Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Motocykl Gilera XR2 125ccm - uszkodzony regulator prądnicy

30 Mar 2010 17:06 5368 17
  • Poziom 9  
    Witam.
    Mam problem z regulatorem napięcia prądu zmiennego(w motorze)
    Wiem że to nie ten dział ale chciał bym spróbować go odtworzyć(z pomocą wujka elektryka xD). Tylko potrzebuje wiedzieć jak to zrobić.

    mam regulator napięcia z oznaczeniami 9630202 12V(14,15) 14A 58
    z silnika wychodzi prąd zmienny (w zależności od obrotów od 13V do 50V) potrzebuje zmienic go w stały i wtedy wykorzystam dowolny regulator napięcia (tylko żeby wytrzymał obciążenie wszystkich żarówek) powiedzcie mi co wam jeszcze podać abyście mogli mi pomóc

    fotki regulatora widać oznaczenia

    Motocykl Gilera XR2 125ccm - uszkodzony regulator prądnicy Motocykl Gilera XR2 125ccm - uszkodzony regulator prądnicy

    Z góry dzięki wielkie.
  • Poziom 21  
    Ten regulator reguluje napięcie alternatora albo prądnicy w odpowiednich granicach! Czyli nie pozwala aby napięcie wzrosło powyżej 14,2V. Nie ma nic wspólnego z prostowaniem! Jeśli masz alternator, to w nim jest wbudowany mostek trójfazowy... Jeśli to prądnica, to masz prąd stały, tylko bez regulatora zmienia się w zależności od obrotów.

    Moderowany przez Błażej:

    A słyszałeś ty o alternatorach ze stałym kołem magnesowym i prostownikach - regulatorach, jakie się w nich stosuje? I mało one mają wspólnego z regulatorami samochodowymi, bo to regulowane PROSTOWNIKI właśnie.

  • Poziom 9  
    Mam prądnice...
    jeżeli to jest prąd stały to dla czego na tym regulatorze są oznaczenia prądu zmiennego??
  • Poziom 34  
    Zmierzyłeś, że to prąd zmienny? Jeśli tak, to masz wirujący magnes i cewkę na obudowie.
  • Poziom 9  
    No..
    Tak mierzyłem ale nie zaglądałem do silnika....

    Tam na 100% jest prądnica i wali prądem zmiennym (coś jak dynamo)
  • Poziom 19  
    zaraz zaraz. Czy przypadkiem w samochodach jak i w motorach nie jest to również realizowane po przez zmianę napięcia wzbudzenia prądnicy? Bo z tego co ja tutaj czytam to chcesz zrobić stabilizator napięcia, a to chyba już co innego.
  • Poziom 34  
    Więc musisz dać mostek i stabilizator (będzie gorące).W niektórych skuterach jest to stabilizator równoległy. Możesz też zrobić prostownik sterowany. [Seweryn82] W motorach to już b.rzadko.
  • Poziom 9  
    w tym czymś co jest na fotkach reguluje napięcie i zmienia go na stałe

    Dodano po 5 [minuty]:

    nie ma mostka całą robotę robi to coś
    próbowaliśmy z wujkiem to puścić przez mostek taki z alternatora ale nie poszło i ciągle coś nie pasowało jutro spróbujemy za tym regulatorem postawić kolejny może się uda
  • Poziom 12  
    1. Jaki to motocykl (nazwa + model + rok produkcji) ?
    2. Czy motocykl jest wyposażony w akumulator ?
    3. Czy masz do niego schemat instalacji elektrycznej ?
    4. Trochę wygląda jakby oprócz regulacji prądu w tym urządzeniu wbudowane było również coś również do zapłonu.
    Gdzie idzie przewód podłączony do trzeciego (licząc od lewej) zacisku ?
  • Poziom 1  
    Własnie wczoraj zbudowany przezemnie regulator, którego schemat widnieje na pierwszej stronie forum (Motocyklowy regulator 3 fazowy) kolegi "Rysiekj" podłączyłem do mego motocykla Honda vfr 750 86'. Tydzien temu spalił się jeden z trzech żółtych kabli wychodzących od alternatora. Po podłaczeniu układu, ładowanie na aku wynosiło do 17V! Dodam że akumulator był naładowany- 12,35V. Układ pracował delikatnie nagrzewając radiator. Wywnioskowałem z forum że chcąc obniżyć napięcie należy diody zenera 6.8V wymienić na mniejsze. Ja założyłem 5.1V. Podłączyłem układ ponownie-ładowanie 13,06V z włączonymi światłami. Po paru chwilach zauważyłem jednak, że na płytce pali się ścieżka masy w pobliżu układu U1. zauważyłem również że mocno nagrzały sie nogi jednego tyrystora również układu U1. Zaraz po tym odłączyłem moto by nic nie popalić. Damam że tylko w rejonie tego U1 coś było nie tak. Macie jakieś pomysły co dalej z tym zrobić. Gdzie szukać wad. Proszę o podpowiedź.
    pozdrawiam
    Tu mój spalony regler:
    Motocykl Gilera XR2 125ccm - uszkodzony regulator prądnicy
    A tu nowy zrobiony przeze mnie.
    Motocykl Gilera XR2 125ccm - uszkodzony regulator prądnicy Motocykl Gilera XR2 125ccm - uszkodzony regulator prądnicy
  • Poziom 9  
    1.Gilera XR2 (125cc) wyprodukowany w 1989
    2.Tak
    3.Nie
    4.Nie wiem ale chyba tak nie da rady go rozebrać bo ten żel którym jest to zalane jest za twardy
    i nie wiem do kąd idzie ten 3 kabel bo wchodzi w osłonke ale jest cały czerwony może to coś zmieni
    2 pierwsze są złóte a ostatni czerwony z czarnym paskiem
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    sebosss - hondy VFR miały jedną przykrą przypadłość - alternatory w nich dostawały zwarć międzyzwojowych i wtedy każdy regulator palił się w nich, jak suche siano. To standardowa usterka w nich. Przećwiczyłem to w dwóch egzemplarzach. Uratuje cię w zasadzie tylko wymiana uzwojeń. Chyba, że ktoś ci to ładnie przewinie...

    W tej Gilerze na 99% będzie "przerośnięte dymano", czyli alternator ze stałym kołem magnesowym. Czyli to, co jest teraz w standardzie w niemal wszystkich jednośladach. I można próbować dopasować. Polecam pobujać się po googlach z hasłem "Gilera XR 125 schemat" lub lepiej słowo "schemat" zastąpić "diagram" lub "electric diagram".

    I dla jasności - jeśli tam jest stałe koło magnesowe, to ŻADEN samochodowy regulator z alternatora nie będzie działać. Bo co miałby regulować?
  • Poziom 12  
    saturno napisał:

    4. Trochę wygląda jakby oprócz regulacji prądu w tym urządzeniu wbudowane było również coś również do zapłonu.
    Gdzie idzie przewód podłączony do trzeciego (licząc od lewej) zacisku ?

    1993Kuba napisał:

    nie wiem do kąd idzie ten 3 kabel bo wchodzi w osłonke ale jest cały czerwony może to coś zmieni

    Ty możesz nie wiedzieć, ale napisałeś:
    1993Kuba napisał:
    chciał bym spróbować go odtworzyć(z pomocą wujka elektryka xD).

    Więc skoro wujek zaoferował pomoc, to nie powinno być dla niego problemem ustalenie gdzie idzie i pod co jest podłączony ten przewód.
  • Poziom 9  
    Dzięki za wszystkie porady ale problem już rozwiązany tam jest prądnica działająca na zasadzie dynama ile wykręci silnik tyle da prądu.
    założyliśmy taki chiński regulator za 70 zł. na razie będzie.
  • Poziom 9  
    Niestety chiński regulator nie zdał egzaminu.
    Przeszukałem po raz kolejny forum tylko teraz postanowiłem szukać pod hasłem firmy owego regulatora czyli "motoplat".
    Znalazłem temat:https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1610938.html#7831185
    Po przemyśleniu z wujkiem tego tematu stwierdziliśmy że zadziała tylko te zakreślone tranzystory są za słabe ponieważ mi jest potrzebny regulator o mocy ok 60A a ten ma tylko 14A.
    Dam znać jak tylko wykonamy i przetestujemy ten regulator.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Tyle tylko,że w tamtym układzie regulacja odbywa się na tyrystorach. A te tranzystory służą do ich załączania.
  • Poziom 9  
    no ale wyreguluje prąd zmienny, bez wzbudzenia, 1 fazowy??