Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Polonez 98 kodowanie nowych kluczyków

sigi 11 Sie 2004 15:49 4719 10
  • #1 11 Sie 2004 15:49
    sigi
    Spec od samochodów

    Proszę o tok postępowania przy kodowaniu nowych kluczyków po
    wymianie stacyjki. Posiadam trzy kluczyki stare. Dwa czarne i jeden
    czerwony. Wiem, że to łatwe ale nigdy tego w polonezie nie robiłem.
    Z góry dziękuję.

    Pozdrawiam.

    0 10
  • #2 11 Sie 2004 17:37
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 11 Sie 2004 19:12
    qra_633
    Poziom 17  

    Sposób kodowania nowych kluczyków jest opisany w książce "Polonez" E.Morawskiego z roku 1998 i późniejszych.(na samym końcu rozdziału o Plusach)

    Troche sporo tekstu jest, jeżeli nie znajdziesz w necie pdf'a tej knigi to daj znać na priv, to sie pomęczę i to przepiszę
    Ogólnie jest to odpowiednie "wachlowanie" kluczykami.

    0
  • #4 11 Sie 2004 20:34
    sigi
    Spec od samochodów

    Dziękuję Elektrit i Gra tak właśnie zrobiłem jak piszesz Elektrit. Podejrzewam, że to tak się robi jak pisze GRA, ale nie chcę zgubić kodu. Kluczyk wydaje się trudny do rozbiórki. Książki takiej też nie zdobyłem.

    Pozdrawiam.

    0
  • #5 11 Sie 2004 22:42
    qra_633
    Poziom 17  

    OK przemogę swoje lenistwo i przepiszę sposób z książki, tylko nie będę w stanie powiedzieć na temat tego tekstu nic więcej bo sam jeżdżę dieselkiem.

    Kodowanie immobilizera
    1. Czerwonum kluczykiem włączyć i wyłączyć zapłon w czasie nie dłuższym niż 2s i wyjąć kluczyk. Przy włączonym zapłonie dioda się świeci.
    2. W czasie krótszym niż 10s włożyć czarny kluczyk, włączyć i wyłączyć zapłon w czasie krótszym niż 2s oraz wyjąć kluczyk. Przy włączonym zapłonie dioda gaśnie, a po wyłączeniu zapłonu miga z częstotliwością f=10Hz, co świadczy o zakodowaniu pierwszego kluczyka i przygotowaniu do kodowania następnego.
    3. Powtórzyć operację według punktu 2 z następnym czarnym kluczykiem.
    4. Po zakodowaniu wszystkich czarnych kluczyków wykonać identyczną operację czerwonym kluczykiem w celu potwierdzenia zakodowania wszystkich kluczyków i tym samym zakończenia procesu kodowania.
    5. W czasie dłuższym niż 10s pięciokrotnie włączyć i wyłączyć zapłon czarnym kluczykiem w celu utrwalenia w pamięci ECM kodu kluczyków.

    Po kodowaniu dioda świeci 2s, a potem włącza się co 2s. System umożliwia zakodowanie 5 kluczyków w tym jednego czerwonego. Jeżeli zajdzie potrzeba zakodowania dodatkowego kluczyka, należy przeprowadzić opisany proces kodowania WSZYSTKICH kluczyków łącznie.

    Proces kodowania kluczyków zostanie przerwany, a żaden z kodowanych kluczyków nie zostanie zakodowany lub pozostanie nie zmieniona poprzednio kodowana grupa kluczyków w następujących przypadkach:
    - czas 10s pomiędzy włożeniem do stacyjki dwu kolejnych kluczyków zostanie przekroczony,
    - czas włączenia i wyłączenia zapłonu 2s zostanie przekroczony,
    - ten sam kluczyk zostanie włożony dwukrotnie w celu kodowania,
    - czerwony kluczyk nie zostanie włożony jako pierwszy przy rozpoczęciu kodowania,
    - czerwony kluczyk nie zostanie włożony jako ostatni potwierdzający kodowanie,
    - kodowanie nie zostanie potwierdzone pięciokrotnym włączeniem i wyłączeniem zapłonu czarnym kluczykiem,
    - w czasie kodowania kluczyków zostanie uruchomiony silnik


    Ze względu na bezpieczeństwo nie należy uruchamiać silnika czerwonym kluczykiem.

    0
  • #6 11 Sie 2004 22:50
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 11 Sie 2004 22:50
    sigi
    Spec od samochodów

    Wielkie dzięki, służę pomocą.

    Pozdrawiam.

    0
  • #8 11 Sie 2004 22:54
    sigi
    Spec od samochodów

    Elektrit, oczywiście, że będę wkładał nowej kluczyki do nowej stacyjki, a oddzielnie nowe do immo. Wkrótce napiszę o efektach.

    Pozdrawiam.

    0
  • #9 12 Sie 2004 07:27
    ladamaniac
    Poziom 37  

    Ten kluczyk to faktycznie nie do ruszenia? Jak Ci zostanie stary to w celach naukowych rozdłub go i napisz co widziałeś. Ostatnio robiłem kluczyk w Seicento bo zacięła się stacyjka z powodu startego kluczyka. Musiałem dorobić wyższy o 0.35 mm na stronę kluczyk, i dopiero podmieniłem wkład. Nowego kluczyka nie było jak zakodować, bo właścicielce zginął klucz matka a we fiacie kazali czekać 2 tygodnie, więc podmieniłem transpondery.

    0
  • #10 13 Sie 2004 12:36
    elektmar
    Poziom 13  

    Zamień transpondery w czerwonych kluczykach a czarne zaprogramować wg podanej wyżej instrukcji . Działa sprawdzone .Stare transpondery są wymazywane .

    0
  • #11 14 Sie 2004 19:04
    sigi
    Spec od samochodów

    Panowie - nie robiłem jeszcze tego kodowania, bo klient miał być w czwartek i jeszcze nie dojechał. Jak zrobię, opiszę.

    Pozdrawiam.

    0