Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki Swift 2000 1,3 gaśnie w trakcie jazdy i nie odpala

29 Mar 2010 07:59 6722 1
  • Poziom 1  
    Witam, jeżdżę suzuki swift MK III benzyna 1.3, z 2000 r., jeden wtrysk. Mam problem z gasnącym silnikiem, poniżej opisuję objawy. Jestem amatorem i nie wiem który z podobnych przypadków w sieci byłby podobny i do zastosowania.

Objawy:
    1. Jazda na wysokich obrotach lub puszczenie gazu z 3-4 tys. (podobnie przy wysokich obrotach na postoju przy zimnym silniku), silnik przestaje reagować na pedał gazu, wskazówka obrotomierza powoli opada. Sytuacja czasem naprawia się po włączeniu niższego biegu. Przytrzymanie sprzęgła na wysokich obrotach – podobnie – wskazówka spada do 0, nie zatrzymuje się na 1 tys. Silnik najczęściej gaśnie dopiero po całkowitym spadku obrotów, ale kilka razy zgasł od razu od hamowania biegami. Najczęściej samochód można odpalić z kluczyka kiedy jeszcze jedzie.
    2. Wolna jazda w mieście, w korku, niskie obroty 1-2 tys., ok. 20 minut od ruszenia silnik zaczyna gasnąć, dogazowanie na biegu jałowym nie działa, silnik wie, że jest oszukiwany i gaśnie.
    3. Po pierwszym zgaśnięciu silnika zazwyczaj daje się z miejsca odpalić, ale po 2-3 następnych coraz szybciej następujących zgaśnięciach rozrusznik kręci, a silnik nie odpala.
    4. Po przejechaniu 10 kilometrów bez żadnych złych objawów i krótkim postoju samochód czasem odpala normalnie, czasem w ogóle, czasem na sekundę, żeby zgasnąć, po kilku próbach może odpalić i pozwolić jechać.
    5. Przy bardzo spokojnej jeździe można przejechać bez niespodzianek ponad 100 km, ale zatrzymanie jest ryzykowne, może nie odpalić.
    6. Na biegu jałowym obroty często utrzymują się za wysoko - na poziomie 1,6 tys.