Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Scania 124 420 pompowtryski, duze spalanie

marcin ptys 23 Sep 2012 13:51 44663 106
Helukabel
  • Helukabel
  • #62
    bskin12
    Level 11  
    poprzednio zle wygenerowałem ten błąd
    dzis zaswieciło mi sie EDC zjechałem i nie gasząc silnika zrobiłęm tak jak radziłes i po wciśnieciu EDC na panelu mrugneło raz a pozniej tak jak mowiłes wygenerował sie błąd czyli mrugneło dwa razy długo i dwa razy krótko czyli wychodzi na to ze 22 teraz niech mi ktos powie co oznacza błąd 22 wygenerowany z EDC
  • #63
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Wyłączniki pedału hamulca dostarczają sprzecznych sygnałów co do położenia pedału.
  • #64
    bskin12
    Level 11  
    no dobra ale co to ma do słabego auta ...
  • Helukabel
  • #65
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    bskin12 wrote:
    teraz niech mi ktos powie co oznacza błąd 22 wygenerowany z EDC


    Zapytałeś wiec odpowiedziałem.
  • #66
    kwantor
    Level 38  
    Ma to, że EDC "widzi" wciśniety lekko pedał hamulca, a wtedy nie pozwala podać dawki na pompki.
    Tak mi się wydaje.
  • #68
    kwantor
    Level 38  
    Jak są pod dźwignią hamulca, to tak.
  • #69
    MAN Electronics
    VIP Meritorious for electroda.pl
    kwantor wrote:
    Ma to, że EDC "widzi" wciśniety lekko pedał hamulca, a wtedy nie pozwala podać dawki na pompki.
    Tak mi się wydaje.


    Dokładnie .... nie działa ACC- adaptive cruise control, na wciśniętym hamulcu blokuje się pedał gazu.
  • #70
    bskin12
    Level 11  
    tak są pod dźwignią hamulca. wymienie to i zobacze jaki bedzie efekt .....chciałbnym zeby to pomogło
  • #71
    kwantor
    Level 38  
    Trzeba też sprawdzić okablowanie..
  • #72
    bskin12
    Level 11  
    Już chyba mogę powiedzieć że usunąłem usterkę w mojej scani, wszystkie poprzednie próby zakończyły się porażką wiec się zmobilizowałem wydarłem pompki i wysłałem do Krakowa do serwisu "Gładysek bosch servis" o dziwo mojemu zaskoczeniu wszystkie wtryski były padnięte jednego nawet nie regenerowali bo się już nie dało. Wziąłem nowy, a przy reszcie pełna regeneracja koszt był znaczny 6700 ale efekt jest autko chodzi jak przeciąg :) nie dymi na czarno i spalanie w granicach 31-33 zależy jaki ładunek i po jakim terenie. A te wszystkie serwisy na Podkarpaciu w których byłem wychodzi na to ze nie mają pojęcia o robocie nawet ASO scani w Sędziszowie mpł. .........
  • #73
    kwantor
    Level 38  
    Wymienił końcówki, może też sprężyny- wielkie mi halo, to można zrobić samemu za połowę tej kwoty.
  • #74
    bskin12
    Level 11  
    Mówisz wielkie mi halo w aso za ten sam zabieg płacisz drugie tyle a sprzedają jako nowe bo każą sobie oddawać stare wtryski, zostały wymienione cewki ,frezowanie gniazd itp.
  • #75
    szaman108
    Level 31  
    Witam cewki wymieniono Ci przy regeneracji tych pompek ? Stare pompki oddajesz w serwisie jeśli kupujesz towar po regeneracji lecz aso nie wykonuje tej regeneracji. A to frezowanie to czego ma się tyczyć dawałeś głowice do regeneracji ?
  • #76
    bskin12
    Level 11  
    Jak bym miał fv przy sobie to bym wypisał całą listę zabiegów wykonanych na pewno wymienione końcówki, cewki na nowe a co tam frezowali czy szlifowali to już nie pamiętam w każdym razie części które wymienili odesłali w pudełku. A co do tego że trzeba oddać stare pompki to po co je biorą zregenerują i sprzedają jako nowe bo aso jako tako nie regeneruje tylko sprzedają "nowe" wiem bo się pytałem. Tyle w temacie.
  • #77
    patryk-1345
    Level 9  
    Polecam sprawdzić regulacje pompowtrysków i zakładania orginalnego filtra paliwa .
  • #78
    multihunter
    Level 26  
    Z tego co ja się orientuję to w/w firma nie dokonuje pełnej regeneracji a odsyła je komuś z okolic Bochni. Zanim naprawią pompkę to najpierw umyją w myjce założą nowe części (co tylko można) i robią test wydajności; na jałowym, średnio obciążonym i obciążeniu na max ocena to pewne wartości, które odnoszą się do wydajności pompki w odniesieni do sprawnej. Jeśli korpus jest uszkodzony to dają go do frezowania by pozbyć się mikropęknięć przylgni (tak przynajmniej mi tłumaczyli o ile mówimy o tym samym serwisie) cena za pełną reg. to koszt ok. 1100 netto od szt i min 1-2 tydz. czekania
    Jeśli masz wszystko ok to nie zapomnij o wymianie kulek, bo jaki sens ustawiać pompowtryski do 0,1mn jak odkształcenie kulki może mieć nawet 0,5 mn czy więcej
  • #79
    Xsarc
    Level 11  
    Troche odswierze temat, rowniez problem z spalaniem w 420pde. Mam zalozony nowy IC, turbinke, sprawdzony czujnik doladowania, daje max do2, 6-2, 7 most 3, 08 I sprawdzalismy pompke podajaca paliwo. Wszystko jak ksiazka mowi, edc nie posiada bledow I nie wiem juz gdzie szukac, regulacja popmek I zaworow tez juz byla. Sam nia jezdze od roku I mecze siebie oraz innych bo jade nadzwyczaj delikatnie by spalc 33/100. Dymi powyzej 1500obr na jasny kolor, raczej bialy, oleju nie bierze, cos poradzicie?
    Dodam ze przy normalnej jezdzie pali 38, a to 33 to w jedna strone na pusto a z powrotem 17-18ton. Auto rozpedzam przy wykorzystaniu turbinki max do 1, 3-1, 4. A calkowite srednie spalanie auta to 48, 5 auto jest suche nie jest raczej zmeczone. W poniedzialek chce zawiesc pompki na stol do tucholi, moze ktos kojarzy tam serwis
  • #80
    kwantor
    Level 38  
    Ile to auto ma przebiegu?
    Prawdopodobnie jest to wina "pompek".
  • #81
    Xsarc
    Level 11  
    Według tacho będzie 1,23mln, serwis ma ostatni wpis u siebie na 1,1 bo ja go wziąłem później. Jakoś tydzień temu musiałem się spieszyć I jadać z ładunkiem 17t I trochę dusząc auto spaliłem 49l na 120km także trochę mnie to przeraziło, a że pomału robota się kończy to chcę doprowadzić auto do ładu.

    Proszę poprawić pisownię. [serwisantscani1]

    Przepraszam najmocniej za pisownię, ale podczas rozładunku na tablecie pisałem i jakoś tak wyszło :D
  • #82
    saron22
    Trucks specialist
    Ja też myślę że winę będą miały pompy i że jest to nie unikniony wydatek.
  • #83
    Xsarc
    Level 11  
    Pompki były na sprawdzeniu. Okazało się iż wszystkie mają przedmuchy więc regeneracja... Założone już w aucie(miałem problemy aby go odpowietrzyć...) pierwsza trasa dopiero w środę-czwartek, zobaczymy co będzie. Jadąc na pusto, nie zauważyłem jakiejś znacznej poprawy, sprawdzimy po załadowaniu. Jedyne to zauważyłem teraz iż lubi na czarno zakopcić gdy się rozpędzam...
  • #84
    szaman108
    Level 31  
    Witam kolego oświeć mnie co to znaczy ,,przedmuch" na pompach PDE o przedmuchu na cylindrach słyszałem ale na pompkach pierwsze słyszę i naczym polega ta owa regeneracja?
  • #85
    Xsarc
    Level 11  
    Tak twierdził główny mechanik serwisu Bosch-a, a regeneracja polegała na wymianie wszystkich podzespołów, oczywiście został tylko korpus. reszta all nowe z pudełeczka.
    Sam patrzałem pod mikroskopem i pokazywał mi mój korpus, był prawie w około cały czarny i to niby był ten przedmuch. Ja się tam na tym nie znam więc odpowiedziałem: aha....
  • #86
    szaman108
    Level 31  
    Wielkie dzięki za odpowiedz no to wiem o co biega i ostatnie pytanie czy pompka po złożeniu (cala kompletna tak jak wyciągnięta z konia) została zamontowana w jakimś urządzeniu najlepiej stara głowica nieco przerobiona do potrzeb testu szczelności elektrozaworu i zrobiono test ciśnienia czy po prostu złożono i dostałeś do ręki po uprzednim zapłaceniu rachunku a i czy dostałeś nowe kulki pod popychacze.
  • #87
    Xsarc
    Level 11  
    Nie wiem, nie widziałem całej regeneracji, bo mnie przy niej nie było, ale dostałem nowe kuleczki i podkładki. Akurat dla tego serwisu co byłem to ufam, raz mi robili do innego autka i byłem zadowolony.
  • #88
    Xsarc
    Level 11  
    No i mam problem... Po wymianie pompek żadnych rezultatów. Mówiąc dosłownie nic się nie zmieniło. Co myślicie o słabym sprężaniu? Może to jest przyczyną? Chociaż oleju nie bierze i ciśnienie jest również wysokie po długiej jezdzie
  • #89
    kwantor
    Level 38  
    Ciśnienie oleju nie jest wykładnikiem kompresji. Sprawdź ciśnienie pompy zasilającej. Jeżeli z odmy nie wydostaje się smród i opary przedmuchów, to pomiar ciśnienia w cylindrach możesz sobie darować.
    Regulacja była zrobiona? kto to wymieniał?
    Czujnik ciśnienia turbo sprawdzony/podmieniony?
    Czy nie ma na pewno nieszczelności w intercolerze i w układzie wydechowym?
    Filtr powietrza wymieniony?
    Wszystko niby sprawdzane, ale pytam, bo sprawdzanie a sprawdzanie, to 2 różne rzeczy.
  • #90
    saron22
    Trucks specialist
    Kwantor ciśnienie paliwa w tym aucie jest ok. Ciśnienie doładowania też pokrywa sie z tym co wskazuje czujnik doładowania.