Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
CSICSI
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Problem z włączaniem się wiatraków chłodnicy w Peugeocie 306

31 Mar 2010 21:06 6653 5
  • Level 2  
    Witam serdecznie,

    Przeszukałem całe forum i niestety nie znalazłem odpowiedzi na sposób rozwiązania sytuacji podobnej do mojej :(

    Na początek, jakie auto:
    Peugeot 306
    2.0 HDi
    Rok produkcji: 2000
    Wersja z klimatyzacją

    Problem:
    Ostatnio byłem nabić klimatyzację. Pan, który mi ją robił zauważył bardzo niepokojący fakt. Wentylatory chłodnicy (silnika i klimatyzacji) nie włączały się. Zalecił pojechanie do elektryka, puki nie ma upałów i silnik się nie przegrzewa. Tak też zrobiłem. U elektryka: 4 błędy na komputerze. 3 z nich odpowiedzialne za kabelki. Po polutowaniu kabelków (wszystko tyczy się chłodnicy) 3 błędy zniknęły. Został 1. Dotyczy on wysokich obrotów silnika wiatraków chłodnicy.

    Nie grzał go na zasadzie włączonego silnika tylko podpiął jakiś układzik, który podawał informację, że temperatura płynu chłodzącego jest bardzo wysoka (maksymalna z możliwych), tak aby wentylator się włączył. Teoretycznie tak powinno się stać. Lecz moje wiatraki ani drgnęły.

    Przed powyższym zabiegiem sprawdził sprawność silników wiatraków chłodnicy. SĄ SPRAWNE.

    Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Bardzo proszę o informację na temat wszelkich możliwych sposobów rozwiązania tego problemu :(
    Chcę to zrobić zanim przyjdą cieplejsze dni. Szkoda mi silnika, żeby się przegrzewał czy żeby to doprowadziło do jego przegrzania i potem problemów będących konsekwencją owego przegrzania. :(

    W razie jakichkolwiek pytań, niejasności, piszcie proszę posty. Odpisze na wszystkie pytania.
    Możliwe, że czegoś nie napisałem dlatego też proszę o pytania.
    [22.06.2021, g.9.00] Zabezpieczenia Internetu Rzeczy (IoT) programowe i sprzętowe. Zarejestruj się za darmo
  • CSICSI
  • Cars specialist
    Nie wiem jak dokładnie jest w peugeot ale np w lagunie są w układzie dwa przekaźniki od małych i dużych obrotów wentylatora ,więc ja sprawdziłbym włąśnie je . Nie wiem co za układ podłączył twój spec ale ja wyciągam przekaźnik i mostkuje styki a wtedy mam pewność czy popsuł się przekaźnik czy jego sterowanie
  • CSICSI
  • User removed account  
  • Level 2  
    tomasz sadowski wrote:
    co za układ podłączył twój spec


    układzik symulujący wysoką temperature silnika.

    teoretycznie przy podlaczonym tym ukladzie powinien wlaczyc sie wentylator. na niskich czy na wysokich obrotach. a lopatki wentylatora jak staly tak stoja.

    po odlaczeniu komputera i zmotstkowaniu tych stykow wentylatory sie zalaczaja. skoro sie zalaczaja to co moze byc powodem nie zalaczania sie ich przy normalnej pracy silnika?
  • Cars specialist
    U mnie w lagunie było podobnie przyczyną był brak czynnika chłodzącego i wyskakiwał błąd ze moduł sterowania nie pozwala na załączenie klimy . Czy przy nabijaniu klimy gość sprawdzał jej szczelność ?, bo może nabił klimę a czynnik spierdzielił przez nieszczelność w układzie Podjedź do gościa niech założy gogle i zerknie czy nie ma śladów wycieku Ponadto sprawdź jaką temperaturę na zewnątrz widzi komputer , bo przy np 2 stopniach się nie załączy .
  • Level 2  
    Klima jest szczelna na 100%. Sprawdzal to przy mnie.

    Pytanie:
    Ostatnio znalazlem na tym forum podobny temat dotyczacy peugeota 406. Jeden z uzytkownikow napital tam tak:
    Quote:
    Z tego, co opisujesz, domyslam sie, ze masz klimatyzacje (brazowy czujnik).
    Uwazaj z tym czujnikiem. To jest PTC, odwrotny niz inne.
    Wracajac do problemu: prawie na pewno masz uszkodzony sterownik, zwany popularnie Bitron'em. Znajdziesz go pod lewym blotnikiem, za plastikowym nadkolem z przodu na poluznicy. Sprawdz zasilania : pin 4 +12V ciagle, pin 15 +12V po stacyjce, pin 8 - masa.
    Zewrzyj do masy pin 1 - oba wentylatory powinny chodzic na malej predkosci; do masy pin 1 i pin 10 - oba wentylatory na duzej predkosci.
    Jesli wszystko dziala, jak opisalem, to Bitron do wymiany.


    Czy podobnie mozna zastosowac w moim peugeocie 306? Jaki stopien podobienstwa opisywanego przez uzytkownika sposobu rozwiazania problemu jest w stosunku do mojego peugeota?

    A może, może być to wina jakiegos modułu BSI?