Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Zamulony CLIO III. Układ paliwowy?

GURUdks 01 Apr 2010 22:20 9386 4
  • #1
    GURUdks
    Level 10  
    Clio 1,2 16V TCE 100KM
    Problem mam taki, że od dłuższego czasu nie mogłem "pociągnąć" więcej jak 3500 obrotów. Przy osiągnięciu tej "granicy" bez znaczenia który był to bieg zaczynał się strasznie mulić. Jak dociskałem gazu zamulał się jeszcze bardziej. Puszczałem gaz i dodawałem go bardzo wolno, w ten sposób "udawało" mi się rozpędzić do 160 i to był już maks :(. Co najgorsze ostatnio zgasł mi podczas stania na światłach.
    Podejrzewam filtr paliwa( może jest zapchany) ale mam problemy z jego lokalizacją. I tu mam pierwszą prośbę. Czy ktoś wie gdzie się on znajduje? A drugie pytanie, to czy ktoś miał podobne problemy z tym samochodem lub podejrzewa co to może być. Turbina wydaje się pracować normalnie, załącza się jak trzeba, ale co się dzieje podczas jazdy to "czarna magia". Pomóżcie.
    GURUdks
    PS: Nie wiem czu ma to jakieś znaczenie, ale jeżdżąc na rezerwie(zdarzyło się kilka razy) praktycznie w ogóle nie mogłem go rozbujać. Zamulał się jakby ledwo dyszał na oparach. Rezerwa to jakieś 8L więc raczej sporo. Pozdro
    [28-30.06.2022, targi] PowerUP EXPO 2022 - zasilanie w elektronice. Zarejestruj się za darmo
  • #2
    mortalbird
    Level 15  
    filtr jest w poblizu zbiornika paliwa
  • #3
    GURUdks
    Level 10  
    W razie gdyby komuś miało to pomóc.
    W tym aucie filtr paliwa wbudowany jest w pompę i stanowi jej nierozłączną część. Okazało się, iż ktoś przede mną (w momencie zakupu przeze mnie clio miało roczek i jednego właściciela) lał benzynę używając chyba piasku i ściółki leśnej jako "dodatek". Filtr był tak zapchany, że się paliwo z trudem przeciskało. Wymiana pompy, spuszczenie paliwa, czyszczenie zbiornika.
    Jako, iż mieszkam w Niemczech wyniosło mnie to 230 Euro( 170 za pompę). Gdyby Renault zainwestowało w filtr paliwa pewnie były by to koszta dobrej wódki. Pozdro
  • #4
    krzysiek_84
    Level 12  
    Witam, odświeżam temat, kupiłem filtr, ale nie mogę go zlokalizować, może ktoś od profesjonalnej strony opisze wymianę filtra paliwa w clio III 1.4 16V?
  • #5
    GURUdks
    Level 10  
    Dojście do pompy masz pod tylną kanapą(naturalnie od strony wlewu paliwa). Jest tam nawet otwór, zaklejony dość prowizorycznie jakąś gumową łatą i po odsłonięciu tej łaty ukazuje nam się bak od góry z widocznymi mocowaniami pompy. Sęk w tym, że ta pompa aby mogła być wyciągnięta musiała by siedzieć jakąś połowę jej średnicy obok. Ja zdecydowałem się na nadcięcie blachy, na której umieszczony jest ten wspaniały profil wykonany przez Renault, odgięcie jej na tyle aby można było swobodnie wyjąć pompę wraz z filtrem, a teraz zagięta i zaklejona Gafferką(szara taśma samoprzylepna) hula jak ta lala.
    Pozdrówki