Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Szafy RackSzafy Rack
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Centrala telefoniczna do biura voip rejestracja rozmow

ja_fryta 07 Kwi 2010 07:43 7550 55
  • #31
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • Szafy RackSzafy Rack
  • #32
    macmm
    Poziom 24  
    Myślę że niedługo znów będzie można o tym na forum poczytać. Loginów jest dużo. abr25?? Choć czasami rzeczywiście brakuje jakiejś sensownej informacji o Elektronixie, z naciskiem na sensownej. Ale żeby po kilku ostatnich kłótniach na forum coś sensownego przedstawić będzie ciężko.
  • Szafy RackSzafy Rack
  • #33
    Keplak
    Poziom 17  
    Co do pytania zakładającego post jak jeszcze tu zajrzy to informuję , że centralka Platan Prima od wersji 2.0. umożliwia nagrywanie rozmów na karcie SD. Cena centrali wynosi 950 zł netto (3voip zew./ 2voip wew./ 2 linie miejskie analogowe i 6 portów wewnętrznych analogowych ), licencja z kartą 2GB 200 zł netto. Centralę można dalej rozbudować.
  • #34
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #35
    Marynat
    Poziom 15  
    R-MIK napisał:
    Jak zrobić aby po wykorzystaniu darmowych minut na GSM wychodzić przez VoIP, ale aby do darmowych minut nie były zaliczane połączenia pod nr zaczynające się od gwiazdki i kilka nr z grupy biznesowej?

    Mam pytanie w związku zacytowanym fragmentem wyliczenia: w jaki sposób rozliczne są darmowe minuty, jeśli numer pod który dzwonimy został przeniesiony np. z Orange do P4?
  • #36
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #37
    csanchez
    Poziom 11  
    R-MIK napisał:

    - zastosowany kodek G711 wymaga pasma rzędu 110kb/s (w obie strony) co dla trzech rozmów wymaga już 330kb/s. Centrala jest przeznaczona do domów i małych biur, gdzie często UPLOAD jest na poziomie 250 albo 128kb/s (czyli max 1 lub 2 rozmowy). Kodek G729 wymaga pasma rzędu 40kb/s, co przy trzech rozmowach daje pasmo rzędu 120kb/s, co oznacza, ze przy najgorszym łączu (teoretycznie) da sie przeprowadzić 3 rozmowy.
    I żeby nie było nieporozumień, nie mówcie, że G711 to 64kb/s, a 729 9kb/s. te 64 czy 9 to jest pasmo kodeka, a ramka ma dodatkowe dane i w rzeczywiste pasmo to właśnie 110 i 40kb/s.?

    PS
    Zawsze klienta informuję o ograniczeniach (zwłaszcza tanich) central. Dlatego nie zamontowałem ani jednej Primy, ITS i centrali na E. Dlaczego? Klient sobie wybrał centralę (bo tania), ja powiedziałem o ograniczeniach i zrezygnował. Wybrał droższą o 500zł-800zł CXS i jest zadowolony (w końcu centrali nie wymienia się co trzy lata, co najwyżej co 3 lata zapłaci stówkę za upgrade).

    Niestety większość instalatorów wymienia tylko zalety centrali, nic nie mówi o ograniczeniach, a później wku..... klient szuka innego dystrybutora, a zamontowana wcześniej centrala ląduje na Aledrogo.


    Nie jest aż tak źle: w przypadku G.711 wystarczy pasmo od 70 do 90 kb/s, w zależności od ustawień, w przypadku G.729 jest jeszcze lepiej bo pasmo wystarczające to 15-32 kb/s. Jest jeszcze coś takiego jak VAD czyli w skrócie detekcja ciszy, co również w pewien sposób wpływa na ilość (nie)wysyłanych danych. Dużo osób mówi, że VoIP to kiepska jakość. Czy aby nie wynika to z tego, że nie wiedzą, jaka jest różnica w wykorzytaniu kodeka G.729 a G.711? NIe chodzi tylko o wymagane pasmo, ale również, czy przede wszystkim, skąd to wynika. A wynika to z tego, że o wiele wyższą jakość dźwięku oferuje kodek G.711. I teraz pytanie, skoro mówi Kolega, co wyczytałem niżej, że informuje Klienta nie tylko o dobrych cechach centrali, ale również o ograniczeniach, to czy wiąże się z tym również informacja, że Klient wybierając centralę, bez kodeka G.711, a chcący korzystać z VoIP, będzie skazany na gorszą jakość dźwięku, z zasady?
  • #38
    jaroszt
    Poziom 10  
    ja_fryta napisał:
    Witam
    W temacie central jestem zielony. Przyszla jednak potrzeba zainstalowania takiej w biurze.
    Od centrali wymagam :
    - 2-3 numery voip
    - analogowych lini brak
    - 4 telefony wewnetrzne
    - rejestracja rozmow
    - prosta obsluga
    - cena 1000+

    Prosil bym o polecenie mi czegos ?


    Ostatnio otrzymałem biuletyn od Platana, w którym informują o nowej wersji oprogramowania w centrali Prima. Nowa wersja centrali Prima spełnia wszystkie wymienione przez Ciebie wymagania:
    - możliwość zdefiniowania 3 kont miejskich VoIP,
    - możliwość zalogowania 2 abonentów wewnętrznych VoIP w standardzie przy rozbudowie do 6 VoIP
    - 6 linii wewnętrznych analogowych w standardzie z możliwością rozbudowy do 10
    - rejestracja rozmów (nagrywanie) na karcie SD w centrali
    - obsługa (konfiguracja ustawień) intuicyjna przez przeglądarkę Internetową
    - cena wersji standard, czyli 3 konta miejskie VoIP + 2 linie miejskie analogowe + 2 linie wewnętrzne VoIP + 6 analogowych linii wewnętrznych, 950 zł netto do tej ceny musisz doliczyć cenę licencji na nagrywanie wraz z kartą SD 2 GB - 200 zł netto.
    Czyli cały koszt centrali to: 1 150 zł netto.

    Tych central powiesiłem już kilkadziesiąt i z żadną nie mam kłopotów.
  • #39
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #40
    csanchez
    Poziom 11  
    R-MIK napisał:

    Zasadniczo, mówię, że jakość VoIP jest porównywalna z GSM. Kodeki ustawiam na G729 lub GSM (pomijając sieć lokalną gdzie zawsze daje G711). W większości wypadków mam problemy z QoS na routerach przez co G711 działa raczej kiepsko. Nawet gdy klient ma dobre łącze, to okazuje się, że są problemy z operatorem (przy G711). Oczywiście wszystko zależy od:
    - operatora VoIP
    - operatora łącza internetowego
    - ruchu generowanego przez klienta


    Z doświadczenia wiem, że jeżeli problem leży po stronie operatora, to nie ma znaczenia czy korzystamy z G.711 czy G.729. Największym problemem nie jest szerokość pasma, tylko jego jakość - opóźnienie i gubienie pakietów. Czasami również dochodzi do tego jakość procesora głosowego wykorzystywanego przez różnych producentów. Tu pewnie trzeba by było zrobić porównanie "na żywca". Ale, niestety zdarza się, iż często najtańsze rozwiązania, są również najgorsze/najmniej wydajne. Inna sprawa, że szanujący się producent urządzeń dla biznesu, powinien uświadamiać swoich dilerów, a przez niech potencjalnych Klientów, że jeżeli chcemy korzystać z połączeń VoIP, to zaprzęgnięcie do tego typu zastosowań Internetu, jest rozwiązaniem najgorszym z możliwych, wręcz niedopuszczalnym. No, ale to już pozostawiam pod ocenę Klientom ...
  • #41
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #42
    jaroszt
    Poziom 10  
    [quote="R-MIK"]
    csanchez napisał:
    Napisałeś, że zamontowałeś sporo i nie ma kłopotu. Na jakich łączach? 2Mb/s (upload rzędu 120-250kb/s), czy na 10-20Mb/s (upload rzędu 1Mb/s)?
    Jaka jest max zajętość kanałów (1,2,3)? Ile razy zdarza się, że klient rozmawia równocześnie więcej niż po jednym, kanale?

    Zamontowałem, sporo tych central na różnych łączach u klientów. Przed przystąpieniem do instalacji VoIPa klient musi się określić ile w szczytcie przewiduje rozmów jednocześnie i do tego dobieram łacze internetowe. Zasadniczo przyjmuje, że do jednej rozmowy potrzebuję dla VoIPa ok. 100kB/s upload i download.
  • #43
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #44
    jaroszt
    Poziom 10  
    to strasznie drogich dostawców internetu, szczególnie dla biznesu, masz w swoim rejonie.
  • #45
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #46
    Driver-
    Poziom 38  
    ja_fryta napisał:
    Witam
    W temacie central jestem zielony. Przyszla jednak potrzeba zainstalowania takiej w biurze.
    Od centrali wymagam :
    - 2-3 numery voip
    - analogowych lini brak
    - 4 telefony wewnetrzne
    - rejestracja rozmow
    - prosta obsluga
    - cena 1000+

    Prosil bym o polecenie mi czegos ?
    Platan "PRIMA"
    PLATAN napisał:
    Prima to unikalna na skalę europejską centralka IP tej wielkości oferująca zintegrowane nagrywanie rozmów i pocztę głosową oraz obsługująca zarówno linie VoIP, analogowe, jak i ISDN.

    1. 6 LW + 2 VoIP 950 zł
    2. Licencja na nagrywanie rozmów wraz z kartą SD 2GB 200 zł.
    Czyli razem 1150 netto z nagrywaniem.
    Plus ewentualnie - Licencja na 4 kolejne porty wewnętrzne VoIP 200 zł.
  • #47
    Keplak
    Poziom 17  
    R-MIK napisał:
    jaroszt napisał:
    (...)Zasadniczo przyjmuje, że do jednej rozmowy potrzebuję dla VoIPa ok. 100kB/s upload i download.


    Gdzie więc oszczędność na VoIP, jak muszę założyć łącze za 300..400zł (zamiast 100..150), a na rozmowach zaoszczędzę 50zł?


    Co do łącz internetowych to trochę przesadziłeś. DSL w TP np. 2MB max. 130 zł i to nieważne czy w Warszawie czy w Pcimiu Dolnym.
  • #48
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #49
    Keplak
    Poziom 17  
    256 kbps. Za dodatkowe 25 zł miesięcznie do tego co podałem i mamy 512.
  • #50
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #51
    serwiscentral
    Poziom 12  
    Dodam ze za 200,- w Platanie razem z licencją dostałem kartę SD 2GB oraz program do ściągania i odsłuchiwania nagranych połączeń - obsługa centrali oraz ściąganie nagrań działa po sieci LAN.
    Z drugiej strony nie rozumiem krytyki w stosunku do central Elnix a zachwycanie się ITS - przecież to te same centrale tylko ITS ma obudowę po swtchu 8-portowym... :) (te same procesory, asterisk...) no i Elnix ma więcej funkcji od Slicana.
  • #52
    macmm
    Poziom 24  
    Gdyby pójść tym tropem to należałoby do jednego worka wrzucić wszystkie centrale zawierające asteriska i uznać że różnią się obudową. W tym worku powinno się znaleźć miejsce również dla sporej liczby telefonów VoIP routerów i innego sprzętu. Nie wszystko co zawiera w sobie opensource to jest to samo. Proszę przy tym zwrócić uwagę że nie rozstrzygam tu wyższości świąt wielkanocnych nad Bożym Narodzeniem. Porównań było juz dość.
  • #53
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #54
    serwiscentral
    Poziom 12  
    R-MIK napisał:
    ITS'em to ja sie nie zachwycam, ale CCT, CXS czy MAC juz tak.


    Ale jak to ma się do ceny 1000+ (w sumie zależy jaki +).

    P.S. R-MIK dodaj w stopce że SLICAN rozlicza darmowe minuty - bo tym textem zaczynasz prawie każdy post ;)
  • #55
    Użytkownik usunął konto
    Użytkownik usunął konto  
  • #56
    serwiscentral
    Poziom 12  
    Podajcie cenę SLICANA spełniającego wymagania postawione na początku postu oraz z funkcjami zaprezentowanymi przez R-MIK bo tej jeszcze nie znamy...