Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermopastyTermopasty
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

fiat marea 1.9td 1998r 100km wymiana sterownika

02 Kwi 2010 08:30 7012 21
  • Poziom 9  
    witam mam sterownik o symbolu lucas DCN R04080003J który padł czy mogę zastąpić go lucas DCN R04080003G oraz czy trzeba kupić sterownik wraz z immo
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • TermopastyTermopasty
  • Użytkownik usunął konto  
  • TermopastyTermopasty
  • Poziom 9  
    wczoraj miałem wizytę speca z zakładu podpioł swój komputer i stwierdził zgon a objawy były takie że po podłączeniu akumulatora bez włączonej stacyjki żażyły się kontrolki na tablicy a po włączeniu zapłonu zapał się tylko olej i ładowanie nie załączał się przekażnik świec oraz zawór w pompie wtryskowej
  • Poziom 31  
    Sprawdź czy na włączonym zapłonie między masą a pinami 47,48,20 jest napięcie. Czy na włączonym zapłonie brak napięcia na pinie 45. Jak wyłączysz zapłon powinno być odwrotnie.
  • Poziom 9  
    ten sterownik ma tylko 25 pinów

    Dodano po 1 [minuty]:

    gratuluję syna niech się zdrowo chowa
  • Poziom 31  
    piotr 00631 napisał:
    ten sterownik ma tylko 25 pinów

    Dodano po 1 [minuty]:

    gratuluję syna niech się zdrowo chowa


    Bardzo dziękuję. Jednak nie mogę pomóc gdyż nie posiadam rozpiski pinów twojego sterownika.
  • Poziom 9  
    jeżeli byłbyś zainteresowany to mogę przesłać schemat tylko nie wiem czy mogę zrobić to na forum czy podasz mi swój @mial lub skypa
  • Poziom 31  
    Daj tutaj, jak nie dam rady, to są tu lepsi ode mnie.
  • Poziom 9  
    ok ale podeślę pod wieczór bo mam to na drugim kompie a narazie nie mam go pod ręką
  • Poziom 9  
    wymieniłem sterownik na taki sam wraz z immo i stacyjką wszystko śmiga jak powinno koszt kompletu 190pln. Dziękuję za zainteresowanie i pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    niestety nie mam rozpiski pinów w domu ale jeżeli są jeszcze potrzebne to poproszę kolegę który sprawdzał mój sterownik
  • Poziom 32  
    Nie chce robić kłopotu.
    Mam pytanie czy ten silnik po podłączeniu zasilania na zawór pompy powinien zapalić pomimo uszkodzonego kompa.
    Komputer w tym silniku jest chyba do regulacji kąta wtrysku, zbiera info o obciążeniu silnika włącza klime i wspomaganie oraz EGR,itd. odpalić powinien też bez kompa.
  • Poziom 9  
    nigdy nie próbowałem odpalać auta w ten sposób natomiast wiem że do pompy wtryskowej podłączone są trzy przewody prócz tych od elektrozaworu. a tak wogule to jakie są teraz objawy cz na tablicy kontrolki zachowują się normalnie czy być może któraś nie świeci lub nie gaśnie mam tu na myśli świece i immo
  • Poziom 32  
    Kontrolka immo i świec działają prawidłowo, grzanie świec nie działa.
    Podczas diagnozy sterownika silnika nie widać obrotów silnika (czujnik sprawny).
    Jak zamknę drzwi na wyłączonym zapłonie zapala się kotrolka pasa i oleju.
    Elektrozawór kodowany działa. Paliwo w pomie ale pompa nie daje na wtryski.
  • Poziom 9  
    przychodzą mi do głowy dwie rzeczy o ile sterownik jest ok poniżej pompy wtryskowej między alternatorem a rozrusznikiem do bloku silnika przykręcona jest końcówka z przewodami masowymi czujników być może coś tam nie łączy a wtedy auto nie odpali drugą rzeczą łatwiejszą do sprawdzenia jest skrzynka przekażników z przodu przy akumulatorze i być może uszkodzony jest czujnik położenia wału ale to powinno wykazać przy podłączeniu kompa do sterownika. czy przy diagnozie sterownika były jakieś błędy jeżeli tak to jakie bo to bardzo ważne jeżeli nie robiłeś diagnostyki sterownika to trzeba to zrobić i koniecznie oryginalnym programem do fiatów ponieważ programy uniwersalne w fiatach działają jak nasz rząd sam to przeżyłem po kupieniu typowego programu wraz z kablem diagnostyka śmiga bez problemu
  • Poziom 32  
    To akurat jest kangoo ale pompa i ster ta sama.
    Z tego co wiem jeżeli zawór kodowany otworzy paliwo auto musi zapalić.
    Przerabiałem to kiedyś w Clio wywalone wszystko oprócz zaworu(założony zwykły) i auto paliło, co prawda kultura pracy pozostawia wiele do życzenia ale odpalić musi nawet jeśli czujnik wału wywalisz, pod warunkiem że zawór kodowany zastąpiony zwykłym.

    Błędów było full, ale po skasowaniu nic nie wraca, co do sterownika silnika nie mam zastrzerzeń poza 0 rpm, w parametrach silnika podczas rozruchu. Steruje zaworem kodowanym prawidłowo, widać położenie dźwigni pompy przy naciskaniu pedału gazu, jak szybko puszczasz pedał gazu to zawór kodowany na chwile się wyłącza, czyli odcina wtryski przy hamowaniu silnikiem, zachowanie prawidłowe.
    Pompa pomimo otwarcia zaworu kodowanego nie podaje paliwa na wtryski zero ciśnienia.
  • Poziom 9  
    jeżeli tak twierdzisz a silnik nie zapali to albo paliwo z jakiegoś powodu nie dochodzi do pompy lub jest po pompie istnieje możliwość zapchania pompy przez fragmenty filtra paliwa miałem taki przypadek w innym aucie . nie odpisałeś czy przy diagnostyce były jakieś błędy bo od tego powinno się zacząć tym bardziej że wspominałeś problemie elektryki z jakąś lampką
  • Poziom 32  
    Błędów była cała lista, między innymi czujnik wału, czujnik obciążenia ale po skasowaniu żaden nie powrócił. Auto było wcześniej u mechanika i rozłączał wtyki, więc stąd pewnie błędy, jeśli byłby problem z czymś to faktycznie błąd by powrócił albo nie dał by się skasować.
  • Poziom 9  
    jeżeli sterownik dał się podpiąć i wykasować błędy które nie powracają po próbie odpalenia to wygląda na to że jest ok. W takim przypadku przyczyny należy wypatrywać w zasilaniu pompy w paliwo lub sprawdzenie samej pompy a jeżeli to nie pomoże trzeba uzbroić się w cierpliwość i sprawdzić miernikiem połączenia między sterownikiem a wszystkimi czujnikami.przed chwilą rzucił okiem na temat mój kolega i podpowiada że pompa wtryskowa na podłączonym tylko elektrozaworze nie zadziała najprościej byłoby podłączyć na próbę drugi sterownik
  • Poziom 34  
    Saly powiedz, na plaku pali? Jeżeli to silnik1.9d bez turbo to pompa Lucas (DPNC) . Zrób jak zrobiłeś w clio jak pompa sprawna i świece podgrzane bezpośrednio z akumulatora musi odpalić tylko kąt wtrysku nie skorygowany więc silnik chodzi twardo.
  • Poziom 32  
    Tak na plaku pali. Silnik bez turbo zwykły ssak, sterownik LUCAS DCN R04080012J 25pin, na pompie dwa zawory, kodowany od gaszenia, drugi z boku od kąta, i na wierzchu potencometr od obciążenia.
    Zawór kodowany działa prawidłowo pompa kręci,paliwo w pompie i zero paliwa na wtryski.
    Stwierdziłem awarie pompy, a problem z elektryką jest już ponoć bardzo dawno tylko jeździli tak dopuki pompa padła.