Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
IGE-XAOIGE-XAO
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

[vw golf mk3]kontrolka świec żarowych - niewłaściwa praca

02 Kwi 2010 17:38 6184 3
  • Poziom 9  
    VW Golf 3 1.9 TDI 90KM rocznik 1997, mruga kontrolka świec żarowych. Wymieniłem wszystkie świece ale podczas przekręcenia zapłonu, kontrolka się nie świeci, nawet na chwilę i nawet przy minus 10, a jak samochód odpali, to mruga. W aucie musiałem wymienić też wałek rozrządu i jedną szklankę, bo były uszkodzone. Moc tego silnika to 90 KM a jest bardzo słabe, wydaje się jak by miało tylko 50 KM. Pomóżcie, bo nie wiem od czego zacząć?

    Dzięki z góry za pomoc.
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Użytkownik usunął konto  
  • IGE-XAOIGE-XAO
  • Poziom 13  
    Sprawdź automat stop przy pedale hamulca, i światła stopu czy działają -u kolegi pomogła wymiana automatu.
  • Poziom 34  
    Po podłączeniu pod VAG-COM wyjdzie defekt elektryczny tej kontrolki w postaci błędu lampki sygnalizacyjnej K29 gdyż poza sygnalizowaniem błędu zapisanego w sterowniku silnika powinna również zapalić się i zgasnąć (czas jej zapalenia się i zgaśnięcia przy przekręceniu kluczyka jest uzależniony od wskazań czujnika G62) informując o możliwości uruchomienia silnika. Nie dysponuję schematem elektrycznym od Golfa Mk3 więc musisz poszukać i sprawdzić instalację a zapalać się powinna i gasnąć nawet gdyby G62 wskazywał przed uruchomieniem temperaturę +90*C (detekcja i wskazanie zasilania ECU). Może być również i tak, że przed odpaleniem silnika się nie zapala gdyż nie łapie od razu przekaźnik 109 - wtedy nawet Vag nie pokaże błędu a 109 łapie dopiero po kilku sekundach - spotkałem się już z różnymi niespodziewanymi reakcjami przekaźnika 109. W każdym razie dobrze jest go zregenerować a odczyt błędów Vagiem i tak Cię nie minie skoro sterownik potem to sygnalizuje a auto nie ma mocy i może być również taka błahostka jak usterka włącznika świateł stop o której wspomniał kolega a przyczyna braku mocy może być zgoła inna i nie zawsze zapisana przez sterownik - w tym calu konieczne również jest wykonanie logów dynamicznych jeśli żaden zapisany ewentualnie błąd nie wskaże na przyczynę spadku mocy.