Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat 126p przerywa, dusi po przejechaniu 1 km

diodamen 03 Kwi 2010 20:00 4950 15
  • #1 03 Kwi 2010 20:00
    diodamen
    Poziom 9  

    Witam,
    mam mały problem z maluchem (Fiat 126p el z 96 roku). Po przejechaniu trasy około 1km maluszkiem zaczyna szarpać, dusi go, gdy dodaje mu gazu gaśnie, a jak odpuszczę nogę z gazu to będzie sobie chodził na wolnych obrotach. Po zgaszeniu i odczekaniu 5 min znów mogę przejechać trasę koło 1km. Myślałem że to może być wina modułu. Wymieniłem go na nowy (tzn. kupiłem na złomie) i po wymianie zrobiłem nim trasę około 5 km i chodził normalnie, myślałem ze problem ustąpił bo zawsze działo się to po 1km . Następnego dnia zrobiłem nim trasę 9km, postał na parkingu z 30 min, w drodze powrotnej po 300m zaczął się ten sam problem co wcześniej . Nie wiem co może być tego przyczyną. Wymieniłem mu filtr paliwa, powietrza, przeczyściłem gaźnik. Wina braku paliwa odpada, bo zanim ruszyłem zalałem mu 5l. Maluch mam około roku i moje problemy zaczęły się 2 miesiące temu. Proszę was bardzo o pomoc w znalezieniu usterki. Z góry thx

    Pozdrawiam
    diodamen

    0 15
  • #2 03 Kwi 2010 20:21
    shadow0013
    Poziom 34  

    Sprawdź pompę paliwa, miałem dokładnie takie same objawy a przyczyną był popychacz pompy.

    0
  • #3 03 Kwi 2010 20:25
    diodamen
    Poziom 9  

    ma ktoś jakieś inne propozycje? jak będę miał trochę czasu to sprawdzę wszystkie możliwe opcje

    0
  • #4 03 Kwi 2010 20:32
    Wodnik-W8
    Poziom 16  

    Witam, Ja też miałem podobne problemy, Czyściłem gażnik, wymieniłem pompkę paliwa i nic. Pomogła wymiana przewodów wysokiego napięcia.Pozdrawiam.

    0
  • #5 03 Kwi 2010 20:36
    ulabrzyd
    Poziom 10  

    sprawdź ssanie bo coś zaczyna się dziać jak maluszek się rozgrzeje może nie rozłącza, może coś z zasilaniem ,bo na wolnych obrotach chodzi , a wariuje po dodaniu gazu

    0
  • #6 03 Kwi 2010 21:20
    wiesiu70
    Poziom 13  

    A odpowietrzenie zbiornika paliwa działa? spróbuj bez korka od baku.

    0
  • #7 03 Kwi 2010 21:50
    sputnik1
    Poziom 16  

    Ja obstawiam pompkę paliwa na 100%, gdyby coś innego z paliwem było to by go zalewało, a jemu brakuje paliwa. Zrób doświadczenie i pojedź tak żeby zużywał jak najmniej paliwa (na niższych obrotach) i zobacz czy pojedzie dalej niż teraz. Jeżeli tak to zmniejsz uszczelkę pod pompką na cieńszą, wymień popychacz i zobacz jaki będzie efekt. Jeżeli będzie poprawa ale przerywał będzie tylko troche później to wymień pompkę, raczej nie baw się w jej rozbieranie i naprawy zaoszczędzisz czas i nerwy.

    0
  • #8 03 Kwi 2010 22:00
    kierbedz4
    Poziom 33  

    Sprawdż poprawność regulacji zaworów.Jest to bardzo ważna sprawa aby tę czynność regulacji wykonać zgodnie z instrukcją i o właściwych luzach zaworowych.Jak bez szczelinomierza ustawione są luzy i jeżeli są one za małe po nagrzaniu się silnika zawory pozostają w stanie otwartym i silnik zdycha aż do czasu kiedy silnik ostygnie i ponownie udaje się odpalić.Silnik z taką usterką trafił do Polmozbytu i wymieniono w maluchu cewkę zapłonową,przewody w/n oraz cały aparat zapłonowy a efektów nie było.Dopiero regulacja zaworów którą wykonałem usprawniła pracę silnika.

    1
  • #9 05 Kwi 2010 22:36
    sputnik1
    Poziom 16  

    Jak już uporasz się z problemem daj znać co było przyczyną, ale jeżeli chodzi o mnie to ja z Twojego opisu obstawiam mało wydajną pompkę paliwa.

    Dodano po 0 [sekundy]:

    Jak już uporasz się z problemem daj znać co było przyczyną, ale jeżeli chodzi o mnie to ja z Twojego opisu obstawiam mało wydajną pompkę paliwa.

    0
  • #10 05 Kwi 2010 22:41
    Błażej
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Jak ci auto stanie, to szybko odkręć korek wlewu paliwa. Jak syknie i zaciągnie powietrze, to masz niedrożne odpowietrzenie.

    0
  • #11 05 Kwi 2010 23:12
    kierbedz4
    Poziom 33  

    Jeżeli Masz zabudowany filter paliwa który jest zamontowany pionowo na króćcu pompy do gażnika to sprubój go wymienić.Sprawdz prawidłowy montaż pompy na silniku gdyż odległość pompy od bloku silnika reguluje się uszczelkami o różnych grubościach a zatem regulacji ulega skok membrany pompy paliwowej.

    0
  • #12 06 Kwi 2010 18:14
    diodamen
    Poziom 9  

    sputnik1 -> miałem dziś chwilę czasu i jeździłem maluchem na minimalnych obrotach. Maluch jeździł normalnie, gdy tylko dawałem więcej gazu od razu zaczynało nim szarpać i gasł. Może to wina pompki, albo trzeba ją wyregulować.

    Jak uporam się z problemem to wam dam znać

    Pozdrawiam
    diodamen

    0
  • Pomocny post
    #13 06 Kwi 2010 18:25
    sputnik1
    Poziom 16  

    Moja rada jest taka, kup nowy popychacz i nową pompkę, sprawdź też podstawę tą z tworzywa co jest pomiędzy pompką (czy niema pęknięć), Nie baw się w rozbieranie tego kilka razy bo jedną śrubę z tego co pamiętam źle się odkręca, szkoda nerwów. Pamiętaj o odpowiednich uszczelkach.

    0
  • #14 06 Kwi 2010 18:49
    diodamen
    Poziom 9  

    tak zrobię, bo też mi się zdaje że to wina pompki.

    1
  • #15 11 Kwi 2010 13:57
    diodamen
    Poziom 9  

    maluszek już śmiga, wymieniłem pompkę i popychacz. dzięki wszystkim za pomoc :)

    0