Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nie grzeja swiece zarowe vw golf IV 1.9 TDI 110 km

02 Kwi 2010 22:20 41504 24
  • Poziom 2  
    Witam mam problem rano gdy próbuje odpalic auto kiedy przekrece kluczyk przekaznik od swiec zarowych nie załacza sie i nie podgrzewaja sie swiece. Wymieniłem przekaznik i nic, wymieniłem czujnik temperatury płunu ktory znajduje sie pod wakupompą i nadal przekaznik nie dostaje impulsu, przekażnik dostaje impuls i zalacza sie kiedy auto juz odpali. jest to bardzo dziwne zjawisko. kiedy odpala bez podgrzania swiec kopci przez chwile na bialo. Co to moze byc? co jeszcze moze byc rzyczyna ze ten przekaznik dostaje impuls dopiero po odpaleniu? czyzby to wina jeszcze jakiegos czujnika?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 13  
    Sprawdź bezpiecznik od świec żarowych
    powinien być 50 lub 80 A. Taki dosyć duży, napewno go rozpoznasz
    Nie pamiętam gdzie on jest w mk4 ale np. w mk3 jest ponad skrzynką bezpieczników.
    Ewentualnie jak masz możliwość to podepnij pod komputer i zdiagnozuj
  • Poziom 1  
    Gdy temperatura jest wyższa niż -2°c to świece nie będą grzały. Zobacz co będzie gdy zdejmiesz kostkę z czujnika temperatury (świece powinny grzać)
  • Poziom 2  
    bardzo dziwne jest to ze jak juz auto odpali to wtedy załacza sie przekaznik i wtedy swiece zaczynaja grzac. jesli nacisne na gaz i trzymam go na 3000 tys obrotów przekaznik sie rozlacza pusczajac gaz na wolne obroty znow sie zalacza az do momentu gdy sie ruszy wskaznik od temperatury przy liczniku. wydaje mi sie ze cos tu zwariowało.
  • Poziom 9  
    morze coś z kablami lub z przekaźnikiem świec żarowych
  • Poziom 1  
    witam mam identyczny problem czy rozwiązałeś go
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 20  
    Tak jest prawidłowo, przy wyższych temp grzeją po odpaleniu.....ekologia
  • Poziom 35  
    dominikkk3 napisał:
    bardzo dziwne jest to ze jak juz auto odpali to wtedy załacza sie przekaznik i wtedy swiece zaczynaja grzac. jesli nacisne na gaz i trzymam go na 3000 tys obrotów przekaznik sie rozlacza pusczajac gaz na wolne obroty znow sie zalacza az do momentu gdy sie ruszy wskaznik od temperatury przy liczniku. wydaje mi sie ze cos tu zwariowało.


    Nic nie zwariowało, świece żarowe są podgrzewane poniżej temp. +5*C przed uruchomieniem silnika - czyli faza rozgrzewania a niezależnie od braku rozgrzewania świec, po uruchomieniu silnika świece są wtedy zasilane gdyż następuje faza dogrzewania aby wyrównać obroty zimnego silnika. Faza dogrzewania trwa około 2 minut tj. aż temperatura płynu chłodzącego osiągnie blisko 30*C. Nic zatem nie grzeb w instalacji bo wszystko działa Ci sprawnie.
  • Poziom 11  
    a czy ktos wie gdzie jest przekaznik od swiec w seacie leonie ???/
  • Poziom 25  
    Seat Leon - przekaźnik świec żarowych ma oznaczenie 109, znajduje się po prawej stronie na płycie przekaźników pod kierownicą.
  • Poziom 25  
    Były jeszcze wersje, gdzie był to drugi przekaźnik od lewej, w zalezności od tego, na jaki rynek był wypuszczany.
  • Poziom 2  
    witam udało mi sie wreszcie rozwiazac problem. Okazało sie ze po prostu był zle ustawiony rozrzad. Jak auto było zimne to był problem z odpaleniem, ciepły palił bez zarzutu. teraz jest ok auto pali zimny czy tez ciepły na dotyk. pozdrawiam
  • Poziom 9  
    koledzy wiecie gdzie sie znajduje przekaznik swiec zarowych w golfie 5 .
  • Poziom 39  
    dominikkk3 przecież pisałeś w swoim pierwszym poście o tym że nie załącza ci się przekaźnik świec żarowych. Co to ma wspólnego ze źle ustawionym rozrządem. Naoisz koniecznie bo to bardzo pomoże czytelnikom elektrody w rozwiązywaniu ich problemów.
  • Poziom 12  
    Mam pytanie do fachowców, może ktoś pomoże.

    Obecnie mam Golfa 1,9 SDI z 1996 r, przedtem jeździłem Peugeotem.

    Chciałbym się dowiedzieć jak długo powinna świecić lampka świec żarowych po przekręceniu kluczyka stacyjki ? U mnie trwa to około 30 sek.

    Ponadto rozruch bardzo zimnego silnika w zimowy poranek (mimo iż auto jest w garażu) wymaga dłuższego kręcenia rozrusznikiem i odnoszę wrażenie, że świece nie grzeją.

    Kiedy samochód już pojedzie, następnym razem zapala na dotyk bez czekania aż światełko od świec zgaśnie. Tak jest nawet gdy silnik ostygnie, stojąc kilka godzin na dworze.

    Przy temperaturach około zera też zapalam auto od razu.
    Nie wiem co mam o tym sądzić i będę wdzięczny za poradę.
  • Poziom 12  
    bjonix napisał:
    Mam pytanie do fachowców, może ktoś pomoże.

    Obecnie mam Golfa 1,9 SDI z 1996 r, przedtem jeździłem Peugeotem.

    Chciałbym się dowiedzieć jak długo powinna świecić lampka świec żarowych po przekręceniu kluczyka stacyjki ? U mnie trwa to około 30 sek.

    Ponadto rozruch bardzo zimnego silnika w zimowy poranek (mimo iż auto jest w garażu) wymaga dłuższego kręcenia rozrusznikiem i odnoszę wrażenie, że świece nie grzeją.

    Kiedy samochód już pojedzie, następnym razem zapala na dotyk bez czekania aż światełko od świec zgaśnie. Tak jest nawet gdy silnik ostygnie, stojąc kilka godzin na dworze.

    Przy temperaturach około zera też zapalam auto od razu.
    Nie wiem co mam o tym sądzić i będę wdzięczny za poradę.


    Czas palenia sie kontrolki swiec nie ma nic wspolnego z grzaniem swiec, nawet gdy zgasnie swiece sie nagrzewaja do chcili wylaczenia stycznika

    Pelne zagrzanie swiec powinno zajmowac 6-8 s jezeli grzeja sie dluzej to swiece do wymiany!
  • Poziom 39  
    foxfoxfox123 skąd wyczytałeś te bzdury o wymianie świec jeżeli grzeją dłużej niż 8 s?
  • Poziom 12  
    trans-serwis napisał:
    foxfoxfox123 skąd wyczytałeś te bzdury o wymianie świec jeżeli grzeją dłużej niż 8 s?


    a chciało by Ci sie tyle czekać?:) widziałem takie co grzały się i 30 s do czerwoności i co te tez były dobre?

    swiece nowe grzeją do 6[s] poczytaj charakterystyke na opakowaniu
  • Poziom 39  
    Nawet nie wiesz jak mało wiesz na ten temat.
  • Poziom 12  
    Cytat:
    a chciało by Ci sie tyle czekać?Smile widziałem takie co grzały się i 30 s do czerwoności i co te tez były dobre?

    dobre byly, czerwone robily sie ze wstydu
  • Poziom 21  
    foxfoxfox123 napisał:
    trans-serwis napisał:
    foxfoxfox123 skąd wyczytałeś te bzdury o wymianie świec jeżeli grzeją dłużej niż 8 s?


    a chciało by Ci sie tyle czekać?:) widziałem takie co grzały się i 30 s do czerwoności i co te tez były dobre?

    swiece nowe grzeją do 6[s] poczytaj charakterystyke na opakowaniu


    a jeśli po wymianie dalej będą grzały 30s?
  • Poziom 12  
    djswirek napisał:
    foxfoxfox123 napisał:
    trans-serwis napisał:
    foxfoxfox123 skąd wyczytałeś te bzdury o wymianie świec jeżeli grzeją dłużej niż 8 s?


    a chciało by Ci sie tyle czekać?:) widziałem takie co grzały się i 30 s do czerwoności i co te tez były dobre?

    swiece nowe grzeją do 6[s] poczytaj charakterystyke na opakowaniu


    a jeśli po wymianie dalej będą grzały 30s?


    zwracam koszta:P
  • Poziom 12  
    Witam
    Ja mam taki sam problem z grzaniem świec jak Dominikk3 w audi A3. Tzn. przed uruchomieniem silnika świece nie grzeją pomimo, że temperatura jest ujemna np. ok-3st.C. Grzeją dopiero po uruchomieniu silnika około 2minut. Do tej pory było odwrotnie po przekręceniu kluczyka grzały świece około 5-8s.w zależności od temp. i dopiero uruchamiałem silnik i już dalej nie grzały. Nadmieniam, że wcześniej jakieś 2 miesiące temu świece nie grzały w ogóle, więc wymieniłem czujnik temp.płynu (zielony) i wszystko było ok do tej pory. Gdy zdejmę wsuwkę z czujnika temp.to wtedy świece grzeją i samochód odpala normalnie. Wspomnę jeszcze, że jeżeli ściągnę klemę dodatnią i samochód postoi bez zasilania przez noc, rano podłącze to wtedy świece żarowe po przekręceniu kluczyka grzeją normalnie, tzn.parę sekund i uruchamiam samochód, ale gdy wyłączę auto i chcę ponownie uruchomić to znowu problem wraca, tzn.świece już nie grzeją przed uruchomieniem.
    pozdrawiam i proszę o pomoc
  • Poziom 10  
    Gdy są stare świece tez będzie ciezko palil, wystarczy że jedna padnie .