Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Texa Nawigator ciężarowe-kable .

jacekmirka 29 Mar 2010 21:28 18121 31
Texa Poland
  • #1
    jacekmirka
    Level 11  
    Texa Nawigator -ciężarowe.
    Pytanie - czy na początek wystarczy kabel Uniwersalny, czy muszą być kable dedykowane.I czy w IDC 3 jest wystarczająca ilość schematów i danych .
    Robie osobówki i ostatnio przy okazji zakupu nowego oprogramowania myślę także o ciężarowych.
  • Texa Poland
  • #2
    volt_1
    Level 13  
    witam
    Jeśli chodzi o kable to zależy od tego jakie auta chcesz robić, pisząc uniwersalny masz na myśli OBD - prawda?; (bo jeśli ten z "gołymi" pinami to przez 2 lata nawet nie wyjąłem go z opakowania). cóż ja używam tego przewodu tylko do Scanii R, można by spróbować w Volvo FH13, bo tam występują oba złącza(OBD i volvo), ewentualnie MAN TGA (chyba?), Mercedesy po 2005 na pewno OBD.
    Jeśli liczysz na zarobek ze Scania "4" to inny kabel, starsze Volvo jeszcze inny, Man`y 2 rodzaje kabli, Renault chyba 2 kable, naczepy 4 czy 5 kabli, Iveco - nie wiem unika tej marki.
    Co do schematów, cóż nie wiem jak wygląda sprawa z dostepem do serwerów i serwisów informacyjnych, ale w podstawowym pakiecie schematów jest bardzo mało, brak kolorów przewodów, czy oznaczeń, ogólnie raczej poglądowe.
    Z regulacji korzystałem tylko w starej Magnumce dla ECAS, w Scanii, volvo brak jakiejkolwiek reg. a szkoda, bo jest za co brać pieniądze.
    Poza tym przeróżne błędy w programie, zresztą jak pisałeś korzystasz z wersji Car i powinieneś mieć wyrobione zdanie na temat "produktu i firmy".
    Ja robię tylko w ciężarowych i Texę wyjmuję głównie do naczep.
    Ups zapomniałem napisać, że mam starą wersję 16, a czas chyba na 19.
  • Texa Poland
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Ja znów robiłem na Texa Navigator oraz teraz na nowszym TXT i różnica jest duża lepszy szybszy choć z wyglądu ten sam prawie natomiast soft fakt 19, OBD wykorzystują niektóre modele Mana TGA oraz Scania R i Mercedes, Scania 3 i 4 to ten sam wtyk (okrągły) Volvo ma inny (prostokąt) Renault ma jeszcze inny- do Magnumki i Premium ten sam z wyjątkiem renault DXI jeszcze inny, man ma 2 typy okrągłych wtyków do starszych jak F2000 oraz do TGA, iveco jeden typ wtyku, jak Kolega volt_1 wspomniał Texa miała błędy ale wraz z wersja interfejsu i softu to naprawiła choć nie wszystko, ogólnie Texa jest dosyć dużym techniczne i dobrym urządzeniem ale żeby mieć pożądny "kombajn" z schematami i opisami trzeba zapłacić za "info techniczne" ale to wszystko kosztuje....byłem wylogowany z tąd te 2 posty

    więcej na stronie texy: http://www.texapoland.pl/prodotti_dett.asp?sez=dett&id=7
  • #5
    domellus
    Level 29  
    Do ciężarowych jest cała walizka z kablami. Używałem tego. Masz w niej nie tylko ciężarowe ale i jeszcze do tego przyczepy i naczepy. Ogólnie nawet dobry sprzęt, chociaż jak każdy ma swoje plusy i minusy :)
  • #6
    jacekmirka
    Level 11  
    Dziękuje za opinie.
    Pisząc kabel UNIWERSALNY mam na myśli ten trzy liniowy K,L,i ISO.
    Pytam z powodu tego iż walizki z kablami osobowe przez trzy lata prawie nie zarobiły na siebie. Zaglądając do ESI i opisu gniazd wygląda na to,że część teoretycznie powinno dać się zrobić tym kablem ,tyle że trzeba myśleć i wiedzieć który pin podpiąć,ale jak się nie wie co się robi to i tester z kablami nie pomoże.
    Zastanawiam się bo wydać kasę i czekać kiedy się to wróci mało atrakcyjne.
  • #7
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    W texie w programie masz rysunek gniazda i jego sposób podpięcia za pomocą lini K-L za tą pomocą zdiagnozujesz większość systemów Mana, Renault, naczepy, co do reszty to już zabawa w pinologie mając walizkę z kablami to nie tylko wygoda ale i oszczędność czasu, co do zwrotu i zarobku texe możesz dostać na raty. no ale jak już pisałem warto tez by było pomyśleć nad schematami i pomocami bo texa ma schematy ale po 1 okrojone po 2 nie wszystkiego a najczęściej usterkami są przerwy w przewodach a bez schematu i przebiegu przewodu to szukanie długie i żmudne co za tym idzie narobisz się a milionów nie zarobisz...natomiast cały biznes diagnostyka i naprawy elektroniki w ciężarówkach są lepiej opłacalne niż osobówka tylko trzeba mieć klientów i dobrze robić.
  • #8
    Wieslaw.truck
    Level 11  
    Witam koledzy TEXA Navigator to droga zbawka Zapomnij o JECAS czyli poduszki podwozia od bloku uprawlenia 001 do 019 trzy ostatnie cyfry Wabco bez kabli trudno pracowac. a shematy sa takie bloki uprawlenia silnikiem ogulny schemat.
  • #9
    alek44
    Level 11  
    Posiadan texa TXT Truck i co zauwazył ze od programu i kabela zalezy jaki pin jest uruchomiony w kabelu głównym. A wlaizka z kabelami jest całkiem niedroga porownując ją z np. boschem
  • #10
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    volt_1 wrote:
    Ups zapomniałem napisać, że mam starą wersję 16, a czas chyba na 19.

    Aktualna jest wersja 21 a różnica między 16 a 21 jest kolosalna to jak między Win95 a W7
  • #11
    Łukasz Pędzich
    Level 1  
    Witam, ja kupiłem texe z kablami (oprócz autobusów i jakiegoś kabla do mana który jest w tej walizce). Zapłaciłem za to 20tyś zł przepłaciłem? Nie wiem co jeszcze mi będzie do tego kompletu potrzebne żeby w pełni mógł wykorzystać ten sprzęt. Proszę o pomoc w początkach pracy na tym sprzęcie najlepiej (nr telefon)
  • #12
    arturo07
    Level 12  
    Witam panowie posiadający TXT truc , miałbym prośbe do was czy była by szansa przemierzenia kabelka do IVECO i podania pinologi z txt na iveco jak mi się zdaje 38pin? pozdrawiam.
  • #13
    arturo07
    Level 12  
    Jak zwykle chętnych wielu. Pozdrawiam.
  • #14
    tomek6971
    Level 13  
    Ja również mam prośbę. Jeżeli ktoś posiada kabel do naczep, który łączy się przez gniazdo od ebs-u to z przodu naczepy. Jeżeli ktoś mógłby go przemierzyć lub podać jakiś link do takiej rozpiski będę wdzięczny i spróbuje się jakoś zrewanżować.

    P.s kabla do iveca nie posiadam
  • #15
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Masz uniwersalny z 2 wtykami bananowymi (K i L) ze standardowego wyposażenia?
    Tym kablem łączysz się pod CAN 6 i 7 pin kabla przyczepy Można dorobić ze zwykłego kabla EBS-u wyprowadzając zasilanie i CAN oddzielnym przewodem.
  • #16
    tomek6971
    Level 13  
    Tak. Ten przewód mam. Tak to powinno wyglądać:

    Texa Nawigator ciężarowe-kable .

    Czy da radę tak zrobić ,żeby przewód mógł być podłączony normalnie między ciągnikiem a naczepą a w przewód wpięte dwa złącza bananowe
  • #17
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Powinno działać, tak jest w oryginale.
    Nie zapomnij wybrać przed połączeniem ze sterownikiem wybrać odpowiedni typ połączenia.
  • #18
    tomek6971
    Level 13  
    Jak podepnę piny do szyny a zasilanie doprowadzę normalnie jakbym przyłączał krokodylki do klemy akumulatora to powinno normalnie śmigać jak złącze oryginalne 7 pinowe i takie wybierać do łączenia?
  • #19
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Najlepiej jak założysz od razu 2 pinową żeńską wtyczkę zasilania to z krokodylkami będzie spokój.
    Plus z 1 pinu masę z 3 lub 4 CAN wyprowadż żeńskim złączem do wtyku bananowego, i będzie śmigać.
    Takie złącze wybieraj do łączenia: z krokodylkami do klemy; kiedyś w wersji 15 czy nawet 16 to nie było różnicy w wersjach 20 22 23 jest różnica jaki rodzaj złącza wybierasz.
  • #20
    tomek6971
    Level 13  
    Tak żeby wszystko do końca powyjaśniać. Właśnie sobie nad tym siadłem i wstawię złącze o które chodziło ,żeby je zastąpić. Texa Nawigator ciężarowe-kable .I takie pytanko mi się nasuwa, czym steruje ten przełącznik od góry na tym adapterze, po 2 zrobiłem tak jak mi doradzałeś, przewód od ebs przeciąłem na 2 części, zabezpieczyłem obwody, wypuściłem zapalniczkę samochodową z zasilania żeby zasilacz texe, wypuściłem 2 przewody z can-u na złącza bananowe i po podłączałem wszystko tak żeby przewód miał przejście. I tu trzecie pytanie czy moja konstrukcja zastępuje ten adapter i co przełącza ten przycisk. Pozdrawiam i liczę na twoją pomoc
  • #21
    tomek6971
    Level 13  
    Mógłbyś coś kolego jeszcze doradzić lub jakiś chętny przemierzyć przewód?
  • #22
    edfred
    Level 1  
    cześć potrzebuje schematu do połączenia texy nawigatora txt 28pin do
    ciężarówki mercedesa atego 14pin czy ktoś udostępni?
  • #23
    arturo07
    Level 12  
    Witam kolego edfred, ciężki temat bo własnie kabelek do mercedesa 14pin czyli pewnie i do sprintera występuje w zestawie z kablem IVECO 38pin i jeszcze jakiś adapter DB9. I np. IVECO potrzebuje jeszcze tego adaptera domyślam się że mercedes też go potrzebuje. A cena takiego zestawu w texie to około 1500zł. ciężki temat sam bym był zainteresowany takimi schematami. pozdrawiam i można czekać na życzliwych choć słabo w temacie.

    ps. zamierzam kupić taki zestaw ale niestety texa kabelki ma drogie.
  • #24
    szaman108
    Level 31  
    witam Panowie czy macie może jakieś oznaczenia tych kabli u mnie na warsztacie mamy tą texe do ciężarowych i osobowych to kable powinny być jak coś mogę pomierzyć i porobić fotki jak coś
  • #25
    dakin11
    Level 21  
    Witam mogę udostępnić informację przewodów podłączeniowych poszczególnych marek samochodów ciężarowych do testera TEXA mobile, informację wymienię za info wyprowadzeń adaptera EBS do diagnozy taki jak na obrazku, i rozpiskę złącza diagnostycznego wabco.

    Texa Nawigator ciężarowe-kable .
    Proszę o wybaczenie moderatorze za zdjęcie nie mogłem znaleźć innego
  • #26
    gka3
    Level 17  
    serwis_gh wrote:
    Masz uniwersalny z 2 wtykami bananowymi (K i L) ze standardowego wyposażenia?
    Tym kablem łączysz się pod CAN 6 i 7 pin kabla przyczepy Można dorobić ze zwykłego kabla EBS-u wyprowadzając zasilanie i CAN oddzielnym przewodem.


    Ja tak właśnie zrobiłem K i L podłaczam pod CAN h i l do naczepy w złączu EBS.
    I wszytko hula. Ale kosz z kilkuset złoty za oryginalną przejściówkę spada do kosztu gniazda i wtyczki EBS.
  • #27
    siwydaf
    Level 10  
    W jakiej cenie mozna kupic texe?
  • #28
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Goglewski nie wie?
    Z racji regulaminu nie będę umieszczać linków, alle jest tego dużo.
  • #29
    tomek6971
    Level 13  
    Witam. Poszukuję schematu przewodu Texa przewód diagnostyczny Truck 3151/T21 do przyczep ABS HALDEX. Są w gnieżdzie 4 piny . Za pomoc serdecznie dziękuję, mam parę kabli mogę przemeirzyć jakby co
  • #30
    dakin11
    Level 21  
    Witam kolegów. Mam gorącą prośbę czy mógłby mi ktoś przesłać rozpiskę pinów do podłączenia scanii do łącznika głowicy na starszym okrągłym gnieździe diagnozy?. zostawiłem ten przewód w jednym z pojazdów niechcący, a nie chcę aby mój szef się dowiedział o tym kablu. Byłbym bardzo wdzięczny. Mam potrzebne wtyczki tylko rozpiski mi brak. Pozdrawiam