Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Homologacja świateł w Polsce - pytanie.

skaktus 29 Mar 2010 22:12 52133 46
  • #1 29 Mar 2010 22:12
    skaktus
    Poziom 37  

Witam.

Planuję zakupić do swojego auta światła jazdy dziennej. Temat studiuję od dłuższego czasu. Wiem że światła powinny mieć homologację:

-E4 lub inną E np E11 (GB), ale bez strzałek - dopuszczenie do ruchu prawo-lewo stronnego

-homologację RL i tutaj rodzi się pytanie

Na dostępnych na www i w sklepach światłach po RL mamy różne cyfry np RL 00 008 lub RL 00

Czy w tym wypadku numery po RL coś oznaczają czy są bez znaczenia ?

Nie chcę utopić pieniędzy... Proszę o pomoc.

Pozdrawiam

1 29
  • #2 29 Mar 2010 23:11
    pomylek
    Poziom 13  

Homologacja Europejska E oraz homologacja RL wystarczą. Cyfry po RL / DRL oznaczają rodzaj źródła światła.

0
  • #3 29 Mar 2010 23:52
    Karolo MPower
    Poziom 30  

Ja do jazdy codziennej używam ringów CCFL i jestem mega zadowolony, ale powiem Ci, że ledowe listwy czy lampy też dają rade :) Miałem 2 kontrole i zero problemów.

Policja ani kontrola pojazdów nie sprawdzali mi oznaczeń na dodatkach oświetleniowych także nie wiem, czy trzeba sie tym tak przejmować. Ważne że świeci i nie razi innych uczestników ruchu.

0
  • #4 29 Mar 2010 23:55
    skaktus
    Poziom 37  

DRL to skrót " z angielska" oznaczający światła dzienne (daytime running light / lamp - często używane przez nieuczciwych sprzedawców jako szemrana homologacja ) , nie jest homologacją - to tak dla przyszłych ;)

Czy ktoś ma wykaz "numerków" - które jest jakim państwem ? Do E zdobycie to łatwe, do RL nie spotkałem. Najbardziej mnie dziwą rozbieżności w ilości cyfr 00 008 a 00 ...

2
  • #5 25 Cze 2010 09:55
    sunok
    Poziom 13