Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Laguna problem z hamowaniem

spoxx2006 29 Mar 2010 20:48 2666 11
  • #1 29 Mar 2010 20:48
    spoxx2006
    Poziom 15  

    Witam!
    Mam problem ze swoim autem, mianowicie po dłuższym okresie postoju zaczęło mu coś dolegać. Po wciśnięciu pedału hamulca maksymalnie auto nie hamuje z piskiem lecz łagodnie wyhamowuje ( czasami zablokuje prawe przednie koło i ono hamuje z piskiem) a podczas podpompowywania pedałem słuchać takie "kichanie" ,sykot). Co może być tego przyczyną?
    Obawiam się, że to może być pompa lub serwo, ale nie wiem jakie byłyby dokładnie objawy uszkodzenia, któregoś z tych elementów. Dlatego może ktoś pomoże.

    0 11
  • #2 29 Mar 2010 20:58
    sseba119
    Poziom 9  

    odpowietrzałeś hamulce może to przyczyna

    0
  • #3 29 Mar 2010 21:10
    mortalbird
    Poziom 15  

    sseba119 napisał:
    odpowietrzałeś hamulce może to przyczyna


    napisałes ze po dłuzszym postoju wiec wez sie za odpowietrzanie moze jakas wymiana plynu jak juz autko ma kilka latek i pisz co sie poprawiło

    0
  • #4 29 Mar 2010 22:25
    tomaszek0108
    Poziom 14  

    Wyciągnij rano rurkę idącą do serwa i słuchaj czy ucieka powietrze. Nie odpalaj wcześniej silnika.

    0
  • #5 29 Mar 2010 22:43
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #6 29 Mar 2010 23:53
    TNT
    Poziom 11  

    tomaszek0108 napisał:
    Wyciągnij rano rurkę idącą do serwa i słuchaj czy ucieka powietrze. Nie odpalaj wcześniej silnika.


    Prościej jest nacisnąć kilkukrotnie hamulec przy wyłączonym silniku (by "wpompować" powietrze do serwa) następnie naciskając pedał hamulca uruchamiasz silnik jeżeli wyczujesz ruch pedału w dół to serwo masz sprawne.

    0
  • #7 30 Mar 2010 00:06
    MarcinG
    Poziom 30  

    Ściąga przy hamowaniu na prawo?

    0
  • #8 01 Kwi 2010 00:59
    pioart
    Poziom 37  

    Jak już ktoś tu napisał rozebrać i przeczyścić elementy współpracujące układu hamulcowego , sprawdzić czy tłoczki pracują , prowadnice , gniazda klocków / jarzma /, rozruszać i musi działać , od stania jeszcze się hamulce nie zapowietrzyły ani servo się nie rozpadło .

    0
  • #9 01 Kwi 2010 11:22
    spoxx2006
    Poziom 15  

    Witam!
    Temat wyjaśniony. Okazało się, że przyczyną były silnie skorodowane resztki klocków które "przyrosły" do kopyta. Do tego cylinderki w tylnych kołach były zacięte i puszczały płyn. Po całym dniu pracy udało się, ale co może być powodem takiego "psiknięcia" podczas naciskania pedału hamulca?

    0
  • #10 01 Kwi 2010 12:39
    pioart
    Poziom 37  

    spoxx2006 napisał:
    Witam!
    Temat wyjaśniony. Okazało się, że przyczyną były silnie skorodowane resztki klocków które "przyrosły" do kopyta. Do tego cylinderki w tylnych kołach były zacięte i puszczały płyn. Po całym dniu pracy udało się, ale co może być powodem takiego "psiknięcia" podczas naciskania pedału hamulca?

    Co to znaczy psiknięcie ?

    0
  • #11 01 Kwi 2010 14:09
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 02 Kwi 2010 13:08
    spoxx2006
    Poziom 15  

    Samochód wziąłem w takim stanie, czyli do drobnych poprawek. Dlatego nie wiem co i dlaczego. Poprzedni właściciel powiedział, że to już trochę wcześniej się mu zaczęło dziać. A miało być "psyknięcie" po prostu literówka .:D


    Nie chcąc zakładać nowego tematu. Może mi ktoś wyjaśnić który wąż do układu wspomagania jest ciśnieniowy a który nie? Ponieważ z jednego z nich mam bardzo już duży wyciek oleju( ten który dochodzi do chłodnicy oleju układu wspomagania mniej więcej po środku).

    0