Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zamek centralny pneumatyczny ibiza

01 Kwi 2010 20:49 3137 4
  • Poziom 8  
    Witam.
    Od kilku dni męczę się z instalacją centralnego zamka w swoim samochodzie Ibiza 97r. (zamek pneumatyczny).
    Auto kupiłem bez pilota, zamek otwierało się z kluczyka.. na początku chodziło dobrze, potem zaczęły się problemy, raz na czas nie otwierało/zamykało drzwi pasażera, bagażnika, wlewu paliwa... Potem wysiadło na dobre nic nie działało.

    Bagażnik i wlew paliwa jest cały czas otwarty, drzwi pasażera da się otworzyć zamknąć od wnętrza.

    Pompka raz na 30-40 otwarć kluczykiem drzwi kierowcy słychać, że pracuje około 30sek. ale oprócz "buczenia" nic się nie dzieje ..

    Po rozpięciu wężyka od pompki i wdmuchiwaniu/wciąganiu powietrza metodą "usta,usta" wszystko chodzi, więc wężyki całe.

    Kupiłem używaną pompkę na allegro, podpiąłem chodzi też 30sek. tzn buczy i nic nie robi, pomyślałem, że uszkodzona oddałem zwrócili mi kase, kupiłem kolejną .. Podpinam i efekt niezwykle dziwny .. otwiera/zamyka/otwiera/zamyka i tak z 10-12 razy i się wyłącza. Odpiąłem wtyczkę podpiąłem raz jeszcze, i to samo .. trzecia próba to samo. Za czwartą już nie odezwała się w ogóle. Już ani nie pompuje ani nie tłoczy. Kluczykiem można otwierać/zamykać zero reakcji.

    Czyżby się spaliła? czy zepsuła?
    Wie ktoś o co może chodzić?

    Można sterować pompką prosto z akumulatora? nic się nie stanie?
    Są 3 styki.. myślę, że minus jest stały a sterowanie odbywa się plusem. 1 styk pompuje, 2 styk tłoczy.. zgadza się?

    //edit

    Zapomniałem dodać, że chcę to podpiąć tylko pod bagażnik i wlew paliwa bo na drzwi montuję elektryczny zamek na pilota. Bagażnik chcę zrobić na przycisk od el. szyb. no ale ta pompka musi działać bo sterowana ma być przez ten przycisk.

    Widzę to tak:
    + i - z akumulatora prosto ( na + bezpiecznik ) na przełącznik od szyb elektrycznych.. wciskam góra podaje + na 3 styk i minus na 2 styk.. wciskam dół podaje + na 1 styk, minus na 2 styk.. więc powinno raz zasysać a raz tłoczyć.
    Jeżeli się mylę to proszę mnie poprawić, bo nie jestem pewien co do sterowania pompki pneumatycznej. No ale najważniejsze bo 3 pompki i każda nie chcę działać tak jak powinna (wedle mojego rozumowania)
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 21  
    Witaj, pompka w tym modelu chodzi tylko w jedną strone - jak przeskoczy próg to pompuje jak przeskoczy znowu to zasysa. Rada jest prosta wszystko na elektryczne siłowniki, szkoda czasu na zabawę, bo to i tak nie będzie chodzić dobrze, klapa przez przekażnik jak dasz impuls to otworzy, a resztę pod pilota.
    Pozdrawiam.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 8  
    Yhym.. tylko jak zamontować elektryczny siłownik do wlewu paliwa? Drzwi i bagażnik luz, tylko ten felerny wlew ..
  • Poziom 12  
    Skoro wężyki i siłowniki sprawne to pompka zepsuta.
  • Poziom 8  
    Ok, pompka chyba działa .. sterowanie robiłem prosto z akumulatora i chodzi..
    3 styki na pompce .. 1 styk plus staly, 2 styk minus staly, 3 styk reaguje na plus... podpinasz plus na 3sek otwiera zamki, po tych 3sek odlaczasz plus.. nstepne podlaczenie plusa na 3sek zamyka zamki.. więc tak mi się zdaje, że w sterowniku centralnego jest przekaźnik czasowy albo coś takiego, co podaje to napięcie na te 3sekundy..

    Teraz jest już z górki jak rozpracowałem sterownie wreszcie :D