Witam. Mam problem z naczepą, wywala mi na komputerze diagnostycznym kod błędu 251 - Zasilanie elektryczne i nic więcej, patrzałem w kodach błędów do Wabco do ten kod jest także bez opisu. Czy ktoś mógłby pomóc w rozszyfrowaniu czego dotyczy ten błąd , w ciągniku świeci się kontrolka abs-u ale tak dopierood 15km/h. Pozdrawiam
Witam. Testowałem to magneti-marelli , zasilania sprawdzałem przy samym modulatorze ,żeby wykluczyć przewód. Wcześniej jak wyświatlał się błąd { zasilanie czujnika ciśnienia} to nie dochodziła jedna masa do zaworu naprawiłem i mam teraz taki błąd który aktywuje się przy 15km/h<. Podaje numer modulatora 4801020140
Najlepiej by było podłączyć to pod kompa WABCO. Jeśli błąd aktywuje się dopiero podczas jazdy to znaczy że nie dostaje impulsu z któregoś czujnika prędkości. Wygląda na błąd mechaniczny. Czyli czujnik nie czyta licznika, za bardzo oddalony licznik lub licznik jest uszkodzony
A ja mam takie pytanie: czy są różne czujniki abs-u. Bo jak kupowałem to ,żeby tylko trzymać się zasady gdzie wabco to wabco a gdzie knorr to knorr i najlepiej wymieniać parami. W tej naczepie jest śmiesznie bo ma tylko 2 czujniki, wymieniłem je na początku jeszcze bo jeden z nich dawał błąd ale stare miały bo 2,5k om a nowe wabco 1250om i czy to coś tego nie psuje.
Ja spotykałem się z 2 modelami o rezystancji 1100-1250 ohm oraz
1575-1925 ohm natomiast jak montowałem to nie było różnicy jaka marka każde działały co do twojej oporności 2,5 kohm to wydaje mi się ze jest do wymiany choć niekiedy są rezystancje dobre a sensory dają zniekształcony lub błędny sygnał co można sprawdzić oscyloskopem lub podczas parametrów w czasie jazdy co do tego ze ma 2 czujniki to ja większość takich własnie robiłem z 2 czujnikami wszystko zależy od konfiguracji systemu jeżeli masz dostęp do diagnostyki to sprawdź "porównaj" jakie będą parametry prędkości sczytywane z sensorów podczas jazdy i porównaj czy nie maja zbyt większego rozrzutu oraz sprawdź tez pierścień i odstęp od niego do sensorów
2,5k ohm to czujnik do wymiany, chyba, że problem w gnijącym kablu, który też może dać taki efekt i wtedy można to naprawić na krótki czas.
2 czujniki to efekt oszczędności - podstawowa konfiguracja 2S/2m.
Niektóre urządzenia diagnostyczne pokazują parametr zwany prędkością początkową, ale to chyba domena Knorra, zbyt duża wartość tego param. świadczy o niewłaściwym ustawieniu czujnika bądź zanieczyszczeniu/uszkodzeniu koła polaryzacyjnego.
Miałem do czynienia z taką Lamberettą gdzie jedno z kół było tak krzywe, że wiarygodny sygnał pojawiał się dopiero przy 50 km/h.
gościu podjedź do serwisu Wabco to zrobią ci od ręki błąd wyświetlany przez magneti ( najgorszy z możliwych testerów na tynku) nic nie znaczy , jesli chodzi o czujniki to są trzy rodzaje K S i Z różnią się opornością natomiast elektronika samoczynnie je rozpoznaje więc nigdy z nimi nie ma problemu , jedyny problem
( pomijam zgniły kabel , przerwany itp) to odsunięcie czujnika od koła zebatego zalecana odległość to 0,7 mm praktyka dosuń do koła i obróć i zobacz czy nie ma bicia , a jeśli chodzi o kontrolki to są dwie opcje gaśnie po 2 sekundach lub po osiągnięciu 7 km na godz jeśki wszystko jest ok tibie zapala się po około 15 km/h w 100 % któryś z czujników ( a taką ustrka wykrywa każdy tester opocz magneti)
pozdrawiam
Z tym ,że najgorszy to bym nie powiedział testowałem przez miesiąc z 3 testery ( texa, magneti i jaltest ) każdy miał dobre i złe strony ale magneti wydawał się najlepszy z nich. A texa powinna dać sobie radę z wykryciem błędu bo to jest to samo co magneti marelli
Z tym ,że najgorszy to bym nie powiedział testowałem przez miesiąc z 3 testery ( texa, magneti i jaltest ) każdy miał dobre i złe strony ale magneti wydawał się najlepszy z nich. A texa powinna dać sobie radę z wykryciem błędu bo to jest to samo co magneti marelli
dokładnie ale ujął bym to inaczej magneti to texa tyle ze niektórzy mówią ze magneti ma więcej możliwości niż texa ja pracuje na texa txt i ona mi wykrywa w naczepach wszystkie usterki.
Luźne łożyska powodują usterkę "niestabilny sygnał z czujnika prędkości".
Odnośnie różnic pomiędzy Texą i Marelli - niespełna 2 lata temu na targach IC przedstawiciele obu firm niezależnie od siebie przyznali, że jest to dokładnie to samo, różnią się jedynie tym, że Texa udostępnia aktualizacje o numer do przodu. Poza tym nawet interface użytkownika jest identyczny. Więc czy T. czy M. nazbyt często podają opis "błąd nieznany - instrukcje specjalne" ;((
hej ja mam pytanko, czy wiecie gdzie można podjechać w okolicach katowic woj. śląskie na diagnostykę absu w naczepie? i ile taki interen kosztuje?
mam naczepe bodex z 2002r tylko z ABSem bez EBSu i mam takie objawy, że w każdym ciągniku (volvo fh12 460 '01 z ABS, scania 124L 420 '99 z ABS i Man tga410 '02 z ABS/EBS) wywala kontrolke ABS1 nieprzekresloną, i koła blokuje, ostatnio wymieniłem 2 czujniki ( bo tylko tyle ma - na srodkowej osi) kontrolki zgasły, a koła blokują dalej.. probowałem docisnać bliżej czujniki, dalej, ale nic to nie daje. Od nowości chodzi pod manem tga i zawsze włączając zapłon, lub podłączając wtyczkę do gniazda słychać 2 psykniecia (pss,pss). Pod scanią to samo. Man ma przewód 7pin scania 5 przekładałem robiłem rózne kombinacje i nic. Pod bodexem z 2005r z EB+ pod każdym ciągnikiem jest wszystko w porządku.. tylko ze na volvie i scanii działają tylko ABSy bo w EBSy nie są wyposazone..
Miałem problem z przyczepą trzy osiową Wabco ebs e , brak wykrycia przyczepy świeci błąd abs1 przekreślony , po naciśnieciu hamulca w samochodzie EBS się odzywa . Sprawdziłem instalacje od kabiny samochodu do kontaktu EBS ,instalacja jest sprawna zasilanie 24v i CAN sprawne . Kabel spiralny ADR wymieniony dla pewności na nowy . Instalacja przyczepy sprawdzona zasilanie na wtyczce Power jest ok a mimo to brak komunikacji przez złącze diagnostyczne ( żółte) i wtyczke EBS . Tester Wabco Wurth . Zdemontowałem plastikową osłone elektroniki, delikatne osmolenie na miejscu wtyku Modulator. Podjołem decyzje o wymianie na nowy . Po zdemontowaniu okazało sie że w miejscu mocowania aluminium puchnie , bród i rdza złamały obudowe modulatora i ta informacja potwierdziła moją decyzje . Problem z programowaniem pojawił sie natychmiast po zakupie nowego o ile mam wiedze jak wykonać kopie oprogramowania o tyle w tym przypadku trzeba wykonać wszystko od nowa . Poprosiłem specjaliste z Wabco o zaprogramowanie przyczepy. Ten model to wersja 2011 bez systemu anty wywróceniowemu i kontroli wychylenia dyszla . Od 2014 roku jest to standardem , takie zatem oprogramowanie zostało zainstalowane. Auto Tgx trzy osie 2017.Mam nadzieje że te informacje pomogą