Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Klimatyzacja auto a manual - OPEL?

12 Sie 2004 09:31 3613 4
  • Poziom 26  
    Witam.
    Zastanawiam się od pewnego czasu (drążąc EPC) na ile różni się klimatyzacja automatyczna od manualnej w Oplu Meriva (taka sama jak w Corsie C i pewnie w Astrze II). Doszukałem się, że poza samym panelem zamontowanym w aucie (w automacie z wyświetlaczem) dodatkowo występuje czujnik nasłonecznienia w podszybiu, jedna wiązka elektryczna jest inna no i jakaś jeszcze drobna zmiana pod maską. Zastanawiam się czy mając taki panel można byłoby zamienić sobie swoją manualną na automat - w końcu to nie jest bardzo wysublimowana klima w tych Oplach. Może macie jakieś doświadczenia w tym temacie. Takie panele na niemieckim ebayu trafiają się czasami za całkiem znośne pieniądze... Pozdrawiam... Robiw
  • Poziom 26  
    To już naprawdę nikt nie ma o tym pojęcia?! Robiw
  • Poziom 12  
    nie wiem jak jest w oplu ale np w moim peugeocie na pierwszy rzut oka tez wyglada ze tylko panel...
    Ale po blizszym przyjzeniu sie:
    - dwa czujniki tem wewnatrz - na desce i pod nogami
    - oprocz panelu zupelnie inne jest sterowanie wszystkimi klapkami wewnatrz deski rozdzielczej - wszystkie sa elektryczne - i nie na linke, a sama klapka od cieplego powietrza sterowana jest silniczkiem krokowym
    - panel to raz a oprocz panelu w aucie znajduje sie urzadzenie mikroprocesorowe ;) sterujace tym wszystkim.

    reacumujac chcac to wymienic to trzeba wymienic caly komplet - obudowe nagrzewnicy ze wszystkim w srodku.... (oprocz nagrzewnicy (da sie przerobic - inne wyprowadzenie przewodow) i oczywiscie wymiennika ciepla samej klimy.
  • Poziom 26  
    Oto prostsza forma zamiany klimy manual na automatyczną choć o tej fabrycznej jeszcze napiszę bo nie jest to takie skomplikowane - trzeba trochę poszperać w TISie i EPC i ruszyć głową ;)

    Oto link: zamiana klimy z manual na auto

    Robiw
  • Poziom 12  
    to z allegro to zwykly termostat z wyswietlaczem...
    A automatyczna klima to zupelnie cos innego...
    najwiekszym problemem jest okreslenie dokladnej temp wie to kazdy kto posiada taki zwykly teermometr z marketu - nie ma miejsca w aucie aby taki termometr pokazywal rzeczywista temp - poniewaz albo nagrzrewa sie za bardzo i nie chce wystarczajaco szybko wystygnac albo odwrotnie - w aucie powietrze jest juz cieple a czujnik dalej zimny.
    Dlatego wlasnie w automatycznych klimatyzacjach zawsze jest wiecej niz jeden czujnik temperatury, pozatym np u mnie jest jeszcze czujnik temp nadmuchiwanego powietrza i np max zimne i max gorace powietrze leci z nadmuchow tylko wtedy jesli jest ustawiona tem max lub min. w stanach przejsciowych powietrze z nadmuchow jest mieszane... - kozystajac z automatu, w zasadzie nie ma mozliwosci aby przy stosunkowo niskiej tem na zewnatrz z wlotow "buchalo" mrozne powietrze...

    Ale jak to jest w oplach - nie mam pojecia...