Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Nexia - brak napięcia na bezpieczniku nr. 7 (po stacyjce)

nexia 02 Apr 2010 21:38 1844 2
  • #1
    nexia
    Level 18  
    Sytuacja następująca;
    Auto podczas jazdy staje na drodze, nie daje się odpalić, nie świecą kontrolki więc wygląda to na kostkę stacyjki. Po kontroli jednak okazuje się że z kostki napięcie na kable "15" wychodzi ale nie ma go już na zasilaniu bezpiecznika "7" (wtryski, pompa, immobilizer) a powinno tam być. Więc postanowiłem zrobić połączenie z tego bezpiecznika do punktu "15" z kostki kablem z krokodylkami. Po połączeniu zapalają się kontrolki, silnik daje się uruchomić. Tak przyjeżdżam do ojca.
    Podejrzenia padają na autoalarm który został wyłączony pół roku temu na wyłączniku, bo tylko bezpiecznik "7" z szyny "15" jest bez napięcia. Na innych bezpiecznikach napięcie jest. Autoalarm to "Prestige" modelu niestety nie znam, brak oznaczeń, zamontowany przez poprzedniego właściciela. Podobno wariował i go wyłączył. U mnie dotychczas nic się z nim nie działo. Pobieżne poszukiwania przy alarmie niestety nic nie dały.
    Musiałem wracać do domu, więc po ponownym zmostkowaniu bezpiecznika "7" z punktem "15" kostki i przejechaniu dosłownie dwu kilometrów, w mgnieniu oka upala krokodylka z tego prowizorycznego połączenia. Mostek zrobiony tak że bezpiecznik 30A "7" jest na miejscu, a zasilanie bezpiecznika połączone jest z kostką w punkt "15" - sprawdziłem to przed instalacją mostka.
    Co o tym sądzicie bo już teraz nie wiem co jest. Co może przerwać połączenia pomiędzy 15-stkami oprócz alarmu? Autoalarm przez pół roku jest wyłączony, co prawda na wyłączniku ale jednak. Czy te "Prestige" miały jakiś dodatkowy przekaźnik ? Piszę "miały" bo alarm może być stary (pow. 10 lat) bo nie znalazłem jak na razie nawet fotki tego modelu w necie.
    Czym spowodowane może być to upalenie krokodylka po czasie, bo wytrzymywało to połączenie podczas pracy silnika i nic się z nim nie działo? Chyba że wstrząsy podczas jazdy i z tego powodu słabszy kontakt krokodylka spowodowały upalenie i to tylko przypadek. Może sam alarm ma jakąś opcję, że po określonym czasie zwiera połączenie na które nie "dał zgody". Niestety na alarmach się nie znam.
    Zimno na dworze spowodowało że już tam nie miałem siły grzebać.
  • #2
    adrian1201
    Level 29  
    Pewie ten alarm miesza wywal go i będziesz wiedział a jak nie to zmostkuj odcięcie w alarmie.Zapewne przekażnik siada i nie łączy
  • #3
    nexia
    Level 18  
    Właśnie, jak na razie nie znalazłem miejsca odcięcia. Czy te alarmy posiadają dodatkowy przekaźnik do odcięcia, czy odbywa się to w centralce?
    W samej centralce jest na pewno jeden przekaźnik ale może być używany do innych celów np. kierunków, a nie rozłączania zapłonu. Żadne z wyprowadzeń modułu alarmu nie ma połączenia z bezpiecznikiem "7", tyle na razie sprawdziłem. Dodatkowego przekaźnika nie znalazłem ale szukam, kabelki doprowadzą.