Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Przelewy - Peugeot 406 2.0 HDI 99r

jac0205 30 Mar 2010 14:05 3519 12
  • #1
    jac0205
    Level 13  
    Jestem po sprawdzeniu przelewów (we własnym zakresie robiłem to).
    Licząc od lewej strony (od przodu auta):

    1 - 14 jednostek
    2 - 12 jednostek
    3 - 11 jednostek
    4 - 14 jednostek

    Różnica między najwyższą a najniższą wartością - ok. 21%
    Co z tego wynika ? Do wymiany 2 wtryskiwacze ? Regenerowany był niedawno drugi wtryskiwacz.
  • #3
    jac0205
    Level 13  
    Problem jest taki, że auto gaśnie w najmniej oczekiwanych momentach lub wchodzi w tryb awaryjny. Nie ma znaczenia czy pedał do oporu czy nie. Jak jest zimny to wystarczy trącić lekko pedał gazu i silnik wchodzi w tryb awaryjny (nie jest to oczywiście za każdym razem). Jak się rozgrzeje to często taka historia jest przy dodawaniu gazu. Już miałem kilka niebezpiecznych sytuacji przy wyprzedzaniu. Wtryski były sprawdzane w serwisie i wyszło,że drugi (od koła zamachowego) ma jakieś odchyły. Więc go dałem do regeneracji ale mechanik powiedział, że nie da rady uzyskać już na nim odpowiedniego ciśnienia. Na wydruku z maszyny było: "ciśnienie 0092 BAR". Powinno być chyba więcej, ok 130 ale nie mam pewności, gdzieś chyba obiło mi się o uszy ta wartość. Wymieniłem czujniki wysokiego ciśnienia w listwie zasilającej, 2 czujniki na grodzi (elektrozawory), czujnik ciśnienia przy intercoolerze, regenerowałem turbinę, wymieniałem pompkę w zbiorniku. Nie mam już pomysłów co patrzeć - dziś sprawdziłem właśnie te przelewy. Zostało mi jeszcze sprawdzić czujnik na pompie wysokiego ciśnienia ale nie chciałbym tam niepotrzebnie grzebać. Z odpalaniem nie ma problemów tak do ok. -10 st.C potem trochę dłużej kręci ale zapala, nie kopci.
  • Helpful post
    #4
    yaaro
    Level 33  
    zobacz jak wygląda zawór do regulacji ciśnienia w pompie wysokiego ciśnienia

    tam szukałbym przyczyny, do zestawu moze jakies błędy masz ??
  • #5
    jac0205
    Level 13  
    Czy chodzi o takie coś ? To jest z prawej strony pompy patrząc od przodu auta.

    http://moto.gratka.pl/xxxxxxxxxxxxx

    błedy poszukam...

    Moderated By Błażej:

    Regulamin 10.11. Ostrzeżenie.

  • #6
    trans-serwis
    Level 39  
    Ten samochód powinien trafić do warsztatu. Czy to jest ten sam którego męczysz od 14.02.2009?
  • #7
    jac0205
    Level 13  
    Ten samochód był w warsztacie i niestety mechanicy polegli. A w ASO powiedzieli mi, że oni mogą poszukać przyczyny ale koszt tego będzie uzależniony od czasu szukania, czyli jak to Pan zza biurka ładnie powiedział "od 100 do 1000 zł". To była zapora do oddania im wozu.
  • #8
    trans-serwis
    Level 39  
    A ile do tej pory wydałeś przez ten rok czasu i nadal jesteś w tym samym miejscu.
  • #9
    jac0205
    Level 13  
    Do tej pory "naprawa" wyglądała w ten sposób, że przeglądając inne fora sugerowałem się wypowiedziami innych użytkowników z tym właśnie problemem. Większość mogłem sprawdzić sam. Ale już np. stan wtryskiwaczy, czy ciśnienie na listwie było poza moimi możliwościami. Kilka stówek poszło na to no ale "żebym wiedział, że się przewrócę to bym się położył". Wiesz jak to jest. Wymienię tylko jakąś część i może będzie ok. Potem może jeszcze coś no i tak szło i szło i doszło może do 800 zł. A męczę się z tym już od 2007 roku i były okresy gdzie nic się nie działo a było też tak, że chętnie utopiłbym go w Wiśle.
  • #10
    trans-serwis
    Level 39  
    Dlatego rzetelna diagnoza to podstawa i warto za nią zapłacić.
    Ja osobiście prowadzę warsztat i takie rozmowy z klientami nie są mi obce.
    Wiem również jak to później wygląda jak zabierają się sami za naprawę.
    Oczywiście umowa z klientem jest jasna diagnoza plus naprawa skuteczna.
  • #11
    jac0205
    Level 13  
    No racja. Podjadę jeszcze do mechanika niech mi sprawdzi ten czujnik o którym pisze yaaro . Jak nie pomoże to faktycznie zostaje chyba serwis. Dzięki.
  • #12
    trans-serwis
    Level 39  
    Nie serwis tylko warsztat który ogarnia samochody z wtryskiem CR.
  • #13
    fuelinyourblood
    Level 35  
    co rozumiesz przez tryb awaryjny?
    o sie dzieje? jakie błędy?