Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zamulony CLIO III. Układ paliwowy?

GURUdks 01 Kwi 2010 22:20 7742 4
  • #1 01 Kwi 2010 22:20
    GURUdks
    Poziom 9  

    Clio 1,2 16V TCE 100KM
    Problem mam taki, że od dłuższego czasu nie mogłem "pociągnąć" więcej jak 3500 obrotów. Przy osiągnięciu tej "granicy" bez znaczenia który był to bieg zaczynał się strasznie mulić. Jak dociskałem gazu zamulał się jeszcze bardziej. Puszczałem gaz i dodawałem go bardzo wolno, w ten sposób "udawało" mi się rozpędzić do 160 i to był już maks :(. Co najgorsze ostatnio zgasł mi podczas stania na światłach.
    Podejrzewam filtr paliwa( może jest zapchany) ale mam problemy z jego lokalizacją. I tu mam pierwszą prośbę. Czy ktoś wie gdzie się on znajduje? A drugie pytanie, to czy ktoś miał podobne problemy z tym samochodem lub podejrzewa co to może być. Turbina wydaje się pracować normalnie, załącza się jak trzeba, ale co się dzieje podczas jazdy to "czarna magia". Pomóżcie.
    GURUdks
    PS: Nie wiem czu ma to jakieś znaczenie, ale jeżdżąc na rezerwie(zdarzyło się kilka razy) praktycznie w ogóle nie mogłem go rozbujać. Zamulał się jakby ledwo dyszał na oparach. Rezerwa to jakieś 8L więc raczej sporo. Pozdro

    1 4
  • #2 02 Kwi 2010 00:08
    mortalbird
    Poziom 15  

    filtr jest w poblizu zbiornika paliwa

    0
  • #3 17 Cze 2010 17:57
    GURUdks
    Poziom 9  

    W razie gdyby komuś miało to pomóc.
    W tym aucie filtr paliwa wbudowany jest w pompę i stanowi jej nierozłączną część. Okazało się, iż ktoś przede mną (w momencie zakupu przeze mnie clio miało roczek i jednego właściciela) lał benzynę używając chyba piasku i ściółki leśnej jako "dodatek". Filtr był tak zapchany, że się paliwo z trudem przeciskało. Wymiana pompy, spuszczenie paliwa, czyszczenie zbiornika.
    Jako, iż mieszkam w Niemczech wyniosło mnie to 230 Euro( 170 za pompę). Gdyby Renault zainwestowało w filtr paliwa pewnie były by to koszta dobrej wódki. Pozdro

    0
  • #4 25 Cze 2011 20:12
    krzysiek_84
    Poziom 11  

    Witam, odświeżam temat, kupiłem filtr, ale nie mogę go zlokalizować, może ktoś od profesjonalnej strony opisze wymianę filtra paliwa w clio III 1.4 16V?

    2
  • #5 07 Lip 2012 20:37
    GURUdks
    Poziom 9  

    Dojście do pompy masz pod tylną kanapą(naturalnie od strony wlewu paliwa). Jest tam nawet otwór, zaklejony dość prowizorycznie jakąś gumową łatą i po odsłonięciu tej łaty ukazuje nam się bak od góry z widocznymi mocowaniami pompy. Sęk w tym, że ta pompa aby mogła być wyciągnięta musiała by siedzieć jakąś połowę jej średnicy obok. Ja zdecydowałem się na nadcięcie blachy, na której umieszczony jest ten wspaniały profil wykonany przez Renault, odgięcie jej na tyle aby można było swobodnie wyjąć pompę wraz z filtrem, a teraz zagięta i zaklejona Gafferką(szara taśma samoprzylepna) hula jak ta lala.
    Pozdrówki

    0