Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jetta, vw ,1.8 GX, podaje paliwo a nie pali silnik

esio10 01 Kwi 2010 20:32 10186 41
  • #1 01 Kwi 2010 20:32
    esio10
    Poziom 11  

    Witam , od 4 dni mecze sie z moim silnikiem 1.8 GX na wtrysku mechanicznym KE-jetronic.. wszytsko chodziło ładnie pieknie zarowno na gazie jak i na benzynie , problem sie pojawił 5 dni temu gdy wypiąłem wtyczke zasilanie Zaworu dodatkowego powietrza- była ona juz w zlym stanie i musiałem zrobic nową. I z wtyczki tej podchodzi napiecie zasilania elektrycznego razem z pompy paliwa i zasilanie na tej wtyczce zostaje przekazane na zawor dodatkowego powietrza w chwili gdy pompa pracuje. Tez na pracującym silniku wypiąłem te wtyczke i mi sie 2 kabelki zwarły :/ od tak sie stało ze bezpiecznika mi nie wybiło gdyz zamiast 15 A bylo zalozone 30 A , zaczalem szukac dalej gdyz od tamtej pory silnik nie pracuje na benzynie i nie pojawia sie napiecie na tej wtyczce z zasilania zaworu dodatkowego powietrza, zaczalem szukac dalej i wyminilem przekaznik ( moj rocznik jetty to 87 wiec wyczytalem ze to bedzie przekaznik w pozycji 2 czyli 2 od lewej gorny rzad) wymiana przekaznika nic nie dała - nadal napiecia na wtyczce zasilania zaworu nie bylo i tez pompy nie pracują. Zaczalem grzebac w pompach i wyjąłem obie bo wtrysk mechaniczny ma 2 pompy i obie podają paliwo po podlaczeniu na krótko -wiec wniosek ze sa dobre, nastepnie zrobilem taki eksperyment ze na wtyczce z zasilania zaworu dodatkowego powietrza przylozylem zasilanie z akumulatora bezposrednio na krotko i pompy pracowały , paliwo sie lało gdyz przy rozdzielaczu odpialem przewod co idzie od pomp z paliwem i paliwo sie lało - ale silnik mimo wszytsko nie chce odpalic na benznie mimo tego zabiego i juz nie wiem co robic.. i co dziwne nie wiem gdzie szukac przyczyny ze wogole napiecie sie nie pojawia na wtyczce teraz z zasilania zaworu dodatkowego powietrza

    0 29
  • #2 01 Kwi 2010 21:21
    kwok
    Poziom 39  

    myślę że powinieneś szukać w sterowniku tego wtrysku
    sterownik włącza pompy paliwa tzn wysterowuje przekaźnik pomp i zaworu powietrza dodatkowego który z kolei jest wysterowany impulsami masy przez sterownik wtrysku
    jeśli zwarłeś końcówki wtyczki zaworu to na pewno element sterujący zaworem w sterowniku został przeciążony i się spalił albo w najlepszym przypadku przepaliła się ścieżka w sterowniku
    niestety nie mam w tej chwili schematu tego wtrysku (jestem przy innym kompie) i nie do końca jestem pewny czy mam rację ale myślę że warto sprawdzić

    0
  • #3 01 Kwi 2010 21:26
    esio10
    Poziom 11  

    kwok napisał:
    myślę że powinieneś szukać w sterowniku tego wtrysku
    sterownik włącza pompy paliwa tzn wysterowuje przekaźnik pomp i zaworu powietrza dodatkowego który z kolei jest wysterowany impulsami masy przez sterownik wtrysku
    jeśli zwarłeś końcówki wtyczki zaworu to na pewno element sterujący zaworem w sterowniku został przeciążony i się spalił albo w najlepszym przypadku przepaliła się ścieżka w sterowniku
    niestety nie mam w tej chwili schematu tego wtrysku (jestem przy innym kompie) i nie do końca jestem pewny czy mam rację ale myślę że warto sprawdzić


    a mozesz troche jasniej gdzie i czego dokladnie szukac ? mowisz o sterowniku wtrysku - masz na mysli przekaznik w skrzynce z bezpiecznikami , czy gdzie sie powinien ten sterownik strysku znajdowac

    0
  • #4 01 Kwi 2010 22:01
    kwok
    Poziom 39  

    kolego nie wiem gdzie jest sterownik i czy w ogóle jest (może być tylko jakaś puszka sterująca jałowego biegu jeśli to nie jest KE-Jetronic) ale napisałeś że jest to KE-Jetronic więc sterownik powinien być
    myślę że jeśli polecisz po przewodach od elementów wtrysku to do właściwej puszki trafisz - droga od silnika do właściwej części

    Dodano po 1 [minuty]:

    zobacz na podszybiu w okolicach silnika wycieraczek

    0
  • #5 01 Kwi 2010 22:24
    esio10
    Poziom 11  

    a to w takim razie jak sprawdzic czy to aby komputer siadł ? podmienić ? gdyz faktycznie znajduje sie pod podszybiem i napisane na niej jest k-jetronic

    0
  • #6 01 Kwi 2010 22:35
    kwok
    Poziom 39  

    jeśli jesteś pewien że nie ma nigdzie zwarcia w instalacji to najlepiej jest podmienić na nowy ale takich juz nie produkują a dostępne ze starych zapasów kosztują majątek więc zostaje używka i tu nie wiadomo czy będzie dobry - decyzja należy do ciebie
    metoda druga - rozkręcić puszkę i popatrzeć czy nie widać czegoś przepalonego czy rozwalonego elementu (popękana obudowa tranzystora czy ukł scalonego)
    myślę że rozkręcając nic sam nie rozwalisz i dodam że nie ma się czego bać - jeśli tego nigdy nie robiłeś to powoli i spokojnie, jak coś nie idzie to popatrz i pomyśl zanim na siłę cos połamiesz

    0
  • #7 01 Kwi 2010 22:54
    esio10
    Poziom 11  

    skoro bezpiecznik jest ok, bo za mocny byl, wymiana przekaznika tez zadnej poprawy nie dała, a dopiero jezeli w miejsce wtyczki zasialania zaworu dodatkowego powietrza- jak przyloze napiecie bezposrednio z akumulatora to podaje paliwo i pompy działają , to z tego wynika ze na drodze pozostaje własnie sprawdzenie tego komputera- jutro sie za to wezme i popatrze, ewentualnie skocze do sklepu z czesciami vw moze bedą mieli na podmiane komputer, narazie wielkie dzieki i dam znac co zdziałałem jutro - wkońcu się jakiś trop pojawił

    0
  • #9 03 Kwi 2010 09:58
    esio10
    Poziom 11  

    czyli mam rozumiec ze raczej to nie bedzie sterownik silnika (komputer) a gdzie indziej szukac

    Dodano po 41 [minuty]:

    czyli z tego co patrze na schemat i z tego co mowisz to mam szukac gdzie napiecie uciekło ze nie dochodzi 12V na przekaznik nr 90 , mówisz o + czyli najlepiej jak to sprawdzic - wziąść dostac sie od tyłu tablicy bezpiecznikow i przekaznikow i wypiąć jakiś wtyk i przylozyc poprzez obejscie z akumulatora ? najlepiej jakys mi to jakoś łopatologicznie wytlumaczył - gdyz sie na mechanice troche znam ale na elektryce nie bardzo

    1
  • #10 03 Kwi 2010 17:39
    kwok
    Poziom 39  

    jeśli piszesz o przekaźniku 90 to wnioskuję że masz k-jetronik a nie ke-jetronik
    rozumiem również że zrobiłeś zwarcie na zaworze nr9 więc skoro podczas kręcenia nie pojawia się + na zaworze i pompkach to przekaźnik który cię interesuje to 91
    sprawdź czy się załącza podczas kręcenia (możesz z niego zdjąć obudowę to będziesz widział) jeśli tak to sprawdź czy na jego stykach głównych jest napięcie (wyciągasz z tablicy i badasz żarówką w gnieździe), jeśli jest na jednym to ok a jeśli nie to pewnie coś się upaliło w tablicy
    druga sprawa to czy po podaniu + w kostce zaworu (tak jak robiłeś wcześniej) załącza się przekaźnik 90 - jeśli tak to ze schematu wynika że ciepły silnik powinien zapalić (sterownik dostaje zasilanie) chyba że upaliło + w tablicy i 90 też nie ma zasilania na stykach)
    jeszcze jedno - przekaźnik 91 ma w sobie jakąś prostą elektronikę i jest zmontowany na płytce drukowanej więc może to w nim się upaliła ścieżka
    i jeszcze jedno - numeracja przekaźników którą się posługuję jest ze schematu i nie musi odpowiadać numerom na przekaźnikach które masz w aucie
    przekaźnik 91 na pewno ma jedno wyprowadzenie oznaczone "1"
    wyciąganie kostek z tyłu tablicy niewiele ci da bo tablica VW jest dość złożona i ciężko ci będzie znaleźć więc lepiej podawać napięcie w gniazda przekaźników
    pozatym zdrowych i wesołych świąt

    0
  • #11 03 Kwi 2010 20:31
    esio10
    Poziom 11  

    przepraszam cie , ale teraz dostrzeglem ze wlasnie te schematy sie roznia o regulator cisnienia a wlasnie posiadam regulator- wiec mam KE-jeta . No ja zwarcie zrobilem na zaworze dodatkowego powietrza - czyli z tego co schemat mowi to tak jak piszesz - jest to nr 9

    Dodano po 2 [minuty]:

    wg schematu przekaznik 91 to w skrzynce z bezpiecznikami widze a 90 przekaznik glowny gdzie szukac . I co to jest zawor regulacji biegu jaowego nr 6 +myslalem ze to jest zawor dodatkowego powietrza

    Dodano po 18 [minuty]:

    faktycznie teraz jak popatrzylem na link http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2.8i to moj uklad sklada sie z takich zespołow jak w opisie w temacie. Wiec z tego wniosek ze mam k-jetronica a nie KE-jetronica jak to wiekszosc ludzi gadała. Czyli sie wzorowac i posprawdzać to o czym napisałes rozumiem

    0
  • #12 03 Kwi 2010 20:59
    kwok
    Poziom 39  

    zasadnicza różnica to potencjometr (czujnik) położenia klapy spiętrzającej (jest w rozdzielaczu - wystarczy rozkręcić i popatrzeć) i myślę że od ustalenia tego powinniśmy zacząć bo nie wiadomo którego schematu się trzymać

    pozatym gdyby był to ke-jet... to ciepły by chodził bo ma zasilanie ze stacyjki jeśli podasz + na pompki - przynajmniej tak wynika ze schematu

    zawór jałowego to inaczej regulator wolnych obrotów - jeśli chodzi normalnie na gazie to sterownik 102 ma zasilanie i nie ma co się jego czepiać

    zawór powietrza dodatkowego (zawór termiczny) w sumie działa tak samo jak regulator jałowego tyle że jest otwarty tylko jak silnik jest zimny i jest podgrzewany przez grzałkę

    0
  • #13 03 Kwi 2010 21:15
    ociz
    Moderator Samochody

    esio10 napisał:
    I co to jest zawor regulacji biegu jaowego nr 6 +myslalem ze to jest zawor dodatkowego powietrza

    I dobrze myślałeś.
    Na cewce zapłonowej wogle masz napięcie po przekręceniu kluczyka?

    0
  • #14 03 Kwi 2010 21:30
    kwok
    Poziom 39  

    ociz przecież kolega napisał że na gazie chodzi

    wrzucę schemat w załączniku (strona 5 na dole) sprawdź bezpieczniki nr 10 i 18
    przekaźnik 91 powinien być na polu nr 6 w tablicy a drugi nie napisali niestety
    pozatym teraz możesz bez problemu sprawdzić zasilanie na skrzynce jetronika

    0
    Załączniki:
  • #15 04 Kwi 2010 09:22
    esio10
    Poziom 11  

    wszytskie bezpieczniki w skrzynce sa sprawdzone i wszytskie byly dobre, nastepnie piszesz ze przekaznik z pompy paliwowej w skrzynce powinien byc na polu nr 6, ja znalazlem rozpiske z przekaznikami i bezpiecznikami i wynika z niej i z mojego rocznika auta ze przekaznik z pompy to jest w pozycji nr 2 , dodaje załącznik.

    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/73c4d00c8162f703.html

    Cieply silnik mimo wszytsko nie pali i nie pojawia sie napiecie na nim , po obejzeniu przeplywomierza nie widzialem by jakis potencjometr byl w srodku

    Dodano po 2 [minuty]:

    rozklad bezpiecznikow w skrzynce w moim przypadku wyglada tak :

    http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-golf-mk2/bezpieczniki-opis-golf-mk2-jetta/

    wiec nie wiem co miales na mysli piszac ze bezpieczniki nr 10 i 18 mam sprawdzic , od czego niby one są

    Dodano po 26 [minuty]:

    i jeszcze jedno zapytanie jak wyzej pisalem w opisie problemu- czy jezeli podam napiecie bezposrednio z akumulatora na te wtyczke co zasila zawor dodatkowego powietrza - czy wtedy silnik powinien odpalic na benzynie ? gdyz taki eksperyment zrobilem i pompy pracowały , paliwo podawało do rozdzielacza paliwa ale mimo wszytsko silnik nie chcial zapalic , wiec nie wiem czy jest cos na drodze jakis sterownik jeszcze co ma z innego zrodla zasilanie potrzebne do rozruchu silnika

    0
  • #16 04 Kwi 2010 11:04
    kwok
    Poziom 39  

    numery bezpieczników wziąłem ze schematu załączonego w poprzednim poście

    po włączeniu pompek zapali jeśli na sterowniku k-jetronik jest zasilanie

    Dodano po 7 [minuty]:

    wyciągaj przekaźniki i sprawdź ten który ma nogi opisane 1 30 87 15 31 to jest przekaźnik główny
    drugi może mieć nogi opisane 85 86 30 87 87a ale ten pewnie będzie dobry
    co do rozpisek tablicy bezpieczników to było ich wiele i tak naprawdę ja bym się nie trzymał tak sztywno tej jednej tylko znalazł właściwy element

    Dodano po 1 [minuty]:

    zasilanie k-jetronika jest na pinie nr8

    0
  • #17 04 Kwi 2010 13:09
    esio10
    Poziom 11  

    no to sprawdze te przekazniki - a mozesz mi wytlumaczyc jak je sie sprawdza ? rozumiem ze na ktorąś nogę przyklada sie napiecie i na ktorejś powinno się cos dziać , nogi glowne to rozumiem ze są te szerokie ,najszersze, gdyz zauwazylem ze sa cienkie, szersze i takie calkiem szerokie . Co do tego zes napisał ze powinien zapalic gdy podam napiecie na wtyczke zasilania zaworu dodatkowego powietrza w chwili na sterowniku ( komputerze ) na pinie nr 8 jest napiecie , czyli rozumiem ze z komputera mam wypiąć te wiązke z gniazdem i przylozyc próbnik jednym koncem na dowolne miejsce (mase ) a drugi koniec na pin nr 8 - z tym ze nr 8 w gornym rzedzie czy dolnym i czy od lewej do prawej czy prawej do lewej ( bo gnizdo z przewodami co do komputera sie wpina jest 2 rzedowe - chyba dobrze rozumuje ) bo mowa o gniezdzie z przewodami co sie wpina w gniazdo pokazane w linku edit

    i sorki ze cie tak mecze ale jak sie komus nie wytlumaczy jak sie co sprawdza- to nie zajaży o co chdzi w tym wszytskim , a tak sie sklada ze z elektroniki to nie czaje tego zbytnio

    Dodano po 55 [minuty]:

    własnie bylem w aucie popatrzec po przekaznikach wiec moze napisze jakie znalazłem w skrzynce : 87, 85, 86, 30 // 15, 30, 31, 31b, 87 // 31, 15, 87, 30, T // 15, 1, 87, 31,
    byly jeszcze inne ale one juz jakies inne opisy mialy wiec podalem te co by czesciowo pasowały numerowo . Takich o numerach jakie podałes niestety nie znalazlem u siebie

    Dodano po 13 [minuty]:

    jakby to cos dało to moja jetta to jest wersja USA
    Proszę poprawić swój post oraz nie umieszczać odnośników do aukcji itp materiałów krótkotrwałych

    0
  • #18 04 Kwi 2010 13:35
    kwok
    Poziom 39  

    jak już znajdziesz główny przekaźnik to zdejmij z niego obudowę i zobacz czy coś nie jest upalone (mam na myśli ścieżkę na płytce) jeśli wygląda dobrze to sprawdź w gnieździe przekaźnika na złączach nóżek 30 i 87 czy jest napięcie (na 30 powinno być cały czas a przez 87 przekaźnik daje prąd na pompki - numeracja może być odwrotnie bo nie ma to znaczenia i dlatego powinieneś sprawdzić na obydwu nogach) oraz na nodze 15 po włączeniu zapłonu
    jeśli nie ma napięcia na 30 tzn że coś się upaliło i wtedy jest rebus bo nie wiadomo gdzie (ze schematu wynika że zas na 30 przychodzi z bezpiecznika nr 10)
    jeśli cała reszta elektryki/elektroniki w aucie działa to obstawiłbym tablicę bezpieczników - zwykle jest do naprawienia ale to dłubanina i jak rozbierzesz tablicę to pewnie się zniechęcisz (no chyba że lubisz klocki lego albo drobne puzzle to może nie)
    jeśli napięcia są to włóż przekaźnik z powrotem bez obudowy w gniazdo i zakręć rozrusznikiem - przekaźnik wtedy powinien przyciągnąć kotwiczkę (jedyny element który się w nim troszkę rusza), jeśli to robi tzn że elektronika w przekaźniku jest ok
    niestety z powodu tej mizernej elektroniki w tym przekaźniku nie dasz rady sprawdzić go "na stole"
    później następne instrukcje ale myślę że w okolicach tego przekaźnika zrobił się galimatias i jeśli nie ma z niego prądu na pompki to i przekaźnik 90 nie załączy prądu na sterownik k-jetronik

    Dodano po 5 [minuty]:

    przekaźnik z nogami 15, 1, 87, 31 służy prawdopodobnie do regulacji wolnych obrotów ale i tak możesz go rozebrać bo może na USA robili nieco inaczej
    poszukaj jeszcze przekaźników nad skrzynką bezpieczników (były takie doczepiane do skrzynki) albo za nią (skrzynka łatwo się wyjmuje i nie musisz od niej odczepiać przewodów)
    dodam że interesuje cię wszystko z nóżką oznaczoną "1"

    Dodano po 2 [minuty]:

    sprawdź jeszcze ten: 31, 15, 87, 30, T

    Dodano po 14 [minuty]:

    0
  • #19 04 Kwi 2010 15:24
    esio10
    Poziom 11  

    a to foto czego dotyczy ? bo podales jakies numeracje rozumiem ze krawedziowe piny gorne i dolne z lewej i prawej odpowiadaja numerom ktorym podałes

    0
  • #21 05 Kwi 2010 09:18
    esio10
    Poziom 11  

    przekaźnik z nogami 15, 1, 87, 31 służy prawdopodobnie do regulacji wolnych obrotów ale i tak możesz go rozebrać bo może na USA robili nieco inaczej
    poszukaj jeszcze przekaźników nad skrzynką bezpieczników (były takie doczepiane do skrzynki) albo za nią (skrzynka łatwo się wyjmuje i nie musisz od niej odczepiać przewodów)


    wiec przekaźnik z nogą 31, 15, 87, 30, T to on sie znajduje juz nad tą skrzynka i jest doczepiany (wg mnie to bedzie przekaznik główny) . Przekaznik 15,1,87,31 jest w pozycji w skrzynce z przekaznikami w jakiej powininien sie wg schematu na odwrocie zaslepki obudowy skrzynki z bezpiecznikami opisany jako ze sie on odpowiada wlasnie za pompy paliwa - gdzies tez w jakiejś rozpisce vw znalazlem ze to jest od pompy paliwa

    Dodano po 5 [minuty]:

    Napisałes :
    sprawdź w gnieździe przekaźnika na złączach nóżek 30 i 87 czy jest napięcie (na 30 powinno być cały czas a przez 87 przekaźnik daje prąd na pompki

    czyli mam wyjąć przekaznik i na zgaszonym silniku wziąść probnik albo miernik i jednym koncem do masy przylozyc ( ale gdzie ) a drugi do wtyczki nr 30 a pozniej 87 i na nich powninno byc napiecie a na 15 nie powinnno , podczas pracy na odpalonym silniku na 30 i 87 i 15 powinno sie pojawic napiecie tak ?

    0
  • #22 05 Kwi 2010 11:29
    kwok
    Poziom 39  

    Cytat:
    wiec przekaźnik z nogą 31, 15, 87, 30, T to on sie znajduje juz nad tą skrzynka i jest doczepiany (wg mnie to bedzie przekaznik główny) .

    i w systemie k-jetronik to właśnie on załącza pompki a przynajmniej tak wynika ze schematu
    Cytat:
    czyli mam wyjąć przekaznik i na zgaszonym silniku wziąść probnik albo miernik i jednym koncem do masy przylozyc ( ale gdzie )

    najlepiej żarówkę 21W a masa to inaczej karoseria
    Cytat:
    a drugi do wtyczki nr 30 a pozniej 87 i na nich powninno byc napiecie a na 15 nie powinnno

    napięcie powinno być na 30 ALBO na 87 a na 15 powinno się pojawić po włączeniu zapłonu (pozycja stacyjki gdzie zapalają sie kontrolki - nie trzeba zapalać silnika)
    Cytat:
    podczas pracy na odpalonym silniku na 30 i 87 i 15 powinno sie pojawic napiecie tak

    nie podczas pracy tylko na włączonym zapłonie w gnieździe przekaźnika napięcie powinno być na 30 albo 87 i 15 oczywiście jeśli przekaźnik jest wyjęty a gdy jest włożony i wszystko normalnie działa i silnik się kręci to napięcie jest na wszystkich trzech końcówkach ale tego niestety nie sprawdzisz bo trochę za ciężko się w nóżki podłączyć

    rozebrałeś te przekaźniki?

    0
  • #23 05 Kwi 2010 13:23
    esio10
    Poziom 11  

    swieta są nie chce kopać narazie - tylko sie probuje zorientować , ale jutro napewno posprawdzam juz i dam znac

    Dodano po 51 [minuty]:

    no wiec tak rozebralem ten przekaznik 30,15,87,T, 31 , i jakos nie bylo widac by cos spalone bylo tylko w miejscu lutowania nożek było widać ślady zaśnieżenie taką kalafonią - taka mączka to była żółto-biaława. Wiec po wyjeciu przekaźnika i podania masy efekt: na styku 30 pojawiło sie napiecie i dioda w próbniku świeciła , na 87 i 15 nie świeciła, po przekreceniu kluczyka na pozycje ,,zapłon,, napiecie nadal występowało na 30 i jak pisałeś pojawiło sie na 15 nóżce.
    Z kolei po włożeniu przekaźnika bez obudowy i przekrecenia kluczyka w pozycje zapłon nie widziałem żadnej reakcji ,,kotwiczki ,, chyba mowa o tej koło cewki ( co powinna chyba zwierac styki - wyglada ta kotwiczka na 2pozycyjną najpierw zwiera jeden styk, a po podaniu napięcia chyba powinna przyciagana byc i rozwierać styki co są w pozycji wyjściowej i łączyć sie z 2gim stykiem ) wiec z obserwacji nic sie nie działo i przesuwało, po kreceniu rozrusznikiem też zero reakcji . Zaznacze że na przelączniku od gazu mialem ustawione na gaz ( wiec to chyba nie ma znaczenia )

    Dodano po 17 [minuty]:

    ten przekaznik o ktorym mowimy to ma na obudowie skrzynki ( obudowie przekaznika) nr 220 z tego co znalazlem w rozpisce to jest to niby od wentylatora chlodnicy i nie wiem czy to ma jakies znaczenie ( czy nie kierowac sie numerami )

    0
  • #24 05 Kwi 2010 15:44
    kwok
    Poziom 39  

    widzę że błądzimy i jesteśmy w błędzie z tym przekaźnikiem tzn on chyba faktycznie jest od wentylatora chłodnicy (zasugerowałem się "T" w oznaczeniu T-tacho ale chyba chodzi o T-temp)
    musisz dobrze się postarać z szukaniem przekaźników tzn musisz znaleźć taki z nogami 30 87 1 15 31, będzie chyba nieco większy niż standardowy przekaźnik i przekaźniki mogą być jeszcze pod maską w okolicy serwa

    30 zas stałe na styk
    87 styk przekaźnika (jeśli przekaźnik się włączy to 30 i 87 są zwarte) w tym przypadku jest to wyjście prądu na pompki i zawór powietrza dodatkowego oraz na drugi przekaźnik załączający prąd dla puszki K-Jetronik)
    1 impulsy z cewki zapłonowej
    15 + po stacyjce (kluczyk w pozycji zapłon)
    31 masa

    ten przekaźnik działa tak:
    włączasz zapłon - mogą ale nie muszą się włączyć na chwilę pompki i pozatym nic się nie dzieje, kręcisz rozrusznikiem - na nóżce 1 pojawiają się impulsy z cewki zapłonowej i przekaźnik załącza prąd na pompki i zawór powietrza dodatkowego oraz na drugi przekaźnik załączający prąd dla puszki K-Jetronik i silnik zapala
    gdy zadusisz silnik zanikają impulsy na 1 i przekaźnik rozłącza zas na pompki a gdy zwyczajnie gasisz stacyjką to na 15 zanika zasilanie elektroniki przekaźnika i przekaźnik się rozłącza

    ustawienie przełącznika B/G nie ma znaczenia bo chodzi tylko o impulsy z cewki zapłonowej a te są zawsze

    0
  • #25 05 Kwi 2010 16:07
    esio10
    Poziom 11  

    a jak wyglada ten potencjoimetr w przeplywomierzu ? moze ja go posiadam u siebie i nie mam wtedy K-jetronica a ke-jetronica . gdyz na forum vw jak pisalem z chlopakami to moj silnik ( kod GX) to niby ke-jetronic. A jakby to był KE-jetronic to wtedy nie wystepuje wg schematu przekaznik głowny

    0
  • #28 05 Kwi 2010 22:34
    esio10
    Poziom 11  

    dlaczego niestety ? gdyz muszę szukac tego przekaznika głównego ?

    0
  • #30 06 Kwi 2010 08:25
    esio10
    Poziom 11  

    no to trudno ,znalesc go i tak musze.. wiec postaram sie go wyszukac - bynajmniej mowisz ze na granicy skrzynka bezpiecznikow, komora silnikowa nalezy go szukac i o nóżkach 15,1,30,87,31 ma byc z tego co pisales , albo podobny o nożce ,,1,,

    Dodano po 1 [godziny]:

    no wiec bylem teraz przy samochodzi i tak, szukalem jakis przekazników w komorze silnikowej ( kooło serva, pod plasticowym podszybiem w okolicach sterownika, komputera i nic nie znalazlem z wyjątkiem jednego przekaźnika koło wentylatora , mial on numery nóżek 30,85,86,87, patrząc dokąd przewody idą zauważylem ze do jakiegos zaworka jeden dochodzi , a że mam klimatyzacje u siebie to zauwazylem ze ten zaworek i przewod co do niego idzie jest w wężyku z klimatyzacji , wiec chyba ten przekaznik od klimy bedzie - albo nie wiem) .Zajżałem poraz kolejny w skrzynke z przekaznikami i szukalem w tej całej kablowni pod deska rozdzielczą czy czegos nie widac jeszcze i nie widziałem . Ale jak żeśmy pisali nad skrzynka przekaźników są doczepione przekaźniki i jest tam właśnie ten co żem sprawdzał czyli ten : 15,30,31,87, T - on jako jedyny posiada kotwiczkę w tych dodatkowych przekaznikach z tego co zauwazylem , jest tam jeszcze wśród nich przekaźnik :30,86,87,87b,85 // oraz 15,31,87,1 -ale on nie posiada kotwiczki .
    Wstępnie żeśmy uznali ze może to być ten 1 z literką ,,T,, ale po opisie numerowym na budowie przekaznika wyszlo ze to moze byc od temperatury czyli wentylatora, ale także z literką ,,T,, znalazlem przekaźnik wśród przekazników które nie sa doczepiane dodatkowo,a normalnie w tablicy przekaźników i ma on nóżki 31,15,T,53S,53M,I - i pytanie czy aby to nie jest od wentylatora ? a ten wyżej opisany z literką ,,T,, doczepiony bedzie jako główny ?

    i z tego co żesmy wywnioskowali w tym 15,30,31,87,T jest napiecie na 30 a po przekreceniu na zapłon pojawia sie i napiecie na 15 ale kotwiczka sie nie przesuwa, czy jakby tak ręcznie ją docisnąć by zwarła ten styk i sprawdzić czy wtedy sie napięcie nie pojawi na tej kostce z zaworu dodatkowego powietrza ? czy raczej błędnie myśle co do wykonania sprawdzenia czy to aby nie główny jest ??

    0