Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat Cinquecento 700,miękki hamulec po dłuższej jeździe

rapieer84 04 Kwi 2010 12:49 13178 1
  • #1 04 Kwi 2010 12:49
    rapieer84
    Poziom 9  

    Fiat Cinquecento 700, miękki hamulec po dłuższej jeździe.


    Dotyczy wszystkich modeli CC (wszystkie mają jednakowe pompy hamulcowe)

    Objaw :
    -Zaczynamy jazdę to hamulec jest twardy i pracuje normalnie (na wyłączonym silniku czuć opór i pedał hamulca nie zapada się)
    -Po przejechaniu kilku kilometrów pedał hamulca zapada się do samego końca maleje skuteczność hamowania.
    -Po przejechaniu kilu kilometrów i wyłączeniu silnika (bez wspomagania Serwa) pedał hamulca dalej pod naciskiem zapada się do końca
    -Po kilku godzinnej przerwie znów jest twardy , ale mięknie po kilku kilometrach , nie ubywa płynu hamulcowego, układ hamulcowy był odpowietrzany .

    To oznacza tylko jedno czas wymienić pompę hamulcową.

    Co potrzebne do wymiany:
    -Pompa hamulcowa(nowa)- ok. 50zł
    -Klucz do przewodów hamulcowych(10,11) -7zł
    -2 butelki płynu hamulcowego Dot 3 lub Dot 4 –ok. 25zł
    -Strzykawkę z apteki -25gr
    -0.5m wężyka paliwowego 6mm (przezroczysty)- za 1.5zł
    -Klucz płaski 8


    Fiat Cinquecento 700,miękki hamulec po dłuższej jeździe Fiat Cinquecento 700,miękki hamulec po dłuższej jeździe
    1) Odkręcamy korek zbiorniczka płynu hamulcowego i strzykawką usuwamy resztkę starego płynu .
    2) Demontujemy zbiornik płynu hamulcowego ( ruszamy na boki i ciągniemy go do góry). Zbiorniczek jest zamontowany na gumowych uszczelkach i powinien się wysunąć
    3) Odkręcamy kluczem do przewodów hamulcowych 4 węże (stalowe lub miedziane) od pompy
    4) Nasadką 13 odkręcamy dwie nakrętki którymi pompa przymocowana jest do Serwa (mechanizmu wspomagania hamowania )
    5) Delikatnie zsuwamy pompę z śrub jednocześnie uważamy na podkładkę stalową do której przymocowane są korektory siły hamowania
    6) Następnie zakładamy nową pompę, nasuwamy podkładkę z korektorami siły hamowania, skręcamy nakrętki .
    7) Skręcamy 4 stalowe (lub miedziane) wężyki w taki sam sposób jak były wcześniej
    8) Zakładamy zbiornik (wciskamy go) w nową pompę hamulcową i zalewamy płynem

    Następnie trzeba odpowietrzyć układ hamulcowy:
    Do tej czynności potrzebne są 2 osoby :
    Pierwsza pompuje hamulec a druga odpowietrza go
    Na każdym z kół jest dostępny odpowietrznik hamulca( na tylniej osi niestety trzeba ściągać koła ,a na przedniej wystarczy je tylko skręcić aby mieć dostęp do odpowietrzników .

    Koła odpowietrzamy na krzyż tylne lewe koło, przednie prawe i tylnie prawe, przednie lewe

    Procedura na przykładzie jednego koła :
    Osoba w samochodzie naciska 5 razy na hamulec i za piątym razem trzyma go (pompowanie)
    Gdy hamulec jest trzymany przez pierwszą osobę druga ma założony wężyk (przezroczysty) na odpowietrznik i kluczem nr 8 przekręca go o 1/4 obrotu w tym momencie zaczyna lecieć płyn hamulcowy i jednocześnie opada pedał hamulca naciskany przez pierwszą osobę .
    Gdy pedał opadnie do samego końca zakręcamy odpowietrznik (nie wolno puścić pedału hamulca przed zakręceniem odpowietrznika może to powodować zassanie powietrza przez odpowietrznik) i całą czynność powtarzamy tak długo aż z odpowietrznika przestanie lecieć płyn hamulcowy z bąbelkami powietrza.

    Co odpowietrzenie jednego koła dolewamy do zbiorniczka płynu hamulcowego do maksa

    Jeśli mamy zrobione wszystkie cztery koła i hamulec nadal nie jest dostatecznie twardy to powtarzamy czynność jeszcze raz .

  • #2 04 Kwi 2010 20:34
    kierbedz4
    Poziom 34  

    Dodam.Też miałem podobny problem w Cieniasie.Wymieniłem pompę na nową i problem nie zniknął a samochód gubił hamulce ponownie.Zacząłem popytywać na tę okoliczność sąsiada który kiedyś pracował w serwisie.Sąsiad wsiadł do samochodu włączył bieg wsteczny i jadąc do tyłu co koń wyskoczy uruchomił pedał hamulców.Hamulce jak na zamówienie super.Sąsiad postawił natychmiast diagnozę.Padnięte obydwa samoregulatory szczęk w tylnych kołach.Zamarłem z wrażenia.Szczęki polskiej produkcji z Łomianek z tyloma certyfikatami i bryndza Miały raptem 2 lata od założenia i w tym Cienias z półtora roku jeżdził sporadycznie.Już więcej szczęk tego producenta nie kupiłem i nie kupię.Polecono mi szczęki do Cieniasa produkcji niemieckiej firmy lub francuskiej która jest filią firmy niemieckiej we Francji które to szczęki są nieco droższe od polskich.Na przełomie kilku lat już wymieniłem drugi komplet tych szczęk i zapomniałem co to jest brak hamulców w Cieniasie a od chwili pierwszej wymiany Cienias zaliczył kilka razy długie trasy do Niemiec gdzie syn pracował kilka lat na kontrakcie.Po świętach podam nazwę firmy tych wspaniałych jakościowo szczęk.

    Dodano po 3 [godziny] 43 [minuty]:

    Szczęki hamulcowe do CC jak również Sejczento są firmy JURID.