Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Polonez Caro Plus 1999 oświetlenie tablicy

djronish 02 Apr 2010 23:15 3825 14
  • #1
    djronish
    Level 10  
    Witam w polonezach po włączeniu świateł przygasa oświetlenie wskaźników
    1 gdzie jest element który za to odpowiada
    2 czy można to wyłączyć ? jak to zrobić ?
    pytam bo w słoneczny dzień prawie nie widzę wskaźników tablicy.
  • #3
    3fazypradu
    Level 13  
    W zegarze lewe pokrętło.
  • #4
    djronish
    Level 10  
    witam przepraszam że z poślizgiem praca 3 tygodnie UE
    1 polonez ma zegar cyfrowy 2 przyciski do zmiany godzin i min
    2 Nie widzę w dzień bo przygasają jak się włączy światła do tego stopnia że nie widać działania kierunkowskazu czy czerwonej kontrolki ładowania akumulatora zobaczyłem to dopiero wieczorem , mam tak w 3 polonezach więc to nie przypadek 2 CARO 1 ATU

    Dodano po 9 [minuty]:

    Nie chodzi o zegary te widać ale kontrolki działania świateł kierunków itd.
  • #5
    bromhit
    Level 17  
    Od '97r. nie ma żadnego układu, który by przyciemniał zegary bądź kontrolki, po prostu spadek napięcia po włączeniu świateł, to samo się dzieje jak się zapalają światła stopu taki urok instalacji poloneza.
  • #6
    cirrostrato
    Level 38  
    djronish wrote:
    Nie widzę w dzień bo przygasają jak się włączy światła do tego stopnia że nie widać działania kierunkowskazu czy czerwonej kontrolki ładowania akumulatora zobaczyłem to dopiero wieczorem , mam tak w 3 polonezach więc to nie przypadek 2 CARO 1 ATU

    Do pięćdziesiątki lutowałem z ręki, teraz mam naprawdę dobre (i niestety drogie) ,,wzmacniacze obrazu''...Poldka miałem 14 lat i nie miałem (nie widziałem) opisanych problemów. Do kierunków nie ma żadnych regulatorów natężenia świecenia, zwykłe żarówki, inni nie narzekają.
  • #7
    djronish
    Level 10  
    witam w starszych modelach był potencjometr do regulacji oświetlenia tablicy w "nowszych " nie mogę tego wypatrzyć , jest taki rezystor na pewno bo:
    1 sprawny akumulator ( nowy)
    2 właściwe napięcie ładowania
    więc nie ma możliwości przygasania żarówek.
    Spróbuje rozebrać jakąś deskę na szrocie dam znać o ile coś znajdę ps mam podobną sytuacje w większym aucie, ale nie do tego stopnia by to przeszkadzało (ciągnik siodłowy RENAULT premium) dlatego jestem pewien że to nie jest związane z nadmiernym poborem napięcia .

    Dodano po 4 [minuty]:

    Nie chodzi o przygasanie samych kierunkowskazów a tylko o kontrolkę na tablicy sygnalizującą ich działanie
  • #8
    ekmir
    Level 24  
    Troszke z innej bajki, ale ...
    Mam taki zegar cyfrowy ZC3 z Poldka.
    Chciałbym go zastosować w innym aucie.
    Niestety jest bez okablowania.
    Mam pytanie jaka wtyczka by się do niego nadawała i jak go podłączyć?
    (oznaczenia: C, I, B oraz masa)
  • #9
    Anonymous
    Anonymous  
  • #10
    ekmir
    Level 24  
    Znalazłem w necie zdjecia tego zegarka cyfrowego ZC3 12V D7:

    Polonez Caro Plus 1999 oświetlenie tablicy Polonez Caro Plus 1999 oświetlenie tablicy
  • #11
    Zico63
    Level 37  
    Wyciąć na złomie z Cinquecento, Uno. Ale to z Poloneza?
  • #12
    ekmir
    Level 24  
    A co to za oznaczenia?
    Po wycięciu i tak muszę odpowiednio podłączyć.
    A od innych urządzeń nie podpasuje (np. komputera)?
  • #13
    Zico63
    Level 37  
    Chyba najbardziej zbliżone (ale nie wiem czy pasujące) by było złącze zasilacza ATX, "Floppy" 4-pin (taki tekst Kolega wpisze sobie w googla).

    C - zapłon,
    B - stały plus,
    I - pozycyjne,
    no i masa :D

    W Polonezie są
    czerwony (+);
    czarny (-);
    żółty (zapewne pozycyjne, powoduje przygasanie wyświetlacza, ja nie podpinam);
    zielony (zapewne zapłon.
    W odciętej z kawałkami kabli wtyczce kolory są takie (CC):
    żółto-czarny - pozycyjne;*)
    czerwono-zielony - zasilanie/stały plus;**)
    błękitno-biały - zapłon, "budzi" wyświetlacz do życia;***)
    czarny - masa
    ---------------------
    *) w Uno - żółto-czerwony;
    **) w Uno - brązowy;
    ***) w Uno - błękitny.
    Uff, informacji - jakby to był ECU :D a nie zegarek.
  • #15
    djronish
    Level 10  
    witam temat archiwalny ale miałem okazje obejrzeć tablice na szrocie jest sporej wielkości opornik wlutowany w ścieżki połączyłem po odcięciu opornika kawałkiem przewodu problem z głowy temat uważam za zamknięty