Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator w C360 ładuje ok 15V

pioniu999 31 Mar 2010 21:21 4180 7
  • #1 31 Mar 2010 21:21
    pioniu999
    Poziom 8  

    Mam zapytanie co zrobić aby alternator nie ładował aż 15V, bo jeżeli dobrze myślę nie jest to najlepsze dla akumulatorów alternator mam założony z poloneza lub dużego fiata z regulatorem napięcia na zewnątrz). Z góry dziękuje za wszystkie sugestie.

    0 7
  • #2 31 Mar 2010 21:38
    adrian1201
    Poziom 29  

    Sprawdź regulator dai inny sprawdzony

    0
  • #3 31 Mar 2010 21:40
    Mr.K
    Poziom 24  

    Zmień regulator napięcia na odpowiedni do danego typu alternatora.

    0
  • #4 31 Mar 2010 21:58
    zbigniew125
    Poziom 23  

    Witam Może masz '' głodne aku '' i wtedy potrzebuje więcej prądu do chwili naładowania . Chociaż normalnie było by do około 14,6 V ale i mówią że 15 V też nie szkodzi , czego lepiej unikać no chyba że głodne aku np. po uruchomieniu kiedy był duży pobór prądu . Pozdrawiam

    0
  • #5 31 Mar 2010 23:49
    Grzegorz_madera
    Poziom 31  

    Masz uszkodzony regulator napięcia, a dokładniej zwarty tranzystor i alternator jest maksymalnie wzbudzony. Jedynym ograniczeniem napięcia jest w tym przypadku akumulator. @zbigniew125 to nie ma znaczenia, że akumulator potrzebuje więcej energii kiedy jest rozładowany. Alternator ma ładować stałym napięciem, równym 13,8-14,4V. Bardziej rozładowany akumulator będzie po prostu pobierał większy prąd.

    0
  • #6 01 Kwi 2010 07:48
    mczapski
    Poziom 38  

    Ok 15 V, czyli być może 14,5 V? A to nie jest źle. Zatem sprawdź wiarygodność miernika lub zastosuj dokładniejszy. W przypadku uszkodzenia regulatora wystąpiłyby też inne objawy jak np nadmierne grzanie alternatora. Najprościej to próbuj wzbudzić alternator przez żarówkę np 5 W i pomierzyć parametry pracy.
    Wygląda na to, że inicjator zagadnienia ma problem z oceną sytuacji. Więc podrzucę jeszcze pomysł aby sprawdzić jakość połączeń na drodze akumulator - stacyjka - skrzynka bezpieczników - regulator - alternator. Być może z powodu marnego stanu połączeń regulator nie dysponuje prawidłowymi informacjami o napięciu na akumulatorze. A w ciągnikach rolniczych instalacje bywają tragiczne.

    0
  • #7 01 Kwi 2010 08:28
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 01 Kwi 2010 21:15
    co99met
    Poziom 11  

    [quote="założony z poloneza lub dużego fiata z regulatorem napięcia na zewnątrz). .[/quote]
    Te alternatory miały regulatory mechaniczne, jak piszesz na zewnątrz, ich parametry ulegały zmianie.
    Te twoje trochę koło 15V jest niedokładne.
    Prawidłowe napięcie ładowania powinno zawierać się w granicach 13.5V-14.5V.
    Ładowanie powyżej tej granicy jest szkodliwe dla akumulatora - grozi rozpadem płyt.
    Zmierz napięcie dokładnym miernikiem.

    0