Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Osprzęt kablowy
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 124 420 pompowtryski, duze spalanie

marcin ptys 11 Sty 2012 09:36 41939 106
  • #31
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe
    serwis_gh napisał:
    saron22 napisał:
    ...z tego co wiem to nikt nie robi

    Sprzęt potrzebny: SDP3, myjka ultradzwiękowa, sprężyny, klucz do nakrętek (opis w multi), zestawy uszczelek, łeb.
    Najczęściej siadają nie wtryskiwacze a zawory dawek i kąta wtrysku, no i pompa zasilająca.


    No dobra: w mojej okolicy nikt nie robi
  • Osprzęt kablowy
  • #32
    satsun
    Poziom 15  
    To ja jeszcze spytam co do zaworów dawek i kąta wtrysku.
    Czy ich niesprawność jest widoczna gołym okiem? Jak to wykryć?
  • #33
    szaman108
    Poziom 30  
    saron to musiał byś postudiować nieco ten układ i będziesz pierwszy u siebie na dzielnicy.Mnie jak wysłano na kurs i kilku innych kolesi w sumie wszystkich razem dziesięciu po dwudniowym szkoleniu musiano wymienić po naszych pseldo naprawach wszystkie pompki:-)
  • #34
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel
    satsun napisał:
    To ja jeszcze spytam co do zaworów dawek i kąta wtrysku.
    Czy ich niesprawność jest widoczna gołym okiem? Jak to wykryć?

    Na pewno komputer, chyba że się ma dużą ilość elektrozaworów na podmianę; za 2 koła za elektrozawór sztuka i to sprawnych! ;P
    1-3 i 4-6 to są grupy cylindrów którymi steruje po 2 elektrozawory 1 od dawki i 1 od kąta. Jeśli wartości te są w grupie podobne, to wina elektrozaworu, jeśli pojedynczej sztuki to cylindra, wtedy winy trzeba szukać w pompowtrysku lub w kompresji cylindra. Dotyczy to czasu wtrysku i kąta wtrysku, pod warunkiem prawidłowego ciśnienia zasilania paliwa (wartość na zaworze z lewej strony listwy) ciśnienie bezwzględne które wyświetla komputer to trzeba dodać 1 bar do tego odczytanego z zaworu.
    A tak poza tym to nie znam się na niczym!!! chodzi o PW!!!
  • #35
    satsun
    Poziom 15  
    Co do ceny to wiem jakie są, na podmiane też się parę znajdzie ;)).
    Hmm, a że tak spytam, co powoduje uszkodzenie tych zaworów, przecież ich budowa nie należy do zbyt skomplikowanych i niby nie powinny się uszkadzać ani tracić precyzji.
    @serwis_gh: tak z czystej ciekawości, brałeś kiedyś udział w TopTeam?
  • #36
    jannaszek
    Poziom 39  
    serwis_gh napisał:
    Czy ich niesprawność jest widoczna gołym okiem? Jak to wykryć?
    Są proste, ale klepią miliardy razy, precyzyjnie odmierzając porcje, te od dawki lubią padać jako pierwsze, często rozkręca się Poluzowuje) w nich blaszka (rdzenik).
    Wtedy już nie odmierzają precyzyjnie.
    naprawa jest prosta- wystarczy zawór zdemontować i skręcic felerne blaszki na kleju loctite.
  • #37
    multihunter
    Poziom 25  
    wymiana końcówki, mycie oraz wymiana uszczelniaczy to nie jest regeneracja chyba że auto ma nie więcej niż 700 tyś km, uważam też że nie można sprawdzić pompowtryskiwacza na dorobionej przystawce bazując tylko na organoleptyce. W pompowtrysku zużyciu podlega male gniazdo zaworowe o średnicy3-4 mn i bez mikroskopu lub endoskopuz z zoomem nie da się tego ocenić. Stan owego gniazda ma kluczowe znaczenie przy regeneracji w Boschu bo jeśli jest uszkodzone (porowate, pęknięte itp) to nie podejmą się naprawy a jesli już to cena wzrasta do 1350 zł brutto za sztukę co przy pompowtrysku 1440579 nie ma sensu bo nowy kosztuje ~1100zł/szt. co innego 1454161 jest droższy o drugie tyle. Jeśli wymieniamy pompowtryski to nie ma co się oszukiwać i trzeba zacisnąć zęby, wyłożyć te kilka tysięcy i temat będzie zamknity na 0,5mln km.
    Autor tematu maiał na myśli na 100% PDE bo pisze że za na scania zapropowowali wymianę za 8000 zł czyli PDE z kolei HPI to koszt 10000zł.
    http://www.scania.pl/Images/pakiety2011-final-22.02_233504.pdf
    Jesli chodzi o naprawę pompowtryskiwaczy HPI to Bosch w swoich nie przewiduje naprawy ani też zestawów naprawczych. Jeśli ktoś uważa że się mylę to mogę wystwić pełne wiadro pomopwtryskiwaczy 1454161 na bazarze elektrody za smieszne pieniądze i będą czekały na podmiankę po ich uprzednim zregenerowaniu.
    P.S
    Jestem pełen podziwu dla wiedzy i pomysłowości co niektórych ale jeśli auto ma ponad 1mln km to dla mnie jest to syzyfowa praca mam tu na myśli regenerację bez testów wydajnościowych i pomiarów
    Pozdrawiam
  • Osprzęt kablowy
  • #38
    jannaszek
    Poziom 39  
    W mojej firmie auta z PDE mają już po 1700 000 km i wszystkie miały wymienione końcówki, posiadamy adapter mocowania do oryginalnego pompowtryskiwacza i pompę do sprawdzania i ustawiania ciśnienia otwarcia, oraz kontroli rozpylenia.
    Nie widzę powodów do podziwiania..
    W przypadku uszkodzonej cewki, lub zaworku, pompowtryskiwacz się u nas wymienia, zdarzyło się tak raptem 2 razy w ciągu 5 lat w 10 samochodach- więc delikatnie z tymi wymianami, które to dają skutek tylko w konkretnych przypadkach.
  • #39
    multihunter
    Poziom 25  
    wyraziłem się nie precyzyjnie lub ty mnie nie zrozumiałeś; nie twierdzę że w każdym przypadku należy zakupić nowy pompowtryskiwacz w aucie o przebiegu ponad 1mln km ale jeśli na teście wydajnościowym (ty na swoim adapterze tego nie zrobisz) dla 1454141 wydajność spada o więcej niż 10% na 1 cykl dla pełnego obciążenia gdzie norma to 240 to dopiero wtedy należy zakupić nowy lub poddać go pełnej regeneracji. Jeśli zmienimy końcówkę gdzie wydajność jest 80% to wizualnie będzie ok co nie będzie szło w parze z jakością pracy pompowtr. Wszystko jest uzależnione mam tu na myśli stopień zużycia względem przebiegu pompowtryskiwacza od jakości paliwa a jak wiemy w Polsce jest z tym rożnie. Panuje przekonanie że nie ma to jak 360 na pompie chodzi mi o spalanie ale jak należycie dba się o silniki pde to i spalanie jest zadowalające, 420 e3 pod wywrotkami w okresie letnim, pełny-pełny to 34l/100km. Przy normalnej eksploatacji i dobrym paliwie temat ma być zamknięty na następne 500k km.
  • #40
    szaman108
    Poziom 30  
    witam pompowtrysk 1454161 obecnie ma numer 1529749 kosztuje 650euro plus vat jest to nowa sztuka.Po regeneracji posiada numer 579380 i kosztuje 380euro plus vat.Obydwa do nabycia w aso w opakowaniach scania ten tańszy po regeneracji ma naklejkę service exchange na opakowaniu.
  • #41
    MARIOKUNOW
    Poziom 1  
    witam,do sprawdzenia pompowtryskow w scani hpi boscha oraz cuminsa sa profesjonalne urzadzenia ,jesli ktos jest zainteresowany prosze o kontakt na pr.
  • #42
    bskin12
    Poziom 10  
    witam posiadam scania 420 PDE auto jest słabe dymi na czarno, w serwisie powiedzieli ze czujnik doładowania jest Ok, pompowtryski na poszczególnych cylindrach na wykresie od -3 do 3nie bardzo wiem o co chodzi z tym wykresem ale pisze to co widziałem na ekranie spalanie w granicach 37 na patelni co druga mi wychodzi około 32/33 litrów serwisant powiedział ze na gorszych wtryskach auta chodziły była regulowana zawory i pompowtryski, dymienie nasila sie jak jest wilgoć w powietrzu turbo suche oleju nie połyka, tydzien po regulacji autko chodziło elegancko i znowu sie cos posypało. od czasu do czasu zaswieca sie EDC po zgaszeniu auta EDC gasnie i pozniej sie juz nie swieci. POMOZCIE PO WYMIANA POMPOWTRYSKÓW TO DOSC KOSZTOWNY BIZNES wiec dobrze by było miec chodz 99% pewnosci
  • #43
    kwantor
    Poziom 38  
    Zamień ten czujnik z innej scani.
    Odczytaj kody błyskowe EDC.
  • #44
    bskin12
    Poziom 10  
    juz dawo bym tak zrobił gyby czujka nie była lutowna do tego controlera a nie chce ciąc kabli przy innej scani, czujka tez nie taka tania 1500zł nowa
  • #45
    kwantor
    Poziom 38  
    Czujnik idzie wypiąć z pinów wtyczki, jest to trudne, fakt, dlatego ja tam tnę bez zastanowienia, szczególnie gdy mam pewność, że element jest wadliwy, przeważnie jest to polecenie szefa, bo za długo schodzi.. Od czego są złączki, koszulki, lutownica, opaski itp.
  • #46
    bskin12
    Poziom 10  
    zapomniałm dodac ze w tym samym czasie jak byłem w serwisie wczesniej moczyłem ten czujnik przez ok 2 godz w nafcie no i teraz nie mam pewnosc czy auto przez tydzien chodziło dobrze po tej regulacji, co by raczej tak szybko sie nie zmieniło, czy po wymoczeniu czujnika w nafcie... raczej stawiłbym na ten czujnik najwyzej kupie podepne i jak nie bedzie roznicy to oddam go spowrotem
  • #47
    kwantor
    Poziom 38  
    Na pewno nie mogło zaszkodzić, a czy pomóc? no nie wiem, tam jest przepona porcelanowa, której odkształcenie zmienia pojemność napylonego kondensatora, względem nieruchomej metalowej blaszki i to się przekłada na napięcie wyjściowe formowane w odpowiednim układziku.
    Kiedyś robiłem harakiri piłką do metalu.
  • #48
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda
    Zacznij od kontroli kodów usterek w pamięci,

    bskin12 napisał:
    juz dawo bym tak zrobił gyby czujka nie była lutowna do tego controlera

    ...przewody raczej są wpinane w konektory a nie lutowane jak to jest lutowane ktoś tam już coś czynił,

    czarny dym przy przyspieszaniu jest powodem zablokowanego czujnika ciśnienia doładowania czujnik podaje stale duża wartość do ecu, może się też tak zdążyć jeśli będą zamienione przewody, to ze ecu nie widzi błędu czujnika nie znaczy ze on podaje poprawne sygnały. Ogólnie sygnał z tego czujnika zapobiega czarnemu dymowi poprzez ograniczenie ilości paliwa do potrzebnego poziomu przez ecu które dane oblicza z sygnału ciśnienia doładowania. czujnik wysyła sygnał napięciowy który jest proporcjonalny do ciśnienia.
  • #49
    bskin12
    Poziom 10  
    dzieki panowie wymienie czujnik i napewno dam znac jaki wynik
  • #50
    bskin12
    Poziom 10  
    witam ponownie tym razem pytanie kieruje do kwantor ponieważ wkoncu nabyłem czujnik i chodzi o to czy podpiąc go kolorami tzn. czerwony do czerwonego itd. czy jest jakiś haczyk bo kolory sie zgadzają z orginału i zamiennika ?????????
  • #51
    multihunter
    Poziom 25  
    czujnik ciśnienia o ile nie jest uszkodzony mechanicznie (kable itp) to nie będzie generował żadnego błędu powodem jest brak drugiego czujnika do porównania, jeśli pokazuje ciśnienie względne na postoju 1,05 atm to dla edc tak jest i koniec. Ostatnio przerabiałem hpi e4 czujnik sprawdziłem multimetrem na postoju pokazywał 1,03V czyli ciśnienie jakie panuje w atmosferze (0V pokazałby gdyby była próżnia) wystarczy wpiąć się między masę oraz brązowy kabel i mamy odczyt ciśnienia dla edc z czujnika podobnie można zrobić by sprawdzić wskazania temperatury na zielonym(potrzebna tabela z wykresem) pozostają jeszcze dwa przewody; czerwony +~5V, czarny-masa. Można też zrobić sobie adapter pod czujnik by użyć manometru i sprawdzić go w pełnym zakresie pod obciążaniem. Cz. ciśnienia nie tylko ogranicza dymienie lecz ma decydujący wpływ na dawkę paliwa, moc no i spalanie. Co do wymiany czujników; o ile w hpi jest sprawa prosta, jest na kostce to w pde wszystko się komplikuje bo jest na pinach które na domiar złego są hermetyczne i jest sporo zabawy by je wymienić dlatego praktykuję się lutowanie i termokurczki.
  • #52
    bskin12
    Poziom 10  
    wymieniłem czujnik podpiołem go kolorami i nic sie nie zmieniło auto jak dymiło na czarno tak dymi i brak mocy juz zgłupiałem zadnego błedu sie nie da odczytac do poki EDC sie nie zaswieci a ono zaswieciło sie kilka razy i pozniej zgasło,czy jest mozliwe zeby któryś wtrysk sie zawieszał czy cos bo przy tym motorze oprócz tego czujnika, turbiny i pompowtrysków nic nie ma wpływu na moc i kopcenie
  • #53
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Zrób zdjęcie z jednego z pompowtrysków (numery na nąkrętce elektrozaworu). Podejrzewam ze posiadasz jeszcze oryginalne PDE!
    Filtr powietrza dawno zmieniany?
  • #54
    kwantor
    Poziom 38  
    Kolory do kolorów.
    Czy to auto ma podwyższone obroty przy odpaleniu i po kilku, kilkunastu minutach opadają?
    Jeśli EDC nie widzi wzrostu temp. silnika, to pakuje zwiększoną dawkę, wtedy spalanie jest np. na wolnych obrotach 4l/1h, a nie 2 l -dopuki ta zwiększona ilość jest podawana, to działa również ogranicznik białego dymu (włączany klawiszem).
    Tylko, że moc była by i to większa..

    Jeden lub 2 wtryski (koncówki) uszkodzone będzie dawał efekt tarakowania, nierównej pracy i wyraźnie wyczuwalne pulsowanie spalin z wydechu przy depnięciu gazu- tak samo słychać stukot na "ucho".
  • #55
    multihunter
    Poziom 25  
    skoro problem nasila się jak jest wilgoć to może pójść tym tropem i sprawdzić kasetę oraz wtyczki, miałem przypadek ze do wtyczek dostawała się woda wywalało masę błędów i był wyraźny spadek mocy, co do dymienia to nie pamiętam.
  • #56
    bskin12
    Poziom 10  
    filtr staram sie zmieniac co 4 ,5 tygodni zalezy przy jakiej robocie autko ma podwyższone obroty do 600 przez kilka sekund zalezy jaka temp na polu. Do dzis juz od dłuższego czasu nie zaswieciło sie EDC po zaswieceniu swieciło sie przez jakies 10minut i bez gaszenie auta samoczynnie zgasło nawet miałem ochote podjechac do miechanika podpiąc pod komputer no ale zgasło wiec dałem sobie spokój, silnik pracuje równo na wolnych jak i na wyższych obrotach "zadne szatkownie" (zdjecie zrobie jak bede miał chwile czasu koło soboty)
  • #57
    kwantor
    Poziom 38  
    Próbowałeś wywołać kody błędów?
  • #58
    bskin12
    Poziom 10  
    nie próbowałem jak to zrobic i gdzie przedewszystkim
  • #59
    kwantor
    Poziom 38  
    Pod klapką masz przyciski, przekręć zapłon i wciśnij na 2 sek przycisk EDC.
    Wymruga ci kody.
    Długie błyski to dziesiątki, krótkie, to jedności.