Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Astra F 1.7TD isuzu nie świeci się kontrolka ładowania

01 Apr 2010 16:50 17114 33
  • #1
    User removed account
    User removed account  
  • #2
    adrian1201
    Level 29  
    No OK .Jaki przekaźnik jak wiem to d+ idzie przez żarówke bez zbędnych bajerów
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    rico37p
    Level 28  
    Adrian 1201 zamiast pisać o "dyfuzorach i innych spoilerach " dowiedziałbyś się jak działa lampka w Astrze z tym silnikiem.Przewód do lampki leci od alternatora poprzez okrągłe złącze w okolicach chłodnicy,prawym nadkolem,nie pamiętam dokładnie ale jest chyba jeszcze jedna wtyka płaska i wchodzi do środka na przekażnik.Obwód musi być sprawny.Przywróciłbym stan fabryczny.
  • #5
    User removed account
    User removed account  
  • #6
    lincoln325
    Level 10  
    A mierzyłeś czy po przekroczeniu pewnej ilości obrotów alternator sam sie wzbudza? Ogolnie warto sprawdzić połaczenie altka z tablicą
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    3fazypradu
    Level 12  
    Alternator samowzbudny valeo czy hitachi?
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    carrot
    Moderator of Cars
    Chłopie, weź kawałek kabla i połącz 30 z 87a przekaźnika, jak kontrolka się zapali, to wymień przekaźnik na stosowny, jak przy wkładaniu przekaźnik klika, to kontrolka się nie zaświeci, bo ją rozłącza i trzeba się zainteresować samym alternatorem, lub kablami do niego
  • #13
    User removed account
    User removed account  
  • #14
    carrot
    Moderator of Cars
    Ze zdjęcia ciężko wywnioskować gdzie dokładnie była wpięta, ale generalnie jestem przeciwny takim modyfikacjom
  • #15
    User removed account
    User removed account  
  • #16
    TG16
    Level 10  
    Najpierw weź miernik elektryczny końcówkę plusową przyłóż do plusa przy alternatorze końcówkę minusową przyłóż do masy czyli do silnika lub obudowy alternatora odpal silnik i sprawdź ładowanie.Jeżeli jest poniżej 14V to wyciągaj alternator i dawaj go do naprawy.
  • #17
    ulabrzyd
    Level 11  
    witam
    nie wiem czy pomogę i czy czegoś nie poplątałem ,ale wydaje mi się że dioda podłączona z pin 11 ,miała za zadanie podtrzymać przekaźnik po włączeniu zapłonu, bo coś miał gość pogięte w alternatorze.
    jak sam stwierdziłeś na cewce jest 3v, to za mało żeby ją przytrzymać w pracy przy załączonym przekaźniku , a za dużo przy rozłączonym, musisz tylko dość w którą stronę puszczała sygnał "z" pin ,czy "do".(puszczała "-", czy "+".)
    bo jeżeli odpiąłeś diodę ,a potem rozłączyłeś alternator to przekaźnik zachował się jak w pozycji start całkowicie prawidłowo(cewki rozłączone) i odpalił kontrolkę.bo po uruchomieniu silnika dostaje sygnał "+"na cewkę i ją zapiął wtedy wszystko gaśnie.
    reasumując , jeżeli wymienisz alternator to odepnij diodę bo będzie zbędna
  • #19
    simek10
    Level 14  
    Witam.
    Miałem ten silnik w Vectrze A i też miałem problemy z alternatorem. U mnie niestety nie wiadomo czemu spalił się stojan z mostkiem prostowniczym i regulatorem napięcia. Po wymianie wszystkiego okazało się, że kontrolka od ładowania nie gaśnie. Przyczyną było brak napięcia do wzbudzania alternatora i spalony przekaźnik ładowania. Dobrym rozwiązaniem było by wyciągnięcie alternatora i sprawdzenie go na specjalnym stanowisku do tego. Na początek możesz sprawdzić też stan szczotek, może któraś się zablokowała. Wyciągnij też przekaźnik z gniazda i sprawdź (np. na akumulatorze) czy się załącza.
    Pozdrawiam
  • #20
    Wodnik-W8
    Level 16  
    Witam, Po przeczytaniu tych postów sądzę że problem leży w szczotkach alternatora. Są pewnie krótkie, wytarte, do wymiany. Jeśli szczotki nie będą łączyć to kontrolka nie będzie świecić bo prąd z kontrolki idzie przez te właśnie szczotki. Wspomniana dioda pewnie była zamontowana po to by zwiększyć napięcie ładowania o ok, 0,6-0,7 V np na zimę. Pozdrawiam.
  • #21
    viper555
    Level 39  
    Wodnik-W8 wrote:
    Witam, Po przeczytaniu tych postów sądzę że problem leży w szczotkach alternatora. Są pewnie krótkie, wytarte, do wymiany. Jeśli szczotki nie będą łączyć to kontrolka nie będzie świecić bo prąd z kontrolki idzie przez te właśnie szczotki. Wspomniana dioda pewnie była zamontowana po to by zwiększyć napięcie ładowania o ok, 0,6-0,7 V np na zimę. Pozdrawiam.


    Nie wiem nie piszę taka zasada a nie znasz jej bo to alternator Hitachi.P
  • #22
    User removed account
    User removed account  
  • #23
    viper555
    Level 39  
    W tym obwodzie dioda nie ma większego znaczenia jak dla mnie jest podłączona do przewodu od alternatora wyłączającego kontrolkę czyli po wzbudzeniu alternatora regulator podaje napięcie do przekaźnika kontrolki z którego podłączono się do sterownika świec żarowych aby wyeliminować dogrzewanie.P
  • #24
    barteqqq
    Level 21  
    A tak na początek to warto by żarówke sprawdzić. i to powinieneś zrobić na początku a nie we wiązkę się ładować.
  • #25
    pezet
    Level 12  
    barteqqq, przecież pisze wcześniej że się zapala.
    U mnie kiedyś żarówka się lekko żarzyła, powodem był zużyty komutator i krótkie szczotki, może to lekarstwo żeby sprzedać auto bez żarzącej się żarówki?!?
  • #26
    bolek
    Level 35  
    barteqqq wrote:
    A tak na początek to warto by żarówke sprawdzić. i to powinieneś zrobić na początku a nie we wiązkę się ładować.


    W piątym poście pisze że kontrolka świeci przy kręceniu. Nie wiadomo też w którym miejscu alternator daje 12,5-13,8V. Jakie napięcie na kabelku "S" w okrągłej wtyczce?. Do przebadania na pewno przekaźnik (także czy jest właściwy).
  • #27
    User removed account
    User removed account  
  • #28
    phantomlord31
    Level 11  
    witam obstawiam alternator mostek diodowy w alternatorze ja to tak nazywam radiator niewazne albo masz zwarcie w stojanie rozbiesz alter i pobadaj go w srodku co i jak pozdro
  • #29
    stasio1969
    Level 10  
    Przyczyną powstania zbyt niskiego napięcia na D+ jest uszkodzenie jednej z trzech diód, przez które jest wyprwadzana informacj na kontrolkę ładowania. Poprzez tę samą kontrolkę następuje równierz wzbudzenie alternatora. Natomiast powodem ładowania napięcia 13,8V może być sam regulator napięcia, brakdobrej masy na alternatorze lub zaśniedziałe końcówki przewodu prądowego.
  • #30
    viper555
    Level 39  
    stasio1969 wrote:
    Przyczyną powstania zbyt niskiego napięcia na D+ jest uszkodzenie jednej z trzech diód, przez które jest wyprwadzana informacj na kontrolkę ładowania. Poprzez tę samą kontrolkę następuje równierz wzbudzenie alternatora. Natomiast powodem ładowania napięcia 13,8V może być sam regulator napięcia, brakdobrej masy na alternatorze lub zaśniedziałe końcówki przewodu prądowego.


    A kolega wie jak działa ładowanie w tym modelu bo widzę że nie.P