Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Audi 100 2.3 benzyna z lpg problem z obrotami biegu jałowego

04 Kwi 2010 20:30 9301 14
  • #1 04 Kwi 2010 20:30
    1356871
    Usunięty  
  • Fibaro
  • #2 13 Cze 2010 12:48
    a-tel
    Poziom 2  

    Witam, miałem podobny problem bo auto identyczne. W chwili włączenia klimy to tak jakby sterownik nie potrafi zwiększyć dawkę paliwa dla większego obciążenia. Myślę że sterownik nie lubi gazu i gubi się. Ja dałem spokój klimie w mieście, używam tylko w trasie, można też zwiększyć obroty na elektronicznym regulatorze wolnych obrotów. Podejrzewam też że, podobnie jak moja klima nie posiada wymiennych filtrów i to jest następny kłopot tego auta. Opisujesz że rozgryzłeś prawie całą elektronikę, dlatego mam pytanie w sprawie wolnych obrotów - jak komunikujesz się ze sterownikiem, czy posiadasz złącza diagnostyczne czarne białe i brązowe. Mam te same problemy a ostatnio doszedł jeszcze jeden, wygląda jakby nie było ssania. Może wspólnie prędzej coś wymyślimy.
    Pozdrawiam
    Andrzej
    bank52(malpa)wp.pl

  • #3 14 Cze 2010 10:57
    1356871
    Usunięty  
  • #4 22 Cze 2010 10:30
    plozoff
    Poziom 2  

    Witam

    Cieszę się że w końcu trafilem na jakiekolwiek podobne tematy jak mój. Mój pojazd to audi 100 c4 2.3 KE- III Jetronic kod motoru AAR z klimatronikiem. Generalnie mam problem z obrotami biegu jalowego przy zalaczonej klimatyzacji, czyli identycznie jak twój. Usterka występuje zarówno na benzynie jak i na gazie. Instalcja gazowa jest stosunkowo nietypowa bo zamiast mixera mam zamontowaego BLOSA z ukadem kompensacji , który mogę powiedzieć dziala bardzo ladnie. Najciekawsze ze jak silnik zimny to wszystko super . Sterownik silnika nie komunikuje się z VAG-iem (klimatronik bez problemu). Diagnoza tylko blyskami. Na początku wybyskiwal blad sondy, po wymianie - elegancko 4444 czyli brak usterek. Niestety przy gorącym silniku, kiedy klimatyzacja pracuje, światla świeca, dodatkowo wisko zapnie wentylator to obroty spadają do ok 500obr/min (wartosc wyswietlana w trybie serwisowym klimatronika). Dodam, że podstawowe cześci powymieniane; kable, świece, rozdzielacz zaplonu, nastawinik wolnych obrotów (IACV), czujniki temperatury tez, nawet odma na oryginalną tez wymieniona :-). Samochód dalej nie sprawny. Może rzeczywiście coś z tą rurką od trójnika pod kolektorem....Proszę o jeszcze jakieś sugestie.

    Z twojego opisu wynika że sprawdzileś polaczenia elektryczne miedzy sterownikiem klimatyzacji a sterownikiem silnikowym i nie tam tkwila usterka. A już się mialem brać za bebeszenie instalacji...

    P.s Przeprazam za bledy ale moja klawiatarua przestala obslugiwac "l".

    pozdrawiam i czekam na jakieś porady.

  • Fibaro
  • #5 16 Lip 2010 19:28
    balzak1973
    Poziom 9  

    Witam,

    Panowie morze wiecie co może być a mianowicie w moim Audi 100 C4 2.3 93 r silnik AAR jak jadę dłużej w upale i wyłączę silnik to potem muszę czekać od 40 do 1,5 h aż będę mógł odpalić silnik.Normalnie wszystko działa tylko brak zapłonu, temperatura spadnie do 60 st i odpala. Pomocy bo dostanę szału, powymieniałem jak na razie wiskozę, termostat.

    Pozdrawiam;

  • #6 16 Lip 2010 20:00
    emeryt2
    Poziom 42  

    Tak jest , na brak zapłonu wymienia się wiskozę i termostat , sam to wymyśliłeś czy mechanik?
    Zajmij sie czujnikiem halla w aparacie zapłonowym lub wzmacniaczem zapłonu.

  • #7 25 Lip 2010 15:29
    1356871
    Usunięty  
  • Fibaro
  • #8 05 Sie 2010 18:30
    balzak1973
    Poziom 9  

    Co prawda odpowiedz bardzo późna ale dzięki za pomoc. Nie wiem co się stało ale samo się zrobiło, co do paliwa to zawsze miałem 10-15 litrów max. Jeszcze raz dzięki za pomoc.

    Dodano po 5 [minuty]:

    W odpowiedzi na "emeryt2" to mechanik mi zalecił i wymienił, mało tego całą chłodnice trzeba było wyciągnąć i koszt wzrósł wiskoza + wymiana 300 termostat 50.

  • #9 05 Sie 2010 19:55
    1356871
    Usunięty  
  • #10 11 Sie 2010 14:03
    1356871
    Usunięty  
  • #11 25 Sie 2010 20:39
    1356871
    Usunięty  
  • #12 22 Wrz 2010 23:24
    1356871
    Usunięty  
  • #13 19 Gru 2010 16:10
    yugolexx
    Poziom 1  

    Plaplek, mam ze swoim dokładnie ten sam problem :) Nikt do tej pory nie potrafił mi odpowiedzieć dlaczego tak się dzieje że zimny pali na dotyk, a ciepły za nic na świecie (tzn - da się ;) - znalazłem taki sposów że przełączam go bezpośrednio na gaz, pomijając benzynę i wtedy łapie jak jest ciepły)... A powiedz mi - można w ciemno zająć się tym rozrusznikiem czy lepiej to zdiagnozować jakoś? :) Jeśli tak to jak? :)

  • #14 20 Gru 2010 22:14
    1356871
    Usunięty  
  • #15 08 Cze 2011 18:21
    1356871
    Usunięty  
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo