Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Focus 1.6 złe wskazania temperatury płynu chłodzącego

aabgrx5 29 Mar 2010 19:55 33842 20
  • #1 29 Mar 2010 19:55
    aabgrx5
    Poziom 8  

    Otóż w Fordzie Focusie 1.6 zetec se po wymianie silnika temperatura wody zwariowała.
    Lata po wskazaniu jak wściekła.
    Raz brakuje je czerwonego pola a raz opada gwałtowniej na najniższy poziom w zakresie temperatur.
    Wymieniłem już czujnik temperatury (ten który znajduje się w głowicy) i dalej nic się nie dzieje czyli b/z.
    Słyszałem, iż ten silnik ma dwa czujniki ale nie wiem (i co gorsza) nie mogę takowy ani znaleźć ani zlokalizować.
    Czy może ktoś wie gdzie takowy można znaleźć?

  • #2 29 Mar 2010 20:24
    pawel380V
    Poziom 19  

    Być może masz zapowietrzony układ chłodzenia, tym bardziej jeżeli wymieniałeś silnik.

  • #3 30 Mar 2010 06:39
    Scalak5
    Poziom 22  

    Jest tylko jeden czujnik w głowicy.

  • #4 30 Mar 2010 07:38
    aabgrx5
    Poziom 8  

    to skąd te paskudne skoki temperatury od prawie 30* do i 150 *. po prostu zabrakło "licznika" w górnym jego zasięgu.:D

    Dodano po 4 [minuty]:

    silnik jest dobrze odpowietrzony,z zachowaniem wszelkich zasad.mało tego: wąż wyjściowy z chłodnicy jest kompletnie zimny, w górnej jego części (dolotowy do chłodnicy) jest ciepły, a temperatura na wskazniku osiaga apogeum i siega blisko 120*. to jakiś horror jest, albo czysta złośliwość tej "karety":cry:

  • #5 30 Mar 2010 08:34
    fuelinyourblood
    Poziom 35  

    uszczelka pod głowica

  • #6 30 Mar 2010 09:17
    aabgrx5
    Poziom 8  

    a dlaczego sądzisz iz uszczelka pod głowicą? Nie mam ani zabrudzonego oleju, ani zabrudzonej wody (płynu chlodzącego) wiec ska ta myśl?:cry:

    Dodano po 31 [minuty]:

    fuelinyourblood czy Ty mieszkasz w Szkocji?:D

  • #7 02 Kwi 2010 14:22
    aabgrx5
    Poziom 8  

    juz doszedłem co i jak. OTÓZ NIGDY NIE WKRECAJCIE TEGO CZUJNIKA KLUCZEM TYLKO PALCAMI ABY NIE DOSZEDŁ DO SAMEGO KOŃCA, oT CAŁY PROBLEM. :angel: :angel: :angel: :D

  • #8 29 Kwi 2010 21:28
    bonsky
    Poziom 1  

    Witam mam podobny problem z focusem. Mianowicie po wymianie rozrządu i pompy wody mam problem z chłodzeniem, silnik się grzeje jak głupi a chłodnica jest zimna (wentylator się załącza). Przewód doprowadzający ciecz do chłodnicy jest gorący ale płyn nie dochodzi dalej. Musze dodać że sam wszystko wymieniałem w samochodzie i może źle podłączyłem czujnik o którym mówiłeś. Prosił bym o jakiś dokładniejszy opis odnośnie tego gdzie znajduje się ten czujnik, bądź o jakieś inne hipotezy.

  • #9 29 Kwi 2010 22:31
    carrot
    Moderator Samochody

    Czujnik jest między świecami 2 a 3 cylindra

  • #10 30 Kwi 2010 06:07
    Scalak5
    Poziom 22  

    bonsky napisał:
    Witam mam podobny problem z focusem. Mianowicie po wymianie rozrządu i pompy wody mam problem z chłodzeniem, silnik się grzeje jak głupi a chłodnica jest zimna (wentylator się załącza). Przewód doprowadzający ciecz do chłodnicy jest gorący ale płyn nie dochodzi dalej. Musze dodać że sam wszystko wymieniałem w samochodzie i może źle podłączyłem czujnik o którym mówiłeś. Prosił bym o jakiś dokładniejszy opis odnośnie tego gdzie znajduje się ten czujnik, bądź o jakieś inne hipotezy.

    Musisz odpowietrzyć układ jak wentylator się załączy to chłodnica powinna być gorąca natomiast u ciebie po załączeniu jest zimna i wiatrak chodzi na okrągło próbując schłodzić płyn którego nie ma w chłodnicy.

  • #11 30 Kwi 2010 06:11
    aabgrx5
    Poziom 8  

    no hej.
    masz taki sam problem z focusem. Ja posiadam focusa z 2003 roku i według schematu który posiadają sklepy fordowskie to powinienem mieć dwa czujniki. ale niestety posiadam tylko jeden, który znajduje się pomiędzy 2-ga a 3-cia świeca w głowicy zaworowej. Musisz popatrzeć ile Ty masz czujników gdyż możesz mieć jeszcze jeden tzw komputerowy, który znajduje sie zaraz pod cewka wysokiego napięcia podajacy prąd na poszczególne świece.
    Jest on zbudowany tak samo jak czujnik wody , tylko ma krótszy miernik (taki mały stożkowaty łepek wystający z korpusu)
    Pytając się wszystkich fachowców dlaczego wskaźnik mi zwariował i lata jak popieprzony od praktycznie zera do prawie 160* to wszyscy mi odpowiadali iż się zepsuł. Po kupnie nowego i wymianie tez taka sama sytuacja.
    Ale jak go wykręciłem i mu się przyjrzałem (czujnikowi oczywiście) to zauważyłem jedna prawidłowość. Jego gwint jest od polowy pomalowany.Bezcelowo to go nie pomalowali, prawda? a wiesz dlaczego?
    Otóż żeby go nie wkręcać do końca tylko do tej farby. On siedzi w otworze, który jest zamknięty i nie ma dostępu do wody (płynu chłodzącego). Ten czujnik pracuje jako czujnik suchy - jako sonda temperaturowa.
    Jeśli go ruszyłeś w trakcie zdejmowania głowicy, to zobacz czyś go nie zgniótł w trakcie wkręcania. Jeśli masz miernik do prądu to sprawdź czy on nie został uszkodzony, tzn po podłączeniu omomierza powinien mieć stała wartość. Po dotknięciu czujnika (zanurzeniu do w ciepłym płynie np) ta wartość powinna spadać (powinna się obniżać wartość odczytanego wskazania). jeśli jest tak tzn jest on dobry.
    i teraz najważniejsza sprawa.
    NIE WKRĘCAJ TEGO CZUJNIKA DO KOŃCA. OBMALUJ SOBIE PONOWNIE FARBA TAK JAK BYŁ OBMALOWANY POPRZEDNIO I TYLKO WKREC GO RĘKĄ DO LINI FARBY. TO WSZYSTKO.
    Doszedłem do tego sam droga dedukcji., no bo jak to jest sonda temperaturowa, która nie ma dostępu do płynu chłodzącego i jest w połowie wymalowana farba to tylko po to aby wisiała w powietrzu.
    Moje auto stało prawie przez 4-y miesiące z powodu tej usterki. W warsztacie byłem 3 razy w tygodniu przez 4 miesiące i już miałem tak solennie dość tego auta iż chciałem go sprzedać i nigdy więcej fordów.
    Mało tego.
    Wyskakiwał błąd na wskaźnikach (żółta lampka w postaci "zębatki na tablicy rozdzielczej z prawej strony) w kabinie, a następnie zapalała mi się lampka uszkodzenia silnika. Komputer wyłączał mi jeden albo dwa cylindry, abym mógł dojechać tylko do serwisu. I to wyłączał tak skutecznie iż ten silnik nie miał siły ciągnąc tego samochodu jedynie turlać się i to max. 60 km/h
    Koszmar. zjadał litr albo i więcej oleju na 100 km.
    Błąd komputera kasowałem poprzez wyłączenie silnika stacyjki i ponownym jego uruchomieniu.
    to wszystko.
    Życzę w taki bądź razie miłej naprawy, sympatycznie spędzonego czasu wolnego i miłego dnia oraz szerokiej drogi.
    :D

  • #12 02 Maj 2010 13:48
    sentcar
    Poziom 15  

    dawno juz takich glupot nie czytalem . masz racje ze milo mozna spedzic czas , to z powodu ubawu jaki mialem czytajac twoja opowiesc.

  • #13 02 Maj 2010 19:13
    aabgrx5
    Poziom 8  

    a mozesz mi odpowiedziec dlaczego ciebie tak rozbawiłem i czym?

  • #14 09 Maj 2010 14:11
    marek1977
    Poziom 33  

    Bo kolega myśli że tylko hemi odłącza cylindry, i dlatego nazywa się hemi. :)

  • #15 17 Cze 2010 12:09
    latosek67
    Poziom 9  

    witam
    Chciałbym przykleić się do tematu. Mam problem w Fordzie Focusie C-Max 1.6 benzyna rocznik 2005 (silnik Duratec) z pracą wentylatora chłodnicy. A mianowicie:
    Po osiągnięciu około 60 stopni następuje załączenie wentylatora (klimatyzacja jest wyłączona). Chciałbym sprawdzić czujnik temperatury cieczy chłodzącej lub czujnik temperatury silnika (może one odpowiadają za prawidłową pracę wentylatora chłodnicy), ale nie wiem gdzie one są zamocowane w silniku.

    aabgrx5 napisał:
    Ja posiadam focusa z 2003 roku i według schematu który posiadają sklepy fordowskie to powinienem mieć dwa czujniki. ale niestety posiadam tylko jeden, który znajduje się pomiędzy 2-ga a 3-cia świeca w głowicy zaworowej. Musisz popatrzeć ile Ty masz czujników gdyż możesz mieć jeszcze jeden tzw. komputerowy, który znajduje sie zaraz pod cewka wysokiego napięcia podajacy prąd na poszczególne świece. :D

    Właśnie wróciłem z oglądania tego co pod maską i zgodnie sugestią kolegi zernąłem w wskazane miejsca i porobiłem fotki.
    Posiadam czujnik temperatury wody chłodzącej umieszczony pod cewką wysokiego napięcia (zdjęcie nr 1 - zaznaczony).
    Ford Focus 1.6 złe wskazania temperatury płynu chłodzącego
    Próbowałem zlokalizować drugi, który koledzy carrot i aabgrx5 piszą, iż pomiędzy 2-gą a 3-cią świecą w głowicy zaworowej. U mnie raczej nie ma. Prośba do kolegów: czy możnaby zaznaczyć na załączonym zdjęciu nr 2 lokalizację tego czujnika.
    Ford Focus 1.6 złe wskazania temperatury płynu chłodzącego

  • #16 17 Cze 2010 13:20
    carrot
    Moderator Samochody

    Najwidoczniej były dwa rozwiązania konstrukcyjne, proszę, oto czujnik:
    Ford Focus 1.6 złe wskazania temperatury płynu chłodzącego

  • #17 17 Cze 2010 13:50
    latosek67
    Poziom 9  

    kolego carrot twój silnik to Zetec, a mój jest Duratec i stąd zapewne różnica. Ten u Ciebie z pewnością mierzy temperaturę silnika. Nie wiem czy jest jego odpowiednik w silniku Duratec. Jak już wcześniej pisałem w wykazie czujników z książki poradnika nie znalazłem czujnika temperatury silnika.
    Wobec powyższych faktów wynika, że u mnie jest jeden czujnik temperatury cieczy chłodzącej, który prawdopodobnie odpowiada za sterowanie wentylatorem. Sygnał z tego czujnika idzie do sterownika silnika. Ale głowy za to nie dam, że to on odpowiada za pracę wentylatora chłodnicy. Dlatego zanim oddam go do odczytania błędów w ręce mechanika, to sprawdzę czujnik temperatury wody chłodzącej. Czujnik ten jest termistorem o ujemnym współczynniku temperaturowym rezystancji, czyli o rezystancji zmniejszającej się wraz ze wzrostem temperatury cieczy chłodzącej
    Czekam na dalsze sugestie kolegów.

  • #18 22 Cze 2010 09:54
    komin70
    Poziom 1  

    dziękuję Ci aabgrx5 miałeś rację mam Forda Focusa 1,6 ZETEC Męczy łem się od 2,5 roku z temperaturą skakała jak szalona : odpowietrzanie, wymiana pompy , czujnika, podłączanie do komputera - kupa pieniędzy i nic.... A tu nagle Twoja rada. Nie wierzyłem ale cóż zrobić? w sumie żaden koszt. Dobrałem klucz i wykręciłem czujnik jak kazałeś. Co się okazało? Przejechałem ok 1000 km temperatura powietrza ok30 i samochód chodzi jak trzeba , żadnych skoków temperatury . Podziękowania . Mam nadzieję że nie przedwczesne[/b]

  • #19 29 Wrz 2010 15:07
    Nowakowski1983
    Poziom 1  

    do kolegi aabgrx5 pytanie o czujnik temperatury silnika (CHT)-czy
    plastikowa wtyczna na czujniku powinna się obracać bo u mnie można ją
    obracać dowoli i dlatego podejrzewam uszkodzenie tego czujnika. Z góry
    dziękuję.

  • #20 29 Gru 2010 11:07
    reed126
    Poziom 1  

    Co do zimnej chłodnicy i włączających się wentylatorów to może być jeszcze termostat. On się psuje dosyć powoli. Znaczy podnosi się temperatura przy której się otwiera. Miałem tak, że wskazówka temperatury wędrowała na czerwone pole a za chwilę temperatura stabilizowała się na normalnym poziomie. Najlepiej jest po prostu wyjąć termostat i zalać go gorącą wodą. Najlepiej mieć termometr i sprawdzić, czy otwiera się przy temperaturze wybitej na termostacie.

  • #21 17 Lip 2011 16:35
    draiverka
    Poziom 1  

    Witam,
    Mam forda focusa 2003r, 1.6 benzyna, kilka tygodni temu założyłam gaz i po kilku dniach zaczęłam mieć problem z temperaturą silnika. W czasie jazdy od prędkości około 70- 80 km/h, zaczyna skakać temperatura, przy czym wskazówka ma 3 punkty w których się zatrzymuje: połowa wskaźnika, 3/4 wskaźnika i czerwone pole. Każde dodanie gazu, wciśnięcie sprzęgła, nabranie bądź zmniejszenie prędkości powoduje skoki wskazówki, oczywiście nie ma żądnej reguły jak zachowa się w danym momencie wskaźnik. W momencie kiedy samochód jest zatrzymywany wskazówka w ciągu kilku sekund opada do środka wskaźnika i tak już zostaje. Samochód jest już naprawiany od kilku tygodni i nikt nie jest w stanie mi powiedzieć co się dzieje. Były wymienione czujnik, termostat, uszczelka pod głowicą, sprawdzone zegary i nic to nie pomogło. W tym momencie samochód jest u elektryka ale mam wrażenie że on też nie zna przyczyny. Na kontroli u gazowników też byłam i tam stwierdzono że z instalacją gazową jest wszystko ok. Jeśli ktoś ma pomysł bardzo proszę o pomoc. Straciłam już na to mnóstwo kasy, czasu i nerwów. :cry:

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME