Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Scania 124 420 pompowtryski, duze spalanie

marcin ptys 23 Wrz 2012 13:51 41432 106
  • TermoPasty.pl
  • #62 28 Wrz 2012 20:38
    bskin12
    Poziom 10  

    poprzednio zle wygenerowałem ten błąd
    dzis zaswieciło mi sie EDC zjechałem i nie gasząc silnika zrobiłęm tak jak radziłes i po wciśnieciu EDC na panelu mrugneło raz a pozniej tak jak mowiłes wygenerował sie błąd czyli mrugneło dwa razy długo i dwa razy krótko czyli wychodzi na to ze 22 teraz niech mi ktos powie co oznacza błąd 22 wygenerowany z EDC

  • #63 28 Wrz 2012 20:42
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Wyłączniki pedału hamulca dostarczają sprzecznych sygnałów co do położenia pedału.

  • #64 30 Wrz 2012 11:58
    bskin12
    Poziom 10  

    no dobra ale co to ma do słabego auta ...

  • #65 30 Wrz 2012 12:03
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    bskin12 napisał:
    teraz niech mi ktos powie co oznacza błąd 22 wygenerowany z EDC


    Zapytałeś wiec odpowiedziałem.

  • TermoPasty.pl
  • #66 30 Wrz 2012 13:28
    kwantor
    Poziom 38  

    Ma to, że EDC "widzi" wciśniety lekko pedał hamulca, a wtedy nie pozwala podać dawki na pompki.
    Tak mi się wydaje.

  • #68 30 Wrz 2012 15:49
    kwantor
    Poziom 38  

    Jak są pod dźwignią hamulca, to tak.

  • #69 30 Wrz 2012 16:02
    MAN Electronics
    VIP Zasłużony dla elektroda

    kwantor napisał:
    Ma to, że EDC "widzi" wciśniety lekko pedał hamulca, a wtedy nie pozwala podać dawki na pompki.
    Tak mi się wydaje.


    Dokładnie .... nie działa ACC- adaptive cruise control, na wciśniętym hamulcu blokuje się pedał gazu.

  • #70 30 Wrz 2012 18:49
    bskin12
    Poziom 10  

    tak są pod dźwignią hamulca. wymienie to i zobacze jaki bedzie efekt .....chciałbnym zeby to pomogło

  • #71 30 Wrz 2012 18:59
    kwantor
    Poziom 38  

    Trzeba też sprawdzić okablowanie..

  • #72 15 Cze 2013 18:46
    bskin12
    Poziom 10  

    Już chyba mogę powiedzieć że usunąłem usterkę w mojej scani, wszystkie poprzednie próby zakończyły się porażką wiec się zmobilizowałem wydarłem pompki i wysłałem do Krakowa do serwisu "Gładysek bosch servis" o dziwo mojemu zaskoczeniu wszystkie wtryski były padnięte jednego nawet nie regenerowali bo się już nie dało. Wziąłem nowy, a przy reszcie pełna regeneracja koszt był znaczny 6700 ale efekt jest autko chodzi jak przeciąg :) nie dymi na czarno i spalanie w granicach 31-33 zależy jaki ładunek i po jakim terenie. A te wszystkie serwisy na Podkarpaciu w których byłem wychodzi na to ze nie mają pojęcia o robocie nawet ASO scani w Sędziszowie mpł. .........

  • #73 15 Cze 2013 21:13
    kwantor
    Poziom 38  

    Wymienił końcówki, może też sprężyny- wielkie mi halo, to można zrobić samemu za połowę tej kwoty.

  • #74 16 Cze 2013 14:01
    bskin12
    Poziom 10  

    Mówisz wielkie mi halo w aso za ten sam zabieg płacisz drugie tyle a sprzedają jako nowe bo każą sobie oddawać stare wtryski, zostały wymienione cewki ,frezowanie gniazd itp.

  • #75 16 Cze 2013 16:32
    szaman108
    Poziom 29  

    Witam cewki wymieniono Ci przy regeneracji tych pompek ? Stare pompki oddajesz w serwisie jeśli kupujesz towar po regeneracji lecz aso nie wykonuje tej regeneracji. A to frezowanie to czego ma się tyczyć dawałeś głowice do regeneracji ?

  • #76 17 Cze 2013 18:56
    bskin12
    Poziom 10  

    Jak bym miał fv przy sobie to bym wypisał całą listę zabiegów wykonanych na pewno wymienione końcówki, cewki na nowe a co tam frezowali czy szlifowali to już nie pamiętam w każdym razie części które wymienili odesłali w pudełku. A co do tego że trzeba oddać stare pompki to po co je biorą zregenerują i sprzedają jako nowe bo aso jako tako nie regeneruje tylko sprzedają "nowe" wiem bo się pytałem. Tyle w temacie.

  • #77 21 Cze 2013 20:44
    patryk-1345
    Poziom 7  

    Polecam sprawdzić regulacje pompowtrysków i zakładania orginalnego filtra paliwa .

  • #78 21 Lip 2013 10:48
    multihunter
    Poziom 25  

    Z tego co ja się orientuję to w/w firma nie dokonuje pełnej regeneracji a odsyła je komuś z okolic Bochni. Zanim naprawią pompkę to najpierw umyją w myjce założą nowe części (co tylko można) i robią test wydajności; na jałowym, średnio obciążonym i obciążeniu na max ocena to pewne wartości, które odnoszą się do wydajności pompki w odniesieni do sprawnej. Jeśli korpus jest uszkodzony to dają go do frezowania by pozbyć się mikropęknięć przylgni (tak przynajmniej mi tłumaczyli o ile mówimy o tym samym serwisie) cena za pełną reg. to koszt ok. 1100 netto od szt i min 1-2 tydz. czekania
    Jeśli masz wszystko ok to nie zapomnij o wymianie kulek, bo jaki sens ustawiać pompowtryski do 0,1mn jak odkształcenie kulki może mieć nawet 0,5 mn czy więcej

  • #79 11 Wrz 2013 08:11
    Xsarc
    Poziom 11  

    Troche odswierze temat, rowniez problem z spalaniem w 420pde. Mam zalozony nowy IC, turbinke, sprawdzony czujnik doladowania, daje max do2, 6-2, 7 most 3, 08 I sprawdzalismy pompke podajaca paliwo. Wszystko jak ksiazka mowi, edc nie posiada bledow I nie wiem juz gdzie szukac, regulacja popmek I zaworow tez juz byla. Sam nia jezdze od roku I mecze siebie oraz innych bo jade nadzwyczaj delikatnie by spalc 33/100. Dymi powyzej 1500obr na jasny kolor, raczej bialy, oleju nie bierze, cos poradzicie?
    Dodam ze przy normalnej jezdzie pali 38, a to 33 to w jedna strone na pusto a z powrotem 17-18ton. Auto rozpedzam przy wykorzystaniu turbinki max do 1, 3-1, 4. A calkowite srednie spalanie auta to 48, 5 auto jest suche nie jest raczej zmeczone. W poniedzialek chce zawiesc pompki na stol do tucholi, moze ktos kojarzy tam serwis

  • #80 11 Wrz 2013 20:21
    kwantor
    Poziom 38  

    Ile to auto ma przebiegu?
    Prawdopodobnie jest to wina "pompek".

  • #81 11 Wrz 2013 21:31
    Xsarc
    Poziom 11  

    Według tacho będzie 1,23mln, serwis ma ostatni wpis u siebie na 1,1 bo ja go wziąłem później. Jakoś tydzień temu musiałem się spieszyć I jadać z ładunkiem 17t I trochę dusząc auto spaliłem 49l na 120km także trochę mnie to przeraziło, a że pomału robota się kończy to chcę doprowadzić auto do ładu.

    Proszę poprawić pisownię. [serwisantscani1]

    Przepraszam najmocniej za pisownię, ale podczas rozładunku na tablecie pisałem i jakoś tak wyszło :D

  • #82 11 Wrz 2013 22:18
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Ja też myślę że winę będą miały pompy i że jest to nie unikniony wydatek.

  • #83 29 Wrz 2013 11:41
    Xsarc
    Poziom 11  

    Pompki były na sprawdzeniu. Okazało się iż wszystkie mają przedmuchy więc regeneracja... Założone już w aucie(miałem problemy aby go odpowietrzyć...) pierwsza trasa dopiero w środę-czwartek, zobaczymy co będzie. Jadąc na pusto, nie zauważyłem jakiejś znacznej poprawy, sprawdzimy po załadowaniu. Jedyne to zauważyłem teraz iż lubi na czarno zakopcić gdy się rozpędzam...

  • #84 29 Wrz 2013 14:11
    szaman108
    Poziom 29  

    Witam kolego oświeć mnie co to znaczy ,,przedmuch" na pompach PDE o przedmuchu na cylindrach słyszałem ale na pompkach pierwsze słyszę i naczym polega ta owa regeneracja?

  • #85 29 Wrz 2013 15:16
    Xsarc
    Poziom 11  

    Tak twierdził główny mechanik serwisu Bosch-a, a regeneracja polegała na wymianie wszystkich podzespołów, oczywiście został tylko korpus. reszta all nowe z pudełeczka.
    Sam patrzałem pod mikroskopem i pokazywał mi mój korpus, był prawie w około cały czarny i to niby był ten przedmuch. Ja się tam na tym nie znam więc odpowiedziałem: aha....

  • #86 29 Wrz 2013 15:50
    szaman108
    Poziom 29  

    Wielkie dzięki za odpowiedz no to wiem o co biega i ostatnie pytanie czy pompka po złożeniu (cala kompletna tak jak wyciągnięta z konia) została zamontowana w jakimś urządzeniu najlepiej stara głowica nieco przerobiona do potrzeb testu szczelności elektrozaworu i zrobiono test ciśnienia czy po prostu złożono i dostałeś do ręki po uprzednim zapłaceniu rachunku a i czy dostałeś nowe kulki pod popychacze.

  • #87 29 Wrz 2013 15:58
    Xsarc
    Poziom 11  

    Nie wiem, nie widziałem całej regeneracji, bo mnie przy niej nie było, ale dostałem nowe kuleczki i podkładki. Akurat dla tego serwisu co byłem to ufam, raz mi robili do innego autka i byłem zadowolony.

  • #88 09 Paź 2013 08:22
    Xsarc
    Poziom 11  

    No i mam problem... Po wymianie pompek żadnych rezultatów. Mówiąc dosłownie nic się nie zmieniło. Co myślicie o słabym sprężaniu? Może to jest przyczyną? Chociaż oleju nie bierze i ciśnienie jest również wysokie po długiej jezdzie

  • #89 11 Paź 2013 21:14
    kwantor
    Poziom 38  

    Ciśnienie oleju nie jest wykładnikiem kompresji. Sprawdź ciśnienie pompy zasilającej. Jeżeli z odmy nie wydostaje się smród i opary przedmuchów, to pomiar ciśnienia w cylindrach możesz sobie darować.
    Regulacja była zrobiona? kto to wymieniał?
    Czujnik ciśnienia turbo sprawdzony/podmieniony?
    Czy nie ma na pewno nieszczelności w intercolerze i w układzie wydechowym?
    Filtr powietrza wymieniony?
    Wszystko niby sprawdzane, ale pytam, bo sprawdzanie a sprawdzanie, to 2 różne rzeczy.

  • #90 11 Paź 2013 23:02
    saron22
    Specjalista - Samochody Ciężarowe

    Kwantor ciśnienie paliwa w tym aucie jest ok. Ciśnienie doładowania też pokrywa sie z tym co wskazuje czujnik doładowania.