Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Plymoth Voyager 96 3.8L , gaśnięcie silnika podczas jazdy

02 Kwi 2010 23:38 3001 9
  • Poziom 9  
    Witam. Proszę o jakieś sugestie lub rady. Podczas dłuższej jazdy z wyższą prędkością w pewnym momencie silnik traci moc, nie można go wyciągnąć na wyższe obroty, zaczyna nierównomiernie pracować( nie pali na wszystkie gary).Po chwili gaśnie, nie da się go odpalić dopóki nie ostygnie. po pół godz. odpala normalnie i można jechać dalej do czasu! Zawiozłem go do ASO tam stwierdzili wadliwy zawór EGR koszt wymiany 1200zł! Zapłaciłem zadowolony że nie będę miał już żadnych niespodzianek, wyjechałem na autostradę i o zgrozo po przejechaniu ok.20km awaria się powtórzyła! Stanąłem na środkowym pasie autostrady w godzinach szczytu. Nie wiem jak przeżyłem te 20min piekła na środku autostrady ale dzięki dwóm radiowozom policji które póżnij przyjechały i obstawiły mnie na załączonych kogutach udało mnie się dopyrkać do pobliskiej stacji paliw. Serwis owszem przyjechał z komputerem po godz. ale stwierdzili że nie wiedzą co jest grane. Samochód wzieli znowu do ASO. W rozmowie między mechanikami słyszałem że muszą zamówić czujnik ustawienia wału i wałka. Wygląda na to że testują w ciemno metodą prób i błedów. ILE JESZCZE MUSZĘ ZAPŁACIĆ.POMÓŻCIE!
  • Poziom 23  
    A jakie błędy na komputerze ?
  • Poziom 9  
    Nie wiem jaki był kod jedynie stwierdzili ze występuje czasowo zanik iskry. Zaznaczam że kable wysokiego napięcia i świece były wymienione 60000km temu jak również w zeszłym roku wymieniony silniczek krokowy. Nie wiem czy to ważne ale podczas jazdy nagle gasła cała deska rozdzielcza włącznie z prędkościomierzem i obrotomierzem i było słychać głośne cykanie przekażników, trzeba było zgasić samochód lub na wybojach samo się załączało. W ASO stwierdzili że wyczyścili styki pod deską i powinno być OK ale tego nie zdążyłem sprawdzić.
  • Poziom 23  
    Prędzej brak zasilania lub masy w komorze silnika lub skrzynce bezpiecznikowej .
  • Poziom 9  
    Sprawa ponoć się wyjaśniła. ASO stwierdziło że nawala pompa paliwa. Przy dużych prędkościach przegrzewa się przerywając dopływ paliwa. Po ostygnięciu wraca do normy. Koszt samej pompy w serwisie 2400!!! W warsztacie zajmującym się amerykanami, zamiennik USA 350 zł. Wszystko w tym temacie . Dziękuję wszystkim i pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Witam ponownie. Wymieniono mi w warsztacie pompę paliwa na nową kompletną wraz z filtrem paliwa. Po odebraniu auta z warsztatu okazało się że nie działa wskażnik paliwa (cały czas wskazuje rezerwę a na komputerze 0 do przejechania) , oprócz tego wydaje mi się że samochód zużywa więcej paliwa (wcześniej 15-16l przy agresywnej jeżdzie miasto, a teraz 17-18l przy jeżdzie delikatnej w mieście). Oprócz tego nadal występuje jakieś zwarcie na tablicy , gasną chwilowo wszystkie zegary i wskażniki i podczas tego zaniku na desce zapaliła się kontrolka serwisowa. ASO stwierdziło po moim telefonie że nie zajmowało się deską bo skupili się na gaśnięciu silnika. Notabene jeszcze nie sprawdziłem czy faktycznie to była pompa. Oprócz gaśnięcia deski rozdzielczej mam problem z odpaleniem auta, tak jakby akumulator był słaby ale nie ma żadnych innych ku temu przesłanek. Odczytałem kody błędów : 12, 42, i dwa razy 66 ale tego 66 nie jestem pewny. Proszę o jakieś sugestie. Pozdrawiam.
  • Pomocny post
    Poziom 15  
    Częstą przyczyną gaśnięcia deski zegarów są zimne luty na płytce zegarów,objawy są takie jak opisujesz łącznie z gaśnięciem auta.

    Kod 66-brak komunikacji ccd z body control module i transmision control module .

    Kod 42 ma kilka tłumaczeń ,ale wszystkie dotyczą raczej obwodu pompy paliwa,niz samej pompy,konkretnie przekaźnika i braku komunikacji z PCM,a to może wskazywać na zaśniedziałe styki w kostkach.Na pewno musisz zrobić konserwacje złącz elektrycznych od PCM do TCM ,wypsikaj kostki ,powinno pomóc

    Kod 12 jest oznacza że aku był odłączany (bez znaczenia)

    Ten dwa razy 66 o którym piszesz, to drugi kod to na pewno 55 wyświetlany jest zawsze na końcu i oznacza koniec odczytu kodów

    poczytaj tu
    http://asu.pl/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6392&highlight=
  • Poziom 9  
    Dzięki wmarek65. Samochód oddałem do elektronika samochodowego. Na razie czekam na rezultaty. Ale z rozmowy z nim wynika że gość jest kumaty, nie to co
    "fachowcy" z serwisu. Co do kodu błędów to miałem 1242666655. Nie wiem dla czego 66 wystąpiło dwa razy. Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Witam , i czy z samochodem już jest wszystko w porządku ? może podzielisz się nr tel do fachowca. bo podejrzewam u siebie ten sam problem . [/quote]