    Nie mam go na liście błędów które znalazłem w necie:(

    Wiecie co to za błąd?

    ps.
    na tej tajemniczej BRĄZOWEJ KOSTCE jest powtórzony sygnał "check engine" na 100% to jest to samo. podłączyłem tam diodę LED przez wtórnik emiterowy (aby nie obciążać złącza) .

    ps2.
    poprzednio nie reagował na zwieranie "linii danych" do masy na 5sek.
    przeszło mu. kolejne kody (te znam) pojawiły się :) (4343/4431/4443)
    jednak ten tajemniczy 4341 nie daje mi spokoju. samochód oczywiście nie ma ochoty nawet udawać, że chce zapalić na benzynie. Zna ktoś ten kod?

    Podsumowanie i zamykam:
    Uszkodzony okazał się parownik gazu. podawał po regulacji dobrze i się całkowicie rozjeżdżał. Stąd brały problemy z działaniem. jak się dalej okazało jak już palił strzelał w dolot<-wypalone gniazdo od zaworu ssącego w pierwszym cylindrze. ogółem masakra. walczę :) A i jeszcze jedno... przy "rozdzielaczu paliwa na wtryski" w obydwu setkach jest wymontowana "okrągła tarczka/klapka" <-celowo wymontowana!! (dla pracy na gazie chyba nie ma ona znaczenia. CHYBA!!<-nie wiem.)