Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

WzmacniaczOOsłabiacz - zabawa z wzmacniaczem operacyjnym

04 Kwi 2010 15:58 5095 10
  • Poziom 12  
    WzmacniaczOOsłabiacz - zabawa z wzmacniaczem operacyjnym WzmacniaczOOsłabiacz - zabawa z wzmacniaczem operacyjnym

    Witam,
    WzmacniaczOOsłabiacz powstał z potrzeby wzmocnienia lub osłabienia sygnału z czujnika cząstek stałych - FAP, DPF. Chodziło o to aby oszukać body komputer dzięki czemu uznałby, że filtr jest i jest czysty. Taki najprostszy emulator. Układ zmontowałem na płytce z innego projektu. Układ ma wzmocnienie od 0,5 do 2 regulowane potencjometrem. Działa!
    Pozdrawiam
  • Poziom 13  
    A w jakim aucie kolega ma zamiar to zastosować?
    Rozumiem, że chodzi o emulację różnicy ciśnień?
    Jeśli tak mogło by być przydatne przy "wypalaniu nadmiernie zapchanych " "filtrów";)
  • Poziom 20  
    Zbyt zapchanych filtrów nie da się regenerować serwisowo. Słyszałem o firmie która je płukać specjalnym środkiem pod ciśnieniem. A czemu ma to służy oprócz tego że lampka się nie zaświeci? Znowu handlarze będą wiedzieć jak oszukiwać klientów. Zastanów się kolego to niczemu nie służy. Ma to zastosowane dla ekologi jak rezystory zamiast zapalników systemu srs dla bezpieczeństwa.
  • Poziom 12  
    Tylko dlaczego takie "układy" ukazują się na stronie głównej. Powinno się to przenieść do działu dla początkujących.

    Pozdrawiam
  • Poziom 16  
    sobieraj_100 napisał:
    Tylko dlaczego takie "układy" ukazują się na stronie głównej. Powinno się to przenieść do działu dla początkujących.

    Pozdrawiam


    Nie martw się...
    Niedługo migacze diody na kondensatorze i tranzystorze będą na stronie głównej i nie wiadomo czy nie jako wyróżnione :D
  • Poziom 10  
    jak już to wzmacniacz o regulowanym poziomie wzmocnienia :-) Bo osłabiacz to ty jesteś.
  • Poziom 36  
    AVE...
    Coollfon napisał:
    sobieraj_100 napisał:
    Tylko dlaczego takie "układy" ukazują się na stronie głównej. Powinno się to przenieść do działu dla początkujących.
    Pozdrawiam

    Nie martw się...
    Niedługo migacze diody na kondensatorze i tranzystorze będą na stronie głównej i nie wiadomo czy nie jako wyróżnione :D

    Głupiś - teraz takie układy się na Atmegach robi...

    Co do układu, to mam dwa pytania:
    Czy świecąca kontrolka nie oznacza, że trza filtr wymienić?
    Czy nie prościej podłączyć zamiast czujnika jakiś rezystor/dzielnik(nie wiem, co to za czujnik, pomiar jakiego filtru i w czym), albo odciąć kontrolkę?
  • Poziom 11  
    Cytat:
    Chodziło o to aby oszukać body komputer dzięki czemu uznałby, że filtr jest i jest czysty

    Ludzie czytajcie ze zrozumieniem, w samochodzie pokonującym krótkie odcinki filtr DPF zapycha się bardzo szybko i dla tego zastępuje się je kawałkiem rury i wprowadza taki właśnie układzik. Dodam jeszcze, że nowy filtr do samochodu osobowego kosztuje zwykle kilka tyś. złotych a d ciężarowego nawet kilkadziesiąt.
  • Poziom 12  
    Koledzy,

    Rzeczywiście powinienem projekt zamieścić w dziale dla początkujących.

    Co do filtrów FAP/DPF. No cóż, jeżeli jeździsz po mieście to się zapcha i wcześniej czy później będziesz szukał pomocy jak go wyczyścić lub naprawić nie dbając o ekologię tylko o swoją kieszeń. Takie życie.

    Układ miał rzeczywiście oszukiwać komputer tak aby myślał, że filtr jest i jest czysty.

    Dlaczego regulowane wzmocnienie? No cóż, jedną z metod "naprawiania" filtrów jest wywiercenie w nim dziur wiertłem. Gdyby okazało się, że dziury są niewłaściwe efekt będzie taki, że komputer to wykryje i dalej nie da się autem jechać. Dobierając odpowiednie wzmocnienie sygnału z układu można to korygować tak aby dla komputera filtr był i był czysty.

    Co do testów okazało się, że wywiercone były odpowiednie i komputer uznał, że filtr jest i jest czysty i zgasił kontrolki i auto zaczęło normalnie jechać.

    Pozdrawiam wszystkich posiadaczy filtrów DPF i FAP.
  • Poziom 1  
    No właśnie ja mam takowy filter w Chevrolet Cruze, na razie jest sparwny ale już myślę przyszłościowo, w zwiazku z tym mam pytanie czy to zadziała w tym samochodzie, czy procedura wypalania dalej będzie aktywna bo to ekologiczne nie jest jak przez 10 -20 minut auto żre 12 - 20 litrów na sto, żeby to dziadostwo wypalić. Z tego co sparwdzałem jest tam coś w rodzaju map sensora mierzącego podciśnienie za i przed filtrem.

    Dodano po 1 [minuty]:

    Ps jakim wiertłem nawiercałeś ten filtr chodzi mi o średnicę
  • Poziom 1  
    Jak mniemam to urządzonko jest umieszczone pomiędzy czujnikiem temperatury spalin a komputerem. Czy mam rację???