Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Homologacja świateł w Polsce - pytanie.

skaktus 17 Lut 2011 18:48 53576 46
  • #31 17 Lut 2011 18:48
    domex32
    Moderator Samochody

    Ile dałeś i daj linka jak możesz bo też planuje założyć. Ekonomia.

  • #32 18 Lut 2011 18:22
    skaktus
    Poziom 37  

    DarkGrymek napisał:
    sory ze tu ale czy mozna mieć takie np. diody led w zderzaku ?


    Co masz na myśli - w zderzaku ? Ja mam zamontowane w otworach w zderzaku z zachowaniem przepisowych odległości.

    domex32-lampy które mam są na allegro, cena około 350 zł, jednak uwaga - mimo firmy, gwarancji, jakości i tak potrafią zakłócać radio FM,CB... Dlatego prawdopodobnie w najbliższym czasie je sprzedaję po czym montuję wcześniej przerobione światła z zasilaniem na LM317 a nie poprzez przetwornicę, która jest winna takim zakłóceniom.

    Światła z pod marki MyCarr mają taki sam starter, lampy innego kształtu i nieco inne diody, ale światło jest porównywalne.

  • #33 18 Lut 2011 22:08
    domex32
    Moderator Samochody

    Ja mam w fordzie ksenony na drogowych światłach zestaw hid i nie mam zakłóceń ani w FM ani w CB, wiec o to się nie martwię.

  • #34 19 Lut 2011 11:55
    skaktus
    Poziom 37  

    To wszystko zależy od przetwornic jakie masz, instalacji radiowej, zakłóceń i i wielu innych. To że jedno nie zakłóca to nie znaczy że inne też nie będzie.

    PS-Zestawy xenononowe z allegro nA H7 itd to pełen nielegal ;) Nawet dzienne wiele tutaj ci nie pomogą ;P

  • #35 19 Lut 2011 17:37
    domex32
    Moderator Samochody

    Na h1, bo mam na światła drogowe, na mijania mam normalne żarówki. W razie kontroli montuje zwykłe żarówki 10 minut i odjazd. A światła do jazdy dziennej, jak pisałem planuje zamontować z oszczędności.

    Kolega ma passata b5 jak stoję obok niego i mam drogowe zapalone to radia nie posłucha, także o zakłócenia się nie martwię, w razie czego wymajstruje sobie filtr na zasilania CB i FM.

  • #36 19 Lut 2011 18:00
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jaki jest sens montowania ksenonów jako świateł drogowych? Są one używane w tej chwili dość sporadycznie, częściej służą do ostrzegania, czyli "mrugnięcia", a do tego ksenony się już zupełnie nie nadają, bo swoją jasność osiągają po dobrych kilu sekundach. Takie błyskanie zresztą dodatkowo je dobija. Wystarczy się zastanowić, dlaczego żaden z oryginalnych reflektorów ksenonowych nie jest na dwóch palikach, tylko na mechanicznej przesłonie....

  • #37 19 Lut 2011 20:34
    skaktus
    Poziom 37  

    domex32 napisał:
    Na h1, bo mam na światła drogowe, na mijania mam normalne żarówki. W razie kontroli montuje zwykłe żarówki 10 minut i odjazd. A światła do jazdy dziennej, jak pisałem planuje zamontować z oszczędności.

    Kolega ma passata b5 jak stoję obok niego i mam drogowe zapalone to radia nie posłucha, także o zakłócenia się nie martwię, w razie czego wymajstruje sobie filtr na zasilania CB i FM.


    Xenon na drogowych - paranoja, te chińskie nieraz potrzebują 20 sekund na pełną jasność a zaraz po zapłonie świecą jak najgorsze żarówki z marketu z super niebieską bańką.

    Co do zakłóceń - filtry nic ci nie pomogą. Zakłócenia idą nie tylko po kablu, ale 90% po eterze, a tutaj filtry na kablach nic nie dają. Przeszedłem to już i porządna masa, filtry, ekrany, ekrany kabli itp nie pomogło praktycznie w ogóle. Zmieniłem nawet radio, zakupiłem markową antenę, lekka poprawa, ale znikoma.

    Cytat:
    Kolega ma passata b5 jak stoję obok niego i mam drogowe zapalone to radia nie posłucha


    Więc sam widzisz jak xenony zakłócają a dzienne robią to podobnie. To też tylko pokazuje jak fatalnej jakości są xenony made in china. Już lepiej by było zainwestować w markowe przetwornice typu Valeo itp, w ich wypadku nie ma takiego problemu w ogóle. Problem w tym że często nie współpracują z chińskimi palnikami...może i dobrze :)

  • #38 20 Lut 2011 19:54
    domex32
    Moderator Samochody

    Panowie, Panowie, spokojnie, w okolicy gdzie się poruszam, ruch jest średni, natomiast zwierząt leśnych sporo, i mówicie co chcecie ale różnica jest i to spora, i dużo wcześniej widać błyszczące oczka zwierząt, bo i kąt świecenia jest nieco większy a ze został mi się ze tak powiem wolny zestaw, bo trochę tego już założyłem, więc założyłem i u siebie. A jeśli nie ma u mnie teraz zakłóceń, to i z dziennymi nie powinno, a jak będą to się potem będę martwił.

    Problem rozjaśniania jest tylko przy pierwszym zapaleniu, kolejne to maks 3 sekundy.

    Na przetwornicach napisali lux.pro wiec to nie do końca chińszczyzna.

  • #39 21 Lut 2011 13:42
    skaktus
    Poziom 37  

    A czym to LUX.PRO ma się odróżniać od pozostałych chinoli? Przecież każda czy to lux, czy kingpro czy cokolwiek innego to to samo z inną nalepką. Chińczycy byli na tyle leniwi że nawet wiele nie modyfikowali obudowy... Lux.Pro nie odróżnia się od najtańszych xenonów, tym bardziej że na allegro stoją takie zestawy za 119 zł.

    Co do samych długich i xenonu to długo na tym nie pociągniesz. Xenon po odpaleniu jest gorszy niż żarówka. 3 sekundy na pełną jasność to też kicha bo żarówkowe długie są w pełni "sprawne" po mniej niż sekunda...
    No i taki palnik długo ci z przetwornicą nie podziała.

  • #40 21 Lut 2011 19:06
    domex32
    Moderator Samochody

    Nie ważne kto to robił, ważne ze mi nic nie zakłóca, poza tym mi te światła pasują, mam to już dwa lata, jeśli chodzi o palniki, a przetwornice mają koło 4 lat, nic się nie dzieje, poza tym że jeden palnik prawdopodobnie skończy niedługo żywot, z racji lekkiego zadymienia wewnątrz, i rozmytego światła.

  • #41 21 Lut 2011 19:25
    skaktus
    Poziom 37  

    Jeśli palnik kończy żywot, wówczas zmienia się jego kolor światła, zazwyczaj na różowy, czasem zielono niebieski. To że bańka jest "opruszona" od środka nalotem to akurat norma - odpowiednia mieszanka gazów i innej chemii daje takie coś. Nie zmienia to faktu że często odpalanie palnika i gaszenie drastycznie zmniejsza jego żywotność.

  • #42 21 Lut 2011 19:53
    domex32
    Moderator Samochody

    heh ;] Ja to wszystko wiem panie kolego. Druga sprawa to czysta ciekawość ile to wytrzyma, jak padnie dam znać.

  • #43 28 Sty 2013 19:55
    cesio
    Poziom 9  

    Ja trzy dni temu miałem kontrolę . I odrazu pytanie czego pan jedzie bez świateł ? Bo jadę na światłach do jazdy dziennej . Tak jakoś ich nie widać a gdzie ony są ? Musiałem wyjść z samochodu i pokazać . AAA tutaj . Miałem wrarzenie że pierwszy raz są widziane przez tego pana . A homologacja na papierze jest . Niema bo jest na lampach po czym musiałem kucnąć i odczytać E04 RL00 . Poczym otrzymałem dokumenty i pan poszedł . Dodam jeszcze , że jadąc na tych światłach kierowcy jadący z naprzeciwka migają swiatłami drogowymi i pokazują palcem , żeby właczyć swiatła . Każdy jest przyzwyczajony i zwraca uwagę na światła mijania ( kierowca z naprzeciw , policjant ) a nie na dodatkowe swiatła do jazdy dziennej , które są jeszcze mało popularne i mało kto wie do czego służą . Ale homologacja jaką podałem jest dobra !

  • #44 29 Sty 2013 07:44
    skaktus
    Poziom 37  

    Znając życie masz światła typu 8 led w cenie 20 - 60 zł których faktycznie nie widać w ciągu dnia...

  • #45 31 Mar 2013 14:28
    cesio
    Poziom 9  

    wiem też , że ma duże znaczenie pochylenie tych światełek u mnie pasowały z pochyleniem w dół takie mam wytłoczenia w zderzaku już to skorygowałem i jest dobrze już je lepiej widać

  • #46 20 Kwi 2013 12:53
    michalbednarek1996
    Poziom 8  

    romoo napisał:
    Tak jak są trupy to niebiescy wyciągają żarówki z lamp i biorą do expertyzy.
    Dziwne ale prawdziwe.


    To prawda bo gdy bedzie swiatło zapalone w pojeżdzie to zarówka po mocnym udeżeniu sie spali i zrobi sie czarna na szkle a gdy będzie wyłączona (OFF) to tylko może się drucik przerwać a szkło zostania na zarówce biała

  • #47 12 Sie 2014 21:39
    cina207
    Poziom 2  

    mnie ostatnio zatrzymali, bo jechałem bez świateł, i na ich widok zapaliłem "xenony" w anglel eyes audi 80, kiedy mi powiedzieli że nie moge mieć tych świateł, bo są chińskie i nie posiadają homologacji, ja im mówiłem że te światła były w tym aucie przed zakupem, i zrobiłem już kilka przegladów w całej PL, i nikt nic nie miał do nich, niebieski dalej sie upierał że mamy takie SKP, ale wkońcu ja kupując używane auto pojechałem na przegląd gdzie miał mi powiedzieć co musze wymienić aby bezpiecznie jeździć, i do "xenonów" nic nie miał, tylko do wyblaknietych kierunkowskazów które wymieniłem x czasu temu chwile po pierwszym przeglądzie, wiec udawanie cichociemnego i zrzucanie winy na SKP daje bardzo dużo :D
    aaa, zapomniałem dodać że pseudo lampy maja homologacje na polske, i pseudo "xenony" też mają, a zresztą to nie prawdziwy xenon tylko energooszczedny zamiennik zwykłych świateł:D