Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Texa Nawigator ciężarowe-kable .

jacekmirka 29 Mar 2010 21:28 17641 31
  • #1
    jacekmirka
    Level 11  
    Texa Nawigator -ciężarowe.
    Pytanie - czy na początek wystarczy kabel Uniwersalny, czy muszą być kable dedykowane.I czy w IDC 3 jest wystarczająca ilość schematów i danych .
    Robie osobówki i ostatnio przy okazji zakupu nowego oprogramowania myślę także o ciężarowych.
  • #2
    volt_1
    Level 13  
    witam
    Jeśli chodzi o kable to zależy od tego jakie auta chcesz robić, pisząc uniwersalny masz na myśli OBD - prawda?; (bo jeśli ten z "gołymi" pinami to przez 2 lata nawet nie wyjąłem go z opakowania). cóż ja używam tego przewodu tylko do Scanii R, można by spróbować w Volvo FH13, bo tam występują oba złącza(OBD i volvo), ewentualnie MAN TGA (chyba?), Mercedesy po 2005 na pewno OBD.
    Jeśli liczysz na zarobek ze Scania "4" to inny kabel, starsze Volvo jeszcze inny, Man`y 2 rodzaje kabli, Renault chyba 2 kable, naczepy 4 czy 5 kabli, Iveco - nie wiem unika tej marki.
    Co do schematów, cóż nie wiem jak wygląda sprawa z dostepem do serwerów i serwisów informacyjnych, ale w podstawowym pakiecie schematów jest bardzo mało, brak kolorów przewodów, czy oznaczeń, ogólnie raczej poglądowe.
    Z regulacji korzystałem tylko w starej Magnumce dla ECAS, w Scanii, volvo brak jakiejkolwiek reg. a szkoda, bo jest za co brać pieniądze.
    Poza tym przeróżne błędy w programie, zresztą jak pisałeś korzystasz z wersji Car i powinieneś mieć wyrobione zdanie na temat "produktu i firmy".
    Ja robię tylko w ciężarowych i Texę wyjmuję głównie do naczep.
    Ups zapomniałem napisać, że mam starą wersję 16, a czas chyba na 19.
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ja znów robiłem na Texa Navigator oraz teraz na nowszym TXT i różnica jest duża lepszy szybszy choć z wyglądu ten sam prawie natomiast soft fakt 19, OBD wykorzystują niektóre modele Mana TGA oraz Scania R i Mercedes, Scania 3 i 4 to ten sam wtyk (okrągły) Volvo ma inny (prostokąt) Renault ma jeszcze inny- do Magnumki i Premium ten sam z wyjątkiem renault DXI jeszcze inny, man ma 2 typy okrągłych wtyków do starszych jak F2000 oraz do TGA, iveco jeden typ wtyku, jak Kolega volt_1 wspomniał Texa miała błędy ale wraz z wersja interfejsu i softu to naprawiła choć nie wszystko, ogólnie Texa jest dosyć dużym techniczne i dobrym urządzeniem ale żeby mieć pożądny "kombajn" z schematami i opisami trzeba zapłacić za "info techniczne" ale to wszystko kosztuje....byłem wylogowany z tąd te 2 posty

    więcej na stronie texy: http://www.texapoland.pl/prodotti_dett.asp?sez=dett&id=7
  • #5
    domellus
    Level 29  
    Do ciężarowych jest cała walizka z kablami. Używałem tego. Masz w niej nie tylko ciężarowe ale i jeszcze do tego przyczepy i naczepy. Ogólnie nawet dobry sprzęt, chociaż jak każdy ma swoje plusy i minusy :)
  • #6
    jacekmirka
    Level 11  
    Dziękuje za opinie.
    Pisząc kabel UNIWERSALNY mam na myśli ten trzy liniowy K,L,i ISO.
    Pytam z powodu tego iż walizki z kablami osobowe przez trzy lata prawie nie zarobiły na siebie. Zaglądając do ESI i opisu gniazd wygląda na to,że część teoretycznie powinno dać się zrobić tym kablem ,tyle że trzeba myśleć i wiedzieć który pin podpiąć,ale jak się nie wie co się robi to i tester z kablami nie pomoże.
    Zastanawiam się bo wydać kasę i czekać kiedy się to wróci mało atrakcyjne.
  • #7
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    W texie w programie masz rysunek gniazda i jego sposób podpięcia za pomocą lini K-L za tą pomocą zdiagnozujesz większość systemów Mana, Renault, naczepy, co do reszty to już zabawa w pinologie mając walizkę z kablami to nie tylko wygoda ale i oszczędność czasu, co do zwrotu i zarobku texe możesz dostać na raty. no ale jak już pisałem warto tez by było pomyśleć nad schematami i pomocami bo texa ma schematy ale po 1 okrojone po 2 nie wszystkiego a najczęściej usterkami są przerwy w przewodach a bez schematu i przebiegu przewodu to szukanie długie i żmudne co za tym idzie narobisz się a milionów nie zarobisz...natomiast cały biznes diagnostyka i naprawy elektroniki w ciężarówkach są lepiej opłacalne niż osobówka tylko trzeba mieć klientów i dobrze robić.
  • #8
    Wieslaw.truck
    Level 11  
    Witam koledzy TEXA Navigator to droga zbawka Zapomnij o JECAS czyli poduszki podwozia od bloku uprawlenia 001 do 019 trzy ostatnie cyfry Wabco bez kabli trudno pracowac. a shematy sa takie bloki uprawlenia silnikiem ogulny schemat.
  • #9
    alek44
    Level 11  
    Posiadan texa TXT Truck i co zauwazył ze od programu i kabela zalezy jaki pin jest uruchomiony w kabelu głównym. A wlaizka z kabelami jest całkiem niedroga porownując ją z np. boschem
  • #10
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    volt_1 wrote:
    Ups zapomniałem napisać, że mam starą wersję 16, a czas chyba na 19.

    Aktualna jest wersja 21 a różnica między 16 a 21 jest kolosalna to jak między Win95 a W7
  • #11
    Łukasz Pędzich
    Level 1  
    Witam, ja kupiłem texe z kablami (oprócz autobusów i jakiegoś kabla do mana który jest w tej walizce). Zapłaciłem za to 20tyś zł przepłaciłem? Nie wiem co jeszcze mi będzie do tego kompletu potrzebne żeby w pełni mógł wykorzystać ten sprzęt. Proszę o pomoc w początkach pracy na tym sprzęcie najlepiej (nr telefon)
  • #12
    arturo07
    Level 12  
    Witam panowie posiadający TXT truc , miałbym prośbe do was czy była by szansa przemierzenia kabelka do IVECO i podania pinologi z txt na iveco jak mi się zdaje 38pin? pozdrawiam.
  • #13
    arturo07
    Level 12  
    Jak zwykle chętnych wielu. Pozdrawiam.
  • #14
    tomek6971
    Level 13  
    Ja również mam prośbę. Jeżeli ktoś posiada kabel do naczep, który łączy się przez gniazdo od ebs-u to z przodu naczepy. Jeżeli ktoś mógłby go przemierzyć lub podać jakiś link do takiej rozpiski będę wdzięczny i spróbuje się jakoś zrewanżować.

    P.s kabla do iveca nie posiadam
  • #15
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Masz uniwersalny z 2 wtykami bananowymi (K i L) ze standardowego wyposażenia?
    Tym kablem łączysz się pod CAN 6 i 7 pin kabla przyczepy Można dorobić ze zwykłego kabla EBS-u wyprowadzając zasilanie i CAN oddzielnym przewodem.
  • #16
    tomek6971
    Level 13  
    Tak. Ten przewód mam. Tak to powinno wyglądać:

    Texa Nawigator ciężarowe-kable .

    Czy da radę tak zrobić ,żeby przewód mógł być podłączony normalnie między ciągnikiem a naczepą a w przewód wpięte dwa złącza bananowe
  • #17
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Powinno działać, tak jest w oryginale.
    Nie zapomnij wybrać przed połączeniem ze sterownikiem wybrać odpowiedni typ połączenia.
  • #18
    tomek6971
    Level 13  
    Jak podepnę piny do szyny a zasilanie doprowadzę normalnie jakbym przyłączał krokodylki do klemy akumulatora to powinno normalnie śmigać jak złącze oryginalne 7 pinowe i takie wybierać do łączenia?
  • #19
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Najlepiej jak założysz od razu 2 pinową żeńską wtyczkę zasilania to z krokodylkami będzie spokój.
    Plus z 1 pinu masę z 3 lub 4 CAN wyprowadż żeńskim złączem do wtyku bananowego, i będzie śmigać.
    Takie złącze wybieraj do łączenia: z krokodylkami do klemy; kiedyś w wersji 15 czy nawet 16 to nie było różnicy w wersjach 20 22 23 jest różnica jaki rodzaj złącza wybierasz.
  • #20
    tomek6971
    Level 13  
    Tak żeby wszystko do końca powyjaśniać. Właśnie sobie nad tym siadłem i wstawię złącze o które chodziło ,żeby je zastąpić. Texa Nawigator ciężarowe-kable .I takie pytanko mi się nasuwa, czym steruje ten przełącznik od góry na tym adapterze, po 2 zrobiłem tak jak mi doradzałeś, przewód od ebs przeciąłem na 2 części, zabezpieczyłem obwody, wypuściłem zapalniczkę samochodową z zasilania żeby zasilacz texe, wypuściłem 2 przewody z can-u na złącza bananowe i po podłączałem wszystko tak żeby przewód miał przejście. I tu trzecie pytanie czy moja konstrukcja zastępuje ten adapter i co przełącza ten przycisk. Pozdrawiam i liczę na twoją pomoc
  • #21
    tomek6971
    Level 13  
    Mógłbyś coś kolego jeszcze doradzić lub jakiś chętny przemierzyć przewód?
  • #22
    edfred
    Level 1  
    cześć potrzebuje schematu do połączenia texy nawigatora txt 28pin do
    ciężarówki mercedesa atego 14pin czy ktoś udostępni?
  • #23
    arturo07
    Level 12  
    Witam kolego edfred, ciężki temat bo własnie kabelek do mercedesa 14pin czyli pewnie i do sprintera występuje w zestawie z kablem IVECO 38pin i jeszcze jakiś adapter DB9. I np. IVECO potrzebuje jeszcze tego adaptera domyślam się że mercedes też go potrzebuje. A cena takiego zestawu w texie to około 1500zł. ciężki temat sam bym był zainteresowany takimi schematami. pozdrawiam i można czekać na życzliwych choć słabo w temacie.

    ps. zamierzam kupić taki zestaw ale niestety texa kabelki ma drogie.
  • #24
    szaman108
    Level 31  
    witam Panowie czy macie może jakieś oznaczenia tych kabli u mnie na warsztacie mamy tą texe do ciężarowych i osobowych to kable powinny być jak coś mogę pomierzyć i porobić fotki jak coś
  • #25
    dakin11
    Level 21  
    Witam mogę udostępnić informację przewodów podłączeniowych poszczególnych marek samochodów ciężarowych do testera TEXA mobile, informację wymienię za info wyprowadzeń adaptera EBS do diagnozy taki jak na obrazku, i rozpiskę złącza diagnostycznego wabco.

    Texa Nawigator ciężarowe-kable .
    Proszę o wybaczenie moderatorze za zdjęcie nie mogłem znaleźć innego
  • #26
    gka3
    Level 17  
    serwis_gh wrote:
    Masz uniwersalny z 2 wtykami bananowymi (K i L) ze standardowego wyposażenia?
    Tym kablem łączysz się pod CAN 6 i 7 pin kabla przyczepy Można dorobić ze zwykłego kabla EBS-u wyprowadzając zasilanie i CAN oddzielnym przewodem.


    Ja tak właśnie zrobiłem K i L podłaczam pod CAN h i l do naczepy w złączu EBS.
    I wszytko hula. Ale kosz z kilkuset złoty za oryginalną przejściówkę spada do kosztu gniazda i wtyczki EBS.
  • #27
    siwydaf
    Level 10  
    W jakiej cenie mozna kupic texe?
  • #28
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Goglewski nie wie?
    Z racji regulaminu nie będę umieszczać linków, alle jest tego dużo.
  • #29
    tomek6971
    Level 13  
    Witam. Poszukuję schematu przewodu Texa przewód diagnostyczny Truck 3151/T21 do przyczep ABS HALDEX. Są w gnieżdzie 4 piny . Za pomoc serdecznie dziękuję, mam parę kabli mogę przemeirzyć jakby co
  • #30
    dakin11
    Level 21  
    Witam kolegów. Mam gorącą prośbę czy mógłby mi ktoś przesłać rozpiskę pinów do podłączenia scanii do łącznika głowicy na starszym okrągłym gnieździe diagnozy?. zostawiłem ten przewód w jednym z pojazdów niechcący, a nie chcę aby mój szef się dowiedział o tym kablu. Byłbym bardzo wdzięczny. Mam potrzebne wtyczki tylko rozpiski mi brak. Pozdrawiam