Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Suzuki Swift 2000 1,3 gaśnie w trakcie jazdy i nie odpala

29 Mar 2010 07:59 6722 1
  • Poziom 1  
    Witam, jeżdżę suzuki swift MK III benzyna 1.3, z 2000 r., jeden wtrysk. Mam problem z gasnącym silnikiem, poniżej opisuję objawy. Jestem amatorem i nie wiem który z podobnych przypadków w sieci byłby podobny i do zastosowania.

    Objawy:
    1. Jazda na wysokich obrotach lub puszczenie gazu z 3-4 tys. (podobnie przy wysokich obrotach na postoju przy zimnym silniku), silnik przestaje reagować na pedał gazu, wskazówka obrotomierza powoli opada. Sytuacja czasem naprawia się po włączeniu niższego biegu. Przytrzymanie sprzęgła na wysokich obrotach – podobnie – wskazówka spada do 0, nie zatrzymuje się na 1 tys. Silnik najczęściej gaśnie dopiero po całkowitym spadku obrotów, ale kilka razy zgasł od razu od hamowania biegami. Najczęściej samochód można odpalić z kluczyka kiedy jeszcze jedzie.
    2. Wolna jazda w mieście, w korku, niskie obroty 1-2 tys., ok. 20 minut od ruszenia silnik zaczyna gasnąć, dogazowanie na biegu jałowym nie działa, silnik wie, że jest oszukiwany i gaśnie.
    3. Po pierwszym zgaśnięciu silnika zazwyczaj daje się z miejsca odpalić, ale po 2-3 następnych coraz szybciej następujących zgaśnięciach rozrusznik kręci, a silnik nie odpala.
    4. Po przejechaniu 10 kilometrów bez żadnych złych objawów i krótkim postoju samochód czasem odpala normalnie, czasem w ogóle, czasem na sekundę, żeby zgasnąć, po kilku próbach może odpalić i pozwolić jechać.
    5. Przy bardzo spokojnej jeździe można przejechać bez niespodzianek ponad 100 km, ale zatrzymanie jest ryzykowne, może nie odpalić.
    6. Na biegu jałowym obroty często utrzymują się za wysoko - na poziomie 1,6 tys.
    Nie wiem czy ma to coś wspólnego z temperaturą, ale wydaje mi się, że kiedy na dworze było zimno (poniżej 0 stopni), to silnik gasł rzadziej - mechanik mówi, że to nie ma znaczenia.

    Rozwiązania już trochę czasu poszukuję, samochód ma:
    - wymienione niedawno filtry: powietrza, paliwa i oleju, razem z olejem (co 10 tys. km),
    - przeczyszczone świece,
    - w zeszłym roku wymienianą kopułkę, mechanik ostatnio powiedział, że powodem nie jest wilgoć, która mogłaby się tam zbierać,
    - akumulator doładowany prostownikiem,
    - pobór prądu przez akumulator w czasie postoju 10mA,
    - okazuje się, że niepotrzebnie wymienioną pompę paliwa,
    - wolny od zabrudzeń bak paliwa,
    - temperatura silnika jest w porządku, wskazówka dochodzi do połowy skali i tam pozostaje.

    Proszę o pomoc, co teraz sprawdzić? Leszek
  • Poziom 9  
    Trochę późno, no ale może a nuż jeszcze sobie nie poradziłeś :) Miałem dokładnie ten sam problem, z tym że mnie niestety zastał w Hiszpanii. Wymieniono "inyector compustible", czyli wtrysk paliwa na logikę :) Link
    Koszt części wyniósł 235 euro (nowe, ściągane z Niemiec), ale łącznie z hiszpańską robocizną 745 euro :/ W serwisie szukali usterki 3 dni, także jeśli będziesz wybierał mechanika, to warto nastawić się na to, że nie każdy łatwo odnajdzie problem.