Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Jaką termę gazową polecacie?

04 Kwi 2010 15:06 12544 29
  • Poziom 9  
    Witam! Muszę wymienić termę gazową bo aktualna (Termet 0089) nie nadaje się już do użytku. Jakie termy polecacie ? W mieszkaniu są 2 miejsca czerpania wody ciepłej (wanna + zlew w kuchni), łazienka o wymiarach : (wys) 2,70m (szer) 1,90m (długość) 1,65m. Myślałem nad takimi modelami:

    1. Termet TermaQ 19-02 Elektronik ( wg. mnie będzie najlepszym wyborem)
    2. Termet TermaQ 19-03 Aqua Comfort z LCD
    3. Junkers WDRP 11-2B z LCD
    4. Neckar N19E
    5. VAILLANT atmoMAG mini 11-0 XI ELEKTRONIK
  • Poziom 9  
    no właśnie też tak myślałem, a jeszcze chciałem się dowiedzieć jak to będzie z montażem - słyszałem że trzeba płacić też za demontaż termy + za montaż nowej, ile mniej więcej wynosi taka usługa?, chodzi mi o jakąś średnią cen instalacji termy.
    Do tego będzie trzeba doliczyć zawór do gazu , bo aktualnie mam tylko jeden główny zawór gazu w domu, filtr do gazu i filtr do wody i rurę do wyciągu spalin.
  • Poziom 9  
    No widzisz, ja się bardziej zastanawiam czy koleś z serwisu junkersa będzie chciał kupić mojego starego Junkerska na części.

    Pamiętaj też, że instalator musi mieć licencję od danego producenta, bo inaczej mogą nie uznać gwarancji.

    Końcowa uwaga dla użytkownika piecyków gazowych, to pamiętać o corocznym wzywaniu fachowca do przeglądu i konserwacji, usługa niedroga ale potrzebna, o czym się sam przekonałem już za późno.
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Walk3r napisał:
    Pamiętaj też, że instalator musi mieć licencję od danego producenta, bo inaczej mogą nie uznać gwarancji.


    Niekoniecznie. Po prostu musi to zamontować instalator urządzeń sanitarnych (uprawnienia !) i musi to być zamontowane wg wytycznych producenta (filtry, zawory, odpowiednia rura połączenia z kominem). Polecam - zabierz fakturę/rachunek za wyk. usługi ! (i zarządaj protokołu iż urządzenie zamontowane jest prawidłowo).
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 23  
    wawrzeczko_t napisał:
    Walk3r napisał:
    Pamiętaj też, że instalator musi mieć licencję od danego producenta, bo inaczej mogą nie uznać gwarancji.


    Niekoniecznie. Po prostu musi to zamontować instalator urządzeń sanitarnych (uprawnienia !) i musi to być zamontowane wg wytycznych producenta (filtry, zawory, odpowiednia rura połączenia z kominem). Polecam - zabierz fakturę/rachunek za wyk. usługi ! (i zarządaj protokołu iż urządzenie zamontowane jest prawidłowo).


    Montować urządzenia może każdy, kto posiada aktualne uprawnienia gazowe i elektryczne. Każdy instalator wystawia dokument z pieczątką firmy i numerem uprawnień. Dlatego też nie jest potrzebne pisemne potwierdzenie oczywistości: że urządzenie zamontowane jest zgodnie przepisami i wytycznymi producenta. Dalszą koleją rzeczy zajmuje się serwisant z aktualnej listy producenta.
  • Specjalista - systemy grzewcze
    ... I tak polecam zarządać protokołu odbioru. Nawet gdyby należało w nim wpisać oczywiste formuły.
  • Poziom 23  
    Dodatkowy protokoł odbioru wystawiony przez autoryzowany serwis lub jakąkolwiek inną osobę, firmę, a nie będącą rzeczoznawcą, nie jest wiążacy dla zainteresowanych stron. Każda inna opinia, niz rzeczoznawcy jest łatwa do podważenia. Inwestor powoła pana serwisanta, instalator inspektora. Potem znów inwestor innego inspektora, a w koncu sąd powoła rzeczoznawcę. Dlatego też, NIKT nie bawi się w dodatkowe protokoły do uprawnień państwowych.

  • Moderator na urlopie...
    wawrzeczko_t napisał:
    (i zarządaj protokołu iż urządzenie zamontowane jest prawidłowo).


    Taki protokół z uruchomienia znajduje się w karcie gwarancyjnej. Serwisant wpisuje swoje uwagi i dopuszcza (lub nie) do eksploatacji.
  • Użytkownik usunął konto  
  • Specjalista - systemy grzewcze
    mirrzo napisał:
    wawrzeczko_t napisał:
    (i zarządaj protokołu iż urządzenie zamontowane jest prawidłowo).


    Taki protokół z uruchomienia znajduje się w karcie gwarancyjnej. Serwisant wpisuje swoje uwagi i dopuszcza (lub nie) do eksploatacji.

    Nie zawsze - np. u Vaillanta prosta karta gwarancyjna z miejscem na 4 pieczątki i to wsio :)
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Protokół o którym piszę powyżej jest po to aby zabezpieczyć się przed nieuczciwym instalatorem-piekarzem albo instalatorem-górnikiem których jest u nas sporo. Jak serwisant napisze że jest coś nie tak (np. rura Alu) to wtedy Klient pisze pismo reklamacyjne do swojego instalatora, itd. Dodatkowy protokół może Klientowi jedynie pomóc.

    Nie wiem czemu się upieracie by klient nie brał papieru od instalatora. Nie wspomnę już o próbie szczelności instalacji wewnętrznej gazu po zmianie podejścia do urządzenia gazowego. Też nie trzeba?
  • Poziom 23  
    Mówimy o dwóch różnych dokumentach:
    1 Kolega wawrzeczko pisał o dodatkowym dokumencie potwierdzającym poprawność montażu urządzenia.
    2. Reszta forumowiczów pisze o dodatkowej rubryce w karcie gwarancyjnej np. Junkers i innych /może?/: uwagi serwisu. Do eksploatacji dopuszcza się urzadzenia zamontowane poprawnie, więc po co wpisy oceniajace montaż urządzenia?
    Biurokracja zniszczyła Rzym :D a My nie dajmy się zwariować...

  • Moderator na urlopie...
    mauri_b napisał:
    np. u Vaillanta prosta karta gwarancyjna z miejscem na 4 pieczątki i to wsio :)


    Wiem, ale też uważam, że jest to najgorsze rozwiązanie dla klienta, ale i najlepsze dla papraków, coś jak np tutaj: kocioł 65 kW, a resztę dośpiewaj sobie

    Jaką termę gazową polecacie?
  • Specjalista - systemy grzewcze
    .. co za elegancja. Szacun dla Twórcy.

  • Moderator na urlopie...
    wawrzeczko_t napisał:
    .. co za elegancja. Szacun dla Twórcy.


    Powiększ sobie całą fotkę, to zmienisz zdanie. Kocioł 65 kW, rury C.O. 1", gaz fi 18, komin podłączony wspólnie ze stałopalnym (tego nie widać na tej fotce) i brak dopływu powietrza do kotłowni. Jest jeszcze sporo innych niedociągnięć, ale też istotnych dla bezpieczeństwa, jak i poprawnej pracy. Pojechałem, bo często się wyłączał awaryjnie. Uruchomiony przez "fachowca" w tych 4 kratkach w karcie gwarancyjnej.
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Moje wczesniejsze "uznanie" - to był żart.

    mirrzo napisał:
    (...)Uruchomiony przez "fachowca" w tych 4 kratkach w karcie gwarancyjnej.


    ... właśnie :)
  • Specjalista - systemy grzewcze
    I tak dobrze, ze dał sprzęgło. Byłem ostatnio w kotłowni, gdzie wisiały dwa takie w niby kaskadzie, bez sprzęgła, spięte trójnikami do jednego przewodu spalinowego :) Masakra.
  • Poziom 23  
    witmin5000 napisał:
    Witam! Muszę wymienić termę gazową bo aktualna (Termet 0089) nie nadaje się już do użytku. Jakie termy polecacie ? W mieszkaniu są 2 miejsca czerpania wody ciepłej (wanna + zlew w kuchni), łazienka o wymiarach : (wys) 2,70m (szer) 1,90m (długość) 1,65m. Myślałem nad takimi modelami:

    1. Termet TermaQ 19-02 Elektronik ( wg. mnie będzie najlepszym wyborem)
    2. Termet TermaQ 19-03 Aqua Comfort z LCD
    3. Junkers WDRP 11-2B z LCD
    4. Neckar N19E
    5. VAILLANT atmoMAG mini 11-0 XI ELEKTRONIK


    Mogę zaproponować urządzenie firmy Saunier Duval (Vaillant) serii Opalia. Piecyk w klasie sprzętów wymienionych marek. Serwis producenta mobilny z dobrze rozwinietą listą serwisantów. Ceny części zamiennych umiarkowane. Na warszawskim rynku dość popularny model. Alternatywa dla marki Junkers. Wystarczy odwiedzić stronę producenta www.saunierduval.pl Można pobrać pliki opisów technicznych, obejrzeć zdjęcia. Linek do "porównywarki" cen http://www.nokaut.pl/kotly-gazowe/opalia-c11e-gazowy-ogrzewacz-wody-zaplon-bateryjny.html
  • Poziom 18  
    3. czyliJunkers WDRP 11-2B z LCD. LCD pełni tu dużą rolę iż diagnozuje sam usterki możliwe z eksploatacją.

  • Moderator na urlopie...
    vitus3k napisał:
    LCD pełni tu dużą rolę iż diagnozuje sam usterki możliwe z eksploatacją.


    LCD wyświetla możliwe stany pracy, w tym temperaturę "na wyjściu", a nie sam diagnozuje możliwe usterki.
  • Poziom 18  
    Ale jednak Junkers będzie tu najlepszym rozwiązaniem. AA i nie instaluj sobie neckara n19 bo on niema modulacji palnika, a jest jednym z tańszych przepływowych podgrzewaczy wody. Jednak za taką cene ten neckar jest nawet godny pochwały, iż brak w nim modulacji.
  • Poziom 13  
    mirrzo napisał:


    LCD wyświetla możliwe stany pracy, w tym temperaturę "na wyjściu", a nie sam diagnozuje możliwe usterki.

    Dlaczego?Na LCD wyświetlane są kody które wskazują na zadziałanie któregoś z zabezpieczeń .
  • Poziom 13  
    mirrzo napisał:

    Co oznacza symbol F0, F7 lub E0

    Warto się doczytać , bądź też wybrać się na szkolenie do JUNKERSA tam powiedzą .

  • Moderator na urlopie...
    norbert-l napisał:

    Warto się doczytać , bądź też wybrać się na szkolenie do JUNKERSA tam powiedzą .


    Zatem doczytaj, a potem komentuj.
  • Poziom 13  
    mirrzo napisał:
    Bzdura !!!
    Co oznacza symbol F0, F7 lub E0 ?
    To też zadziałanie zabezpieczeń, jakiego ?

    Panie .... Kod:
    F0 – zasilanie zostało przeprowadzone z otwartym zaworem czerpalnym.
    F7, E0 – urządzenie zablokowane.
    Kody błędów ogólnie dostępne w linku: http://www.junkers.com/pl/media/pdf/WRDB.pdf
  • Poziom 13  
    gazokizior napisał:
    mirrzo napisał:
    Bzdura !!!
    Co oznacza symbol F0, F7 lub E0 ?
    To też zadziałanie zabezpieczeń, jakiego ?

    Panie .... Kod:
    F0 – zasilanie zostało przeprowadzone z otwartym zaworem czerpalnym.
    F7, E0 – urządzenie zablokowane.
    Kody błędów ogólnie dostępne w linku: http://www.junkers.com/pl/media/pdf/WRDB.pdf

    Właśnie miałem zrobić to samo ,dziękuję koledze że mnie wyręczył .Dialog na forum nie polega chyba na tym żeby totalnie zbojkotować czyjąś wypowiedź , i próbować z kogoś zrobić głupca .

  • Moderator na urlopie...
    Jednak to nie są kody błędów (zadziałanie zabezpieczeń), tylko stan pracy.
    Taki drobny szczegół w nazewnictwie, ale niech będzie.