Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polonez Atu Plus 1.6 gsi Samochod nie odpala i rozładowuje s

marekts1 02 Apr 2010 00:30 4942 10
Przewód Toplex
  • #1
    marekts1
    Level 2  
    Witam
    Mam problem z pontkiem 1 problem to nie odpala zawsze jak siedziałem w srodku samochodu to słyszałem pompkę paliową a teraz wcale sie nie odzywa . 2 problem gdy samochód stoi 2 tygodnie to akumulator się rozładowuje i nie wiem co jest czy sie robi zwarcie czy coo i gdzie .. 3 problem jest chyba z elektryka bo jak w samochodzie pokaże się kontrolka ŁADOWANIA to samochód ma iskrę a gdy kontrolka gaśnie i potem wcale nie chce sie znowu zapalić to automatycznie nie ma iskry .. Nie wiem w czym jest problem i co mam robić aby to wszystko zaczęło działać .. Czekam na odpowiedz co można zrobić z nim ...
  • Przewód Toplex
  • #2
    darog83
    Level 10  
    Siemka.
    Jeżeli chodzi o tą pompę to wyjmij ją i sprawdź np w wodzie czy pompuje.
    A problem z akumulatorem też miałem w poldonie ale na to moze składać sie wiele czynników: wiek akumulatora, radio (mają takie podtrzymania pamięci ktore lubią pochłąniać energię), alarm, temperatura(zima). Nalepiej zmierzyc na postoju ile faktycznie bierze ci prądu. Jeżeli auto stoi kilka tygodni nie jeżdżone to akumulator bedzie sie rozładowywał, ale jesli rozładowywuje sie po 2 tygodniach chociaż nim jeździsz to znaczy ze nie masz ładowania czyli należy zmierzyć napięcie łądowania i w razie czego sprawdzic alternator
  • Przewód Toplex
  • #3
    gienek1974
    Level 12  
    Sprawdź czy akumulator ma dobre połączenie masą .Przeczyść klemy akumulatora
  • #4
    djronish
    Level 10  
    witam walczę ostatnio z polonezem . Miałem problem z immobiliserem sprawdź czy gaśnie czerwona kontrolka na tablicy rozdzielczej w kształcie kłódki (maleńka w dolnej części) nie powinna mrugać po włączeniu zapłonu.
    Jak stawiam auto na więcej niż 2 dni zdejmuje klemę z akumulatora . Tracę 1 minutę ale nie mam problemów z akumulatorem jak chce jechać .
    Samą pompkę możesz sprawdzić wystarczy przeciągnąć dodatkowy kabel i połączyć na chwile bezpośrednio z akumulatora.
    Ważne by było paliwo inaczej się spali . Oczywiście to dotyczy elektrycznej pompki paliwa umieszczonej w zbiorniku . Dostęp po wyjęciu koła zapasowego i odkręceniu pokrywy.

    Dodano po 19 [minuty]:

    Ładowanie sprawdzisz przykładając miernik do akumulatora w czasie pracy silnika powinno być max 14,5 V
    Sprawdź sam akumulator jakie ma napięcie i czy nie jest suchy (czy ma odpowiednią ilość płynu we wszystkich celach)
    Pompy paliwowej bym nie wyjmował do sprawdzenia wystarczy zewnętrzne zasilanie słoiczek i kawałek plastikowej rurki .
    Przy demontażu można coś urwać np śrubę mocującą i jeszcze montaż to kwestia szczelności (wymiana uszczelki czyszczenie powierzchni styku itd)

    Dodano po 12 [minuty]:

    Co pobiera prąd z akumulatora na postoju sprawdzisz wpinając miernik pomiędzy klemę a akumulator i wyjmując kolejno bezpieczniki ( skrzynka pod kierownicą ). Bezpieczniej miernikiem cęgowym (o ile taki posiadasz ).

    Dodano po 12 [minuty]:

    jeszcze tak na wszelki wypadek poprawiłbym masę
    1 miejsce połączenia ujemnego przewodu od akumulatora odkręcić i przeczyścić a) śrubka wkręcona w karoserię b) śruba wkręcona w silnik
    2 masę komputera (pod siedzeniem pasażera 3 blachowkręty ) nie rozpinać tylko oczyśćić
  • #5
    marekts1
    Level 2  
    JAk nie mogę odpalić samochodu i nie mogę sprawdzić miernikiem .. ale co jest z ta iskra . a Pompie to wyciągnę i wymienię .. A moze coś sie dziać od alternatora ???
  • #6
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    marekts1 wrote:
    Czekam na odpowiedz co można zrobić z nim ...


    Zezłomować, albo oddać do prawdziwego mechanika.

    Dodano po 2 [minuty]:

    marekts1 wrote:
    JAk nie mogę odpalić samochodu i nie mogę sprawdzić miernikiem .. ale co jest z ta iskra . a Pompie to wyciągnę i wymienię ..
    Było już raz napisane, sprawdzić kostkę stacyjki.
    Quote:
    A moze coś sie dziać od alternatora ???

    Nie.
  • #7
    darog83
    Level 10  
    Najpierw sprawdź pompę i bedziesz wiedział czy wogóle dochodzi paliwo, a dopiero później pogrzeb w elektryce
  • #8
    Kamil89
    Level 12  
    Być może moduł pada, przez co nie ma iskry, sprawdzić to możesz tyko po przez założenie nowego.
  • #9
    jurekk55
    Level 36  
    Kamil89 wrote:
    Być może moduł pada, przez co nie ma iskry, sprawdzić to możesz tyko po przez założenie nowego.

    Naprawiałeś kiedyś takie auto,może uzupełnisz serwisówkę?
  • #10
    djronish
    Level 10  
    witam jeszcze raz przeczytaj co napisałem i sprawdzaj po kolei
    1) o ile kontrolka pulsuje przy włączonym zapłonie ,immobiliser odcina resztę
    prąd i paliwo dalsze szukanie jest bezcelowe.
    2)wymontowanie dobrej pompy jest niepotrzebne i tak trzeba ja podłączyć szybciej w aucie jak nie masz długiego 4m przewodu można przenieść akumulator
    nie piszesz czy coś sprawdzałeś do tego nie musi działać silnik
    3 ) sprawdź akumulator do tego nie potrzeba działania silnika a jak padł to też nie odpalisz auta
  • #11
    Atu_NOOB
    Level 10  
    Ja bym dodatkowo sprawdził regulator napięcia na alternatorze, nie robota a może akurat pomoże.