Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ford Focus 1,8 TDDi szarpie przy przyspieszaniu błąd P1631

29 Mar 2010 17:59 12699 19
  • Level 17  
    Witam!
    Mam problem z focusem 1,8 TDDi 2003 r . Samochód dziwnie się zachowuje w momencie przyspieszania zapalają się kontrolki i samochód traci moc. Po podłączeniu kompa wyskakuje błąd P1631 lecz nie mam żadnego opisu a żadnego rzeczowego nie mogę znaleźć. Z góry dzięki za pomoc.
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Level 35  
    opisz co sie dokładnie dzieje, bo p1631 to przekaznik główny.

    sprawdz go
  • Level 17  
    Który to przekaźnik główny?? ten od sterowania ECU?? Jeśli tak to już go podmieniałem bez efektu. Podczas jazdy auto się przydławia gdy się wciśnie gaz ale to nie zawsze - czasem się przejedzie 10 km i ok a czasami przymuli 3 razy na 100 metrów.
  • Level 17  
    Który ro ten główny przekaźnik?

    Dodano po 2 [godziny] 44 [minuty]:

    Podczas jazdy auto przydławia się i zapalają się dwie żółte lampki (engine check) i ta dioda nad radiem ale cały czas nie mogę dość do ładu co go boli bo na kompie wywala tylko ten P1631
  • Level 35  
    przekaznik główny miedzy innymi od zasilania ecu

    wtakim razie moze głubi zasilanie na przekażnik lub sam ecu

    co jeszcze sie dzieje?
  • Level 17  
    No więcej to już chyba nic, ale to dławienie się jest bardzo uciążliwe, podmieniłem przekaźniki i zobaczę co się będzie działo dzisiaj.

    Dodano po 4 [godziny] 28 [minuty]:

    Zapala się lampka z check engine(silniczek), wykrzyknik w zębatce, nagrzewanie świec, akumulator i dioda nad radiem. Samochód się wtedy dławi ale po 2 sekundach znowu można depnąć. Podmianka przekaźnika R1 na ten od nagrzewania swiec nic nie zmienił (są takie same) tak samo przekaźnik od ECU z tym od klimy nic nie dało. A komp cały czas tylko P1631
  • Level 17  
    Spotkał się ktoś z takim problemem??
  • Level 17  
    Sprawdziłem :
    Przekaźnik R1 - podmieniłem - bez efektu
    Przekaźnik od sterownika silnika - wymiana - bez efektu
    Połączenia 2 skrzynek bezpiecznikowo/przekaźnikowych (odpięcie czyszczenie sprawdzenie połączeń) bez efektu
    Sprawdzenie połączenia z ECU - bez efektu
    Auto cały czas ma momenty w których zapalają się 4 lampki i dioda i auto na dwie sekundy traci moc po czym jest znowu ok.
    Aha dodam jeszcze że wymieniłem filtr powietrza i sprawdziłem dopływ czy "ślepego powietrza nie ma" ale nic nie znalazłem.
  • Level 2  
    Mam ten sam problem. Jak wpadniesz na jego rozwiązanie to daj znać. Nie mam pojęcia co to może być .
  • Level 17  
    Dodam jeszcze że na zimnym silniku jest wszystko ok
  • Level 17  
    Czy przyczyną może być alternator albo regulator napięcia i w momencie przeładowania dzieją się wyżej wymienione cuda??
  • Level 2  
    U mnie szarpanie występuje najczęściej na ''dwójce''. Jutro jadę do mechanika żeby spojrzał co z tym zrobić. Hipoteza z alternatorem nie jest głupia, ponieważ miałem wyciek z przewodów od wtrysków, które znajdują się nad alternatorem i rozrusznikiem(mogło coś zalać ) . Ja jeszcze obstawiał bym filtr paliwa i pompę wtryskiwaczy , ale zobaczy się jutro.
  • Level 17  
    filtr paliwa ja wykluczyłem z dwóch przyczyn:
    problem występuje tylko na ciepłym silniku
    a po drugie od filtra chyba by się lampki nie zapalały
    ja stawiam na chwilowe przeładowywanie
  • Level 2  
    Sam regulator napięcia nie powinien być drogi , bo koszt wyniesie koło 150 zł z oryginalnymi częściami . Gorzej jeżeli okaże się , że to wtryski.
  • Level 17  
    Podbijam temat może ma ktoś jakiś pomysł??
  • Level 17  
    po 5 miesiącach problem powrócił ( wcześniej samo przeszło ) i nadal nie mam pomysłu co może być przyczyną takiego szarpania dodam że jeżeli podczas jazdy wcisnę sprzęgło samochód nie szarpie a gdy jest na biegu to szarpie bardzo często
  • Level 17  
    przy odpalaniu i sporadycznie przy dodawniu gazu dym raczej ciemny
  • Level 17  
    Problem rozwiązany przyczyną były zwierające się przewody czujnika temperatury chłodziwa. rozdzielenie i izolacja załatwiły sprawę zamykam
  • Level 17  
    Jeszcze jedno pytanko czy pomiędzy wtykami czujnika temperatury chłodziwa powinna być jakaś rezystancja czy nieskończenie wielka??