Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Cinquecento 900 ccm regulacja zaworów

03 Kwi 2010 16:23 25395 12
  • Poziom 12  
    Witam. Jak w temacie pytam jak można dobrze ustawić luzy na zaworach w tym silniku cinqecento 900 z 93r. Wiem że są tam popychacze hydrauliczne i trza je jakoś wstępnie ustawić. Tylko pytanie jak??. Może zacznę od początku. Była wymieniana głowica i po wymianie trzeba było silnikiem ostro nakręcić żeby odpalił, ale w końcu wystartował (przy montowaniu głowicy nikt nic nie regulował). I jak juz odpalił to tak klekota że szkoda gadać i do tego nie ma mocy. Mechanik mówił ze nic się nie reguluje bo są hydropopychacze. Ale mu jakoś nie wierze bo w książce sam naprawiam jest że po każdorazowym demontażu głowicy powinno je się wstępnie wyregulować. Tylko za bardzo nie do końca rozumiem opisu z sam naprawiam jak to zrobić:/. Teraz hydropopychacze pewnie są już napełnione lub nie. Jak sprawdzić kiedy są napełnione a kiedy nie?? jak je regulować na napełnionych czy na nie napełnionych?? Jeśli ktoś się podzieli swoją wiedzą to z góry dziękuję.

    PS.
    Dodam jeszcze, że już mam kapę ściągniętą i na 1 i 4 cylindrze dźwigienki chodzą luźno (jeżeli tłok mamy w GMP (ZZ)) w a na 2 i 3 juz nie.
    Pozdrawiam.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    A dlaczego w książce sam naprawiam jest napisane, że przy każdorazowym demontażu klawiatury się reguluje wstępnie??
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    Właśnie było już nim przejechane z 30km i nic się nie poprawiło :( a i na 1 cylindrze zawór wydechowy nie ma wcale luzu co jest dziwne. No może przesadzam z tym, że się reguluje, ale w książce pt "obsługa i naprawa fiat cinquecento" Krzysztofa Trzeciaka jest wyraźnie napisane, że się powinno a nawet to konieczność wyregulować. A stan oleju jest ok, ciśnienie też powinno być ok bo przed naprawą tak nie klekotał.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 12  
    A to może mi ktoś wytłumaczyć po co to w książce napisali?? Tylko że jak ja bym miał to wyregulować to by mi regulacji zabrakło :(
    Fiat Cinquecento 900 ccm regulacja zaworów
    Fiat Cinquecento 900 ccm regulacja zaworów

    A tak to u mnie wygląda:
    Fiat Cinquecento 900 ccm regulacja zaworów
  • Poziom 13  
    witam,a czy wszystkie popychacze sa tej samej dlugosci?moze sa krotsze i duzsze i zostaly zle zalozone,poprostu odwrotnie,pozdrawiam
  • Poziom 11  
    Wstępne ustawienie przeprowadza się na "pustych" popychaczach. Jeżeli złożyłeś klawiaturę na napełnionych popychaczach to zachodzi obawa że pogięły się laski popychaczy. Sprawdź laski i zacznij montować od początku zgodnie ze wskazówkami w książce.
  • Poziom 12  
    No to w końcu jakaś konkretna odpowiedź. To teraz mam pytanie jak opróżnić popychacze?? i czy idzie jakoś je sprawdzić czy się nadają jeszcze do użytku czy nie??
  • Poziom 11  
    masz racje te luzy sie reguluje chyba ze auto jest na wtrysku ale nie ten rocznik.Regulacja wyglada tak popuszczasz kontry na zaworach az zrobi sie luz miedzy popychaczem a zaworem,potem dokrecasz popychacz do zaworu az luz zanika i teraz wazne.. trzeba wykonac napiecie wstepne czyli dokrecasz popychacz o 1obrot i 25 stopni kontra nakretki i zrobone cała sprawa. pozdrawiam przy pracy
  • Poziom 12  
    No tyle to wyczytałem tylko teraz moje pytanie jak jeden hydropopychacz będzie napełniony a następny opróżniony to z tej regulacji nic nie wyjdzie. Skąd mam wiedzieć kiedy robić tą regulacje?? i skąd mam wiedzieć czy hydropopychacz jest opróżniony a kiedy napełniony??
  • Poziom 10  
    wystarczy wydmuchać olej z popychaczy lub przepłukać w benzynie tak przynajmniej robimy w zachodnich autach