Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
TermopastyTermopasty
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Jetta, vw ,1.8 GX, podaje paliwo a nie pali silnik

01 Apr 2010 20:32 10846 41
  • Level 11  
    Witam , od 4 dni mecze sie z moim silnikiem 1.8 GX na wtrysku mechanicznym KE-jetronic.. wszytsko chodziło ładnie pieknie zarowno na gazie jak i na benzynie , problem sie pojawił 5 dni temu gdy wypiąłem wtyczke zasilanie Zaworu dodatkowego powietrza- była ona juz w zlym stanie i musiałem zrobic nową. I z wtyczki tej podchodzi napiecie zasilania elektrycznego razem z pompy paliwa i zasilanie na tej wtyczce zostaje przekazane na zawor dodatkowego powietrza w chwili gdy pompa pracuje. Tez na pracującym silniku wypiąłem te wtyczke i mi sie 2 kabelki zwarły :/ od tak sie stało ze bezpiecznika mi nie wybiło gdyz zamiast 15 A bylo zalozone 30 A , zaczalem szukac dalej gdyz od tamtej pory silnik nie pracuje na benzynie i nie pojawia sie napiecie na tej wtyczce z zasilania zaworu dodatkowego powietrza, zaczalem szukac dalej i wyminilem przekaznik ( moj rocznik jetty to 87 wiec wyczytalem ze to bedzie przekaznik w pozycji 2 czyli 2 od lewej gorny rzad) wymiana przekaznika nic nie dała - nadal napiecia na wtyczce zasilania zaworu nie bylo i tez pompy nie pracują. Zaczalem grzebac w pompach i wyjąłem obie bo wtrysk mechaniczny ma 2 pompy i obie podają paliwo po podlaczeniu na krótko -wiec wniosek ze sa dobre, nastepnie zrobilem taki eksperyment ze na wtyczce z zasilania zaworu dodatkowego powietrza przylozylem zasilanie z akumulatora bezposrednio na krotko i pompy pracowały , paliwo sie lało gdyz przy rozdzielaczu odpialem przewod co idzie od pomp z paliwem i paliwo sie lało - ale silnik mimo wszytsko nie chce odpalic na benznie mimo tego zabiego i juz nie wiem co robic.. i co dziwne nie wiem gdzie szukac przyczyny ze wogole napiecie sie nie pojawia na wtyczce teraz z zasilania zaworu dodatkowego powietrza
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • TermopastyTermopasty
  • Level 39  
    myślę że powinieneś szukać w sterowniku tego wtrysku
    sterownik włącza pompy paliwa tzn wysterowuje przekaźnik pomp i zaworu powietrza dodatkowego który z kolei jest wysterowany impulsami masy przez sterownik wtrysku
    jeśli zwarłeś końcówki wtyczki zaworu to na pewno element sterujący zaworem w sterowniku został przeciążony i się spalił albo w najlepszym przypadku przepaliła się ścieżka w sterowniku
    niestety nie mam w tej chwili schematu tego wtrysku (jestem przy innym kompie) i nie do końca jestem pewny czy mam rację ale myślę że warto sprawdzić
  • Level 11  
    kwok wrote:
    myślę że powinieneś szukać w sterowniku tego wtrysku
    sterownik włącza pompy paliwa tzn wysterowuje przekaźnik pomp i zaworu powietrza dodatkowego który z kolei jest wysterowany impulsami masy przez sterownik wtrysku
    jeśli zwarłeś końcówki wtyczki zaworu to na pewno element sterujący zaworem w sterowniku został przeciążony i się spalił albo w najlepszym przypadku przepaliła się ścieżka w sterowniku
    niestety nie mam w tej chwili schematu tego wtrysku (jestem przy innym kompie) i nie do końca jestem pewny czy mam rację ale myślę że warto sprawdzić


    a mozesz troche jasniej gdzie i czego dokladnie szukac ? mowisz o sterowniku wtrysku - masz na mysli przekaznik w skrzynce z bezpiecznikami , czy gdzie sie powinien ten sterownik strysku znajdowac
  • Level 39  
    kolego nie wiem gdzie jest sterownik i czy w ogóle jest (może być tylko jakaś puszka sterująca jałowego biegu jeśli to nie jest KE-Jetronic) ale napisałeś że jest to KE-Jetronic więc sterownik powinien być
    myślę że jeśli polecisz po przewodach od elementów wtrysku to do właściwej puszki trafisz - droga od silnika do właściwej części

    Dodano po 1 [minuty]:

    zobacz na podszybiu w okolicach silnika wycieraczek
  • Level 11  
    a to w takim razie jak sprawdzic czy to aby komputer siadł ? podmienić ? gdyz faktycznie znajduje sie pod podszybiem i napisane na niej jest k-jetronic
  • Level 39  
    jeśli jesteś pewien że nie ma nigdzie zwarcia w instalacji to najlepiej jest podmienić na nowy ale takich juz nie produkują a dostępne ze starych zapasów kosztują majątek więc zostaje używka i tu nie wiadomo czy będzie dobry - decyzja należy do ciebie
    metoda druga - rozkręcić puszkę i popatrzeć czy nie widać czegoś przepalonego czy rozwalonego elementu (popękana obudowa tranzystora czy ukł scalonego)
    myślę że rozkręcając nic sam nie rozwalisz i dodam że nie ma się czego bać - jeśli tego nigdy nie robiłeś to powoli i spokojnie, jak coś nie idzie to popatrz i pomyśl zanim na siłę cos połamiesz
  • Level 11  
    skoro bezpiecznik jest ok, bo za mocny byl, wymiana przekaznika tez zadnej poprawy nie dała, a dopiero jezeli w miejsce wtyczki zasialania zaworu dodatkowego powietrza- jak przyloze napiecie bezposrednio z akumulatora to podaje paliwo i pompy działają , to z tego wynika ze na drodze pozostaje własnie sprawdzenie tego komputera- jutro sie za to wezme i popatrze, ewentualnie skocze do sklepu z czesciami vw moze bedą mieli na podmiane komputer, narazie wielkie dzieki i dam znac co zdziałałem jutro - wkońcu się jakiś trop pojawił
  • Level 39  
    schematy do pomocy
    Jetta, vw ,1.8 GX, podaje paliwo a nie pali silnik Jetta, vw ,1.8 GX, podaje paliwo a nie pali silnik
    jak widać myliłem się a ze schematów wnioskuję że powinieneś szukać w zasilaniu sterowników - być może upaliło plusa przed przekaźnikiem włączającym pompki
  • TermopastyTermopasty
  • Level 11  
    czyli mam rozumiec ze raczej to nie bedzie sterownik silnika (komputer) a gdzie indziej szukac

    Dodano po 41 [minuty]:

    czyli z tego co patrze na schemat i z tego co mowisz to mam szukac gdzie napiecie uciekło ze nie dochodzi 12V na przekaznik nr 90 , mówisz o + czyli najlepiej jak to sprawdzic - wziąść dostac sie od tyłu tablicy bezpiecznikow i przekaznikow i wypiąć jakiś wtyk i przylozyc poprzez obejscie z akumulatora ? najlepiej jakys mi to jakoś łopatologicznie wytlumaczył - gdyz sie na mechanice troche znam ale na elektryce nie bardzo
  • Level 39  
    jeśli piszesz o przekaźniku 90 to wnioskuję że masz k-jetronik a nie ke-jetronik
    rozumiem również że zrobiłeś zwarcie na zaworze nr9 więc skoro podczas kręcenia nie pojawia się + na zaworze i pompkach to przekaźnik który cię interesuje to 91
    sprawdź czy się załącza podczas kręcenia (możesz z niego zdjąć obudowę to będziesz widział) jeśli tak to sprawdź czy na jego stykach głównych jest napięcie (wyciągasz z tablicy i badasz żarówką w gnieździe), jeśli jest na jednym to ok a jeśli nie to pewnie coś się upaliło w tablicy
    druga sprawa to czy po podaniu + w kostce zaworu (tak jak robiłeś wcześniej) załącza się przekaźnik 90 - jeśli tak to ze schematu wynika że ciepły silnik powinien zapalić (sterownik dostaje zasilanie) chyba że upaliło + w tablicy i 90 też nie ma zasilania na stykach)
    jeszcze jedno - przekaźnik 91 ma w sobie jakąś prostą elektronikę i jest zmontowany na płytce drukowanej więc może to w nim się upaliła ścieżka
    i jeszcze jedno - numeracja przekaźników którą się posługuję jest ze schematu i nie musi odpowiadać numerom na przekaźnikach które masz w aucie
    przekaźnik 91 na pewno ma jedno wyprowadzenie oznaczone "1"
    wyciąganie kostek z tyłu tablicy niewiele ci da bo tablica VW jest dość złożona i ciężko ci będzie znaleźć więc lepiej podawać napięcie w gniazda przekaźników
    pozatym zdrowych i wesołych świąt
  • Level 11  
    przepraszam cie , ale teraz dostrzeglem ze wlasnie te schematy sie roznia o regulator cisnienia a wlasnie posiadam regulator- wiec mam KE-jeta . No ja zwarcie zrobilem na zaworze dodatkowego powietrza - czyli z tego co schemat mowi to tak jak piszesz - jest to nr 9

    Dodano po 2 [minuty]:

    wg schematu przekaznik 91 to w skrzynce z bezpiecznikami widze a 90 przekaznik glowny gdzie szukac . I co to jest zawor regulacji biegu jaowego nr 6 +myslalem ze to jest zawor dodatkowego powietrza

    Dodano po 18 [minuty]:

    faktycznie teraz jak popatrzylem na link http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2.8i to moj uklad sklada sie z takich zespołow jak w opisie w temacie. Wiec z tego wniosek ze mam k-jetronica a nie KE-jetronica jak to wiekszosc ludzi gadała. Czyli sie wzorowac i posprawdzać to o czym napisałes rozumiem
  • Level 39  
    zasadnicza różnica to potencjometr (czujnik) położenia klapy spiętrzającej (jest w rozdzielaczu - wystarczy rozkręcić i popatrzeć) i myślę że od ustalenia tego powinniśmy zacząć bo nie wiadomo którego schematu się trzymać

    pozatym gdyby był to ke-jet... to ciepły by chodził bo ma zasilanie ze stacyjki jeśli podasz + na pompki - przynajmniej tak wynika ze schematu

    zawór jałowego to inaczej regulator wolnych obrotów - jeśli chodzi normalnie na gazie to sterownik 102 ma zasilanie i nie ma co się jego czepiać

    zawór powietrza dodatkowego (zawór termiczny) w sumie działa tak samo jak regulator jałowego tyle że jest otwarty tylko jak silnik jest zimny i jest podgrzewany przez grzałkę
  • Moderator of Cars
    esio10 wrote:
    I co to jest zawor regulacji biegu jaowego nr 6 +myslalem ze to jest zawor dodatkowego powietrza

    I dobrze myślałeś.
    Na cewce zapłonowej wogle masz napięcie po przekręceniu kluczyka?
  • Level 39  
    ociz przecież kolega napisał że na gazie chodzi

    wrzucę schemat w załączniku (strona 5 na dole) sprawdź bezpieczniki nr 10 i 18
    przekaźnik 91 powinien być na polu nr 6 w tablicy a drugi nie napisali niestety
    pozatym teraz możesz bez problemu sprawdzić zasilanie na skrzynce jetronika
    Attachments:
  • Level 11  
    wszytskie bezpieczniki w skrzynce sa sprawdzone i wszytskie byly dobre, nastepnie piszesz ze przekaznik z pompy paliwowej w skrzynce powinien byc na polu nr 6, ja znalazlem rozpiske z przekaznikami i bezpiecznikami i wynika z niej i z mojego rocznika auta ze przekaznik z pompy to jest w pozycji nr 2 , dodaje załącznik.

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/73c4d00c8162f703.html

    Cieply silnik mimo wszytsko nie pali i nie pojawia sie napiecie na nim , po obejzeniu przeplywomierza nie widzialem by jakis potencjometr byl w srodku

    Dodano po 2 [minuty]:

    rozklad bezpiecznikow w skrzynce w moim przypadku wyglada tak :

    http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-golf-mk2/bezpieczniki-opis-golf-mk2-jetta/

    wiec nie wiem co miales na mysli piszac ze bezpieczniki nr 10 i 18 mam sprawdzic , od czego niby one są

    Dodano po 26 [minuty]:

    i jeszcze jedno zapytanie jak wyzej pisalem w opisie problemu- czy jezeli podam napiecie bezposrednio z akumulatora na te wtyczke co zasila zawor dodatkowego powietrza - czy wtedy silnik powinien odpalic na benzynie ? gdyz taki eksperyment zrobilem i pompy pracowały , paliwo podawało do rozdzielacza paliwa ale mimo wszytsko silnik nie chcial zapalic , wiec nie wiem czy jest cos na drodze jakis sterownik jeszcze co ma z innego zrodla zasilanie potrzebne do rozruchu silnika
  • Level 39  
    numery bezpieczników wziąłem ze schematu załączonego w poprzednim poście

    po włączeniu pompek zapali jeśli na sterowniku k-jetronik jest zasilanie

    Dodano po 7 [minuty]:

    wyciągaj przekaźniki i sprawdź ten który ma nogi opisane 1 30 87 15 31 to jest przekaźnik główny
    drugi może mieć nogi opisane 85 86 30 87 87a ale ten pewnie będzie dobry
    co do rozpisek tablicy bezpieczników to było ich wiele i tak naprawdę ja bym się nie trzymał tak sztywno tej jednej tylko znalazł właściwy element

    Dodano po 1 [minuty]:

    zasilanie k-jetronika jest na pinie nr8
  • Level 11  
    no to sprawdze te przekazniki - a mozesz mi wytlumaczyc jak je sie sprawdza ? rozumiem ze na ktorąś nogę przyklada sie napiecie i na ktorejś powinno się cos dziać , nogi glowne to rozumiem ze są te szerokie ,najszersze, gdyz zauwazylem ze sa cienkie, szersze i takie calkiem szerokie . Co do tego zes napisał ze powinien zapalic gdy podam napiecie na wtyczke zasilania zaworu dodatkowego powietrza w chwili na sterowniku ( komputerze ) na pinie nr 8 jest napiecie , czyli rozumiem ze z komputera mam wypiąć te wiązke z gniazdem i przylozyc próbnik jednym koncem na dowolne miejsce (mase ) a drugi koniec na pin nr 8 - z tym ze nr 8 w gornym rzedzie czy dolnym i czy od lewej do prawej czy prawej do lewej ( bo gnizdo z przewodami co do komputera sie wpina jest 2 rzedowe - chyba dobrze rozumuje ) bo mowa o gniezdzie z przewodami co sie wpina w gniazdo pokazane w linku edit

    i sorki ze cie tak mecze ale jak sie komus nie wytlumaczy jak sie co sprawdza- to nie zajaży o co chdzi w tym wszytskim , a tak sie sklada ze z elektroniki to nie czaje tego zbytnio

    Dodano po 55 [minuty]:

    własnie bylem w aucie popatrzec po przekaznikach wiec moze napisze jakie znalazłem w skrzynce : 87, 85, 86, 30 // 15, 30, 31, 31b, 87 // 31, 15, 87, 30, T // 15, 1, 87, 31,
    byly jeszcze inne ale one juz jakies inne opisy mialy wiec podalem te co by czesciowo pasowały numerowo . Takich o numerach jakie podałes niestety nie znalazlem u siebie

    Dodano po 13 [minuty]:

    jakby to cos dało to moja jetta to jest wersja USA
    Proszę poprawić swój post oraz nie umieszczać odnośników do aukcji itp materiałów krótkotrwałych
  • Level 39  
    jak już znajdziesz główny przekaźnik to zdejmij z niego obudowę i zobacz czy coś nie jest upalone (mam na myśli ścieżkę na płytce) jeśli wygląda dobrze to sprawdź w gnieździe przekaźnika na złączach nóżek 30 i 87 czy jest napięcie (na 30 powinno być cały czas a przez 87 przekaźnik daje prąd na pompki - numeracja może być odwrotnie bo nie ma to znaczenia i dlatego powinieneś sprawdzić na obydwu nogach) oraz na nodze 15 po włączeniu zapłonu
    jeśli nie ma napięcia na 30 tzn że coś się upaliło i wtedy jest rebus bo nie wiadomo gdzie (ze schematu wynika że zas na 30 przychodzi z bezpiecznika nr 10)
    jeśli cała reszta elektryki/elektroniki w aucie działa to obstawiłbym tablicę bezpieczników - zwykle jest do naprawienia ale to dłubanina i jak rozbierzesz tablicę to pewnie się zniechęcisz (no chyba że lubisz klocki lego albo drobne puzzle to może nie)
    jeśli napięcia są to włóż przekaźnik z powrotem bez obudowy w gniazdo i zakręć rozrusznikiem - przekaźnik wtedy powinien przyciągnąć kotwiczkę (jedyny element który się w nim troszkę rusza), jeśli to robi tzn że elektronika w przekaźniku jest ok
    niestety z powodu tej mizernej elektroniki w tym przekaźniku nie dasz rady sprawdzić go "na stole"
    później następne instrukcje ale myślę że w okolicach tego przekaźnika zrobił się galimatias i jeśli nie ma z niego prądu na pompki to i przekaźnik 90 nie załączy prądu na sterownik k-jetronik

    Dodano po 5 [minuty]:

    przekaźnik z nogami 15, 1, 87, 31 służy prawdopodobnie do regulacji wolnych obrotów ale i tak możesz go rozebrać bo może na USA robili nieco inaczej
    poszukaj jeszcze przekaźników nad skrzynką bezpieczników (były takie doczepiane do skrzynki) albo za nią (skrzynka łatwo się wyjmuje i nie musisz od niej odczepiać przewodów)
    dodam że interesuje cię wszystko z nóżką oznaczoną "1"

    Dodano po 2 [minuty]:

    sprawdź jeszcze ten: 31, 15, 87, 30, T

    Dodano po 14 [minuty]:

  • Level 11  
    a to foto czego dotyczy ? bo podales jakies numeracje rozumiem ze krawedziowe piny gorne i dolne z lewej i prawej odpowiadaja numerom ktorym podałes
  • Level 39  
    to skrzynka k-jetronik ale to na koniec
  • Level 11  
    przekaźnik z nogami 15, 1, 87, 31 służy prawdopodobnie do regulacji wolnych obrotów ale i tak możesz go rozebrać bo może na USA robili nieco inaczej
    poszukaj jeszcze przekaźników nad skrzynką bezpieczników (były takie doczepiane do skrzynki) albo za nią (skrzynka łatwo się wyjmuje i nie musisz od niej odczepiać przewodów)


    wiec przekaźnik z nogą 31, 15, 87, 30, T to on sie znajduje juz nad tą skrzynka i jest doczepiany (wg mnie to bedzie przekaznik główny) . Przekaznik 15,1,87,31 jest w pozycji w skrzynce z przekaznikami w jakiej powininien sie wg schematu na odwrocie zaslepki obudowy skrzynki z bezpiecznikami opisany jako ze sie on odpowiada wlasnie za pompy paliwa - gdzies tez w jakiejś rozpisce vw znalazlem ze to jest od pompy paliwa

    Dodano po 5 [minuty]:

    Napisałes :
    sprawdź w gnieździe przekaźnika na złączach nóżek 30 i 87 czy jest napięcie (na 30 powinno być cały czas a przez 87 przekaźnik daje prąd na pompki

    czyli mam wyjąć przekaznik i na zgaszonym silniku wziąść probnik albo miernik i jednym koncem do masy przylozyc ( ale gdzie ) a drugi do wtyczki nr 30 a pozniej 87 i na nich powninno byc napiecie a na 15 nie powinnno , podczas pracy na odpalonym silniku na 30 i 87 i 15 powinno sie pojawic napiecie tak ?
  • Level 39  
    Quote:
    wiec przekaźnik z nogą 31, 15, 87, 30, T to on sie znajduje juz nad tą skrzynka i jest doczepiany (wg mnie to bedzie przekaznik główny) .

    i w systemie k-jetronik to właśnie on załącza pompki a przynajmniej tak wynika ze schematu
    Quote:
    czyli mam wyjąć przekaznik i na zgaszonym silniku wziąść probnik albo miernik i jednym koncem do masy przylozyc ( ale gdzie )

    najlepiej żarówkę 21W a masa to inaczej karoseria
    Quote:
    a drugi do wtyczki nr 30 a pozniej 87 i na nich powninno byc napiecie a na 15 nie powinnno

    napięcie powinno być na 30 ALBO na 87 a na 15 powinno się pojawić po włączeniu zapłonu (pozycja stacyjki gdzie zapalają sie kontrolki - nie trzeba zapalać silnika)
    Quote:
    podczas pracy na odpalonym silniku na 30 i 87 i 15 powinno sie pojawic napiecie tak

    nie podczas pracy tylko na włączonym zapłonie w gnieździe przekaźnika napięcie powinno być na 30 albo 87 i 15 oczywiście jeśli przekaźnik jest wyjęty a gdy jest włożony i wszystko normalnie działa i silnik się kręci to napięcie jest na wszystkich trzech końcówkach ale tego niestety nie sprawdzisz bo trochę za ciężko się w nóżki podłączyć

    rozebrałeś te przekaźniki?
  • Level 11  
    swieta są nie chce kopać narazie - tylko sie probuje zorientować , ale jutro napewno posprawdzam juz i dam znac

    Dodano po 51 [minuty]:

    no wiec tak rozebralem ten przekaznik 30,15,87,T, 31 , i jakos nie bylo widac by cos spalone bylo tylko w miejscu lutowania nożek było widać ślady zaśnieżenie taką kalafonią - taka mączka to była żółto-biaława. Wiec po wyjeciu przekaźnika i podania masy efekt: na styku 30 pojawiło sie napiecie i dioda w próbniku świeciła , na 87 i 15 nie świeciła, po przekreceniu kluczyka na pozycje ,,zapłon,, napiecie nadal występowało na 30 i jak pisałeś pojawiło sie na 15 nóżce.
    Z kolei po włożeniu przekaźnika bez obudowy i przekrecenia kluczyka w pozycje zapłon nie widziałem żadnej reakcji ,,kotwiczki ,, chyba mowa o tej koło cewki ( co powinna chyba zwierac styki - wyglada ta kotwiczka na 2pozycyjną najpierw zwiera jeden styk, a po podaniu napięcia chyba powinna przyciagana byc i rozwierać styki co są w pozycji wyjściowej i łączyć sie z 2gim stykiem ) wiec z obserwacji nic sie nie działo i przesuwało, po kreceniu rozrusznikiem też zero reakcji . Zaznacze że na przelączniku od gazu mialem ustawione na gaz ( wiec to chyba nie ma znaczenia )

    Dodano po 17 [minuty]:

    ten przekaznik o ktorym mowimy to ma na obudowie skrzynki ( obudowie przekaznika) nr 220 z tego co znalazlem w rozpisce to jest to niby od wentylatora chlodnicy i nie wiem czy to ma jakies znaczenie ( czy nie kierowac sie numerami )
  • Level 39  
    widzę że błądzimy i jesteśmy w błędzie z tym przekaźnikiem tzn on chyba faktycznie jest od wentylatora chłodnicy (zasugerowałem się "T" w oznaczeniu T-tacho ale chyba chodzi o T-temp)
    musisz dobrze się postarać z szukaniem przekaźników tzn musisz znaleźć taki z nogami 30 87 1 15 31, będzie chyba nieco większy niż standardowy przekaźnik i przekaźniki mogą być jeszcze pod maską w okolicy serwa

    30 zas stałe na styk
    87 styk przekaźnika (jeśli przekaźnik się włączy to 30 i 87 są zwarte) w tym przypadku jest to wyjście prądu na pompki i zawór powietrza dodatkowego oraz na drugi przekaźnik załączający prąd dla puszki K-Jetronik)
    1 impulsy z cewki zapłonowej
    15 + po stacyjce (kluczyk w pozycji zapłon)
    31 masa

    ten przekaźnik działa tak:
    włączasz zapłon - mogą ale nie muszą się włączyć na chwilę pompki i pozatym nic się nie dzieje, kręcisz rozrusznikiem - na nóżce 1 pojawiają się impulsy z cewki zapłonowej i przekaźnik załącza prąd na pompki i zawór powietrza dodatkowego oraz na drugi przekaźnik załączający prąd dla puszki K-Jetronik i silnik zapala
    gdy zadusisz silnik zanikają impulsy na 1 i przekaźnik rozłącza zas na pompki a gdy zwyczajnie gasisz stacyjką to na 15 zanika zasilanie elektroniki przekaźnika i przekaźnik się rozłącza

    ustawienie przełącznika B/G nie ma znaczenia bo chodzi tylko o impulsy z cewki zapłonowej a te są zawsze
  • Level 11  
    a jak wyglada ten potencjoimetr w przeplywomierzu ? moze ja go posiadam u siebie i nie mam wtedy K-jetronica a ke-jetronica . gdyz na forum vw jak pisalem z chlopakami to moj silnik ( kod GX) to niby ke-jetronic. A jakby to był KE-jetronic to wtedy nie wystepuje wg schematu przekaznik głowny
  • Level 39  
    do silnika GX montowane było jedno i drugie ale jeśli do rozdzielacza paliwa podłączona jest 3-stykowa wtyczka to jest czujnik położenia
    Jetta, vw ,1.8 GX, podaje paliwo a nie pali silnik
  • Level 39  
    niestety wygląda na to że to jednak k-jetronik
  • Level 11  
    dlaczego niestety ? gdyz muszę szukac tego przekaznika głównego ?
  • Level 11  
    no to trudno ,znalesc go i tak musze.. wiec postaram sie go wyszukac - bynajmniej mowisz ze na granicy skrzynka bezpiecznikow, komora silnikowa nalezy go szukac i o nóżkach 15,1,30,87,31 ma byc z tego co pisales , albo podobny o nożce ,,1,,

    Dodano po 1 [godziny]:

    no wiec bylem teraz przy samochodzi i tak, szukalem jakis przekazników w komorze silnikowej ( kooło serva, pod plasticowym podszybiem w okolicach sterownika, komputera i nic nie znalazlem z wyjątkiem jednego przekaźnika koło wentylatora , mial on numery nóżek 30,85,86,87, patrząc dokąd przewody idą zauważylem ze do jakiegos zaworka jeden dochodzi , a że mam klimatyzacje u siebie to zauwazylem ze ten zaworek i przewod co do niego idzie jest w wężyku z klimatyzacji , wiec chyba ten przekaznik od klimy bedzie - albo nie wiem) .Zajżałem poraz kolejny w skrzynke z przekaznikami i szukalem w tej całej kablowni pod deska rozdzielczą czy czegos nie widac jeszcze i nie widziałem . Ale jak żeśmy pisali nad skrzynka przekaźników są doczepione przekaźniki i jest tam właśnie ten co żem sprawdzał czyli ten : 15,30,31,87, T - on jako jedyny posiada kotwiczkę w tych dodatkowych przekaznikach z tego co zauwazylem , jest tam jeszcze wśród nich przekaźnik :30,86,87,87b,85 // oraz 15,31,87,1 -ale on nie posiada kotwiczki .
    Wstępnie żeśmy uznali ze może to być ten 1 z literką ,,T,, ale po opisie numerowym na budowie przekaznika wyszlo ze to moze byc od temperatury czyli wentylatora, ale także z literką ,,T,, znalazlem przekaźnik wśród przekazników które nie sa doczepiane dodatkowo,a normalnie w tablicy przekaźników i ma on nóżki 31,15,T,53S,53M,I - i pytanie czy aby to nie jest od wentylatora ? a ten wyżej opisany z literką ,,T,, doczepiony bedzie jako główny ?

    i z tego co żesmy wywnioskowali w tym 15,30,31,87,T jest napiecie na 30 a po przekreceniu na zapłon pojawia sie i napiecie na 15 ale kotwiczka sie nie przesuwa, czy jakby tak ręcznie ją docisnąć by zwarła ten styk i sprawdzić czy wtedy sie napięcie nie pojawi na tej kostce z zaworu dodatkowego powietrza ? czy raczej błędnie myśle co do wykonania sprawdzenia czy to aby nie główny jest ??