Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Audi 100 2.3 benzyna z lpg problem z obrotami biegu jałowego

04 Apr 2010 20:30 10600 14
Bosch
  • #1
    User removed account
    User removed account  
  • Bosch
  • #2
    a-tel
    Level 2  
    Witam, miałem podobny problem bo auto identyczne. W chwili włączenia klimy to tak jakby sterownik nie potrafi zwiększyć dawkę paliwa dla większego obciążenia. Myślę że sterownik nie lubi gazu i gubi się. Ja dałem spokój klimie w mieście, używam tylko w trasie, można też zwiększyć obroty na elektronicznym regulatorze wolnych obrotów. Podejrzewam też że, podobnie jak moja klima nie posiada wymiennych filtrów i to jest następny kłopot tego auta. Opisujesz że rozgryzłeś prawie całą elektronikę, dlatego mam pytanie w sprawie wolnych obrotów - jak komunikujesz się ze sterownikiem, czy posiadasz złącza diagnostyczne czarne białe i brązowe. Mam te same problemy a ostatnio doszedł jeszcze jeden, wygląda jakby nie było ssania. Może wspólnie prędzej coś wymyślimy.
    Pozdrawiam
    Andrzej
    bank52(malpa)wp.pl
  • Bosch
  • #3
    User removed account
    User removed account  
  • #4
    plozoff
    Level 2  
    Witam

    Cieszę się że w końcu trafilem na jakiekolwiek podobne tematy jak mój. Mój pojazd to audi 100 c4 2.3 KE- III Jetronic kod motoru AAR z klimatronikiem. Generalnie mam problem z obrotami biegu jalowego przy zalaczonej klimatyzacji, czyli identycznie jak twój. Usterka występuje zarówno na benzynie jak i na gazie. Instalcja gazowa jest stosunkowo nietypowa bo zamiast mixera mam zamontowaego BLOSA z ukadem kompensacji , który mogę powiedzieć dziala bardzo ladnie. Najciekawsze ze jak silnik zimny to wszystko super . Sterownik silnika nie komunikuje się z VAG-iem (klimatronik bez problemu). Diagnoza tylko blyskami. Na początku wybyskiwal blad sondy, po wymianie - elegancko 4444 czyli brak usterek. Niestety przy gorącym silniku, kiedy klimatyzacja pracuje, światla świeca, dodatkowo wisko zapnie wentylator to obroty spadają do ok 500obr/min (wartosc wyswietlana w trybie serwisowym klimatronika). Dodam, że podstawowe cześci powymieniane; kable, świece, rozdzielacz zaplonu, nastawinik wolnych obrotów (IACV), czujniki temperatury tez, nawet odma na oryginalną tez wymieniona :-). Samochód dalej nie sprawny. Może rzeczywiście coś z tą rurką od trójnika pod kolektorem....Proszę o jeszcze jakieś sugestie.

    Z twojego opisu wynika że sprawdzileś polaczenia elektryczne miedzy sterownikiem klimatyzacji a sterownikiem silnikowym i nie tam tkwila usterka. A już się mialem brać za bebeszenie instalacji...

    P.s Przeprazam za bledy ale moja klawiatarua przestala obslugiwac "l".

    pozdrawiam i czekam na jakieś porady.
  • #5
    balzak1973
    Level 10  
    Witam,

    Panowie morze wiecie co może być a mianowicie w moim Audi 100 C4 2.3 93 r silnik AAR jak jadę dłużej w upale i wyłączę silnik to potem muszę czekać od 40 do 1,5 h aż będę mógł odpalić silnik.Normalnie wszystko działa tylko brak zapłonu, temperatura spadnie do 60 st i odpala. Pomocy bo dostanę szału, powymieniałem jak na razie wiskozę, termostat.

    Pozdrawiam;
  • #6
    emeryt2
    Level 42  
    Tak jest , na brak zapłonu wymienia się wiskozę i termostat , sam to wymyśliłeś czy mechanik?
    Zajmij sie czujnikiem halla w aparacie zapłonowym lub wzmacniaczem zapłonu.
  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    balzak1973
    Level 10  
    Co prawda odpowiedz bardzo późna ale dzięki za pomoc. Nie wiem co się stało ale samo się zrobiło, co do paliwa to zawsze miałem 10-15 litrów max. Jeszcze raz dzięki za pomoc.

    Dodano po 5 [minuty]:

    W odpowiedzi na "emeryt2" to mechanik mi zalecił i wymienił, mało tego całą chłodnice trzeba było wyciągnąć i koszt wzrósł wiskoza + wymiana 300 termostat 50.
  • #9
    User removed account
    User removed account  
  • #10
    User removed account
    User removed account  
  • #11
    User removed account
    User removed account  
  • #12
    User removed account
    User removed account  
  • #13
    yugolexx
    Level 1  
    Plaplek, mam ze swoim dokładnie ten sam problem :) Nikt do tej pory nie potrafił mi odpowiedzieć dlaczego tak się dzieje że zimny pali na dotyk, a ciepły za nic na świecie (tzn - da się ;) - znalazłem taki sposów że przełączam go bezpośrednio na gaz, pomijając benzynę i wtedy łapie jak jest ciepły)... A powiedz mi - można w ciemno zająć się tym rozrusznikiem czy lepiej to zdiagnozować jakoś? :) Jeśli tak to jak? :)
  • #14
    User removed account
    User removed account  
  • #15
    User removed account
    User removed account