Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Fiat Cinquecento 900 ccm regulacja zaworów

03 Apr 2010 16:23 28881 12
  • Level 13  
    Witam. Jak w temacie pytam jak można dobrze ustawić luzy na zaworach w tym silniku cinqecento 900 z 93r. Wiem że są tam popychacze hydrauliczne i trza je jakoś wstępnie ustawić. Tylko pytanie jak??. Może zacznę od początku. Była wymieniana głowica i po wymianie trzeba było silnikiem ostro nakręcić żeby odpalił, ale w końcu wystartował (przy montowaniu głowicy nikt nic nie regulował). I jak juz odpalił to tak klekota że szkoda gadać i do tego nie ma mocy. Mechanik mówił ze nic się nie reguluje bo są hydropopychacze. Ale mu jakoś nie wierze bo w książce sam naprawiam jest że po każdorazowym demontażu głowicy powinno je się wstępnie wyregulować. Tylko za bardzo nie do końca rozumiem opisu z sam naprawiam jak to zrobić:/. Teraz hydropopychacze pewnie są już napełnione lub nie. Jak sprawdzić kiedy są napełnione a kiedy nie?? jak je regulować na napełnionych czy na nie napełnionych?? Jeśli ktoś się podzieli swoją wiedzą to z góry dziękuję.

    PS.
    Dodam jeszcze, że już mam kapę ściągniętą i na 1 i 4 cylindrze dźwigienki chodzą luźno (jeżeli tłok mamy w GMP (ZZ)) w a na 2 i 3 juz nie.
    Pozdrawiam.
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • User removed account  
  • Level 13  
    A dlaczego w książce sam naprawiam jest napisane, że przy każdorazowym demontażu klawiatury się reguluje wstępnie??
  • User removed account  
  • Level 13  
    Właśnie było już nim przejechane z 30km i nic się nie poprawiło :( a i na 1 cylindrze zawór wydechowy nie ma wcale luzu co jest dziwne. No może przesadzam z tym, że się reguluje, ale w książce pt "obsługa i naprawa fiat cinquecento" Krzysztofa Trzeciaka jest wyraźnie napisane, że się powinno a nawet to konieczność wyregulować. A stan oleju jest ok, ciśnienie też powinno być ok bo przed naprawą tak nie klekotał.
  • User removed account  
  • Level 13  
    A to może mi ktoś wytłumaczyć po co to w książce napisali?? Tylko że jak ja bym miał to wyregulować to by mi regulacji zabrakło :(
    Fiat Cinquecento 900 ccm regulacja zaworów
    Fiat Cinquecento 900 ccm regulacja zaworów

    A tak to u mnie wygląda:
    Fiat Cinquecento 900 ccm regulacja zaworów
  • Level 13  
    witam,a czy wszystkie popychacze sa tej samej dlugosci?moze sa krotsze i duzsze i zostaly zle zalozone,poprostu odwrotnie,pozdrawiam
  • Level 11  
    Wstępne ustawienie przeprowadza się na "pustych" popychaczach. Jeżeli złożyłeś klawiaturę na napełnionych popychaczach to zachodzi obawa że pogięły się laski popychaczy. Sprawdź laski i zacznij montować od początku zgodnie ze wskazówkami w książce.
  • Level 13  
    No to w końcu jakaś konkretna odpowiedź. To teraz mam pytanie jak opróżnić popychacze?? i czy idzie jakoś je sprawdzić czy się nadają jeszcze do użytku czy nie??
  • Level 12  
    masz racje te luzy sie reguluje chyba ze auto jest na wtrysku ale nie ten rocznik.Regulacja wyglada tak popuszczasz kontry na zaworach az zrobi sie luz miedzy popychaczem a zaworem,potem dokrecasz popychacz do zaworu az luz zanika i teraz wazne.. trzeba wykonac napiecie wstepne czyli dokrecasz popychacz o 1obrot i 25 stopni kontra nakretki i zrobone cała sprawa. pozdrawiam przy pracy
  • Level 13  
    No tyle to wyczytałem tylko teraz moje pytanie jak jeden hydropopychacz będzie napełniony a następny opróżniony to z tej regulacji nic nie wyjdzie. Skąd mam wiedzieć kiedy robić tą regulacje?? i skąd mam wiedzieć czy hydropopychacz jest opróżniony a kiedy napełniony??
  • Level 11  
    wystarczy wydmuchać olej z popychaczy lub przepłukać w benzynie tak przynajmniej robimy w zachodnich autach