Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sonel MPI 540Sonel MPI 540
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Alternator w C360 ładuje ok 15V

31 Mar 2010 21:21 4867 7
  • Poziom 9  
    Mam zapytanie co zrobić aby alternator nie ładował aż 15V, bo jeżeli dobrze myślę nie jest to najlepsze dla akumulatorów alternator mam założony z poloneza lub dużego fiata z regulatorem napięcia na zewnątrz). Z góry dziękuje za wszystkie sugestie.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Sonel MPI 540Sonel MPI 540
  • Poziom 29  
    Sprawdź regulator dai inny sprawdzony
  • Sonel MPI 540Sonel MPI 540
  • Poziom 23  
    Zmień regulator napięcia na odpowiedni do danego typu alternatora.
  • Poziom 23  
    Witam Może masz '' głodne aku '' i wtedy potrzebuje więcej prądu do chwili naładowania . Chociaż normalnie było by do około 14,6 V ale i mówią że 15 V też nie szkodzi , czego lepiej unikać no chyba że głodne aku np. po uruchomieniu kiedy był duży pobór prądu . Pozdrawiam
  • Poziom 34  
    Masz uszkodzony regulator napięcia, a dokładniej zwarty tranzystor i alternator jest maksymalnie wzbudzony. Jedynym ograniczeniem napięcia jest w tym przypadku akumulator. @zbigniew125 to nie ma znaczenia, że akumulator potrzebuje więcej energii kiedy jest rozładowany. Alternator ma ładować stałym napięciem, równym 13,8-14,4V. Bardziej rozładowany akumulator będzie po prostu pobierał większy prąd.
  • Poziom 39  
    Ok 15 V, czyli być może 14,5 V? A to nie jest źle. Zatem sprawdź wiarygodność miernika lub zastosuj dokładniejszy. W przypadku uszkodzenia regulatora wystąpiłyby też inne objawy jak np nadmierne grzanie alternatora. Najprościej to próbuj wzbudzić alternator przez żarówkę np 5 W i pomierzyć parametry pracy.
    Wygląda na to, że inicjator zagadnienia ma problem z oceną sytuacji. Więc podrzucę jeszcze pomysł aby sprawdzić jakość połączeń na drodze akumulator - stacyjka - skrzynka bezpieczników - regulator - alternator. Być może z powodu marnego stanu połączeń regulator nie dysponuje prawidłowymi informacjami o napięciu na akumulatorze. A w ciągnikach rolniczych instalacje bywają tragiczne.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 11  
    [quote="założony z poloneza lub dużego fiata z regulatorem napięcia na zewnątrz). .[/quote]
    Te alternatory miały regulatory mechaniczne, jak piszesz na zewnątrz, ich parametry ulegały zmianie.
    Te twoje trochę koło 15V jest niedokładne.
    Prawidłowe napięcie ładowania powinno zawierać się w granicach 13.5V-14.5V.
    Ładowanie powyżej tej granicy jest szkodliwe dla akumulatora - grozi rozpadem płyt.
    Zmierz napięcie dokładnym miernikiem.