Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Ciezko pali Peugeot Vivacity

mari88 01 Apr 2010 16:01 8947 11
  • #1
    mari88
    Level 11  
    Witam
    Mam taki problem, Peugeot Vivacity 50 ciężko odpala jak postoi kilka dni, tzn trzeba go kopać kilka minut- nawet latem, ciepły pali bez problemu z rozrusznika, jak jest opalany codziennie pali bez problemu, ale już po 2-3 dniach jest problem. Ssanie jest wymienione na nowe i na 100 % działa, moc i stan silnika jest na pewno dobry, żadnego spadku osiągów itd, gdzie szukać przyczyny? Skuter był sprawdzany na kilku świecach, również nowych - nie pomaga, gaźnik był czyszczony, filtr powietrza czysty.
  • #2
    Karolo MPower
    Level 30  
    Może układ paliwowy Ci się zapowietrza? Sprawdzałeś układ napięciowy skuterka?
  • #3
    mari88
    Level 11  
    ukladu napieciowego nie sprawdzalem ale nie sadze zeby to byla przyczyna bo odpalnie jest zalezne od czasu stania, a gdyby bylo to cos z pradem zdarzaly by sie problemy z odpalaniem i na cieplym i na zimnym, bardziej prawdopodobny jest uklad paliwowy ale gdzies szukac przyczyny ?
  • #4
    Nix
    Level 21  
    A jaka jest iskra? Dobra, czy słaba ?

    pzdr! Nix
  • #5
    mari88
    Level 11  
    Iskra wygląda na dość dużą i ładna, chociaż ekspertem nie jestem, według mnie jest ok
  • #6
    Nix
    Level 21  
    To może być sprawa kranika podciśnieniowego, lub/i stosunkowo słabego kręcenia startera. Bo kranik może się nie otworzyć całkowicie lub wcale przy zbyt słabym podciśnieniu...

    pzdr! Nix
  • #7
    mari88
    Level 11  
    Spróbuję wymienić kranik podciśnieniowy, myślę ze nie będzie bardzo drogi, a ewentualnie ma ktoś jeszcze jakiś pomysł co sprawdzi?
  • #9
    mczapski
    Level 39  
    Właśnie przypadł mi do rozwiązania taki sam problem. Z tym, że raczej obecnie ten whikuł już nie dopala zupełnie. Iskra raczej poprawna. Jak na razie zastanawiam sie jak zdjąć gaźnik. Czyżby konieczne było zdejmowanie prawie wszystkich osłon? Przy dmuchnięciu samostartem owszem wykona kilka taktów i dalej trup. Kiedy odkręcam wkręt iglicowy na dole gaźnika (nie kojarzę co to jest) to trochę paliwa poleci i dalej susza. Gdyby jakaś dobra dusza podpowiedziała jak z tym wehikułem walczyć.
    Dobrałem się wreszcie do gaźnika. I niby w szystko w pożądku poza jednym. Wygląda, że coś co chyba zowie się automatycznym ssaniem chyba nie działa. Chodzi o ten element jakby elektrozawór. Pomiar wskazuje na oporność ok 7,5 Ohma, ale podłączanie do napięcia 12 V nie daje żadnych objawów.poza poborem prądu 1 A spadającym w krótkim czasie do 0,5 A.I tutaj pytanie. Jak to ma działać i skad widomo, czy jest sprawne? Czy jest to elektrozawór, czy moze zawór termistrorowy? Trochę dziwne, że nie chce zastartować nawet jeśli to ssanie nie działa. Jedyna regulacja gaźnika jaką widzę to poziom przepustnicy. Zapłon wygląda na poprawny (cewka jak szpulka nici).
  • #10
    radomirp
    Level 11  
    Witam żeby sprawdzic ssanie należy je wymontować i podłączyć bezpośrednio pod akumulator pozostawic na minutke. Trzpień powinien sie wysunąć widać to gołym okiem nawet czuć że elektrozawór zrobił sie ciepły. Jeżeli nic się nie dzieje można go rozkrecic (z początku pójdzie ciężko bo na gwincie jest klej) w środku jest sprężyna i taka pastylka która lubi zaśniedzieć należy ja wyczyścić drobnym papierem ściernym.Aha te ssanie chyba trzeba wyregulować jeszcze nie wiem ide do warsztatu właśnie to robić możliwe że pod elektrozawór powinna iść jakaś podkładka bo u mnie nic nie ma i mam cały czas ssanie zamkniete jak dojde co i jak to dam znać
  • #11
    radomirp
    Level 11  
    Można wyregulować ssanie !!! Jeżeli ktoś rozkrecił ssanie (elektrozawór) na cześci pierwsze i skreca z powrotem to jak skrecimy je do oporu to trzpień jest wysuniety na max co daje całkowite zamkniecie ssania jak popuscimy trzpień sie chowa i otwiera ssanie .Życze powodzenia w regulacji
  • #12
    matrixm01
    Level 10  
    kolego mam tego peugeota i mialem ten sam problem. Jest to normalne że teraz gdy jest bardzo gorąco na dworze trzeba go troche pomęczyć aby zapalił. Ja czyściłem gaźnik i po tym zabiegu wszystko bylo ok. Jak gasisz skuterek to daj mu więcej gazu. nie gaś go na wolnych obrotach tylko na większych. to powinno pomóc pozdro